Mayami Skrevet 27. april 2012 #621 Del Skrevet 27. april 2012 Jeg bruker også dusjolje fra Eucerin - igjen veldig dyr, men den fungerer bra! Har brukt den på minstetass som har atypisk (??) eksem over hele overkroppen om vinteren, og etter fire-fem runder med olje i stedet for såpe i dusjen, var huden helt fin igjen! Og han reagerer på ALLE typer krem og såpe... Nå blir det bra med helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 27. april 2012 Forfatter #622 Del Skrevet 27. april 2012 Takk for tipset! Den hørtes jo også bra ut! Blir bra med helg ja! Mannen har jo også langhelg nå, så skal bli deilig å kunne finne på ting sammen Ingen planer, men det er jo bare digg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 30. april 2012 Forfatter #623 Del Skrevet 30. april 2012 Tror bekkenet har begynt å krangle her.. Det gjør ganske vondt foran i symfysen, spesielt hvis jeg løfter ett og ett bein (når jeg skal ta på/av sko, bukse osv), og kjenner det også hele tiden når jeg går. Håper ikke det blir værre! Kontroll hos legen på torsdag, hadde håpet å kunne komme tilbake i jobb igjen, i hvertfall 50%, så får høre hva han sier. Det er så mye liv i magen om dagen at jeg blir helt sliten! Gjør jo ikke annet enn å klappe på magen og kjenne på bevegelsene, det er så koselig! Synes det er fint at hun viser at hun lever, og det har bare vært et par spark som har vært ubehagelige. Tror hun fremdeles har ganske godt plass, for føler bein og armer er i alle kanter Hva legger man nederst i vogna? Er det vanlig å ha laken, eller bare et teppe/lammeskinn e.l.? Kom plutselig på det, at jeg gjerne vil beskytte den lille vognmadrassen litt på et vis.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 1. mai 2012 #624 Del Skrevet 1. mai 2012 Tror bekkenet har begynt å krangle her.. Det gjør ganske vondt foran i symfysen, spesielt hvis jeg løfter ett og ett bein (når jeg skal ta på/av sko, bukse osv), og kjenner det også hele tiden når jeg går. Håper ikke det blir værre! Kontroll hos legen på torsdag, hadde håpet å kunne komme tilbake i jobb igjen, i hvertfall 50%, så får høre hva han sier. Det er så mye liv i magen om dagen at jeg blir helt sliten! Gjør jo ikke annet enn å klappe på magen og kjenne på bevegelsene, det er så koselig! Synes det er fint at hun viser at hun lever, og det har bare vært et par spark som har vært ubehagelige. Tror hun fremdeles har ganske godt plass, for føler bein og armer er i alle kanter Hva legger man nederst i vogna? Er det vanlig å ha laken, eller bare et teppe/lammeskinn e.l.? Kom plutselig på det, at jeg gjerne vil beskytte den lille vognmadrassen litt på et vis.. Høres ut som bekkenet ja! Akkurat sånn startet det hos meg også..i symfysen.. Håper det ikke forverrer seg. Heldigvis har du ikke så lenge igjen av svangerskapet så kanskje det ikke rekker å bli så ille! Bevegelsene er såå herlige! I det siste har jeg kjent skikkelig på at jeg kommer til å savne at det bor noen inni magen min, men selvsagt blir det kos å få han på utsiden også! :) Jeg har lagt et lammeskinn fra Ikea neders i vogna.. Tror det er veldig behagelig for babyen.. Men et mykt godt teppe er sikkert like godt det også! Har du lammeskinn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 1. mai 2012 #625 Del Skrevet 1. mai 2012 Så kjedelig at bekkenet har begynt å krangle Jeg har heldigvis bare hatt ett tilfelle av vondt i symfysen, og de var etter tre timer på dårlig stol. Koselig at vesla gi beskjed at hun er der, her er det også armer og bein over alt enda Men pga morkakeplasseringen må jeg som oftest legge meg på ryggen med hånden i lett press over magen for å kjenne, for selv om magen min buler i alle retninger er det ikke alltid jeg kjenner noe. Vi har kjøpt et par vognlaken, men regner med at det blir et soveskinn mot høsten/vinteren også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 1. mai 2012 Forfatter #626 