Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Hva slags uniform skal det egentlig være? Tempelridderuniform? Syk-på-sinnet-uniform?

Noe sånt ha. Narssisist-uniform kanskje?

Denne kanskje? :sett inn smiley som er ko-ko nok:

Sikkert en hjemmelagd en som vi ikke har sett ennå.

Det er ikke den der tror jeg ikke. Det der er vel en slags frimurerdrakt, og han er jo kasta ut av frimurerordenen nå.

Jeg tror faktisk at denne sykingen er mer opptatt av å trekke seg selv fram i lyset enn "saken" sin. For eksempel er manifestet 1500 sider langt og nærmest umulig å lese. Lite taktisk dersom du vil ha folk med deg på din sak. Han burde lagd et kortere og mer fengende dokument, men er så glad i sin egen stemme at han ikke får fram noen ting.

Dersom han virkelig ønsket å starte en religionskrig hadde det vel vært smartere å skrive et islamistisk manifest og å skylde hele terroren på Islam. Men han er så opptatt av å få vise seg fram i fancy lekeuniformer og svømedrakt at han selvfølgelig ikke gjorde noe slikt.

Det er ikke sikkert han er klar over det selv, men det er kanskje egoet til sykingen som er det største motivet her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kevlarsjäl

Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Snakk om å være forhåndsdømmende.

Det som har skjedd er helt forferdelig. Det eneste vi kan gjøre er å stå sammen og inkludere og elske hverandre. Det høres klisje ut, men når jeg tenker på hvor mye hat enklete her inne har vist, skjønner jeg godt hvorfor det er krig i verden..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Noe sånt ha. Narssisist-uniform kanskje?

Det er ikke den der tror jeg ikke. Det der er vel en slags frimurerdrakt, og han er jo kasta ut av frimurerordenen nå.

Jeg tror faktisk at denne sykingen er mer opptatt av å trekke seg selv fram i lyset enn "saken" sin. For eksempel er manifestet 1500 sider langt og nærmest umulig å lese. Lite taktisk dersom du vil ha folk med deg på din sak. Han burde lagd et kortere og mer fengende dokument, men er så glad i sin egen stemme at han ikke får fram noen ting.

Dersom han virkelig ønsket å starte en religionskrig hadde det vel vært smartere å skrive et islamistisk manifest og å skylde hele terroren på Islam. Men han er så opptatt av å få vise seg fram i fancy lekeuniformer og svømedrakt at han selvfølgelig ikke gjorde noe slikt.

Det er ikke sikkert han er klar over det selv, men det er kanskje egoet til sykingen som er det største motivet her.

Hele konseptet hans var fundamentalistisk motstander av akkurat det du sier. Det er akkurat dette han mener markxistene gjør. Å spre sitt budskap under falsk flagg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Er ikke det at jeg ikke er interessert, heller tvert imot. Men det er dessverre noen som er veldig lettpåvirkelige av en manipulerende psykopat som A.B.B.

ABB har ikke funnet opp noe nytt syn eller noen ny holdning. Han har tatt en eldgammel ideologi og blåst nytt liv i den. Selvfølgelig har han gjort noen tilpassende endringer men det er ikke noe nytt.

I et samfunn hvor de kulturkonservatives meninger og uttrykk blir undertrykket av den politisk korrekte ordenen som ignorerer slike får mann grobunn for tilfeller som ABB. Derfor er det samfunnet i seg selv med den "moderne" holdningen som har vært den næringsrike jorden for at hat har fått blomstre i den ekstreme retningen på andre siden av ekstremskalaen.

ABB føler at den vest-europeiske kulturen skal dimmishere for det markxistiske inntoget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke problemer med å forstå at noen så forstyrret tenker sånn. Men jeg klarer ikke helt å ta inn over meg at det her faktisk har skjedd i Norge. Er sånn som liksom bare kan skje i USA.

Jeg skal ærlig innrømme at da jeg så de første bildene på Nettavisen/db.no at min umiddelbar reaksjon var jaja, hvor har det blitt bombet i Libya/Afghanistan/Syria nå igjen. En temmelig blasè og i ettertid fantastisk lite empatisk reaksjon. Da sjokket kom, og at dette skjedde på hjemmebane nådde min cerebellum, så var neste tanke hvilken fundamentalistisk ikke-europeisk gruppe har våget å gjøre dette i mitt land?! Det er jeg ikke stolt av. Der var det bare å kaste av seg fordomskappa og innrømme skyld.

Stoltenberg, Støre og utenlandske medier roser nordmenn for hvordan vi takler dette som nasjon og som direkte berørte individer. Jeg tror ikke de hadde vært like stolte hvis dette nå hadde vært utført av en t.d. Al Qaida-gruppering. Reaksjonene i ettertid fra mannen i gata hadde nok vært mye annerledes da, enn nå som det viser seg å være en blond nordmann fra et møblert hjem på Oslos vestkant, som alene har redefinert bestialsk hensynsløshet og kalkulert massedrap av uskyldige.

Lys er tent for de i sorg og fortvilelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Snakk om å være forhåndsdømmende.

Det som har skjedd er helt forferdelig. Det eneste vi kan gjøre er å stå sammen og inkludere og elske hverandre. Det høres klisje ut, men når jeg tenker på hvor mye hat enklete her inne har vist, skjønner jeg godt hvorfor det er krig i verden..

Jeg syntes ingen skal ha dårlig samvittighet elle rklump i halsen over å ha tenkt på muligheten for islamistisk terror, Gaddafi, Afghanistan eller hva det måtte være. Det var en logisk tankegang mtp trusler som har kommet. I tillegg var det jo faktisk islamistiske grupper som forsøkte å ta på seg ansvaret, bla en med tilknyntning til Mulla Krekar.

Det man derimot bør skamme seg over er hvis man har lempet ansvaret over på den jevne muslim, eller vært klar for å la raseriet gå utover uskyldige muslimer på grunn av mistanker om at gjerneingsmennene er islamistiske ekstremister.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i mye av det du skriver Bergans. Også skremt av hvor lite inkluderende og samlende vi kunne vist oss å være dersom det hadde vært ekstreme muslimske terrorister som hadde gjort dette. Da hadde kun de sterkeste av oss klart å se forskjellene på ekstreme terrorister og tenåringsjenter med hijab som er født og oppvokst i Norge. Bare det folk klarte å foreta seg i timene før gjerningsmannens etnisitet ble kjent er grusomt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ingen skal ha dårlig samvittighet elle rklump i halsen over å ha tenkt på muligheten for islamistisk terror, Gaddafi, Afghanistan eller hva det måtte være. Det var en logisk tankegang mtp trusler som har kommet. I tillegg var det jo faktisk islamistiske grupper som forsøkte å ta på seg ansvaret, bla en med tilknyntning til Mulla Krekar.

Det man derimot bør skamme seg over er hvis man har lempet ansvaret over på den jevne muslim, eller vært klar for å la raseriet gå utover uskyldige muslimer på grunn av mistanker om at gjerneingsmennene er islamistiske ekstremister.

Helt enig med deg. Det må være lov å tenke sine tanker om det som har skjedd. Det som ikke er greit, er å forhåndsdømme en hel gruppe mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Snakk om å være forhåndsdømmende.

Du synes at muslimer som spekulerte i terrorangrep og som var livredde skal sitte igjen med en klump i halsen?

Eller vent, gjelder det KUN oss nordmenn?

Jeg trodde selv det var Mulla Krekar som sto bak, eller noe fra Ghadaffi, og jeg har ingen klump i halsen eller dårlig samvittighet. Men jeg er veldig glad for at de viste seg at det ikke var muslimsk terrorisme, for da tror jeg det hadde brutt ut ett helvete.

Endret av Hikken
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Snakk om å være forhåndsdømmende.

Dobbel.

Endret av Hikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Snakk om å være forhåndsdømmende.

Det som har skjedd er helt forferdelig. Det eneste vi kan gjøre er å stå sammen og inkludere og elske hverandre. Det høres klisje ut, men når jeg tenker på hvor mye hat enklete her inne har vist, skjønner jeg godt hvorfor det er krig i verden..

Hvorfor skal man det?

Utifra de siste ti års hendelser så har vi fått erfare hvor villige ekstremistiske muslimer har vært til å offre uskyldige for sin "sak"

Det er vel bare naturlig at man tenkte slik i den første tiden etter nyhetene om bomben i regjeringskvartalet.

Når jeg fikk høre at han var Norsk, så må jeg ærlig innrømme at for meg var det til tross for de helt vannvittige dødstallene en lettelse at dette ikke var gjort av en al qaida inspirert gruppe.

Jeg, min kone og de fleste av våre nære venner jobber i Oslo sentrum, et al qaida angrep hadde betydd langt større usikkerhet for alle som jobber i Oslo sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal man det?

Utifra de siste ti års hendelser så har vi fått erfare hvor villige ekstremistiske muslimer har vært til å offre uskyldige for sin "sak"

Det er vel bare naturlig at man tenkte slik i den første tiden etter nyhetene om bomben i regjeringskvartalet.

Når jeg fikk høre at han var Norsk, så må jeg ærlig innrømme at for meg var det til tross for de helt vannvittige dødstallene en lettelse at dette ikke var gjort av en al qaida inspirert gruppe.

Jeg, min kone og de fleste av våre nære venner jobber i Oslo sentrum, et al qaida angrep hadde betydd langt større usikkerhet for alle som jobber i Oslo sentrum.

En ting er å tenke i de baner (selv satt jeg i det lengste og håpet på gasseksplosjon), noe annet er å angripe muslimer i Norge. Hørte historier om tenåringsjenter med Hijab som ble ropt "mordere" etter, og et par som hadde dratt en pakistansk gutt ut av bussen for å banke han opp - uten at noen grep inn. DET kan vi ikke akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle dere som spekulerte i muslimsk terrorangrep, mullah krekar, ghadaffi og annet ræl sitter med en jævlig stor klump i halsen nå.

Har forståelse at vi mennesker under en slik krisesituasjon kan ha et behov for å delegere skyld. Både under og etter angrepet. Men det fører ikke frem å ønske seg at spekulantene skal sitte der med klump om halsen.

Selv er jeg ekstremt lettet over at det ikke var snakk om et muslimsk terrorangrep. Og til tross for at mange har blitt utsatt for hets, så ser jeg også en fin ting i alt dette. Samholdet.

Det er akkurat som om hele Norge kunne puste mer fritt etter at de viste seg at en nordmann stod bak alt. Vi åpnet hjertene litt mer. Muslimer og andre kunne få lov til å vise at de bryr seg. Og mange tok da imot hjelp og støtte med MINDRE fremmedfrykt enn før, rett og slett fordi mange så at den frykten de hadde følt på forhånd bare var sullballatull.

Føler at Norge har blitt både mer styrket og samlet av dette. Og da blir det på mange måter litt hjerteskjærende å høre at vi egentlig ikke er samlet, men bør splittes til to ytterkanter, ved å si at den og den bør ha dårlig samvittighet og den og den har ryggen fri.

Vi har alle tatt del i det grusomme som har hendt. Uansett hva man av frykt har tenkt på forhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er å tenke i de baner (selv satt jeg i det lengste og håpet på gasseksplosjon), noe annet er å angripe muslimer i Norge. Hørte historier om tenåringsjenter med Hijab som ble ropt "mordere" etter, og et par som hadde dratt en pakistansk gutt ut av bussen for å banke han opp - uten at noen grep inn. DET kan vi ikke akseptere.

Det har du selvfølgelig helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliyyah

Vis gjerne avsky, men roping av skjellsord, og forsøk på vold er ikke svaret.

Det finnes andre like virkningsfulle tiltak, bruk dem!

Det er vel det man kaller lynsjemobb.

Noe som jeg i hvertfall forbinder med USA, men også fra andre land (blant annet myrdet en palestinsk mobb andre palestinere som de mente hadde samarbeidet med Israel (2001))...

Men jeg er veldig glad for at de viste seg at det ikke var muslimsk terrorisme, for da tror jeg det hadde brutt ut ett helvete.

Det JEG er redd for er at det faktisk KAN skje i fremtiden at vi får islamistisk terrorisme...

Ingen vet hvordan fanatikere tenker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det JEG er redd for er at det faktisk KAN skje i fremtiden at vi får islamistisk terrorisme...

Ingen vet hvordan fanatikere tenker.

Og ingen vet hvordan det norske folk vil reagere på handlingene til en terrorist som ikke er hvit i huden... Jeg håper at reaksjonen vil være lik, men jeg tror det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Og ingen vet hvordan det norske folk vil reagere på handlingene til en terrorist som ikke er hvit i huden... Jeg håper at reaksjonen vil være lik, men jeg tror det ikke.

Tror ikke det hadde vært et 'samlet Norge' men et splittet et.

Norge hadde ikke vært trygg for enhver muslim.Enten hadde man blitt banket opp, drept eller regelmessig mobbet/utstøtt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hikken

At vi får muslimsk terrorisme en dag er jeg ganske sikker på, og jeg frykter at det vil skape en enorm splid mellom nordmenn og muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...