Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte rundt 120 kr for 30 kapsler.

Anonymkode: 80089...7be

Stemmer nok det😊 jeg har tatt denne kuren for 7år siden, mener jeg betalte over 900 kr den gangen, ingen upris denne gangen! Men hadde nok kjøpt om det hadde kostet 9000 også, for den var så verdt det! Fikk akneproblemene tilbake nå etter to svangerskap, men i mindre grad enn for 7 år siden heldigvis. Er på dag 3 nå og startet å blø neseblod idag😅 ellers ingen bivirkninger👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.1.2020 den 20.50, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg også snart starte på iso. Endelig! Har slitt med acne i 15 år 😔 Først må jeg fullføre en antibiotikakur for eksem i ansiktet, så starter jeg i slutten av januar. Legen sa jeg trengte en ansiktskrem med mye fukt, noen som har noen anbefalinger? 😊 Har gått til innkjøp av origins drink up overnight mask, håper den funker. 

Er veldig spent både på virkning og bivirkninger. Har flere i familien som har hatt flere runder med dette, håper dette kan hjelpe for meg. Går virkelig utover humør og selvtillitt med store byller i ansiktet 😔  

Anonymkode: cb8a9...697

Jeg brukte effaclar H første gangen, ble også tørr. Nå bruker jeg Nuxe sitt serum, tørrolje og ansiktskrem. Bruker også Nuxe sin lip balm og den er utrolig god. Jeg er kronisk tørr på leppene, og for første gang på flere år glemmer jeg å ha på lipsyl utover dagen, for den varer så lenge. Men jeg er bare på dag 3 så er forberedt på at jeg vil bli verre. Har effaclar sin nutritic intense og effaclar H liggende om dette ikke skal funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg også begynne på Isotretinoin! Jeg bruker kontaktlinser og ser for meg tørre øyne som en bivirkning. Har dere linsebrukere noen tips? 

Så lurer jeg på, må man ta blodprøve hver måned selvom man ikke er seksuelt aktiv? Har ikke hatt sex på mange år og kommer ikke til å ha det de neste månedene heller😆 Hilsen meg som har nåleskrekk. 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg også begynne på Isotretinoin! Jeg bruker kontaktlinser og ser for meg tørre øyne som en bivirkning. Har dere linsebrukere noen tips? 

Så lurer jeg på, må man ta blodprøve hver måned selvom man ikke er seksuelt aktiv? Har ikke hatt sex på mange år og kommer ikke til å ha det de neste månedene heller😆 Hilsen meg som har nåleskrekk. 

Anonymkode: 13b7a...788

Jeg bruker ikke linser men er plaget av veldig tørre øyne når jeg går på kuren. Har prøvd utallige øyedråper, men nå endelig funnet en som faktisk funker. Den heter Systane Balance, på apoteket er den dyr men du får kjøpt den billigere på farmasiet.no.

Og ja, man må dessverre ta blodprøvene selv om man ikke er seksuelt aktiv - det måtte hvertfall jeg. På min første kur var jeg 15 år og jomfru, men måtte likevel begynne på p-piller.

Anonymkode: 88854...dcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg funker ikke LaRoche-serien noe bra i ansiktet på denne kuren, men Elizabeth Arden 8 Hour Creme fungerer veldig bra :) . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2020 den 20.56, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har også startet med ISO, har nå tatt totalt 15 kapsler. Har ikke merket noe spesielt enda bortsett fra litt småkviser og en eksemflekk jeg har slitt mye med på overleppa har blusset opp igjen. Sliter med bylleakne på hakepartiet og hatt det i flere år.

Anonymkode: 80089...7be

Vil legge til at de to siste dagene har øya vært tørre og såre. Kan dette gi permanente øyeskader? Hudlegen nevnte det før jeg startet, så blir litt skremt. Kjøpt øyedråper da.

Anonymkode: 80089...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.1.2020 den 16.08, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker ikke linser men er plaget av veldig tørre øyne når jeg går på kuren. Har prøvd utallige øyedråper, men nå endelig funnet en som faktisk funker. Den heter Systane Balance, på apoteket er den dyr men du får kjøpt den billigere på farmasiet.no.

