Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt nyttår!

Gjett om det var godt å få lillejenta i ettermiddag. Pappaen ble så rørt når hun smilte og lo da hun så oss at han begynte å gråte. Tror nok han gruer seg veldig til å reise offshore i to uker på torsdag...

Julen ble ryddet ut samtidig som vi ryddet etter gårsdagens festligheter, så nå håper jeg at resten av vinteren flyr forbi, og ser frem til våren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt nyttår! :klemmer: Og takk for følget i året som har gått, det er jamen en fin gjeng her inne! :jepp:

Snorkfrøken var våken fra rett før midnatt og til klokka 2 i natt... :eeeh: Turnerose våknet en time før og holdt det gående like lenge. Hehe. Ikke helt uventet, da. Men det ble ikke så mye søvn på noen av oss.

Julen er for det meste ryddet bort her også, og jeg gleder meg til månedene som kommer. Tenk at jeg skal få være hjemme med babyen min i mange måneder til!

Snorkfrøken har sagt sitt første ord, det er jeg rimelig sikker på! Har hørt det noen ganger i det siste, at hun har sagt "titt-tei" når vi har lekt, men i kveld ble det veldig tydelig da hun "dro" hodet mitt rundt for å se ansiktet mitt og så sa "diddei". :hjerte:

Skrevet

Godt nyttår! :strix:

Vi overnatta vekke vi også, og e sov seg gjennom rakettoppskytinga. Ikke rart, han var så gira at han ikke ville sove før 23... :daane: merkes i dag ;)

Joyce: oi, så gøy!!! Hun er jammen tidlig ute!

Gjest Unknown
Skrevet

Godt nyttår!

Her ble det også rangling. M var oppe hele kvelden og fikk med seg rakettene, mens T sovnet ikke skikkelig før rundt 22. Morgen var det kl. 7...

Kjenner jeg gleder meg til dette året, håper det meste går som vi ser for oss! Vi skal starte året med å kjøpe nye møbler til stuen i morgen, grei start på ett nytt år! Så er det bursdager, jeg først, og vi har barnevakt så for første gang på mange år så skal jeg feire skikkelig :jepp: Trondheimstur og Oslotur ila våren og vi har tenkt til å ta oss en skikkelig god ferie :) Gleder meg til mye familietid! T blir et år, M blir 4, helt utrolig! Og så har jeg en så god følelse av å tenke på at jeg kan være hjemme helt til august med lillebror. Håper vi får kost oss veldig :jepp:

Og så har vi all oppussingen som skal gjøres, gleder meg ikke til selve jobben, men gleder meg til å se resultatene! For håpentlig vis har vi innen neste sommer gjort ferdig hele huset :)

Hvordan blir deres år? :) Bare jeg som gleder meg sånn? Fnise:

Skrevet

Godt nytt år jenter :)

Her har mini hatt omgangssyken et par dager, lite gøy.

Men vært hos legen og skal på barneavdelinga om det ikke bedrer seg. Men bank i bordet ser det bedre ut allerede.

Puppene blir fulle om det går lenge mellom ammingene..

Merka det godt igår siden hu spydde hver gang hu fikk melk, blei for mye melk på en gang.

Har nå pumpa og gir litt og litt på flaske.

Skrevet

Ingen vaksine her heller.

Dere som ikke ammer lenger, gir dere vann eller MME, eller lar dere ungen vente til frokost?

Han her får nå velling til kvelds og om natta, og det virker som han sover noe lengre enn med bare mme. Jeg hadde jo et håp om at han kunne drikke vann en periode slik at spisingen ble unnagjort på dagtid, men det ble bare skriking. Å vente til frokost er altså helt uaktuelt for denne karen. ;) Nå får han velling slik at alle får sove mest mulig. Har uansett gitt opp å få sove hele natta. Når lillegutt eventuelt gjør det er sikkert nestemann født og ødelegger nattesøvnen enda et år. :fnise:

Vi er hjemme etter julebesøk hos familien min, og har nå besøk av mannens familie. Blir godt når alle er der de skal være igjen.. :fnise: Som jeg har fortalt om før blir jeg sprø av familien hans, men har blitt flinkere til å trekke meg tilbake og dermed spare på kreftene og tålmodet.

Lillegutt er potte tett, hoster slim og kaster opp. Var hos legen idag, men det var ikke noe å bekymre seg for eller gjøre noe med. Jeg fikk henvisning til tidlig UL, vil se om det er liv der inne før jeg bekymrer meg mer om hvordan dette året blir, hehe...

Godt nyttår alle sammen, og god bedring til alle som er syke!

Skrevet (endret)

Ahhh.. Lillemann sover bare dårligere og dårligere om natta. Bortsett fra den ene natta forrige uke hvor han kun spiste en gang mellom 24 og 06, så er normalen nå fire-fem og opptil seks måltider mellom 20 og frem til 06/07. :sjokkert:

I tillegg skal jeg ut med noen venner på lørdag, så må overlate både legging og de første timene til pappan. Har kjøpt inn MME som jeg skulle prøve å gi han i kveld, både mtp litt bedre søvn og lørdagen, men han ville ikke ha! :jolie: Både jeg og mannen prøvde å gi. Uff, det er noe drit.. Ikke vil han ha MM fra flaske heller. Kresen liten fyr. :fnise:

Edit: nå ser det heller ikke ut som om det har noe å si om vi samsover eller han ligger i egen seng. Våkner ofte uansett.

Endret av Mohair
Skrevet

Ahhh.. Lillemann sover bare dårligere og dårligere om natta. Bortsett fra den ene natta forrige uke hvor han kun spiste en gang mellom 24 og 06, så er normalen nå fire-fem og opptil seks måltider mellom 20 og frem til 06/07. :sjokkert:

Bruker deg som smokk, han og? Det er sånn det er fra rundt 2-3 og utover her. Jeg håper det er en fase, som Joyce snakket om lengre tilbake i tråden. Det er i hvert fall slitsomt..

Hvordan ser måltidene ut for deres småttinger nå om dagen? Syns det er så vanskelig å vite om småen får passe med mat. Noen ganger tømmer han jo grøtskåla, andre ganger ikke. Når jeg tenker meg om lager jeg vel fremdeles 4mnd-porsjonen, men så var han oppe i den først for et par uker siden og i mellomtiden har vi prøvd å gi ham litt av maten vår ved middagstider.

Småens dagsmeny ser sånn cirka slik ut (i tillegg til MM like hyppig som "før"):

Frokost: MM + eventuelt den myke innmaten fra en skive brød (har prøvd grøt og da spiser han to-tre skjeer og så vil han ikke ha mer)

Lunsj: et fruktmosmåltid

Middag: ikke store greiene foreløpig, men litt smakebiter av maten vår. Eventuelt bare noen skumpinner/riskjeks om lunsjen blir sein

Kvelds: grøt

Helsesøster mener visst han bør få tre grøtmåltider om dagen, men jeg vil gjerne variere litt. Dessuten ser han ut til å like å få ting han må "tygge" litt på. Han får fremdeles så mye MM som jeg klarer og jeg kan ikke egentlig si at jeg syns han virker sulten. Får se ved neste veiing om han har gått opp bra nok.. .

Skrevet

Lillemann får brød til frokost og lunsj og grøt til kvelds. Spiser som regel 1/2 brødskive og grøtporsjonen er sånn ca 1-1,5 dl vann. Blander på slums.

Ja, mulig det bare er en fase, men det har liksom bare blitt verre og verre den siste måneden. Uff... Skal tilbake på jobb om under tre måneder. Lurer på om jeg blir nødt til å avvenne med pupp før den tid. Skal jo tilbake til tredelt turnus.. :(

Skrevet

Da var det lille F sin tur til å bli syk.

Er det ikke typisk? Akkurat når pappaen skal reise på jobb imorgen...

Hun har tett og rennende nese, og da vi la henne isted var feberen 39,6. Vi ga henne en stikkpille, og måler igjen neste gang hun våkner, men vi kunne kjenne at temperaturen har gått ned.

Utrolig frustrerende uansett. Får håpe det går like fort over som det kom, men har vel egentlig ventet på det siden "alle" har vært syk i julen.

Skrevet

Kjempekort tid igjen av min permisjon nå... gosh!! Hvor lenge har dere igjen?

Kjenner jeg er litt stressa, selv om jeg også ser frem til det. Er stressa med tanke på at rutiner osv er ute på tur nå (etter sykdom), men fra i morgen av skal vi vekke babyen til fast tid hver dag, og få lagt ganske til samme tid hver kveld. Rutiner, here we come!!

Noen med litt mer erfaring som har tips? Fløtepusen skal være med bestemora si i starten nå..

Håper det går seg greit til, jeg er livredd det skal bli supertravelt og ikke noe overskudd og kos på lenge..

Skrevet

Jeg frykter det samme som deg, Pasjonsblomst, at det bare skal bli stress. Uff, gruer mer mer og mer. Heldigvis er det ikke før i slutten av mars jeg skal på jobb. :(

Jeg skal også skjerpe rutinene nå. Har startet med å kjøpe kaffetrakter, og i morra skal jeg stå opp når lillemann våkner og ikke prøve å "tvinge" han til å sove videre bare fordi jeg selv er trøtt. Så skal han få en halvtimes lur etter en times leiking, mer leik og frokost, langlur, lunsj og leiking og en lur på trilletur før middag. Så skal jeg prøve å legge litt tidligere enn den siste måneden s¨ånn at han ikke er kjempetrøtt og ikke orker å spise masse grøt. Ny grøt blir det i morra også. Skal leite etter en sovegrøt i butikken. :fnise:

Skrevet (endret)

Sovegrøt... Hipp med banan og kloroform? :fnise:

Endret av Schadenfreude
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hahahah... :laugh:

Jeg fant forresten dette innlegget som passer så utrolig godt til vår situasjon!!

http://mammanett.no/...ning-gutt-9-mnd

Bare dumt at det ikke kom noen vettuge svar..

Endret av Mohair
Skrevet

Sovegrøt... Hipp med banan og kloroform? :fnise:

:fnise:

Vi har en grøt fra Småfolk (?) som heter kveldsgrøt med ris og pasta, men jeg merker ikke store forskjellen fra andre typer grøt.

Jeg begynner igjen i jobb om nøyaktig 1,5 mnd, og håper det dukker opp en ny jobb innen den tid. Jeg har riktignok en jobb å gå tilbake til om ikke, men den ligger så langt unna...

Skrevet

Vi har også den kveldsgrøten fra Småfolk, Fløtepusen liker den veldig godt ;) Men om hun sover ekstra godt?? hmmm vanskelig å si

Skrevet

Han her er ikke så veldig glad i den med ris og pasta. Havregrøt går fint, liker den fra Nestlè best, selv om ikke jeg gjør det.. Med mango og banan er favoritten, men det er best å variere mellom flere grøttyper. Han spiser forresten alltid grøt beregnet på litt eldre barn, virker som han trenger det. Bortsett fra at han av og til liker godt Hollegrøten som er fra 4mnd da.

Vi bruker velling på flaske i tillegg til grøt, da får han i seg mer.

Skrevet (endret)

Ja, jenten vår er ikke så glad i den heller, og vi må blande den med en annen type grøt eller frukt for at hun skal spise mer enn 2 skjeer.

Ellers lurer jeg på om jeg bør ringe legen og forhøre meg imorgen? Eller er det litt overhysterisk? Hehe.

Det har jo vært så mye om svineinfluensa på tv idag, og det er bedre å være på den sikre siden, tenker jeg. Spesielt siden jeg skal være aleine med henne i to uker.

Edit: Altså, hun èr syk med feber og forkjølelse allerede, om dere ikke har lest det innlegget. Hadde ikke tenkt å ringe for å være på den sikre siden om hun var frisk :fnise:

Endret av Andrea89
Skrevet (endret)

Andrea: Ingenting som heter overhysterisk mamma, men kan du ikke se an litt utover dagen? Det er ihvterfall lurt å ringe før helgen. Får hun i seg nok væske og virker hun i god allmenntilstand?

Joyce og Nektarin: Jeg får det ikke til med tøybleiene.. :sur: Blir bare lekkasje. Det trekker liksom utover i skrittet og blir vått på utsiden. Bleia er ikke klissvåt heller, egentlig ganske lite tiss.. Har testet litt ulike typer, men alle er faktisk blitt våte på utsiden.

Endret av Mohair
Skrevet

Hun drikker heldigvis, men er jo ganske slapp og trøtt, selvom hun smiler og ler innimellom.

Jeg ringte uansett legen, og han sa at vi kunne avvente til imorgen, og skulle ringe igjen da om tilstanden var den samme.

Nå ligger feberen på rundt 39, så regner med den blir noe høyere ikveld. Om den overstiger 39 får hun en stikkpille.

Jeg er litt engstelig for å være aleine med dette, men èn gang må være den første. All ære til alenemødre!

Samtlige besteforeldre har heldigvis ringt og sagt at jeg må si ifra om jeg trenger noe hjelp, så jeg kommer vel ikke til å lide noen nød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...