Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)

Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

:danser: hurra for iso! føler jeg vil ta og kjenne på huden min hele tiden. for det er så lenge siden jeg har hatt det slik før. Akkurat som den følelsen man får etter man tar av seg tannregulering, så lar man tunga gli over tennene hele tiden fordi det er så digg og uvandt.

Perfekt beskrivelse :fnise: Nå har jeg (kryss i taket) bare to kviser som er fremtredende i hele ansiktet. En på tinningen og en på haka, og de er begge kjempesmå : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Nå blir jeg misunnelig på dere! Huden min er merkbart bedre, men ikke så bra som deres tydeligvis :sukk: Jeg vil ooog!

Hvor lenge har du gått på kuren da? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg misunnelig på dere! Huden min er merkbart bedre, men ikke så bra som deres tydeligvis :sukk: Jeg vil ooog!

Det er bare jeg selv som merker at huden er bedre da. på utsiden synes det ikke litt engang :P har fortsatt kviser som er på vei. og som kommer og går. men underhuden, hvis jeg kan kalle det det(?) er hvertfall klarnet opp veldig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du gått på kuren da? :klemmer:

3,5 mnder. Så jeg er litt over halvveis. Merker bedring jeg og, men tydeligvis ikke så mye som dere andre :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sett igjennom bildene fra igår, og huden ser utrolig godt ut på bildene!

Om dagene er jeg litt sår i pannen og på haka, men klarer stort sett å holde det i sjakk med fuktmaske. :)

Jeg elsker isotretinoin og det det gjør med huden min :) :D :) :D

Jeg har forresten ingen hvite arr, men jeg har fortsatt røde flekker etter gamle byller. Håper nattkremen ordner opp i den saken.

Noen av dere som føler en trang til å tipse andre om denne fantastiske medisinen?

Hver gang jeg ser folk med mye acne, så har jeg så lyst å gi de navnet på legen og medisinen...

Jeg har fått gavekort på hudpleie. Er det så lurt å tukle med huden nå egentlig? Hmm..

Håper dere har en fin jul! 2012 blir ett bra år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Merker at julens jævlige kosthold har gitt meg noen kviser, men utenom det går det bra med huden =) er fremdeles nedstemt og sånt, men biter tennene sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt iallefall 1 kvise på ryggen og 1 i ansiktet. Jeg skal jo avslutte kuren i januar. Skeptisk til å avslutte kuren siden jeg ikke er kvitt alle kviser enda....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått dette såkalte utsletttet på håndleddene mine nå. og jeg har fått tørre flekker rundt omkring på kroppen. spesielt på skuldrene og armene. er helt jævlig. og det svir når jeg tar på krem, uansett om den er parfymefri.

Har også fått skikkelige smerter i skulderen min, og det er skikkelig kjipt, for jeg går på dans, og vi bruker armene MYE. puh. denne medisinen tar skikkelig på kjenner jeg. Har gått på den i litt over 7 uker. Og har fortsatt en laaang vei og gå. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt iallefall 1 kvise på ryggen og 1 i ansiktet. Jeg skal jo avslutte kuren i januar. Skeptisk til å avslutte kuren siden jeg ikke er kvitt alle kviser enda....

Det er vanlig å ha 1-2 kviser! Samboeren min vasker bare ansiktet i vann i dusjen, ellers gjør han ingenting. Han har plettfri hud med usynlige porer... *misunnelig* men han har ofte en kvise eller to (små!!) på ryggen. "Alle" har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Jeg får antagelig iso av hudlegen 12. januar.. Juhu!!!

Gratulerer :D Bare kom her og mas når kuren er påbegynt om du føler for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ha 1-2 kviser! Samboeren min vasker bare ansiktet i vann i dusjen, ellers gjør han ingenting. Han har plettfri hud med usynlige porer... *misunnelig* men han har ofte en kvise eller to (små!!) på ryggen. "Alle" har det.

Joda jeg regner ikke med å bli helt plettfri i huden og aldri noensinne få en kvise igjen etter denne kuren, men skal ikke kuren gjør slik at huden er ganske så plettfri på slutten av kuren uavhengig av om man må regne med et par kviser her og der senere?

Nå har jeg forresten også fått to underjordiske klumper i ansiktet, meh. Kanskje det er alt godteriet og kakene i julen som du var inne på BabyBlue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok for få dagar sidan min siste isotretinoin-tablett, og må sei at den kuren er noko av det beste som har skjedd meg! Anbefalast, sjølv om det blir ein del bivirkningar:)

Hvis nokon lurer på noko er det berre å spørre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok for få dagar sidan min siste isotretinoin-tablett, og må sei at den kuren er noko av det beste som har skjedd meg! Anbefalast, sjølv om det blir ein del bivirkningar:)

Hvis nokon lurer på noko er det berre å spørre:)

Så bra! Sånt liker vi å høre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :D Bare kom her og mas når kuren er påbegynt om du føler for det ;)

Det kommer jeg helt sikkert til å gjøre :fnise:

Men når vi da bestemmer oss for dette 12. januar (som helt sikkert kommer til å skje), får jeg resepten med en gang eller må jeg gjennom noen tester først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok blodprøve og fikk resept samme dag :)

Hufsa: Kanskje du må forlenge kuren litt, for å bli kvitt alt?

Legen min nevnte hvertfall at han ville forlenge kuren hvis jeg fortsatt hadde byller ved opprinnelig kur-slutt.

Jeg forventer å bli oppimot 99,9% kvisefri, og det er også det legen min har sagt jeg kan forvente. En kvise "i ny og ne" som vanlige folk får, det forventer jeg ikke, uansett hvor normalt dette egentlig er.

(Mine slektninger som har gått på denne kuren har i ettertid fått maks en kvise i året, noe jeg regner for å være sjeldnere enn "i ny og ne")

Jeg er ikke så tørr på leppene lenger, men panna og haka flasser raskt hvis jeg ikke har på fukt i tide.

Nå når haka klarner opp ser jeg at jeg har fortsatt røde flekker på haka, etter tidligere byller. Er dette arr, og vil de forsvinne med tiden? :/

Jeg er forresten utrolig glad for at jeg begynte på denne kuren, slik at jeg er ferdig i god tid før sommeren. :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ti uker på kuren nå! Har hatt et voldsomt utbrudd fra midten av kinnene og ned til under (!) haka i over ei uke nå. Har følt på meg at det skulle komme, men at alt skulle komme på en gang, det var jo typisk i disse fotograferings-tider.

Men ellers går det bra. Munnsår, eksem og ekstremt tørre lepper er borte. All hunky dory! Gleder meg så innmari til sommeren dette året, å endelig tørre å vende ansiktet mot sola og gå topper som viser ryggen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok mine første tre tabletter i dag :jepp: Meget spent på resultatet, veldig klar for å si hade til kvisene mine! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...