Del Skrevet 1. mai 2012 Høres ut som bekkenet ja! Akkurat sånn startet det hos meg også..i symfysen.. Håper det ikke forverrer seg. Heldigvis har du ikke så lenge igjen av svangerskapet så kanskje det ikke rekker å bli så ille! Bevegelsene er såå herlige! I det siste har jeg kjent skikkelig på at jeg kommer til å savne at det bor noen inni magen min, men selvsagt blir det kos å få han på utsiden også! :) Jeg har lagt et lammeskinn fra Ikea neders i vogna.. Tror det er veldig behagelig for babyen.. Men et mykt godt teppe er sikkert like godt det også! Har du lammeskinn? Nei, håper at det ikke blir altfor ille. Klarer meg greit sånn som det er nå, selv om jeg selvfølgelig gjerne skulle vært det foruten Jeg har et lammeskinn fra Barnas Hus. Så det kan jo funke i vogna. Men er bare usikker på hva jeg gjør hvis hun gulper/spyr/bæsjer på det. Det er vel lettere å rengjøre et (tisse)laken vil jeg tro..? Selv om lammeskinn sikkert er bedre å ligge på for frøkna. Så kjedelig at bekkenet har begynt å krangle Jeg har heldigvis bare hatt ett tilfelle av vondt i symfysen, og de var etter tre timer på dårlig stol. Koselig at vesla gi beskjed at hun er der, her er det også armer og bein over alt enda Men pga morkakeplasseringen må jeg som oftest legge meg på ryggen med hånden i lett press over magen for å kjenne, for selv om magen min buler i alle retninger er det ikke alltid jeg kjenner noe. Vi har kjøpt et par vognlaken, men regner med at det blir et soveskinn mot høsten/vinteren også. Rart at morkakeplasseringen skal ha så mye å si egentlig. Du vil sikkert være glad for at du ikke kjenner sparkene så godt når de blir enda kraftigere ----- I dag har vært en aktiv og fin dag Tur i solskinnet, kafetur og kos. Men får svi nå på kvelden, da kynnerne er veldig hyppige og sterke.. Men synes egentlig det er verdt det, når man får utnyttet dagen fullt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 1. mai 2012 #627 Del Skrevet 1. mai 2012 Jeg lurer på om lammeskinn blir for varmt på varme sommerdager, men veldig godt å ligge på når det er litt mer normal/kjølig temperatur. Foreløpig har jeg bare kledd vognmadrassen med et vanlig laken, men kanskje det burde vært en tisselaken under lakenet i tilfelle uhell? Vi finner nok ut av det når vi får prøvd oss litt Og vognmadrassen burde være enkel å vaske i maskinen, skulle jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 2. mai 2012 #628 Del Skrevet 2. mai 2012 Hei og hopp, Selma_. Kjedelig å høre at bekkenet har begynt å krangle sånn.. Håper det stabiliserer seg, og ikke blir mye verre. Du er i jobb enda? Er såå herlig med masse bevegelser! Vi kommer til å ha lammeskinn i vognen, så bretter vi sammen en gasklut og legger øverst i vognen. Om knøttet skulle gulpe er det bare å fjerne gaskluten rett og slett. Var usikker på hva vi skulle gå for vi og, men ettersom at de ikke regulerer varmen så godt disse små så går vi for lammeskinn nederst. Blir vel klokere på dette etter litt prøving og feiling rett og slett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 3. mai 2012 Forfatter #629 Del Skrevet 3. mai 2012 Jeg lurer på om lammeskinn blir for varmt på varme sommerdager, men veldig godt å ligge på når det er litt mer normal/kjølig temperatur. Foreløpig har jeg bare kledd vognmadrassen med et vanlig laken, men kanskje det burde vært en tisselaken under lakenet i tilfelle uhell? Vi finner nok ut av det når vi får prøvd oss litt Og vognmadrassen burde være enkel å vaske i maskinen, skulle jeg tro. Ja, vi må vel bare prøve oss fram Men tror jeg vil bruke laken, for å skåne den nye fine vognen så lenge som mulig Selv om jeg nok også må venne meg til en litt "skitnere" tilværelse, jeg som hater søl! Trodde lammeskinn var litt ventilerende, slik at ungen også får det behagelig på varme dager? men det er kanskje feil..? Hei og hopp, Selma_. Kjedelig å høre at bekkenet har begynt å