Prikka Skrevet 4. mai 2014 #2961 Skrevet 4. mai 2014 Er litt lei no, eg. Har straks ete 200 tablettar, og har 250-300 att. Har hatt eindel biverknader, men det har eg igrunn tolt godt, sjølv om det har vore plagsomt: vonde, skorpete sår i nasa, sprekker i munnvikene, flassete lepper, flassete hud, raudflammete eksem på armane, litt såre auge mm. Men eg føler framgangen er litt treig, og det er derfor eg føler meg lei no. Får framleis store, raude kviser, har heile tida 2-3 stk som lyser opp. Huda ellers er veldig raud, så den ser jo betent ut sjølv om den ikkje er det. Syns eg ser flammete ut i heile ansiktet, særleg i kinna og på nasa. Hmmm...har ingen konkrete spørsmål til andre. Ville berre syte litt og kanskje få litt trøst?
Alfa Skrevet 4. mai 2014 #2962 Skrevet 4. mai 2014 Ja, nå har jeg kommet ganske halvveis 197 av 400 tabletter er fortært. Heldigvis er huden i ansiktet ti tusen ganger bedre, nesten kvisefritt nå. Men jeg føler meg likevel ikke lekker når huden på resten av kroppen ser ut som den gjør - men jammen godt å vite at det er midlertidig! Foreløpige bivirkninger: - Vondt i ledd, kan ikke trene - Eksem på armene, spesielt på overarmene - Bobler i leppene - Virker som om det øverste hudlaget på leppene er så å si helt borte - Blør i munnvikene - Flasser litt i ansiktet av og til, men ikke mye - Tørre albuer og knær - Livløst hår (men som til gjengjeld ikke trenger å vaskes så ofte) - Sterke depresjoner, men er usikker på om det skyldes tablettene eller ikke. Klarer uansett å se noenlunde objektivt på det og tenker at også det går over, slutter ikke med mindre jeg føler jeg mister helt kontrollen. - Blør ekstra mye fra tannkjøttet, har noen morninger våknet med blod på puta. Men heyhey, bare én kvise! Hehe (PS! Beklager, jeg syter vanligvis ikke så mye, men dette er min eneste klageplass ) åh kjøre deg, du er ikke sytete. Dette er en drøy kur ass! Skulle tro vi ble straffet fordi vi har kviser Jeg har også sterke depresjoner, men det hjelper litt å tenke at det er pillene, og at det blir bedre snart. Men det er slitsomt når det står på. Kanskje det er viktig å kartlegge når du har pms? Jeg har det mye verre pms nå enn før jeg begynte på pillene, så tror kombinasjonen er heftig.
Snop Skrevet 4. mai 2014 #2963 Skrevet 4. mai 2014 Er litt lei no, eg. Har straks ete 200 tablettar, og har 250-300 att. Har hatt eindel biverknader, men det har eg igrunn tolt godt, sjølv om det har vore plagsomt: vonde, skorpete sår i nasa, sprekker i munnvikene, flassete lepper, flassete hud, raudflammete eksem på armane, litt såre auge mm. Men eg føler framgangen er litt treig, og det er derfor eg føler meg lei no. Får framleis store, raude kviser, har heile tida 2-3 stk som lyser opp. Huda ellers er veldig raud, så den ser jo betent ut sjølv om den ikkje er det. Syns eg ser flammete ut i heile ansiktet, særleg i kinna og på nasa. Hmmm...har ingen konkrete spørsmål til andre. Ville berre syte litt og kanskje få litt trøst? Hai faiv for oss, ass. Møkkalei. Haha! Er også ganske flammete i ansiktet. Det hjelper litt å bruke selvbruningskrem på meg, faktisk. Kjedelig å gå rundt og se litt merkelig brun ut, men alternativet er å e syk ut. Hvis det er noen trøst, er jeg like langt som deg og har bare nå helt nylig begynt å bedres, og mange kan bruke enda lenger tid, mens andre blir visst ikke bra før rett etter kuren faktisk... sa hudlegen i hvert fall Så du er nok i rute. Men jeg skjønner at det er lite motiverende! åh kjøre deg, du er ikke sytete. Dette er en drøy kur ass! Skulle tro vi ble straffet fordi vi har kviser Jeg har også sterke depresjoner, men det hjelper litt å tenke at det er pillene, og at det blir bedre snart. Men det er slitsomt når det står på. Kanskje det er viktig å kartlegge når du har pms? Jeg har det mye verre pms nå enn før jeg begynte på pillene, så tror kombinasjonen er heftig. Merket du at du ble mer deprimert generelt når du begynte på roaccutan? Jeg klarer liksom ikke helt å skille, merker jeg. Har fått så endret livssituasjon midt oppi pillene så det er vanskelig å si om det er livet eller om det er kjemisk Men bare håpet om at det kan være kjemisk hjelper veldig. Godt at vi klarer å tenke litt objektivt på det
Alfa Skrevet 4. mai 2014 #2964 Skrevet 4. mai 2014 Vel, jeg har slitt med depresjon en stund nå, før jeg begynte på kuren, så jeg var veldig skeptisk til å begynne. Jeg har også en del nye livssituasjoner som begynte kanskje en måned før jeg begynte, så jeg synes det er litt vanskelig å vite selv. Jeg tror kuren definitivt har en del av skylden, men som sagt, det hjelper å vite nettopp det - at kuren har en del av skylden, og at det forhåpentligvis letter litt etterpå
Snop Skrevet 5. mai 2014 #2965 Skrevet 5. mai 2014 I dag har jeg vært i solarium Jeg vet det er synd nr 1 på roaccutan, men jeg takler ikke å se så utvasket ut som jeg gjør. Ikke fordi jeg ikke synes det er pent å være blek, men jeg ser som tidligere nevnt så syk ut når jeg er tørr, hvit og rødflekkete. Det hjelper ikke akkurat på psyken heller Tok bare 10 minutter, ble ikke brent/rød, men kjenner det litt på kroppen så jeg smører som en gal nå Krysser fingrene for at jeg kan fortsette forsiktig framover.
NinaB. Skrevet 6. mai 2014 #2966 Skrevet 6. mai 2014 I dag har jeg vært i solarium Jeg vet det er synd nr 1 på roaccutan, men jeg takler ikke å se så utvasket ut som jeg gjør. Ikke fordi jeg ikke synes det er pent å være blek, men jeg ser som tidligere nevnt så syk ut når jeg er tørr, hvit og rødflekkete. Det hjelper ikke akkurat på psyken heller Tok bare 10 minutter, ble ikke brent/rød, men kjenner det litt på kroppen så jeg smører som en gal nå Krysser fingrene for at jeg kan fortsette forsiktig framover. Husk at en veldig lett får solskader (pigmentflekker) når en bruker isotretinoin, en god selvbruningskrem gjør også nytten! Jeg liker Bare Minerals Faux Tan.
Gjest Celinda Skrevet 6. mai 2014 #2967 Skrevet 6. mai 2014 Håper resultatet er verdt det, hadde også mye bivirkninger som var til tider slitsom i hverdagen. Men resultatet kom
Gjest Celinda Skrevet 6. mai 2014 #2968 Skrevet 6. mai 2014 I dag har jeg vært i solarium Jeg vet det er synd nr 1 på roaccutan, men jeg takler ikke å se så utvasket ut som jeg gjør. Ikke fordi jeg ikke synes det er pent å være blek, men jeg ser som tidligere nevnt så syk ut når jeg er tørr, hvit og rødflekkete. Det hjelper ikke akkurat på psyken heller Tok bare 10 minutter, ble ikke brent/rød, men kjenner det litt på kroppen så jeg smører som en gal nå Krysser fingrene for at jeg kan fortsette forsiktig framover. Det bør du ikke gjøre igjen!! Jeg har en venninne som gjorde det og hun har fått permanente mørke pigmentflekker over alt, ikke stas. Kroppen har tynnere hud flekkevis rundt om, når man går på pillene, og på de stedene kan det oppstå pigmentflekker. Man er også mer utsatt for hudkreft. Så hold ut, jeg er blek som et laken selv.....ikke pent, men får bare vente til det er over...i juli
Snop Skrevet 6. mai 2014 #2969 Skrevet 6. mai 2014 Husk at en veldig lett får solskader (pigmentflekker) når en bruker isotretinoin, en god selvbruningskrem gjør også nytten! Jeg liker Bare Minerals Faux Tan. Ja, jeg vet det :/ Håper det går fint så lenge jeg unngår å bli brent. Har brukt top notch selvbruninger gjennom hele kuren, men nå som eksemet fra tablettene er så ekstremt og det begynner å bli for varmt ute til å dekke til hele kroppen, ser det skikkelig stygt ut med selvbruning på de tørre flekkene Det bør du ikke gjøre igjen!! Jeg har en venninne som gjorde det og hun har fått permanente mørke pigmentflekker over alt, ikke stas. Kroppen har tynnere hud flekkevis rundt om, når man går på pillene, og på de stedene kan det oppstå pigmentflekker. Man er også mer utsatt for hudkreft. Så hold ut, jeg er blek som et laken selv.....ikke pent, men får bare vente til det er over...i juli Huff Vet du om hun solte seg mye/lenge om gangen?
Gjest Celinda Skrevet 10. mai 2014 #2970 Skrevet 10. mai 2014 Ja, jeg vet det :/ Håper det går fint så lenge jeg unngår å bli brent. Har brukt top notch selvbruninger gjennom hele kuren, men nå som eksemet fra tablettene er så ekstremt og det begynner å bli for varmt ute til å dekke til hele kroppen, ser det skikkelig stygt ut med selvbruning på de tørre flekkene Huff Vet du om hun solte seg mye/lenge om gangen? Hun gjorde det ikke så mange gangene, pga eksemen hun hadde som kom og gikk. det har jeg også, den eksemen. Men da hun var ferdig med kuren og det igjen ble sommer, dukket det opp pigmentflekker over alt. Hudlegen sa at dette var fordi hun hadde solt seg under kuren. Så det beste er å la det være, for å være på den sikre siden!
Mv15 Skrevet 11. mai 2014 #2971 Skrevet 11. mai 2014 Hei! Er det noen av dere som har erfaring med ekstremt vonde ledd under kuren? Jeg gikk på 2 tabletter daglig, men måtte gå ned på 1 på grunn av ei smertefull hofte. Den ble verre når jeg reduserte dosen, jeg klarte nesten ikke å gå. Nå har jeg derfor en 14-dagers pause fra kuren. Er redd for at det kommer tilbake når jeg begynner på igjen, og vet ikke hvilke alternativer som finnes da. Vet det er mulig å få kortisonsprøyte i leddet, noen som har fått det? Er veldig redd for å måtte slutte på kuren helt. Dette er min andre kur, og nå er jeg sykt klar for å bli kvitt elendigheten!!
Alfa Skrevet 11. mai 2014 #2972 Skrevet 11. mai 2014 Hei! Er det noen av dere som har erfaring med ekstremt vonde ledd under kuren? Jeg gikk på 2 tabletter daglig, men måtte gå ned på 1 på grunn av ei smertefull hofte. Den ble verre når jeg reduserte dosen, jeg klarte nesten ikke å gå. Nå har jeg derfor en 14-dagers pause fra kuren. Er redd for at det kommer tilbake når jeg begynner på igjen, og vet ikke hvilke alternativer som finnes da. Vet det er mulig å få kortisonsprøyte i leddet, noen som har fått det? Er veldig redd for å måtte slutte på kuren helt. Dette er min andre kur, og nå er jeg sykt klar for å bli kvitt elendigheten!! Jeg opplever veldig vonde ledd hvis jeg har vært på jobb (deltidsjobb) og derfor har gått mye. Da klarer jeg nesten ikke å gå på kvelden. Men det hjelper, for meg, å bevege meg. Da gjør det mindre vondt. Jeg kan lett trene/løpe etter en dag på jobben. Jeg har ikke vondt dagen etterpå da. Du må kjenne etter på hva som er best for deg. Jeg vet i hvert fall at hvis jeg setter meg til ro etter å ha beveget meg mye, så "stivner" jeg og får enda mer vondt. Gå en tur, vask klær?
Spai Skrevet 12. mai 2014 #2973 Skrevet 12. mai 2014 Hei alle sammen! Jeg har fulgt med på denne tråden lenge og tenkte jeg endelig skulle lage en bruker å bli med i samtalen. Har gått på ISO i 17 uker nå og har enda ikke sett store resultater. Startet med å ta 1-1-2 tabletter, økte til 1-2, og tar i dag 2 tabletter om dagen. Dette er mine bivirkninger: - Ekstremt tørr hud. flasser hver dag, spesielt i ansiktet. Kan dra den av som skolelim! - Ekstremt tørre lepper - Tørre øyne som kommer og går - Sår og rennende nese - Neseblod - Eksem rundt nese og på overleppa - Eksem på håndledd og underarm - Sterk hodepine som kommer og går - leddsmerter som nå har forsvunnet Det som er mest irriterende for meg er den tørre huden i ansiktet. Når jeg står i dusjen kan jeg rulle av huden med fingrene. Sminke ser ikke bra ut i det hele tatt! Jeg hadde i utgangspunktet ikke de verste utbruddene før kuren, men jeg hadde tendenser til arr og hudlegen trodde ikke at jeg kom til å bli kvitt kvisene uten behandling med ISO. Etter at jeg startet på kuren har jeg fått verre kviser, byller på kinn og hake. Disse varer LENGE. Slike har jeg ikke hatt før - noen andre som merker det samme? Har snart tatt 200 tabletter, skal ta 400 totalt. Vurderer å trappe ned dosen til 1-2 igjen, for å se om bivirkningene roer seg litt. Har dere funnet en krem som fukter huden nok? Har selv brukt LRP Effaclar H. Denne er ikke nok lengre. Har også brukt en annen i samme serie, husker ikke hva den heter i farta, men den har fungert LITT bedre. Tips mot den ekstremt tørre ansiktshuden mottas med STOR takk! Gleder meg til å være ferdig med denne hestekuren
lte94 Skrevet 13. mai 2014 #2974 Skrevet 13. mai 2014 Hei alle sammen! Jeg har fulgt med på denne tråden lenge og tenkte jeg endelig skulle lage en bruker å bli med i samtalen. Har gått på ISO i 17 uker nå og har enda ikke sett store resultater. Startet med å ta 1-1-2 tabletter, økte til 1-2, og tar i dag 2 tabletter om dagen. Dette er mine bivirkninger: - Ekstremt tørr hud. flasser hver dag, spesielt i ansiktet. Kan dra den av som skolelim! - Ekstremt tørre lepper - Tørre øyne som kommer og går - Sår og rennende nese - Neseblod - Eksem rundt nese og på overleppa - Eksem på håndledd og underarm - Sterk hodepine som kommer og går - leddsmerter som nå har forsvunnet Det som er mest irriterende for meg er den tørre huden i ansiktet. Når jeg står i dusjen kan jeg rulle av huden med fingrene. Sminke ser ikke bra ut i det hele tatt! Jeg hadde i utgangspunktet ikke de verste utbruddene før kuren, men jeg hadde tendenser til arr og hudlegen trodde ikke at jeg kom til å bli kvitt kvisene uten behandling med ISO. Etter at jeg startet på kuren har jeg fått verre kviser, byller på kinn og hake. Disse varer LENGE. Slike har jeg ikke hatt før - noen andre som merker det samme? Har snart tatt 200 tabletter, skal ta 400 totalt. Vurderer å trappe ned dosen til 1-2 igjen, for å se om bivirkningene roer seg litt. Har dere funnet en krem som fukter huden nok? Har selv brukt LRP Effaclar H. Denne er ikke nok lengre. Har også brukt en annen i samme serie, husker ikke hva den heter i farta, men den har fungert LITT bedre. Tips mot den ekstremt tørre ansiktshuden mottas med STOR takk! Gleder meg til å være ferdig med denne hestekuren Jeg trappet ned til 1 om dagen nå i eksamensperioden, og det tok ikke mange dagene før de verste bivirkningene ga seg, så det kan jeg anbefale! Når det gjelder ansiktskrem anbefaler jeg Apo Base Oily Creme (kjøpes på apoteket), en fet og drøy krem. I tillegg har jeg prøvd kokosolje, som også fungerte bra! Smørte det på ansiktet på kvelden, og våknet opp med mye glattere og mindre tørr hud
Spai Skrevet 13. mai 2014 #2975 Skrevet 13. mai 2014 Jeg trappet ned til 1 om dagen nå i eksamensperioden, og det tok ikke mange dagene før de verste bivirkningene ga seg, så det kan jeg anbefale! Når det gjelder ansiktskrem anbefaler jeg Apo Base Oily Creme (kjøpes på apoteket), en fet og drøy krem. I tillegg har jeg prøvd kokosolje, som også fungerte bra! Smørte det på ansiktet på kvelden, og våknet opp med mye glattere og mindre tørr hud I dag tok jeg kun en tablett. Håper de verste bivirkningene gir seg. Spesielt denne flassingen i ansiktet! Gnir forsiktig av død hud hver eneste dag. Er så lei! Jeg har lest at kokosolje i ansiktet tetter porer og kan gi utbrudd? Du har ikke opplevd dette? Har en krukke stående tilgjengelig, men har vært redd for å smøre i ansiktet Kremen du anbefaler skal jeg absolutt prøve, takk for tips!
Snop Skrevet 13. mai 2014 #2976 Skrevet 13. mai 2014 I dag tok jeg kun en tablett. Håper de verste bivirkningene gir seg. Spesielt denne flassingen i ansiktet! Gnir forsiktig av død hud hver eneste dag. Er så lei! Jeg har lest at kokosolje i ansiktet tetter porer og kan gi utbrudd? Du har ikke opplevd dette? Har en krukke stående tilgjengelig, men har vært redd for å smøre i ansiktet Kremen du anbefaler skal jeg absolutt prøve, takk for tips! Jeg tar 3 tabletter daglig og har helt vanvittige bivirkninger, men hudkremene som har virket veldig godt for meg er Decleor Hydra Floral Rich Creme (FeelUnique.com) og Canoderm (Apoteket). Dersom jeg glemmer å smøre meg én dag i ansiktet, ser jeg ut som et dyr som skifter hud i ansiktet i mange dager etterpå, hahaha... Så jeg tror den er veldig god til å holde det i sjakk. Leppepomadene som virker på meg er Elizabeth Arden 8 hour lip balm (FeelUnique eller sminkebutikker) og Eucerine Acute Lip Balm (Apoteket). Bruker jeg ikke disse, flasser hele leppene av. Bokstavelig talt. Mister jeg dem og må bruke en annen i noen timer, får jeg blemmer og hudflak. Jeg har prøvd mye, og det er disse produktene som får meg til å se normal ut, i hvert fall Men det virker som om folk er forskjellige.Forresten, en gladmelding! Det ser ut til at jeg, litt over halvveis i kuren, er offisielt kurert mot akne! Det er flere uker siden forrige utbrudd, og i skrivende stund har jeg ikke én eneste prikk i ansiktet. Krysser fingrene for at det holder seg!
Alfa Skrevet 13. mai 2014 #2977 Skrevet 13. mai 2014 Jeg tror jeg er litt under halvparten av kuren. Huden er litt tørr, men jeg trenger ikke å bruke mer enn en fuktighetskrem fra apoteket som er anbefalt ved iso-kur (den franske serien, blå og hvit). Har tørre lepper, men carmex fungerer! Vondt i ledd hvis jeg beveger meg mye, men ellers ikke. Ganske deppa til tider, men sliter med depresjon fra før av. Hadde ett utbrudd ca en måned inn i kuren hvor jeg så helt jævlig ut, kunne ikke bruke sminke fordi alt bare prellet av. Mn nå er jeg nesten så fin at jeg kan gå uten sminke. Har litt arr, men ingen "nåværende" kviser. Bare håper det fortsetter - at jeg slipper ny kur.
Spai Skrevet 13. mai 2014 #2978 Skrevet 13. mai 2014 Jeg tar 3 tabletter daglig og har helt vanvittige bivirkninger, men hudkremene som har virket veldig godt for meg er Decleor Hydra Floral Rich Creme (FeelUnique.com) og Canoderm (Apoteket). Dersom jeg glemmer å smøre meg én dag i ansiktet, ser jeg ut som et dyr som skifter hud i ansiktet i mange dager etterpå, hahaha... Så jeg tror den er veldig god til å holde det i sjakk. Leppepomadene som virker på meg er Elizabeth Arden 8 hour lip balm (FeelUnique eller sminkebutikker) og Eucerine Acute Lip Balm (Apoteket). Bruker jeg ikke disse, flasser hele leppene av. Bokstavelig talt. Mister jeg dem og må bruke en annen i noen timer, får jeg blemmer og hudflak. Jeg har prøvd mye, og det er disse produktene som får meg til å se normal ut, i hvert fall Men det virker som om folk er forskjellige.Forresten, en gladmelding! Det ser ut til at jeg, litt over halvveis i kuren, er offisielt kurert mot akne! Det er flere uker siden forrige utbrudd, og i skrivende stund har jeg ikke én eneste prikk i ansiktet. Krysser fingrene for at det holder seg! Jeg har enda 210 tabletter igjen, så det er altså god tid til å prøve seg frem til produkter som fungerer. Grusomt denne huden som skaller av! slitt med dette i 2-3 uker nå, hver eneste dag!! Har hørt om kremen du nevner, kanskje verdt å prøve den! Var du veldig plaget med flassing før du begynte med denne? Jeg bruker Carmex enda, men skreller av huden på leppene 2 ganger for dagen. Fisj! Hadde blemmer noen dager, men disse gikk heldigvis bort Så bra at du blir bra :D Har du tatt mange tabletter totalt? Jeg venter enda i spenning. Har et monster på haka for øyeblikket. Håper den forsvinner snart
Nuttery Skrevet 13. mai 2014 #2979 Skrevet 13. mai 2014 Hei! Er det noen av dere som har erfaring med ekstremt vonde ledd under kuren? Jeg gikk på 2 tabletter daglig, men måtte gå ned på 1 på grunn av ei smertefull hofte. Den ble verre når jeg reduserte dosen, jeg klarte nesten ikke å gå. Nå har jeg derfor en 14-dagers pause fra kuren. Er redd for at det kommer tilbake når jeg begynner på igjen, og vet ikke hvilke alternativer som finnes da. Vet det er mulig å få kortisonsprøyte i leddet, noen som har fått det? Er veldig redd for å måtte slutte på kuren helt. Dette er min andre kur, og nå er jeg sykt klar for å bli kvitt elendigheten!! Jeg fikk senebetennelse i ene skuldra og i hofta Fikk kortisonsprøyte. Det er tross alt "forventet", eventuelt lett å få senebetennelse når man kurer. Gikk to kurer selv
ca91 Skrevet 14. mai 2014 #2980 Skrevet 14. mai 2014 Til Alle som sliter med tørr hud! er på min 2 kur nå og har funnet løsningen! Effaclar H, med Elizabeth Arden Eight hour cream over! har så å si ikkje tørr hud lengre. Den er litt klissete men fungerer overraskende bra under sminke!) ANBEFALLES!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå