Gå til innhold

Omskjært penis vs naturlig penis


Gjest Handyboy

Anbefalte innlegg

Gjest Vampen

Man treffer da ikke på så mange omskårede menn i Norge, gjør man det da?

Ut ifra denne tråden skulle man tro at Sex&Singelliv hadde ført til en enorm trend, som fører til at norske menn står i kø utenfor klinikkene og forhud er like sjeldent i Norge som isbjørn. :lur: Men nei, i den virkelige verden er det ikke så mange menn i Norge som er omskåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest "gjest"

Ut ifra denne tråden skulle man tro at Sex&Singelliv hadde ført til en enorm trend, som fører til at norske menn står i kø utenfor klinikkene og forhud er like sjeldent i Norge som isbjørn. :lur: Men nei, i den virkelige verden er det ikke så mange menn i Norge som er omskåret.

Nemlig, så katastrofescenarioet enkelte hauser opp til her kommer ikke til å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nemlig, så katastrofescenarioet enkelte hauser opp til her kommer ikke til å skje.

Jeg googlet forresten litt ang omskjæring i USA. Jeg lærte et par interessante ting. Omskjæring begynte i USA som en "kur" mot onani, noe som de igjen fikk fra UK, hvor praksisen ganske raskt døde ut av seg selv. I tillegg har det fått større utbredelse i forbindelse med diverse kriger og "The Sand Myth". Jeg ser ikke på noen av årsakene som spesielt oveførbare til Norske forhold.

Nå er det også slik at det er ikke alle i USA som er omskåret heller, det varierer fra stat til stat hvor vanlig det er. I tillegg viser tall fra National Center for Health Statistics at man har en nedgang i antall omskjæringer i statene.

Jeg vet ikke med andre her, men jeg legger meg ikke ned i fosterstilling og har angst for at denne forferdelige moten skal finne veien til Norge any time soon.. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig, så katastrofescenarioet enkelte hauser opp til her kommer ikke til å skje.

Det samme sa man om Hitler.

Det er uansett lov å utvise litt skjønn og empati når det gjelder kjønnslemlestelse. Det er også lov å si at man blir rystet og skuffet over enkeltes holdninger til og bagatellisering av dette her inne. Jeg trodde man var litt mer opplyst i året 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Det samme sa man om Hitler.

Det er uansett lov å utvise litt skjønn og empati når det gjelder kjønnslemlestelse. Det er også lov å si at man blir rystet og skuffet over enkeltes holdninger til og bagatellisering av dette her inne. Jeg trodde man var litt mer opplyst i året 2011.

Hjølpes, mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det samme sa man om Hitler.

Det er uansett lov å utvise litt skjønn og empati når det gjelder kjønnslemlestelse. Det er også lov å si at man blir rystet og skuffet over enkeltes holdninger til og bagatellisering av dette her inne. Jeg trodde man var litt mer opplyst i året 2011.

God sammenligning med Hitler, det er slik man skaper en seriøs og edrulig debatt! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God sammenligning med Hitler, det er slik man skaper en seriøs og edrulig debatt! :jepp:

Det er mange sider siden debatten var edruelig. Nå er den bare skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nå syntes jeg enkelte begynner å dra denne debatten såpass langt at jeg sliter med å holde meg tilnærmet seriøs.. Om dere ønsker å gjøre noe med denne praksisen, så foreslår jeg at dere ser litt på hvordan dere legger frem synspunktene deres. Om man ønsker at folk skal bli mer opplyst, så må man opplyse dem på en måte som går inn. Jeg skal ikke snakke for alle, men om jeg hadde vært en av de som mente at "omskjært pikk er best az", så hadde jeg ikke blitt overbevist om noe annet ved å møte argumenter om Hitler, Sex&Singelliv, ALLE omskjærte menn er seksuell dysfunksjonelle og må LATE som noe annet eller alle kvinner som sier at de liker omskåret pikk best er dumme/kåte/horete/bedriver reklame for lemlesting selv når trådens topic spør om hva kvinner liker best. Jeg hadde med all sansynlighet ansett dere for å være en gjeng useriøse, sjalu tullebukker. Men det er nå meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det er mange sider siden debatten var edruelig. Nå er den bare skremmende.

Virkelig? Svarene du misliker begynte allerede på side 1, så da burde heller tråden skremme deg. For ikke å snakke om at trådens topic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg enkelte begynner å dra denne debatten såpass langt at jeg sliter med å holde meg tilnærmet seriøs.. Om dere ønsker å gjøre noe med denne praksisen, så foreslår jeg at dere ser litt på hvordan dere legger frem synspunktene deres. Om man ønsker at folk skal bli mer opplyst, så må man opplyse dem på en måte som går inn. Jeg skal ikke snakke for alle, men om jeg hadde vært en av de som mente at "omskjært pikk er best az", så hadde jeg ikke blitt overbevist om noe annet ved å møte argumenter om Hitler, Sex&Singelliv, ALLE omskjærte menn er seksuell dysfunksjonelle og må LATE som noe annet eller alle kvinner som sier at de liker omskåret pikk best er dumme/kåte/horete/bedriver reklame for lemlesting selv når trådens topic spør om hva kvinner liker best. Jeg hadde med all sansynlighet ansett dere for å være en gjeng useriøse, sjalu tullebukker. Men det er nå meg..

Det beviser jo bare hvor lite innsikt kvinner har i dette. I stedet for å høre på disse useriøse, sjalu (hjelpes...) tullebukkene, så burde man kanskje lese seg opp om det som ligger i farvannet av en slik gjerning. Herre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Jeg må innrømme at jeg ikke selv forstår den her preferansen for en skåret kuk, men som jeg har observert på forumet så går det ikke an for damer å uttrykke noen seksuelle preferanser overhodet før fyrene kommer og biter av oss hodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Det beviser jo bare hvor lite innsikt kvinner har i dette. I stedet for å høre på disse useriøse, sjalu (hjelpes...) tullebukkene, så burde man kanskje lese seg opp om det som ligger i farvannet av en slik gjerning. Herre...

Kommer det virkelg som en bombe at ikke folk gidder å lese seg opp på ting?

At jeg brukte ordet sjalu er forresten ingen tilfeldighet, det er en forklaring jeg hørt mer enn en gang fra menn som er omskåret som forsøker å bortforklare inntakte menns syn på omskjæring. Om jeg ikke hadde lest meg opp selv (noe jeg faktisk har gjort) og møtte argumenter a la en del av det som har kommet frem her, så hadde jeg ikke akkurat blitt overbevist om noe annet basert på argumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det virkelg som en bombe at ikke folk gidder å lese seg opp på ting?

At jeg brukte ordet sjalu er forresten ingen tilfeldighet, det er en forklaring jeg hørt mer enn en gang fra menn som er omskåret som forsøker å bortforklare inntakte menns syn på omskjæring. Om jeg ikke hadde lest meg opp selv (noe jeg faktisk har gjort) og møtte argumenter a la en del av det som har kommet frem her, så hadde jeg ikke akkurat blitt overbevist om noe annet basert på argumentene.

Jeg kan love deg at mine syn på dette, og ingen andre jeg kjenner, bunner ut i sjalusi. Jeg synes ikke det er noe penere, og skulle IKKE ønske jeg var kjønnslemlestet... Herre... at man i det hele tatt må forklare det. Det er mulig de som er blitt kjønnslemlestet må ha en knagg å henge ugjerningen på, men det stemmer overhode ikke med virkeligheten.

Og det er nesten mer skremmende at du fortsetter å argumentere som du gjør, om du er så opplyst som det du sier du er. Da vet du også hvilke skjebner som ligger bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Jeg kan love deg at mine syn på dette, og ingen andre jeg kjenner, bunner ut i sjalusi. Jeg synes ikke det er noe penere, og skulle IKKE ønske jeg var kjønnslemlestet... Herre... at man i det hele tatt må forklare det. Det er mulig de som er blitt kjønnslemlestet må ha en knagg å henge ugjerningen på, men det stemmer overhode ikke med virkeligheten.

Og det er nesten mer skremmende at du fortsetter å argumentere som du gjør, om du er så opplyst som det du sier du er. Da vet du også hvilke skjebner som ligger bak.

At du ikke klarer å lese hva jeg skriver, sier ikke noe om mine argumenter. Og hadde du lest hva jeg skrev, så hadde du også skjønt at den forklaringen du akkurat ga meg er overflødig. JEG vet det allerede. Men du må ta innover deg at ikke alle ser ting på samme måte som deg, bla på grunn av personlige erfaringer. Og før du forklarer meg ting igjen, nei, jeg siktet ikke til meg selv.

La oss ta dette step by step:

- Dame A er sammen med omskåret mann B.

- Dame A og mann B har et bra sexliv. Dame A setter pris på HELE mann B.

- Dame A har ikke lest seg opp på omskjæring, så meningene hennes er basert på egne erfaringer, som altså er gode.

- Mann B har ingen bieffekter av omskjæringen, han har vært heldig, og hans syn preger derfor dame As syn som heller ikke har opplevd noe negative konsekvenser i sexlivet.

- Dame A beveger seg inn i denne tråden, klubbes hardt i hodet for å gitt sin preferanse i en tråd som etterlyser preferanser, og møter argumenter som til tider er heller useriøse.

- Dame A nevner dette for mann B, som ler og forklarer de useriøse argumentene med at "disse mannfolka er bare sjalu fordi noen damer foretrekker omskåret pikk".

- Dame A tror på mann B, både fordi erfaringene hennes er gode Og fordi argumentene fra de opplyste ofte er helt på jordet.

Nok en gang, dette er ikke MINE meninger. Jeg har skrevet, gang på gang, både at pikk er pikk (altså ingen preferanse) OG at jeg er imot omskjæring av gutter. Poenget mitt her er at useriøse argumenter, som å dra inn Hitler og vise til Sex&Singelliv, eller å male et bilde av ALLE omskjærte menn som seksuelt dysfunksjonelle eller at vi står overfor en overhengende fare for amerikanske tilstander hvor dette blir mote, blir for tynt om man faktisk ønsker å opplyse folk. Da bør man heller satse på å forklare konsekvenser og hvor galt det faktisk KAN gå, uten å ta helt av i prosessen. Omskjært menn får du ikke gjort så mye med, med mindre du har en magisk måte å få forhud til å vokse ut igjen. Fokuset bør derfor ligge på små gutter som står i fare for å bli omskjært. Og jeg tror at svært få kvinner setter seksuell nytelse over det faktum at de kan komme til å skade sin egen sønn. Opplysning er defor viktig om man ønsker å tenke langsiktige holdningsendringer som fører til at færre tenker på å omskjære små barn.

Men for all del, du er hjertelig velkommen til å skrive nøyaktig hva du vil. Dette var bare mine tanker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å påpeke at jeg på ingen måte, og ikke noe sted i denne tråden har forherliget omskjæring, eller bagatellisert omskjæring av menn?

Dog har jeg bodd i USA i noen år, og der mener de at det er normalt, samme hvor sært vi måtte syns det er.

Da jeg mente sammenligningen med å omskjære et guttebarn, slik de gjør i USA, OG omskjæring hvor man fjerner alle kjønnsdeler på jenter i U-land med barberblad var en smule søkt, så var det disse to eksemplene jeg mente.

Men å omskjære noen uten deres samtykke, er jo helt skrekkelig.

IGJEN vil jeg påpeke at når jeg elsker en mann, så elsker jeg hele ham. Jeg har hatt Amerikanske kjærester, og de har vært omskåret og jeg har hatt norske som ikke har vært det. Å framheve estetikk som grunn til omskjæring blir jeg dårlig av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At du ikke klarer å lese hva jeg skriver, sier ikke noe om mine argumenter. Og hadde du lest hva jeg skrev, så hadde du også skjønt at den forklaringen du akkurat ga meg er overflødig. JEG vet det allerede. Men du må ta innover deg at ikke alle ser ting på samme måte som deg, bla på grunn av personlige erfaringer. Og før du forklarer meg ting igjen, nei, jeg siktet ikke til meg selv.

La oss ta dette step by step:

- Dame A er sammen med omskåret mann B.

- Dame A og mann B har et bra sexliv. Dame A setter pris på HELE mann B.

- Dame A har ikke lest seg opp på omskjæring, så meningene hennes er basert på egne erfaringer, som altså er gode.

- Mann B har ingen bieffekter av omskjæringen, han har vært heldig, og hans syn preger derfor dame As syn som heller ikke har opplevd noe negative konsekvenser i sexlivet.

- Dame A beveger seg inn i denne tråden, klubbes hardt i hodet for å gitt sin preferanse i en tråd som etterlyser preferanser, og møter argumenter som til tider er heller useriøse.

- Dame A nevner dette for mann B, som ler og forklarer de useriøse argumentene med at "disse mannfolka er bare sjalu fordi noen damer foretrekker omskåret pikk".

- Dame A tror på mann B, både fordi erfaringene hennes er gode Og fordi argumentene fra de opplyste ofte er helt på jordet.

Nok en gang, dette er ikke MINE meninger. Jeg har skrevet, gang på gang, både at pikk er pikk (altså ingen preferanse) OG at jeg er imot omskjæring av gutter. Poenget mitt her er at useriøse argumenter, som å dra inn Hitler og vise til Sex&Singelliv, eller å male et bilde av ALLE omskjærte menn som seksuelt dysfunksjonelle eller at vi står overfor en overhengende fare for amerikanske tilstander hvor dette blir mote, blir for tynt om man faktisk ønsker å opplyse folk. Da bør man heller satse på å forklare konsekvenser og hvor galt det faktisk KAN gå, uten å ta helt av i prosessen. Omskjært menn får du ikke gjort så mye med, med mindre du har en magisk måte å få forhud til å vokse ut igjen. Fokuset bør derfor ligge på små gutter som står i fare for å bli omskjært. Og jeg tror at svært få kvinner setter seksuell nytelse over det faktum at de kan komme til å skade sin egen sønn. Opplysning er defor viktig om man ønsker å tenke langsiktige holdningsendringer som fører til at færre tenker på å omskjære små barn.

Men for all del, du er hjertelig velkommen til å skrive nøyaktig hva du vil. Dette var bare mine tanker.

Da er det jo godt at Dame A får vite litt om den virkelige verden, synes du ikke? Og ikke bare hører på det en desillusjonert mann sier om kjønnslemlestelse. Misunnelse... Har aldri hørt noe så dumt.

Kjønnslemlestelse er beviselig en potensielt risikabel operasjon, ikke bare fordi det kan gå galt rent fysisk, men det er rapportert masse problemer i ettertid med psyken også. Det er en operasjon som kan være traumatisk. Rett og slett. Derfor bør man ikke bare være forsiktig med sine holdninger ovenfor små barn, men også se idiotien i å oppmuntre usikre gutter til å begynne å tenke på estetisk kjønnslemlestelse. Det irriterer meg grenseløst når noen bagatelliserer en slik alvorlig sak som kjønnslemlestelse, og da kommer jeg til å si ifra. Nå og i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sammenligning med Hitler, det er slik man skaper en seriøs og edrulig debatt! :jepp:

Seriøs og edruelig debatt på KG?

U must B crazy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere som kaller det kjønnslemlestelse, tror dere alle menn i USA går rundt og beklager seg over at kjønnet deres er lemlestet?

Eller alle jøder? Eller muslimer?

Pass på at ikke debatten går helt andre veien. Jeg hadde en norsk kjæreste som var omskåret av medisinske grunner, han hadde en fantastisk flott penis. Den var ikke det spor lemlestet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Men dere som kaller det kjønnslemlestelse, tror dere alle menn i USA går rundt og beklager seg over at kjønnet deres er lemlestet?

Eller alle jøder? Eller muslimer?

Pass på at ikke debatten går helt andre veien. Jeg hadde en norsk kjæreste som var omskåret av medisinske grunner, han hadde en fantastisk flott penis. Den var ikke det spor lemlestet.

Men dere som kaller det kjønnslemlestelse, tror dere ingen menn i USA går rundt og beklager seg over at kjønnet deres er lemlestet?

Eller ingen jøder? Eller muslimer?

Religiøs kjønnslemlestelse av små guttebabyer er forkastelig nok. I tillegg til denne barbariske skikken er det en gryende trend at kjønnslemlestede peniser fremelskes av kvinner fordi det er estetisk bedre.

Dette er tanker og utsagn som er er så hårreisende at de må og skal kveles i sin spede begynnelse. Å akseptere tortur for skjønnhetens skyld er utilgivelig!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...