krangle sånn.. Håper det stabiliserer seg, og ikke blir mye verre. Du er i jobb enda? Er såå herlig med masse bevegelser! Vi kommer til å ha lammeskinn i vognen, så bretter vi sammen en gasklut og legger øverst i vognen. Om knøttet skulle gulpe er det bare å fjerne gaskluten rett og slett. Var usikker på hva vi skulle gå for vi og, men ettersom at de ikke regulerer varmen så godt disse små så går vi for lammeskinn nederst. Blir vel klokere på dette etter litt prøving og feiling rett og slett. Heia! Bekkenet fungerer fremdeles greit heldigvis. Kjenner bare at det er vondt, litt sånn "stivt" på en måte når jeg går. Det gjør seg vel klar for fødsel tenker jeg, og så må jeg prøve å være flink og ikke trigge det for mye da.. Nå skal jeg begynne å jobbe 40% igjen, etter noen uker med sykemelding. Blir deilig å få en litt normal hverdag igjen, selv om det er såpass lite jobb. Kynnerne er helt drøye for tiden, og kjenner det blir værre nå som magen er ganske stor.. Lurt med gasklut ved hodeenden ja, det skal jeg jammen huske på! ---- Har vært på 32-ukers kontroll, og alt så fint ut Deilig å få bekreftet at ting er bra! Har bra blodtrykk (legen brukte faktisk ordet "perfekt" om det! ), SF-målet stiger som det skal, og fikk ingen kommentarer om vekta, så da er det vel bra 8 uker til termin! 5 uker til permisjon! 2 uker til 17.mai! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 3. mai 2012 #630 Del Skrevet 3. mai 2012 Så bra med så positiv kontroll! Får bestandig beskjed om at han ligger feil så målet blir feil, og da aner jeg jo ikke om han er stor nok eller ikke da! Men så lenge det er liv er det håp (og det er det definitivt nok av her også!) Så herlig å kunne jobbe igjen!! Jeg er sykmeldt ut neste uke, men regner ikke med å komme tilbake i jobb de siste 14 dagene. Kjedelig å gå hjemme!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. mai 2012 #631 Del Skrevet 3. mai 2012 Så deilig å jobbe litt igjen da! Dagene blir lange og etterhvert kjedelige når man går sykemeldt over tid... Og så godt at alt er var bra på kontrollen! Ingenting er bedre enn at legen kaller tilstanden din perfekt! :) Nå går tiden fort, Selma_!! 5 uker til permisjon bare!! Og 8 til termin. Tro meg, disse siste ukene løper fra deg..Jeg har bare 2 igjen og jeg får nesten litt panikk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. mai 2012 #632 Del Skrevet 3. mai 2012 Ja, vi må vel bare prøve oss fram Men tror jeg vil bruke laken, for å skåne den nye fine vognen så lenge som mulig Selv om jeg nok også må venne meg til en litt "skitnere" tilværelse, jeg som hater søl! Trodde lammeskinn var litt ventilerende, slik at ungen også får det behagelig på varme dager? men det er kanskje feil..? Jo, det er litt ventilerende, og eneste måten å finne ut om det fungerer for babyen er jo å prøve. Noen er veldig varmblodige, mens andre ikke er det. Både jeg og Mannen er ganske varmblodige, og var også det når vi var små, men vi vet jo ikke hvordan tulla vår blir. Så godt å komme seg litt ut i jobb igjen da! Og for fin kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 5. mai 2012 #633 Del Skrevet 5. mai 2012 8 uker til termin Jeg har ei kollega som gjorde store øyne i går da jeg sa det var litt over ni uker til min, her har det enda ikke gått opp for meg helt men det kommer nok. Har dere alt utstyret i hus nå eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mayami Skrevet 7. mai 2012 #634 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg har kjøpt ett lammeskinn (på Barnas Hus) og tenker å prøve å ha det i vogna. Hvis det er suksess, kommer jeg nok til å kjøpe ett til til å ha i vogga/senga, så slipper jeg å frakte det rundt omkring! Har hørt at det skal være litt ventilerende jeg også, og her vi bor er det nok ingen fare for hverken tropenetter eller tropedager i sommer... (og blir han som meg så vil han gjerne ha både flannelpysj og vinterdyne året rundt!) Nå går tiden fort framover - vi må huske å kose oss nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singing cow Skrevet 10. mai 2012 #635 Del Skrevet 10. mai 2012 hellu lenge siden jeg har skrevet inne her går det bra med deg? begynner å gå fort nå, har dere fått inn alt dere trenger?=) synes det er gøy å hørre hva andre har kjøpt og ikke:) håper du får en fine dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 10. mai 2012 #636 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei-hei Selma! Hvordan er det å jobbe igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 11. mai 2012 Forfatter #637 Del Skrevet 11. mai 2012 Hei folks! Går litt tid mellom hver gang jeg skriver her nå. Følger med i alle andres dagbok, men glemmer å oppdatere egen :gjeiper: Her går det helt fint! Magen vokser synlig, og Vesla spreller som vanlig Det går greit å være tilbake i jobb, men vet ikke hvor lenge det varer. Trives så utrolig godt på jobb, men merker at formen blir veldig svekket av det.. Enkelte netter sover jeg veldig dårlig, våkner av at kynnerne presser all luft ut av meg.. Så er nok mer trøtt/sliten enn jeg burde, selv om jeg på jobb kan virke veldig frisk og oppegående. Mannen vil at jeg skal blir fullt sykemeldt igjen, så han merker det vel han også.. Jaja, ser an litt til, og hører hva legen tenker på kontroll til uka. Det meste av utstyr er på plass mangler bare stelleprodukter, som jeg må skaffe meg en liten oversikt over. Tenker det ikke blir lenge til jeg skrur sammen seng og stellekommode, og begynner kanskje på litt klesvask snart også noen som vet hvordan det er med vaskemiddel her? Må man ha noe spesielt, eller holder det med omo, og vanlig tøymykner? Vil anta at d skal være så lite parfyme som mulig, men hva inneholder lite parfyme? Må vel nilese på alle produktene i butikken tenker jeg Er overrasket over at vekta står ganske stille! Den sniker seg gradvis oppover, men ikke så store sprang som jeg en periode fryktet. Nå er jeg +10-11 kg, og det er vel egentlig helt greit..? Med tanke på at jeg også var rimelig liten før svangerskapet.. Elsker å se på og kose med magen min om dagen, føler meg såå fin! synes det er mye bedre nå enn for et par mnd siden. Er liksom ordentlig gravid, og forestiller meg den fine lille som ligger inni der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Azalea Skrevet 11. mai 2012 #638 Del Skrevet 11. mai 2012 Skjønner deg veldig godt, er deilig å jobbe. Komme seg ut om dagene og føle at en bidrar til noe.. Men så er man ikke lengre sjef over sin egen kropp så her er det bare å høre etter. Du får bare kjenne på det rett og slett, skal ikke slite deg helt ut før fødsel heller. Oi, føler jeg henger skikkelig etter når det gjelder utstyr altså. Vi mangler en god del enda. Har du laget utstyrsliste? Vil du dele hva du har kjøpt? Blir herlig å få vasket og brettet sammen klærne til snuppa da. Ser de fleste bruker neutral, eller allergivennlig vaskemiddel og skyllemiddel. Er nok det beste for babyen i begynnelsen i hvert fall. Lagt på deg like mye som meg du da. Nei, synes ikke vi skal tenke så mye på det. Jeg hadde veldig lite på kroppen før jeg ble gravid, så prøver å tenke at det er nødvendige kilo. Til tross for at jeg har blitt litt rundere i ansiktet. Fått vann i kroppen? Vedder på at du har en kjempefin gravidmage! Synes du skal legge ut magebilde jeg! Er bare å kose i vei, plutselig så er ikke magen der lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. mai 2012 #639 Del Skrevet 11. mai 2012 Kjekt med en oppdatering fra deg! Når det gjelder jobbing så hør på kroppen din! Ikke lov å slite seg ut nå altså! Så deilig å ha så mye utstyr på plass som dere har! Stelleprodukter kommer etterhvert. Har du meldt deg inn og fått gratispakkene som finnes her og der? Jeg har vasket alle barneklær og sengetøy og sånn med Blenda sensitiv vaskemiddel og Comfort sensitiv skyllemiddel. Det lukter helt himmelsk men er samtidig veldig mildt parfymert og skal være fint til sånne skjøre spedbarnskropper! Men Neutral som Angel-A foreslo er nok heller ikke dumt! Den er vel helt parfymefri tror jeg! Vektøkningen din er omtrent som min når jeg var like langt. Og etter det har jeg bare gått opp 2-3 kg til.. Jordmor sa det var helt normal og kjempefin økning! Ja, nyyt magen din så mye du kan!! Nå er jeg blitt så stor at jeg begynner å bli drittlei hele magen! Selv om den innerst inne er litt god også! God helg til deg, mannen og tuppelupp i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 16. mai 2012 Forfatter #640 Del Skrevet 16. mai 2012 Oi, føler jeg henger skikkelig etter når det gjelder utstyr altså. Vi mangler en god del enda. Har du laget utstyrsliste? Vil du dele hva du har kjøpt? Blir herlig å få vasket og brettet sammen klærne til snuppa da. Ser de fleste bruker neutral, eller allergivennlig vaskemiddel og skyllemiddel. Er nok det beste for babyen i begynnelsen i hvert fall. Lagt på deg like mye som meg du da. Nei, synes ikke vi skal tenke så mye på det. Jeg hadde veldig lite på kroppen før jeg ble gravid, så prøver å tenke at det er nødvendige kilo. Til tross for at jeg har blitt litt rundere i ansiktet. Fått vann i kroppen? Vedder på at du har en kjempefin gravidmage! Synes du skal legge ut magebilde jeg! Er bare å kose i vei, plutselig så er ikke magen der lengre. Jeg har ikke noe utstyrsliste nei. Har kjøpt litt etterhvert so jeg har kommet på ting. Så har jo egentlig ingen oversikt! Hehe. Tenkte jeg skulle få mannen til å hjelpe meg å skru sammen stellekommoden i løpet av uka, så kanskje jeg kan begynne å legge litt klær og sånn i den. Foreløpig ligger alt i originalpakkene sine i poser rundt omkring her Så har en del igjen å "ordne", dvs vaske klær osv.. Jeg har foreløpig ikke fått noe vann i kroppen som jeg merker. Regner med at det kanskje vil komme litt mot slutten, men den tid den sorg.. Så her er kiloene bare ekstra kilo + baby + alt annet.. Magebilde må jeg få tatt! Så deilig å ha så mye utstyr på plass som dere har! Stelleprodukter kommer etterhvert. Har du meldt deg inn og fått gratispakkene som finnes her og der? Jeg har vasket alle barneklær og sengetøy og sånn med Blenda sensitiv vaskemiddel og Comfort sensitiv skyllemiddel. Det lukter helt himmelsk men er samtidig veldig mildt parfymert og skal være fint til sånne skjøre spedbarnskropper! Men Neutral som Angel-A foreslo er nok heller ikke dumt! Den er vel helt parfymefri tror jeg! Vektøkningen din er omtrent som min når jeg var like langt. Og etter det har jeg bare gått opp 2-3 kg til.. Jordmor sa det var helt normal og kjempefin økning! Ja, nyyt magen din så mye du kan!! Nå er jeg blitt så stor at jeg begynner å bli drittlei hele magen! Selv om den innerst inne er litt god også! God helg til deg, mannen og tuppelupp i magen! Jeg har fått tak i gratispakke fra Apotek1 og Kiwi. Vitus sin har jo vært tom lenge, men de har vel kanskje begynt å få de inn igjen nå..? Godt å høre at vektøkningen er normal og fin Får litt panikk innimellom, men så roer det seg igjen, og jeg klarer å nyte magen -------- Ellers ikke mye som skjer her i gården. Dagene tusler og går. Trives godt på jobb, men blir fort sliten! Blir sliten på fridagene mine også da, så ender med at jeg tar noen powernaper her og der I morgen blir det nok en rolig 17.mai-feiring. Ser rett og slett an været litt med tanke på hva vi gjør. Siste 17.mai uten barn, så har jo lov til å late oss også! Blir nok mer stas med 17.mai når det er en liten (eller fler) som er lykkelig over tog, is og pølser I dag våknet jeg med en intens smerte i ribbeina. De var helt ømme, og er det fremdeles! Mon tro om vesla har sparket litt fra seg i natt..? Eller så har jeg bare ligget feil. Men holder en knapp på det første Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå