Stinelin Skrevet 10. januar 2013 #3121 Del Skrevet 10. januar 2013 For en utmattende dag! Småen og jeg sto opp 05.30 etter ei urolig natt. Øyebetennelsen gjorde at han våknet flere ganger med igjenklistret øye og hylte. Mannen har evakuert til gjesterommet når han har lange jobbdager etterpå. I dag har småen sovet 2 timer, i bilen. Nå er jeg snart klar for å reise på kveldskurs, uten et minutt på øyet. Galskap! Er hjemme 22.30 i kveld, men har blitt lovet ei natt på gjesterommet og ubegrenset soving i morgen tidlig! Tanken på en god søvn gjør at jeg holder ut, hehe... Har fire prosjekter på gang fremover, tar alltid på meg litt mer enn jeg skal. Nå kutter jeg ut to av dem, så det blir bedre. Var hos legen og fikk sykemelding i dag. Ikke noe tungt arbeid på bekkenet, så får vi håpe at det holder seg noenlunde på plass. Dagens klaging.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 10. januar 2013 #3122 Del Skrevet 10. januar 2013 Hurra! På tirsdag fikk pappaen en litt prematur hjemreise, og fikk være hjemme med oss til idag. Nå er det bare en uke til vi har ham hjemme igjen, og det går jo fort. Jeg var på jobbintervju igår, og krysser fingrene for denne. Idag morges ålte lille F seg fremover for første gang, og hun reiste seg opp på kne. Ting skjer fort i disse dager, men enda ingen tenner å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. januar 2013 #3123 Del Skrevet 11. januar 2013 Reporting from work: Alt vel... Det har gått helt over all forventning å ha fløtepusen hos Bestemora når vi har vært på jobb, hun har vært der ca 7 timer hver dag. Og ikke grått i det hele tatt Da føles det ikke så verst, jeg har allerede vent meg ganske til den nye hverdagen! Idag er hun med sitt andre sett besteforeldre hjemme hos oss, og koser seg nok helst Mormor er jo såååå morsom! Ellers er arbeidsdagene lange når det er morgen 5, og barnearbeid fra 5-8 og jobb fra 9-3, men det er helst kos med Fløtepusen nå altså! er jo så utrolig herlig å få holde henne og kose med henne etter jobb igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 11. januar 2013 #3124 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) Det er sikkert litt greit å komme tilbake på jobb også, men synes det er litt trist å tenkte på at denne perioden i livet vårt snart er over. Endret 11. januar 2013 av Mohair Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 11. januar 2013 #3125 Del Skrevet 11. januar 2013 Høres ut som gode dager, Pasjonsblomsten Enig med deg, Mohair. Trist at disse herlige dagene snart er ferdige. Tiden har jo gått så fort som jeg aldri kunne forestille meg at den skulle.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 11. januar 2013 #3126 Del Skrevet 11. januar 2013 Har ikke mannen din noe permisjon, Pasjonsblomst? Huff, ja dette året har flydd. Er ikke helt fornøyd med å måtte gå på forelesning og ikke utelukkende kunne konsentere meg om plutten. Mannen koser seg i permisjon da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 11. januar 2013 #3127 Del Skrevet 11. januar 2013 Så fint å høre at det går bra Pasjonsblomst! Imponert over bestemødrene, vi har dessverre ingen slike å ta av. De er ikke så gamle, men små barn tar visst knekken på dem etter kort tid. Så er det det med at de godt kan passe ungen, men han bør helst klare seg selv... Jeg får to dager i uka på skole/jobb en stund, før det er rett ut i ny permisjon. Deilig egentlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 11. januar 2013 #3128 Del Skrevet 11. januar 2013 Nå har vi lagt T på eget rom. Jeg er veldig spent på hvordan det skal gå, og selvfølgelig valgte vi den helga når T får sin første tann..Håper den er ute i morgen så vi får prøve en "skikkelig" natt også før ukedagene kommer igjen..Regner med at jeg må opp og ned trappen en god del ganger før det blir lørdag i alle fall! Det fine med å komme tilbake til hverdag, jobb og alt det der, er at jeg setter så mye mer pris på den tiden vi har sammen..Nå er vi liksom sammen hele tiden..Så jeg ser jo litt frem til det, jeg. Men så skal jeg jo være hjemme lenge ennå, så jeg blir nok lei permisjonslivet tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 11. januar 2013 #3129 Del Skrevet 11. januar 2013 Da var første uka overstått! Sliiiten nå, og kjenner godt med stress i kroppen. Har godt veldig bra, men idag var vi lengre( 9 timer) vekke fra henne, og det føltes ikke så greit. Hun hadde vært litt sur den siste tida, og satt med tutt og satt mamamamama... dakas lillepus Hun koste seg fælt med oss på ettermiddagen da. Tror kanskje jeg bare har fått en liten reaksjon i kveld, på at jeg "må jobbe" og være vekke fra henne, kjenne på dette med den travle hverdagen osv osv.. Kjenner jeg har litt lyst å grine litt og si "dumme teite verden" ikveld... (men bare litt) God helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 11. januar 2013 #3130 Del Skrevet 11. januar 2013 Huff, forstår godt at det er slitsomt for deg. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 13. januar 2013 #3131 Del Skrevet 13. januar 2013 Dere, er jeg veldig overbeskyttende eller er det pappan som ikke tenker seg om? Svigerinna mi er veldig rask til å løfte lillemann ut av armene våre når vi møter henne, sånn at lillemann knapt nok rekker å se på henne. Han kjenner henne ikke igjen fra gang til gang fordi vi har ser henne så sjelden (kanskje 4-5 ganger siden han ble fød)t. Jeg synes han skal få lov til å studere menneskene han møter fra vår trygge armkrok en liten stund før vi overlater ham til andre, sånn at han føler seg trygg på at disse menneskene er snille. Jeg har alltid trodd at dette var simpel psykologi, ingen vil vel overlates til fremmede, men samboer skjønner ikke helt hva jeg mener og ble litt sur da jeg tok det opp. Jeg tok det opp med han fordi jeg synes det er han som må si det til sin søster. Jeg føler at jeg sier ifra om nok ting allerede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 13. januar 2013 #3132 Del Skrevet 13. januar 2013 Jeg er helt enig med deg, Mohair! De små må få lov til å se på og studere mennesker de ikke omgås daglig på trygg avstand. Svigers var litt kjappe med å ta henne ut av armene mine for en tid tilbake og da ble det grining, men heldigvis lærte de av det, så nå får hun kikke litt på dem først. Greit at de har lyst til å holde, men å vente et par minutter burde alle klare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. januar 2013 #3133 Del Skrevet 13. januar 2013 Pasjonsblomst: usj. Det høres veldig slitsomt ut! Blir jo en voldsom overgang fra å være med baby hele tiden og til plutselig å skulle gjøre noe helt annet. Men Fløtepusen har det nok fint hos bestemor Mohair: Hvordan reagerer lillemann da? Hvis han åpenbart blir ukomfortabel, ville jeg ha sagt noe sånt som "gi ham fem minutter, så tør han litt opp". Ikke gjøre noe stort nummer ut av det, bare beholde ungen på armen til han ikke ser like skeptisk ut. Småen reagerer veldig ulikt på forskjellige personer. Noen lar han seg overta av umiddelbart, andre må iaktas litt en stund. Enn så lenge er han veldig lite skeptisk, men det kan jo endre seg fort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 13. januar 2013 #3134 Del Skrevet 13. januar 2013 Mohair: jeg tenker også som deg, at han må få se mennesket først og få litt tid til det før han skal i andre armer. Spør mannen om hva som gjør at han synes det er ok? Min skal andre helst ikke prate til før han ser på de og smiler for tiden. De må kikkes på, kontrolleres, og helst skal de snakke med meg så han ser at jeg godkjenner dem først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 13. januar 2013 #3135 Del Skrevet 13. januar 2013 Ja, han snur seg jo alltid litt fortumlet og sjekker hvordan vi reagerer, men han begynner ikke å