Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Nei,men tydeligvis er vi såpass trangsynte at vi kun ser for oss brune mennesker fra Midt-Østen som er kapable til å gjøre noe slikt. Ikke de "snille hvite menneskene".

Nå er det islamister som pleier å stå bak slike angrep, så det er ikke unaturlig at det er de første man mistenker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Nei, nå vrøvler du som bare det. Det er enorm forskjell på å ytre meninger, og å slakte noen ned. Selv folk som Fjordman, som ABB ser på som store forbilder, har tatt uforbeholden avstand fra skrullingen.

Det er ekstremt patetisk og avskyelig av deg å prøve å sverte folk med andre meninger enn deg ved å prøve å koble dem til en voldelig galning.

Ja, jeg bare påpeker hvor patetisk og avskyelig det er å stemple alle mennesker pga det en eller enkelte har gjort. Når Bin Laden sto bak WTC angrepene fikk alle muslimene i verden skylden for det. Det er minst like patetisk.

Forskjellen er at mange muslimer støtter voldelige angrep på sivile, og de har dessuten en felles ideologi. Det er ingen av de du kritiserer som støtter ABBs ideologi (fascistisk teokratisk diktatur, m.m.).

Mange? Hvem da? Statistikk?

Noe annet enn tall hentet fra ditt eget hode? However, det er mange som deler Anders sin teori og om du virkelig ikke tror at det er enkelte grupperinger i Norge, eller i verden, som nå anser Anders som en helt eller forbilde, så er du fryktelig naiv.

Hadde gjerningsmannen vært muslim, hadde han delt ideologien sin med mange på denne planeten. Ingen av de du prøver å sverte deler ABBs ideologi. Det eneste de deler med ABB er motstand mot islamisering.

Igjen: det finnes folk som støtter både han handlinger og ideologi, å tro noe annet er naivt. Er det noen på KG eler andre nettfora som støttet Bin Lade etter WTC-angrepene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå er det islamister som pleier å stå bak slike angrep, så det er ikke unaturlig at det er de første man mistenker.

Ifølge medias fremstilling av muslimer så virker det slik. However, i forhold til deg så forbeholder jeg meg til fakta.

"Terrorist attacks attempted or executed on European soil in 2009 as counted by the EU, a grand total of one -- 1 out of 294 -- was perpetrated by "Islamists." "

Link:

http://www.dangardner.ca/index.php/articles/item/90-remember-that-eurabian-civil-war

Link:

http://www.salon.com/news/opinion/glenn_greenwald/2011/07/23/nyt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bare påpeker hvor patetisk og avskyelig det er å stemple alle mennesker pga det en eller enkelte har gjort. Når Bin Laden sto bak WTC angrepene fikk alle muslimene i verden skylden for det. Det er minst like patetisk.

Nei, alle muslimer fikk ikke skylden. Men faktum er at muslimer danset i gatene verden over. Og da bomben gikk av i Oslo sentrum var ikke muslimske fora sene med å juble over at de vanntro hundene ble straffet.

Mange? Hvem da? Statistikk?

Noe annet enn tall hentet fra ditt eget hode? However, det er mange som deler Anders sin teori og om du virkelig ikke tror at det er enkelte grupperinger i Norge, eller i verden, som nå anser Anders som en helt eller forbilde, så er du fryktelig naiv.

Disse holder seg fryktelig godt skjult i såfall. Selv nazister tar avstand fra ABB.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at han omskriver det norske navnet sitt til en engelsk variant som sier jo at han ønsker å bli mest mulig kjent for udåden sin, også internasjonalt. Navnet Andrew Berwick er lettere å prosessere enn Anders Breivik i internasjonal sammenheng.

Dette var vel mer for å ikke avsløre seg før han fikk utført udåden, siden han sendte den rundt til folk før han satte i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge medias fremstilling av muslimer så virker det slik. However, i forhold til deg så forbeholder jeg meg til fakta.

"Terrorist attacks attempted or executed on European soil in 2009 as counted by the EU, a grand total of one -- 1 out of 294 -- was perpetrated by "Islamists." "

Dette er jo bare cherry-picked tullball. Et ekstremt uærlig forsøk på å lyve om den faktiske situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Dette er jo bare cherry-picked tullball. Et ekstremt uærlig forsøk på å lyve om den faktiske situasjonen.

Haha. Du avskriver ting som 'tullball' når de ikke passer inn i ditt eget verdensbilde.

Ja vis meg gjerne "ekte statistikk". Jeg venter i spenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders avskyr feminister og norske kvinner som innehar rekorden over å få den ærefulle tittelen "female sluts" i en rangering over kvinners seksualmoral i de ulike europeiske land. Årsaken er at femti prosent av alle kvinnelige bekjente han har har ligget med over førti menn, og iblant familien så avskyr han stefarens hang til horer, morens manglende dømmekraft og moral, søsteren som har ligget med over førti stykker, noe som gjør han spesielt flau.

Med andre ord: Han er en idiot av en dobbelmoralsk hykler som ønsker å bestemme over kvinner og styre livene deres 100%. Og så generaliserer han basert på egne feberfantasier.

Fy faen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvor ble det egentlig av fergen? Var det den AUF lederen dro med? Hvorfor la den seg ikke midtfjords for å ta imot alle de som kom svømmende. Måtte jo være plass til minst 50 stk på den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var vel mer for å ikke avsløre seg før han fikk utført udåden, siden han sendte den rundt til folk før han satte i gang.

Jasså, var det det? Hadde det vært det som var hovedissuen så kunne han bare kalt seg Andreas Brenden eller noe annet norsk som ligner på navnet sitt. Grunnen er nok at han ønsker mest mulig varig internasjonal oppmerksomhet, noe som forenkles ved å velge et engelsk pseudonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Jeg har lagt merke til et en del mennesker utenfor Norge insisterer på å omtale ABB som nazist eller ny-nazist. Overbevisningen er såpass sterk at jeg begynner å lure på om det er noe jeg har misforstått. Mannen er da ikke nazi? En sinnsyk høyreekstem screwball? Ja. Men nazi? Jeg får det liksom ikke til å stemme, til tross for et heftig tilfelle av antimarxisme, så er det da nok av nøkkelelementer i nazismen som ikke stemmer i det hele tatt?

Det er kanskje ikke så viktig hva man omatler ham som.. Men jeg syntes det er litt skummelt om man ser seg så blind på nazier at andre skumle krefter på den mer ekstreme siden av høyre glir under radaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Nynazister hater vel alt som ikke er arisk og vestlig, inkludert jøder og andre trosretninger? :klø: Anders var vel kun imot islam så langt som jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nynazister hater vel alt som ikke er arisk og vestlig, inkludert jøder og andre trosretninger? :klø: Anders var vel kun imot islam så langt som jeg har skjønt det.

Han skal liksom være imot islam, selv om at han egentlig støtter akkurat de samme holdningene som dem? Merkelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Nynazister hater vel alt som ikke er arisk og vestlig, inkludert jøder og andre trosretninger? :klø: Anders var vel kun imot islam så langt som jeg har skjønt det.

Mnja, det er vel kanskje litt mer generelt? Man har jo (ironisk nok) f. eks en del ny-nazister fra noen av de samme gruppene som Hitler forsøkt å fjerne fra jordas overflate. Vi husker vel alle den sinnsyke russiske nazisten vi hadde på besøk en stund, og jeg har faktisk også lest om israelske nazister. Jeg vil tro at om du er f. eks en slavisk, russisk eller israelsk nazi, så er det ikke nødvendigvis det vestlige du har som ideal, men heller at man har en tanke om raser, nasjonalisme ect. ?

Det er jo også mer i nazismen, eller nasjonalsosialismen, enn bare dette med rase, antisemitisme osv. Tanken om den sterke nasjonalstaten med en sterk leder er jo også en viktig ingrediens.

Uansett, jeg får det ikke til å stemme med ABB uansett. Han har noen trekk, f. eks antimarxisme, synet hans på kvinner kan vel sies å innebærer liten individuell frihet og hele fokuset på den europeiske kulturen kan kanskje tyde på at han ser på europeisk kultur som overlegen. Men det er også noen ting som er riv, ruskende gal. Han er pro-Israel. Han har ikke det samme fokuset på raser, slik jeg har forstått galeboka hans er f. eks en inder helt grei om han assimileres til den kulturen ABB vil ha. Han er ikke antikatolsk, han vil vel heller at den protestantiske/lutherske kirken skal mer eller mindre bli katolsk. Og ikke minst, han er jo selv en heftig kritiker av alt som har nazismen med å gjøre.

Nå er jo det ironiske midt oppi elendighetenn at han, uten å se det selv, har bøtter og spann av verdier til felles med alt han sier at han avskyr. Og ikke minst, han mener at disse han hater er hat-ideologier som fører til drap, vold og elendighet.. Akkurat som hatet til ABB har gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Han skal liksom være imot islam, selv om at han egentlig støtter akkurat de samme holdningene som dem? Merkelige greier.

For å si det sånn, jeg har ikke mer lyst til å være kvinne i ABBs drømmeverden enn jeg har til å være det innerst i Taliban-land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt merke til et en del mennesker utenfor Norge insisterer på å omtale ABB som nazist eller ny-nazist. Overbevisningen er såpass sterk at jeg begynner å lure på om det er noe jeg har misforstått. Mannen er da ikke nazi? En sinnsyk høyreekstem screwball? Ja. Men nazi? Jeg får det liksom ikke til å stemme, til tross for et heftig tilfelle av antimarxisme, så er det da nok av nøkkelelementer i nazismen som ikke stemmer i det hele tatt?

Det er kanskje ikke så viktig hva man omatler ham som.. Men jeg syntes det er litt skummelt om man ser seg så blind på nazier at andre skumle krefter på den mer ekstreme siden av høyre glir under radaren.

Fiende bilde til nazistene kan vel forandre seg det også.

I mitt hode så er alle som befinder seg til høyre for Frp nasjonalister og nynazister. Å skille på det er kansje et forsøk på og legimentere egne meninger? Men jeg syntes det blir flisespikeri selv om det selvsagt er nyanser det er forskjell på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest strykebrett

Nei, alle muslimer fikk ikke skylden. Men faktum er at muslimer danset i gatene verden over. Og da bomben gikk av i Oslo sentrum var ikke muslimske fora sene med å juble over at de vanntro hundene ble straffet.

Norsk Muslimsk Råd var faktisk veldig raske ute med å fordøme ugjerningen, lenge før vi visste hvem som hadde gjort det.

Det finnes mange fundamentalistiske muslimske grupper rundt i verden ja, og mange kulturer (Saudi Arabia er et eksempel) har et forferdelig menneskesyn. Dette må vi kunne diskutere åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal liksom være imot islam, selv om at han egentlig støtter akkurat de samme holdningene som dem? Merkelige greier.

"...egentlig støtter akkurat de samme holdningene som ekstreme islamister." mener du egentlig, ikke sant?

Det er faktisk uhyre viktig å understreke at det er et fåtall muslimer som besitter slike holdninger.

Endret av *Numi*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så provoserende med akkurat det han har sagt på Utøya er at man faktisk ikke vet om det er tilfellet eller ikke. Jeg vil innrømme at jeg både er frustrert og skremt av det som har skjedd. Jeg føler at jeg har blitt litt nervøs for ansamlingssteder etter det som skjedde. Det er som om virkelighetens ondskap banker på døren. Man bør kanskje undertrykke sånne følelser eller bare la være å uttrykke dem. Men jeg vil være såpass ærlig med meg selv og andre i min situasjon at jeg sier det som det er.

Jeg er ikke i tvil om at vedkommende sa dettte på Utøya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det egentlig av fergen? Var det den AUF lederen dro med? Hvorfor la den seg ikke midtfjords for å ta imot alle de som kom svømmende. Måtte jo være plass til minst 50 stk på den.

Den lå og drev i Tyrifjorden, da det ikke var noen der som kunne bemanne den. Det var i hovedsak det som fikk de som bodde på fastlandet til å innse at noe var galt, de trodde AUFerne hadde skytekonkurranse da de hørte skuddene. Men da båten fløt for seg selv skjønte de at ikke alt var som det skulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...