Gå til innhold

EN NY START


*Lillian*

Anbefalte innlegg

Jeg lever asså :wink:

Jeg har bare endelig(!!!) fått meg et liv :kul::ler:

Jeg er lite på nettet for tiden, jeg er masse sammen med venner og jeg koser meg med min nye hybel og ordner og styrer her. Jeg har det utrolig fint, jeg synes det er sååå deilig å ha kun meg selv å ta hensyn til og jeg stortrives ved å bo alene!! Det går over all forventing, jeg har det virkelig bra med meg selv og jeg kjenner at jeg begynner å bli klar for å begynne som smått på jobb igjen. Fra og med neste uke blir det vel aktiv sjukemelding antageligvis, sånn for at jeg ikke skal starte for hardt og få meg en ny smell. Sjefen min er veldig opptatt av det, og det samme er legen. Så da er jeg også enig :blunke:

Er bare innom en snartur nå for å fortelle hvordan det går - slik at dere vet jeg lever :wink:

Aaah, det er så deilig å kunne finne på ting, være masse sammen med venner og kose meg - for det siste halvåret/året har det jo stort sett vært å komme hjem fra jobb, spise middag, gjøre husarbeid og sitte foran PCen til man legger seg... Nu føler jeg endelig at jeg LEVER og ikke bare eksisterer!! :D :D

Jepps, da - så jeg har det bra nu bare så dere vet det :wink:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thank U! :D

Stkker bare en snartur innom for å fortelle at i de neste to ukene er jeg aktivt sjukmeldt, så på mandag morgen skal jeg kastes ut til løvene :lol:

Ellers så ser det ut til at det kanskje blir Spania-tur til jul på meg!!! :hoppe: Har funnet et sted hvor det koster lite!!! JIPPIIIIII :D Har ikke sagt noe til mamma enda, men jeg skal nok gjøre det!! :D :D *happy happy*

Må stikke nå - får besøk! Skal se film og spise pizza fra Peppes og kose oss i kveld - jeg og en god venn :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser til Spania - Alicante på julaften :briller: Kommer hjem til Oslo på nyttårsaften! :P

JUHUUUU :D :D :D

I morgen skal jeg på jobb, og jeg gruuuuer meg :-? Jaja, same shit different day...

Nu skal jeg spise ostesmørbrød og føre regnskap.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig kult å komme tilbake på jobb og bli møtt med hvisking og tisking og baksnakking!!! JUHUUUU :roll:

Jada... For jeg og min arbeidskollega som hjelper meg å sy antrekk til julebordet - vi har nemlig vært det store samtaleemnet på jobben den siste tiden. Folk har laget seg konklusjoner i hodet og spekulerer og hvisker og sender hverandre blikk bak ryggen vår... :roll:

Så da jeg kom hjem fra jobben skrev jeg en humoristisk tale til alle hønene jeg jobber sammen med :wink:

Den som ler sist, ler best :kul:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidsmiljøet er ledelsen sin ansvar å gjør enoe med Lillian!.... Om du sier det er et problem , SKAL hun gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det, Lasse... Men da jeg på planleggingsdagen i høst sa fra om det til sjefen og høyt til alle (jeg er den eneste på jobben som tør å si fra...), så fikk vi på neste personalmøte vite at om vi hadde noe å ta opp så skulle vi ikke bare ta opp problemer, vi var nødt til å ha et forslag til endring/løsning også for å kunne ta opp ting. Fordi sjefen ikke maktet å ha alle problemene hos seg selv og ikke få hjelp til å løse dem.... Så da tar Lillian saken i egne hender :wink:

Det gikk en faen i meg i dag, men jeg har skrevet talen på en slik måte at jeg garantert ikke forsurer arbeidsmiljøet mer, men at jeg heller lager en liten tankevekker igjen hos mine kolleger og at de kanskje begynner å tenke litt lenger enn sin egen nese.... :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen kolleger :o

Nuvel. Grattis med ny start, Lillian :D

Tenker det skal bli bra jeg.

Stå på og "have a ball" på julebordet :tommelsmil:

Lykke til videre :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lillian.

Takk for sist.

Her kommer en oppskrift til deg som du kan kose deg med...

TILL ALLA KAKÄLSKARE - En helt vanlig jävla kaka

Ett ägghelvete

1 dl sur mjölk

så lite smör som möjligt

socker

ingen jävla mandel i alla fall

2 dl bakpulver

1 pkt fula russin

1,5 dl allerginötter

Fyllning

1 dl vaniljsocker

1 melon eller något annat

mycket sprit

Häll nästan allt i en bunkjävel och kör med en elvisp i en timme.

Grädda direkt i skålen, skit i att smöra och bröa, kakhelvete fastnar ändå.

Dunka utav bara fan för att få ut skiten på matbordet.

Garnera med krossad melon och sprit.

Om kakfan inte lossnar släng ut bunkhelvetet genom fönstret och drick upp spriten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.....Gruer meg til å gå på jobb i morra, jeg... :-?

Dessuten er jeg tappet for krefter nå og vil helst bare legge meg... Men jeg kan ikke legge meg nå for da våkner jeg igjen i natt og får ikke sove igjen... Må vente til etter klokken 21 før jeg legger meg...

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg klokka 22.30 i går kveld og sovna momentant. Var helt gåen. Våkna igjen halv fem i dag morges, lå våken til 5 før jeg sto opp. Var lys våken og uthvilt og hadde dermed ikke behov for mer søvn.

Jeg har ombestemt meg med hensyn til talen på julebordet. Isteden har jeg skrevet en liten "hyggelig hilsen" til mine kjære arbeidskolleger som jeg skal legge på personalrommet i dag :wink: Trivelig.

Jeg kjenner at jeg makter bare en liten tur på jobb i dag, jeg har vondt i magen fordi jeg er så frustrert over de jævla folkene der. Men - jeg skal ikke la dem knekke meg. De skal ikke få ødelegge det vennskapet min kollega og jeg har - og de skal slettes ikke få siste ordet :wink: Lillian gir seg ikke så jævla lett, nemlig...

Vel, nå skal jeg sy litt på antrekket mitt før jeg skal tusle ned på jobben - jeg står på for at vi skal bli ferdig til lørdag med antrekket, men det tar tid å sy og derfor er jeg ikke sikker på om vi rekker det. Men jeg har et annet antrekk i backup da - men det er jo ikke så sjokkerende som det antrekket jeg holder på å sy... hehe... Og jeg må jo bare fortsette nå sånn at mine kolleger fortsatt har noe å prate om. :sjarmor:

Forresten så var det ei jeg jobber med som sa i går "Lillian er midtpunkt" da jeg satt foran tre andre og snakka med dem. Så svarte jeg "ja, jeg har jo tydeligvis vært midtpunktet en stund allerede, så da kan jeg vel være det en stund til"... hehe... Da var det ingen som sa noe... :briller:

Ha en fin dag folkens!

Håper dere har triveligere arbeidskolleger enn meg :blunke:

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både tillistvalgte og verneombud skal hjelpe i slike saker.... Og dere har vel begge....Verneombud SKAL dere ha!..

Eventuelt kan jeg ta en telefon og lese opp noen paragrafer for styrer... (mener det!....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godingen Lasse! Du er nå jammen meg litt av en kar du, det er få av ditt slag - setter utrolig stor pris på din omtanke vennen! :klem:

Verneombud har vi ja - hun har vært sjukmeldt siden 1.september pga psyken, delvis takket være jobben :roll: Vara-verneombudet går for tiden i aktiv sjukmelding for det er meg :lol:

Tillitsvalgt har vi ikke hos oss, av en eller annen merksnodig grunn.

Vel, dagen i dag ble noget spesiell. Jeg gikk på jobben, sa fra på avdelingen at i dag er jeg her for å lage julekalenderen jeg har lovet dere at jeg skal lage, så går jeg hjem. Jeg makter ikke å være her så mye i dag. DEt var selvsagt helt i orden.

Så droppet jeg å legge min "hyggelige hilsen" på personalrommet, jeg bestemte meg istedenfor at jeg skulle ta det face to face med de det gjaldt. Og for å si det sånn, er folk bitchy til meg så kan jeg være bitchy tilbake..... :wink: Så snart noen av visse folk sa noe eller sendte meg et blikk eller fniste eller noe så slengte jeg ut av meg en eller annen spydig kommentar. Jeg var rett og slett ikke god å ha med å gjøre.... hehe... Men jeg oppnådde det jeg ville med det. For det kom ei bort til meg og ba om å få noen ord med meg. Så jeg ble med, og da ba hun om unnskyldning, sto for det hun hadde sagt og gjort og ba om godt vær. Jeg sa det til henne, at det står virkelig respekt av at hun hadde guts nok til å komme til meg og innrømme det dumme hun hadde vært med på. Så selvfølgelig sa jeg at jeg aksepterte unnskyldningen og at jeg kunne legge det bak meg. Jeg er trossalt et voksent menneske. Og hun var voksen nok til å være ydmyk og vise sin svakhet og dermed var hun i mine øyne sterk. Det sa jeg også til henne.

Vel, så sa jeg at min arbeidskollega fortjener en like stor unnskyldning, for han setter ikke pris på det som skjer for tiden han heller. Så hun gjorde det samme til han og som jeg ventet - han satte ufattelig stor pris på det han også.

Så gikk jeg tilbake til julekalenderen jeg holdt på med, men ble fort avbrutt. Da kom hun tilbake og måtte prate mer med meg. Da var hun plutselig mellommann, fordi ei annen ikke hadde guts nok til å komme til meg selv. Da sa jeg det til henne at vettu, det er hyggelig at du vil hjelpe, men om hun ikke kan stå for det selv så trenger hun ikke sende andre. Da får hun heller la være og heller gå der og være skinnhellig. Andre skal ikke stå til rette for det hun har gjort. Så da jeg gikk fra jobben hadde jeg fortsatt fått kun en unnskyldning, men jeg fikk jo vite hvem som har vært med på snakkingen da... Det var hun som ba om unnskyldning, det var hun som ikke turte å si noe selv, det var ALLE TRE på min avdeling som jeg jobber sammen med (dvs, pedlederen, førskolelærer 2 og en assistent), og det var 2 vikarer. :roll: Pedlederen på avdelingen min har vært borte i går og i dag, men de to andre har spilt skinnhellige og snodd seg unna all skyld og latet som om de er enige med meg osv.. Så viser det seg at de har vært like mye med på snakkingen de også... Hva gir du meg? Fy flate... Det fikk jeg vite rett før jeg skulle gå da, så derfor fant jeg ut at de skal få høre det i morgen.

På torsdag er det personalmøte. Da skal en av disse skinnhellige folka på avdelingen min holde foredrag om hvordan vi behandler hverandre. My ass, jeg tror jeg ler meg ihjel! :-? Rette personen til å stå der og tale for de andre, gitt... NOT!

Jaja, jeg er ikke så forbanna som jeg var i går, har fått ut en del nå, men jeg kjenner at siste ord er ikke sagt. :wink:

Det har vært så mye baksnakking på jobben fra før av, og siden det nå er MEG som blir snakket om så ser jeg endelig en gylden mulighet til å få bukt med denne snakkingen. For de andre som har blitt snakket om og oppdaget det, de har bitt det i seg eller ikke sagt noe som helst. Men jeg tør å si ifra, og jeg sier KLART ifra nemlig... hehe... Så kanskje det var som en perle fra oven at de skulle få meg å snakke om nå, så kanskje vi kan få et bedre arbeidsmiljø der. Ved ondt skal ondt fordrives :wink:

Men nu skal jeg finne meg middag så skal jeg sy og sy videre på antrekket - håper på å bli ferdig enten i kveld eller i morgen.

Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:velkommen:

Nei se her er jo Lillian igjen jo!! :D Så kult! Har venta på den nye dagboka di, jeg.

Håper du har det fint i den nye tilværelsen din. Ting tar tid, men det hjelper alltid å bruke litt tid på seg selv. Alt går bra til sist :wink:

Du er verdens beste jente! Så stå på. Vi er mange i ryggen på deg! :tommelsmil:

Stor klem fra det mørke nord!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jepp!

Si ifra hva konkret som ødelegger for deg på jobb og hva det gjør med deg. Si så hva du ønsker, og hva du vil gjøre for å få det slik. spør så om noen ikke ønsker det samme.... Si du er klar for blanke ark,men det krever konkrete endringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillian :)

Jeg sier det igjen - du er sannelig tøff og har ben i nesa!!! :Nikke: Jeg tør ikke å si fra når det er noe, går heller og bærer på det og kan irritere meg i stillhet. Da er det bedre å tørre å gjøre noe og å si hva man mener! :)

Håper du har hatt en fin dag i dag og at du føler du har fått ordnet opp i det med flere også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...