grine. Men jeg ville aldri selv løftet opp en unge som ikke kjente meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. januar 2013 #3136 Del Skrevet 14. januar 2013 Mohair, jeg er litt enig med deg. Hvis du har erfaring med at han trenger litt tid, så gi ham det. Bare si fra til svigerinna selv på en lett måte. Har opplevd det samme her, noen røsket ham med seg, han trodde vel han ble kidnappet og slo alarm hver gang bandittene nærmet seg resten av helga.. Det er bare sunt om de er litt skeptiske til fremmede i starten, og ikke blir med på hva som helst. At mamma skal godkjenne personen. Hvis han titter på deg, så kan du smile og si noe sånt som "mamma synes det er helt greit " Sånn at du bygger opp rundt at det er ok å bli holdt av andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 14. januar 2013 #3137 Del Skrevet 14. januar 2013 Også enig med deg Mohair. Vår trenger også tid til å studere, og heldigvis forstår de fleste voksne det. Har endt med hyling et par ganger som bestemor og gammeltante var litt brå, særlig rett etter at han har sovet. Bare si fra på en lett måte, som noen sa, det må de tåle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. januar 2013 #3138 Del Skrevet 14. januar 2013 Mohair, jeg er litt enig med deg. Hvis du har erfaring med at han trenger litt tid, så gi ham det. Bare si fra til svigerinna selv på en lett måte. Har opplevd det samme her, noen røsket ham med seg, han trodde vel han ble kidnappet og slo alarm hver gang bandittene nærmet seg resten av helga.. I går spiste småen en hel halv brokkoli. Det vil si, pappaen og jeg delte en halvpart og resten gikk til ungen. Hvor mye som faktisk endte opp i MAGEN til ungen er derimot en helt annen sak... Første tallerkenen med mat gikk nemlig i gulvet før jeg rakk å sette meg. Men han er en god liten problemløser, han lille sneipen vår. Da han ikke klarte å plukke opp småplukket (som havnet på bordet, siden vi, nå klok av skade, satte tallerkenen utenfor rekkevidde), måkte han det like gjerne til bordkanten, der han forsøkte å gape over både det OG bordkanten. Kan tro jeg lo godt! Sulten unge, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. januar 2013 #3139 Del Skrevet 14. januar 2013 Gleder meg til vår sneip sitter litt bedre i tripp-trappen! Jeg dytter håndklær rundt ham, likevel henger han litt fremover, og svaier til ene siden iblandt. Igår svaiey han ivei og dæljet øret på sidekanten gitt, nesten godt gjort å få til.. Når han blir bedre, skal vi igang med brett og plukkmat. Det blir stas. Kanskje jeg bare skal prøve imorgen For en uke siden var første gang han åpnet munnen for skjeen. Det tok kun 3 uker å lære ca... Idag spiste han et halvt middagsglass + halvt dessertglass til lunsj, gaper som en helt Nå er vi omtrent der at han kan få bestemme hvor mye han skal få. Har ikke svisker i grøten heller nå, alt kommer ut igjen daglig (og muligens mere til etter volum å dømme..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. januar 2013 #3140 Del Skrevet 14. januar 2013 I går spiste Men han er en god liten problemløser, han lille sneipen vår. Da han ikke klarte å plukke opp småplukket (som havnet på bordet, siden vi, nå klok av skade, satte tallerkenen utenfor rekkevidde), måkte han det like gjerne til bordkanten, der han forsøkte å gape over både det OG bordkanten. Kan tro jeg lo godt! Sulten unge, ja. Haha, så morsomt!! **** Her har endelig to tenner kommet skikkelig til syne. Kanskje skrikingen om natten roer seg nå? Eller er det fortsatt plagsomt at tennene fortsetter å vokse oopover...? L er så morsom om dagen. Hvis han ikke vil ha mat/ drikke når vi tilbyr han så rister han på hodet. Ellers er biter i maten veldig ekkelt og han brekker seg og spytter ut. Men det er dog morsomt å gomle på ting som avgi store biter da...Paprika, tomat, agurk, melob, osv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå