Lotta1 Skrevet 27. april 2012 #981 Skrevet 27. april 2012 300 tabletter dere!! Nå for tiden går det veldig veldig bra Nesten ikke noen problemer med nesa lenger, og utslettene mine er borte. 1 mnd igjen bare! :D Anette [/quote Så flinke dere er å huske antall, alle sammen... Ingen kviser over hode lenger hos deg? Eller whiteheads? Forsvant de bare? Og er huden klar eller litt "gusten"? Føler min begynner å se litt trett ut nemlig...
AnonymBruker Skrevet 27. april 2012 #982 Skrevet 27. april 2012 Jeg skriver opp totalt antall tabletter i kalenderen min hver dag, derfor jeg vet det så godt Jeg har vært helt kvisefri lenge, men har nettopp hatt en litt stor kvise. Men det tror jeg rett og slett skyldes at jeg var veldig stressa (mye å gjøre på skolen - tidsfrister) kombinert med inntak av sitrusfrukter. Jeg reagerer med kviser på det nemlig, ihvertfall så gjorde jeg det før. Men kvisa er borte og jeg er igjen kvisefri Whiteheads har jeg aldri slitt noe særlig med, har ikke det nei. Huden har blitt veldig klar og fin! Anette
terri Skrevet 28. april 2012 #983 Skrevet 28. april 2012 Litt over 1 mnd på iso, og har nesten ikke noe fet hud lenger!! Kvisene kommer fortsatt, men gud hvor herlig det er å slippe å skinne som et smørrstykke dagen lang :D Hvor langt ut i kuren begynte kvisene og forsvinne hos dere?
finkel Skrevet 28. april 2012 #984 Skrevet 28. april 2012 Hvor langt ut i kuren begynte kvisene og forsvinne hos dere? Jeg har gått på iso i 10 uker nå, og har fortsatt noen kviser. For min del så er det whiteheadsene på haka og panna som etter tid og stunder kommer ut. Men, de er ikke dype lengre, og forsvinner på en dag! De minsker stadig i antall (ser jo de ligger under huden), men må vel ut alle som en. Det største problemområdet mitt var kinnene, med veldig dype og betente klumper som aldri kom til overflaten. De er helt borte nå, har ikke hatt et utbrudd der på flere uker!
Lotta1 Skrevet 28. april 2012 #985 Skrevet 28. april 2012 Litt over 1 mnd på iso, og har nesten ikke noe fet hud lenger!! Kvisene kommer fortsatt, men gud hvor herlig det er å slippe å skinne som et smørrstykke dagen lang :D Hvor langt ut i kuren begynte kvisene og forsvinne hos dere? Er nå tre måneder inn i kuren, snart tre 1/2. Mye mindre kviser, men alle innkapslede hvite prikker skal jo som Finkel sier, ut, og de blir ofte betente før de tørker ut. Mye mindre kviser nå, kinnene er nesten helt sammetsmyke, ikke mange prikker igjen. Mitt hovedproblem var kjeve og hake og det er det som sittet mest igjen enda. Under kjevelinjen og nedover. Men tørker mer og mer ut der også.
AnonymBruker Skrevet 28. april 2012 #986 Skrevet 28. april 2012 Dette er ca. dag 55 for meg. Tar fortsatt 2 piller hver dag Har fortsatt en del kviser, men for øyeblikket har jeg ingen bivirkninger som er verdt å nevne, man kommer jo ikke foruten tørre lepper og hud så.
Lovely.One Skrevet 28. april 2012 #987 Skrevet 28. april 2012 Liten oppdatering fra meg. Nå har jeg bare 5 tabletter igjen og er overlykkelig over resultatet! Ikke en kvise, men har begynt å få veldig følsom hud. Håper dette går over når jeg ferdig med kuren. Det jeg gleder meg aller mest til å ikke få røde øyne fort, og vanlige lepper! Kuren har vært SÅ verdt, jeg håper bare at kvisene ikke kommer tilbake! Skal holde dere oppdatert med hvordan det går månedene etter nå som jeg straks er ferdig Anbefaler ALLE å ta denne kuren, ja litt dyr og du går igjennom noen helvetes bivirkninger men det er verdt 100%! Ihvertfall for meg. Ny selvtillit og selvfølelse!
soile Skrevet 28. april 2012 #988 Skrevet 28. april 2012 (endret) Nå har jeg gått fem uker utenom kuren, og ting har endret seg litt. Håret 'må' vaskes hver dag igjen. Ser helt forferdelig ut etter en dag. Får fremdeles småkviser, men de forsvinner i løpet av en dag! Det er jeg veldig fornøyd med. Panna mi har sluppet unna alt, og er fremdeles like flott som den var i starten av desember. Rygg og bryst har også holdt seg kvisefri! Etter at fuktigheten i huden har stabilisert seg, har huden blitt mjuk og smidig, men de røde prikkene/arrene lyser opp absolutt hele trynet. Begge kinnene mine er dekket med små, røde flekker. Og med en hud som er hvit som snø er ikke det særlig lekkert. Jeg veit at kuren har fungert for meg, jeg har ikke lenger underjordiske kviser. Jeg er ganske skuffa over at jeg fremdeles får småkviser i kinn/hake, men jeg må jo bare leve med det. Takknemlig for at de forsvinner så fort som de gjør! Endret 28. april 2012 av soile
Lumos Skrevet 28. april 2012 #989 Skrevet 28. april 2012 Soile: Dumt du fortsatt får småkviser, men det kan vel hende at huden vil stabilisere seg litt etterhvert, det er jo sterke greier vi går/har gått på, kanskje huden bare trenger litt tid? Arr er jo sånt som for mange blekner etterhvert, hudlegen min sa at arr tar lang tid på å forsvinne, og at jeg ikke kan forvente at de har forsvunnet helt selv når jeg er ferdig med kuren. Det er vist en liten prosess sånn jeg har skjønt det.
ChrisML Skrevet 28. april 2012 #990 Skrevet 28. april 2012 125 av 500 piller inn i kuren. Har vært stort sett helt kvisefri både på ryggen og i ansiktet de siste 3 ukene (mye takket være tur til syden og sola der). Har begynt å komme smått tilbake i ansiktet nå, men kun overfladiske og ingen underjordiske. Noen som har tatt solarium i kuren? Tenker ikke på store mengder, men kanskje 5 min for å holde litt på brunfargen og holde kvisene vekk?
Nuttery Skrevet 28. april 2012 #991 Skrevet 28. april 2012 slenger inn spørsmål her jeg Gått på roaccutane før, og er på kur nr 2 (dessverre) og er ganske kjent med roaccutanen og dens ulemper.. Dessverre har jeg fått et helvettes til utslett som ikke ser ut til å gi seg! Noen med ideer til behandling? kjenner jeg er passe lei nå..
soile Skrevet 28. april 2012 #992 Skrevet 28. april 2012 Uff, var ikke meininga å syte så mye! Jeg er absolutt fornøyd med hva kuren har gjort med huden min, og jeg ser bedre ut i ansiktet enn jeg har gjort på tolv år! Tar tiden til hjelp med arrene, og muligens en tur til hudpleier for litt fortgang så snart det har gått nok tid Nuttery: den eneste løsningen jeg fant for eksemet jeg fikk, var tykke lag med nivea crem og tynne lag med hydrokortison. Forsvant på få dager!
soile Skrevet 28. april 2012 #993 Skrevet 28. april 2012 ChrisML: sol er vel ikke anbefalt, men med solkrem på og kun noen få minutter må da gå bra
finkel Skrevet 28. april 2012 #994 Skrevet 28. april 2012 Nå har jeg gått fem uker utenom kuren, og ting har endret seg litt. Håret 'må' vaskes hver dag igjen. Ser helt forferdelig ut etter en dag. Får fremdeles småkviser, men de forsvinner i løpet av en dag! Det er jeg veldig fornøyd med. Panna mi har sluppet unna alt, og er fremdeles like flott som den var i starten av desember. Rygg og bryst har også holdt seg kvisefri! Jeg veit at kuren har fungert for meg, jeg har ikke lenger underjordiske kviser. Jeg er ganske skuffa over at jeg fremdeles får småkviser i kinn/hake, men jeg må jo bare leve med det. Takknemlig for at de forsvinner så fort som de gjør! Jeg har fått beskjed av hudlegen om at jeg skal bruke epiduo etter pilleslutt, for å hindre tilbakefall. Han har hatt god erfaring med det, og mener at den da er enda større sjanse for at huden holder seg fin. Kanskje det hadde knekt det?