Og ja, man må dessverre ta blodprøvene selv om man ikke er seksuelt aktiv - det måtte hvertfall jeg. På min første kur var jeg 15 år og jomfru, men måtte likevel begynne på p-piller.

Anonymkode: 88854...dcc

Takk for tips! Skal sjekke disse øyedråpene dersom øynene blir veldig tørre😊

Og så får jeg bare holde ut med blodprøver, kanskje jeg blir kvitt skrekken. 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta 1 pille daglig i nesten 2 måneder før legen skal vurdere å gå opp i dose. Er ikke 1 pille daglig lite såpass lenge? Føler at alle tar 2, og eventuelt øker til 3? (Veier 51 kg). 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta 1 pille daglig i nesten 2 måneder før legen skal vurdere å gå opp i dose. Er ikke 1 pille daglig lite såpass lenge? Føler at alle tar 2, og eventuelt øker til 3? (Veier 51 kg). 

Anonymkode: 13b7a...788

Jeg tar en om dagen i 1 mnd, skal til hudlege til uka. Veier 56

Anonymkode: 80089...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar en om dagen i 1 mnd, skal til hudlege til uka. Veier 56

Anonymkode: 80089...7be

Jeg kan jo se an huden etter 1 mnd og ta kontakt med legen dersom bivirkningene er ok. Vil øke dosen så fort som mulig😅 Er bare på dag 5 nå. 

Hvordan går det med deg etter 1 mnd? 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan jo se an huden etter 1 mnd og ta kontakt med legen dersom bivirkningene er ok. Vil øke dosen så fort som mulig😅 Er bare på dag 5 nå. 

Hvordan går det med deg etter 1 mnd? 

Anonymkode: 13b7a...788

Har ikke vært blank i huden de to siste dagene, ikke fett hår. Ellers så har jeg bare fått sånne minikviser, ikke utbrudd av store byller som jeg pleier. Fått mye mere små sorte prikker. Håper disse forsvinner😩 Fått litt tørre øyer. Trente i går og fikk umiddelbart muskelverk som vedvarer i dag. Men synd det går veldig bra altså, håper å doble dosen neste gang jeg er hos hudlege. 

Anonymkode: 80089...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke vært blank i huden de to siste dagene, ikke fett hår. Ellers så har jeg bare fått sånne minikviser, ikke utbrudd av store byller som jeg pleier. Fått mye mere små sorte prikker. Håper disse forsvinner😩 Fått litt tørre øyer. Trente i går og fikk umiddelbart muskelverk som vedvarer i dag. Men synd det går veldig bra altså, håper å doble dosen neste gang jeg er hos hudlege. 

Anonymkode: 80089...7be

Så bra at noen ting allerede er bedre! Og så blir vel noe verre før det blir bedre:( 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at noen ting allerede er bedre! Og så blir vel noe verre før det blir bedre:( 

Anonymkode: 13b7a...788

Deilig å ikke ha hakepartiet fullt av byller på størrelse meg erter:) Merker du noe enda?

Anonymkode: 80089...7be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deilig å ikke ha hakepartiet fullt av byller på størrelse meg erter:) Merker du noe enda?

Anonymkode: 80089...7be

Så bra å slippe dem! Må føles fantastisk å se fremgang på huden🙏

Jeg har aldri hatt byller, men maaange små/mellomkviser i hele ansiktet. Ser ingen endring på dem enda. Men har begynt å få tørrere øyne, og det stikker litt rundt om på kroppen? Sånn at det klør litt på mange ulike steder. Har alltid nokså tørre lepper, men lurer på om de ikke er blitt tørrere også. Er bare på dag 5 som sagt, så det kommer til å bli mye verre. 

Men tørre øyne kommer til å bli en utfordring siden jeg bruker linser. Må finne noe bra øyendråper. 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2020 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta 1 pille daglig i nesten 2 måneder før legen skal vurdere å gå opp i dose. Er ikke 1 pille daglig lite såpass lenge? Føler at alle tar 2, og eventuelt øker til 3? (Veier 51 kg). 

Anonymkode: 13b7a...788

Det går jo på kroppsvekt, og siden du veier såpass lite tipper jeg du ikke skal over to piller? Jeg har gått på to, og veier 68 kg. Det vil si, hudlegen sa jeg kunne ta to (etter en måned på en) så lenge jeg tålte bivirkningene, og gå ned igjen til en hvis det ble for mye. Så prøv først, før du ønsker deg tre.. :P Jeg har en mnd igjen nå og jeg orker rett og slett ikke to om dagen mer, kommer til å spre det utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spøkelse skrev:

Det går jo på kroppsvekt, og siden du veier såpass lite tipper jeg du ikke skal over to piller? Jeg har gått på to, og veier 68 kg. Det vil si, hudlegen sa jeg kunne ta to (etter en måned på en) så lenge jeg tålte bivirkningene, og gå ned igjen til en hvis det ble for mye. Så prøv først, før du ønsker deg tre.. :P Jeg har en mnd igjen nå og jeg orker rett og slett ikke to om dagen mer, kommer til å spre det utover.

Synes å huske at legen sa at 40 kg=1 pille og 60 kg= 2 piller. Og jeg er midt i mellom. Fikk inntrykk av at han regnet med å øke til 2 etterhvert, men antageligvis ikke 3. Jeg får bare være tålmodig, før jeg merker bivirkningene. Er på dag 6, og merker svært lite foreløpig :) 

Så deilig å bare ha 1 mnd igjen! Selvom det sikkert føles veldig lenge. Er du fornøyd med kuren? Ift huden mener jeg :) 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes å huske at legen sa at 40 kg=1 pille og 60 kg= 2 piller. Og jeg er midt i mellom. Fikk inntrykk av at han regnet med å øke til 2 etterhvert, men antageligvis ikke 3. Jeg får bare være tålmodig, før jeg merker bivirkningene. Er på dag 6, og merker svært lite foreløpig :) 

Så deilig å bare ha 1 mnd igjen! Selvom det sikkert føles veldig lenge. Er du fornøyd med kuren? Ift huden mener jeg :) 

Anonymkode: 13b7a...788

Ja, jeg er fornøyd. Jeg var ikke "så ille" kanskje sammenlignet med andre som har mye i ansiktet, cyster osv, for jeg hadde stort sett kviser på ryggen (men ganske store og stort sett hele tiden). Også jevnlig alltid en eller to i ansiktet. Tror jeg har hatt èn i ansiktet siden jeg startet, og ikke fått noen ny på ryggen på 1,5 mnd nå. Så jeg håper det gir varig effekt, jeg orker ikke en gang til med dette :P . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Spøkelse skrev:

 

Ja, jeg er fornøyd. Jeg var ikke "så ille" kanskje sammenlignet med andre som har mye i ansiktet, cyster osv, for jeg hadde stort sett kviser på ryggen (men ganske store og stort sett hele tiden). Også jevnlig alltid en eller to i ansiktet. Tror jeg har hatt èn i ansiktet siden jeg startet, og ikke fått noen ny på ryggen på 1,5 mnd nå. Så jeg håper det gir varig effekt, jeg orker ikke en gang til med dette :P . 

Så bra å høre at det hjelper! Må tenke at noen få måneder med «helvete» mot årevis med fin hud😀 Men som sagt er jeg bare på dag 6, så vet ikke egentlig hva jeg snakker som sånn bivirkningsmessig. 

Anonymkode: 13b7a...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på dag 8😄 Ingen bivirkninger så langt, ikke engang tørre lepper! Håper det fortsetter slik når jeg skal øke til 3 om dagen🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit egentlig ikke før starten av forrige måned, var "bare" veldig tørr på leppene. Men syns de andre bivirkningene som konstant trøtt + problemer med øynene er verre å holde ut med. Håper dere slipper det :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...