Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal heller ikke i jobb igjen før april :) da skal mannen ha sine 12 uker pappaperm + 4 uker ferie. Passer akkurat ut med barnehagestarten det :) var heldig med den!

Er veldig glad for at det er så lenge til, for sånn som ståa er her nå kan jeg ikke være vekke stort om ganga. E spiser noe fast føde, men altfor lite til at det faktisk monner, og jeg ammer myyye, så mye at nå har vi økedager igjen. Prøvde å gi mat med skje i går, men det var ikke aktuelt. I det hele tatt. Flaske er fortsatt ikke akseptert, og tutekoppen blir bare feid vekk. Venter på sånne doidy-kopper (var vel joyce som tipset om dem?) og håper på at de vil funke for oss.

Vi har også en ny periode med baby som bare vil ha mamma, og legging er det bare mamma som kan (i følge babyen ;)) såeh. Ut av huset for en 45 min lang handletur er det jeg kan få av alenetid nå.

Så, kort sagt - godt jeg ikke skal noe annet de neste 3,5 mnd :hoho:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynner å studere to dager i uka siste uka i januar, og må da ligge borte ei natt også. Jeg skal sove så vanvittig godt den natta! :danse:

Ellers starter jeg i 40% jobb i april, så får vi se hvordan det går videre. Hele jobb- og svangerskapsgrublinga gir meg magevondt for tiden. :(

Skrevet

Jeg skal heller ikke i jobb igjen før april :) da skal mannen ha sine 12 uker pappaperm + 4 uker ferie. Passer akkurat ut med barnehagestarten det :) var heldig med den!

Er veldig glad for at det er så lenge til, for sånn som ståa er her nå kan jeg ikke være vekke stort om ganga. E spiser noe fast føde, men altfor lite til at det faktisk monner, og jeg ammer myyye, så mye at nå har vi økedager igjen. Prøvde å gi mat med skje i går, men det var ikke aktuelt. I det hele tatt. Flaske er fortsatt ikke akseptert, og tutekoppen blir bare feid vekk. Venter på sånne doidy-kopper (var vel joyce som tipset om dem?) og håper på at de vil funke for oss.

Vi har også en ny periode med baby som bare vil ha mamma, og legging er det bare mamma som kan (i følge babyen ;)) såeh. Ut av huset for en 45 min lang handletur er det jeg kan få av alenetid nå.

Så, kort sagt - godt jeg ikke skal noe annet de neste 3,5 mnd :hoho:

Haha, som jeg skulle skrevet det selv... Bortsett fra at mannen har utsatt permisjonen og jeg derfor skal være hjemme frem til barnehagestart i august. Her har spisingen gått helt i stå etter at hun har hatt diaré i jula, så nå tror jeg vi er tilbake på scratch, mer eller mindre. Så ja. :ler:

Skrevet

Sjuklingen min er, bank i bordet, frisk'ish igjen.

Men har ikke turt å gi noe annet enn pupp idag, men begynner forsiktig igjen med litt grøt og frukt igjen tror jeg.

God bedring til alle små og store.

Skrevet

Småen syns visst det er helt i orden å våkne hver halvtime hele natta nå... :bond:

Aner ikke hvorfor, men han har styra som bare det i et par netter og det er så inmari slitsomt. Første natta trodde jeg at han hadde vondt i magen fordi han ikke hadde gjort big business i bleia på et par dager, men etter to vanvittige bleier i går og fremdeles nattekrøll kan jeg jo utelukke det.

Men når det er sagt, hadde småen og jeg en utrolig fin hjemmedag i går. Han sov som han skulle (hurra!), spiste en hel brødskive, slurpet i seg en Ella's Kitchen-pose helt alene for første gang og var generelt veldig blid og fornøyd. Han storkoste seg på gulvet mens jeg rydda vekk julepynt. Satte på musikk og gauka med, noe han syntes var dritmorsomt. Jo mer jeg ablegøyet, jo mer gliste ungen. Da mannen kom hjem, fant han oss begge på gulvet, hvor ungen skrattlo og jeg filmet opptrinnet. :laugh:

Småen har oppdaget at det er morsommere på gulvet enn på teppet sitt. Han åmer seg av teppet så fort jeg putter ham ned, for det er jo MYE lettere å åme på glatt parkett enn på teppe. Dessuten er det spennende å klaske på skapdører og sånn. Eller åme seg opp i et hjørne. Utrolig hvor mobil han har blitt, enda han bare ruller og roterer rundt sin egen akse.

Skrevet

God bedring til alle sjuklingene, både store og små!

Vi har heldigvis ingen sykdom i hus, men det kommer vel.

Her er stå-koden knekt, og hvert minutt brukes på å komme seg opp på bena. Ingenting på bord eller de nederste hyllene er trygt lengre :fnise:

Skrevet

Endelig, etter to grusomme netter, er gulljenten vår på bedringens vei.

Natt til igår ar helt forfedelig. Hun sovnet ikke før 2330, og når hun våknet igjen ca 02, var hun gloheit, og temperaturen var godt over 40. Det er jo nødvendigvis ikke SÅ høyt for en baby, men jeg ble veldig redd, siden jeg er aleine hjemme, og ringte på mor og far som kom på døren. Hun sovnet ikke igjen før 0430.

Igår bar det til legen, der de konstaterte div. bakterier, bl.a ørebetennelse, så var det på apoteket og hente antibiotika.

Allerede etter første dose ble hun bedre, og idag morges var hun feberfri :)

Nå sover hun, før første gang siden onsdag, av fri vilje. Jeg nyter en kaffekopp og ski på tv, og føler at jeg endelig kan senke skuldrene.

Skrevet

Så morsomt Schadenfreude!! :laugh:

Her er også gutten blitt mer mobil og forflytter deg ganske greit rundt på sitt eget vis. Også åler han seg bakover...hehe.

Men har gutten din fått tenner enda? Kanskje det er det som er på tur? Her har vi hatt skikkelig skriking noen netter nå, og i går kjente jeg to tenner som er på tur opp!! :danse: Så jeg tipper det er årsaken til at han har holdt det gående.

Så flink gutt du har, Dorey! Han må da være tidlig ute? :)

Stakkars lille frøkna di, Andrea89! Godt hun er på bedringens vei nå. Uhyggelig med så høy feber, selv om det som regel ikke er noen fare. Jeg hadde nok blitt passe redd jeg også. Godt du har så snille foreldre som kunne stille opp! :) Fortsatt god bedring :blomst:

Skrevet

Andrea: Så godt hun er bedre! Det hørtes skikkelig skummelt ut å være alene med syk baby! Det er så mye enklere når man er to. Kjempefint at hun er på bedringens vei :)

ara: Takk! Jeg leste at mellom seks og ni måneder er vanlig alder å reise seg, så han er litt tidlig ute :) Grattis med tenner på mini! Det er stas :blomst:

Skrevet

Ah, de to siste dagene har snuppelura holdt et rabalder uten like på kvelden. Skriker som vi skulle rundjult hu, spenner seg, sikler og styrer, pupp er bare bajs og verden er generelt kjip. Hu promper en del, så tenkte jeg skulle prøve ut en annen grøt imorgen, men er det ikke rart hu reagerer på kvelden når hu får grøten på morran?

/sliten i hodet av skriking 29

Skrevet

heh.. kjenner meg igjen i masse her... ara og evil eve! For 2 døgn siden hadde vi også mye sjau og grining på nettene, og hun nekta pupp. Og dagen etter hørte vi jaggu kling klang -lyden av en liiiten tann mot glass når hun drakk. Foreldrene ble merkelige rørte av hele greia.. ;) Ga seg heldigvis etter 2 netter, men hun har våknet med skrik også de to siste. Og suglet masse i det siste ja, samt noe redusert matlyst. Men supert humør!

Fløtepusen står masse nå, og har laget seg en gåstol ved hjelp av en bleiekasse som hun forflytter seg rundt på. Hun står i trappa, og idag fant forloveden henne 3 trinn opp! Hun har klatret opp selv! Jepp, vi kjørte rett på senteret for å handle trappegrind også nede! (babydan easyclose)

Fantastisk hvor rask utviklingen går... går også mye i babling om dagen... babababa GA ehhh ma ma.. osv

Skrevet

Her er det Dadadaaaaa, og Tatataaaa med lyyys stemme om dagen. Han er så søt! :rodmer:

Var ikke fullt så søt i går natt, da han skreik som en stukket gris i flere timer. Akkurat som da han hadde kolikk som liten. Nekta melk, ville ingenting. Etter noen timer ga jeg han er paracet, så sov han i ett fra 03 til 07. Hvor restriktive er dere med slik? Har redda situasjonen her noen ganger i det siste.

Jeg har skrevet om velling her før, men i kveld har vi prøvd uten i tilfelle det ble for tøft for magen.

Nå har han hosta og hosta lenge, helt til han kasta opp ei stor slimladning, da ble det nattero. Fint system egentlig!

Skrevet

Hømm. Den derre opp-ned-metoden som mannen så suksessfullt benyttet, viste seg å være bysse -og-legge-ned-metode... :rolleyes: Så poden har nå byttet sovepupp mot sovebyssing på sengekanten, utført av mannen.

Slitsomme, slitsomme netter.

Så da var det på'n igjen. Prøvde meg på oppned selv i dag og småen ble direkte DRITFORBANNA. Vrælte av raseri og nektet å roe seg. Vræla i en halvtime på fanget mitt, til tross for byssing og kosing. Puh!

Skrevet

Uff, forferdelig med den skrikinga. Nå begynner de jo å bli så store også, så det handler ikke bare om å ukritisk dekke alle behov lenger. Nesten vanskeligere nå på mange måter.

Jeg er så bekymret for sovinga til småtten. Han sover aldri mer enn en halvtime-time på dagtid, virker som han ikke klarer å sove over lett-søvn-toppene, og våkner hver gang. Jeg merker at han får for lite søvn, men aner ikke hva jeg kan gjøre for å få han til å sove lengre? Har prøvd å hjelpe han i søvn med det samme, men det er kul umulig. Nå sover han 4 små dupper pr. dag, og vi rekker omtrent ikke annet enn å legge, ta opp og mate, hele dagen! Han er også litt trælete å få til å sove siden han omtrent alltid er overtrøtt, så det går mye tid til legging i løpet av døgnet. Noen som råd for slikt? :vetikke:

Skrevet

Stinelin: Er det bikkjekaldt hos deg nå? Småen sover desidert best ute på dagtid. Men det med at han våknet hver halvtime ordnet seg da vi lot han stå ute og kjappet oss ut for å rulle litt så snart vi hørte et kny. Praktisk med humpete hage :fnise:

Inne har vi lagt litt som vogna kan humpe over, der og. Funker etter samme prinsipp som ute. Men vi må være kjappe, går det for lang tid så er løpet kjørt og ungen våken.

Men, hadde småen vært like grei på natta som han er på dagen, ville jeg vært en lykkelig og mer utsovet mamma :ler:

Skrevet

Det største problemet med vrælinga, i tillegg til at det selvsagt er fælt for ungen, er at jeg faktisk må le litt av ham. Han tar skikkelig sats og skriker som en fjortis i bergogdalbane. Høres helt absurd ut, det er ikke gråt, men regelrett fly forbanna liten sneip.

Håper virkelig det går smidigere i morgen.

Skrevet

Skulle virkelig ønske jeg hadde noen gode råd om soving Stinelin og Schadenfreude! Jeg synes litt synd på dere som sliter så fælt med den sovingen. Og at dere holder ut! Dere må jo bare, men jeg kjenner at de siste dagene med tannfrembrudd har det holdt på å klikke for meg når han bare surver og skriker om natten og jeg ikke greier å få ro på han... Er vel kanskje fordi jeg ikke er vant til så mye skriking på natterstid..

Nå får det snart være nok med disse guttene deres! :fnise: Huff, håper det går seg til fort!

Skrevet

Stinelin: Lillemann har holdt på sånn hele veien, men forrige uke bestemte jeg meg for å prøve å få han inn på et annet spor. Jeg legger meg i vår seng sammen med han ca kl 10 og så sover jeg sammen med han så lenge som mulig eller går tilbake sånn at jeg er ved siden av han om/når han våkner etter første halvtimen. Noen ganger titter han opp og sovner igjen, andre ganger ammer jeg han i søvn igjen og så er det noen ganger vi må stå opp. Han har faktisk sovet i to timer den ene formiddagen forrige uke!

Så triller jeg tur mellom 14 og 15 og da sover han faktisk i en hel time! Tidligere har han våknet etter en halvtime og bare ligget og tittet opp på meg.

Skrevet

Har prøvd å trille med det samme han våkner, men mulig jeg har vært for sein? Får prøve igjen. Idag sov han faktisk 2 timer i vogga! Eller, det var ihvertfall stille slik at jeg fikk sove, så jeg antar han sov. ;) Hadde det helt mørk i rommet i starten, tror det hjalp.

• Liker 1
Skrevet

Ara: Vi har jo ikke akkurat noe valg. ;) Dessuten (snakker for meg selv, vet ikke hvordan det er hos Stinelin) er jo ikke hver eneste natt så herk. I natt gikk det feks relativt greit, selv om det selvsagt var morgen igjen alt for tidlig til tross for at han sovnet senere. Det verste er når det er flere netter på rad, eller ukevis slik som det var tidligere i høst. Da var det like før snille mennesker i hvite frakker måtte komme og hente meg.. :bond:

Stinelin: Hurra for to timer dagsoving! Det med trillinga, når han står inne så må vi være der på sekunder. Men det ble litt bedre etter at han vente seg til at vi trillet litt når han våknet ute.

Det er forresten skikkelig trivelig å se tickeren din! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...