soile Skrevet 28. april 2012 #995 Skrevet 28. april 2012 Jeg har fått beskjed av hudlegen om at jeg skal bruke epiduo etter pilleslutt, for å hindre tilbakefall. Han har hatt god erfaring med det, og mener at den da er enda større sjanse for at huden holder seg fin. Kanskje det hadde knekt det? Jeg fikk differin etter pilleslutt. Småkvisene forsvinner etter en dag eller to, så det er jo stor forbedring fra før kuren; men jeg skulle jo selvsagt ønske at jeg var en av de som omtrent aldri fikk en kvise igjen
Nuttery Skrevet 28. april 2012 #996 Skrevet 28. april 2012 Jeg begynte å få småkviser, som etter hvert ble underjordiske kviser igjen og der var vi på'an igjen med ny kur... Første kur var ferdig i februar 2010 og andre begynte i februar 2012.. Flott opplegg
Gjest BabyBlue Skrevet 28. april 2012 #997 Skrevet 28. april 2012 Jeg begynte å få småkviser, som etter hvert ble underjordiske kviser igjen og der var vi på'an igjen med ny kur... Første kur var ferdig i februar 2010 og andre begynte i februar 2012.. Flott opplegg Huffda! Er utrolig hva enkelte må slite med når det kommer til huden Krysser fingrer og tær for at det ordner seg for deg denne gangen
Nuttery Skrevet 29. april 2012 #998 Skrevet 29. april 2012 Huffda! Er utrolig hva enkelte må slite med når det kommer til huden Krysser fingrer og tær for at det ordner seg for deg denne gangen sist gang tok det ca. 4 mnd før huden var noenlunde kvisefri, nå tok det under en mnd, så føler jeg bare bygger videre å forrige kur går igrunn greit :D har jo fortsatt tenåringshormoner i kroppen og, så kunne vel bare forevente meg litt kviser.. men ble mer enn litt gitt
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 29. april 2012 #999 Skrevet 29. april 2012 sist gang tok det ca. 4 mnd før huden var noenlunde kvisefri, nå tok det under en mnd, så føler jeg bare bygger videre å forrige kur går igrunn greit :D har jo fortsatt tenåringshormoner i kroppen og, så kunne vel bare forevente meg litt kviser.. men ble mer enn litt gitt Hadde du mindre akner når du begynte på kur nummer to? Ifølge hudlegen min er det visst slik at man ikke får like store utbrudd, og at eventuelle utbrudd som fører til en kur nummer tre vil være enda mindre igjen. Kanskje jeg har blingset veldig her nå, men er det mange av dere som fortsatt må bruke reseptbelagte aknemidler etter isotretinoinen?
AnonymBruker Skrevet 29. april 2012 #1000 Skrevet 29. april 2012 Hei folkens! Jeg begynte på iso for litt over ei uke siden etter å ha slitt med huden min i mange, mange år. Har gått på tetralysal tidligere (i nesten et år) før kvisene kom sakte, men sikkert tilbake. Nå håper jeg iso vil funke bra for meg også. Har allerede fått tørre lepper, men på en sånn rar måte. De har ikke sprukket, men de kjennes så rare og tørre ut lell. Om noen skjønner. Huden rundt munnen og nesa har begynt å flasse og hodebunnen klør litt. Har brukt en fuktighetskrem fra avene, men synes ikke den funker så bra. Kan hende jeg bare må godta tørr hud uansett? Skal ihvertfall holde ut, uansett!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå