Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dess mer jeg leser av utdrag av manifestet til denne fyren, dess tydeligere blir det at mannen er rablende gal klin kokos pling i bollen.

Det finnes sikkert et fint faguttrykk for det også.

Jeg synes igrunn "rablende gal klin kokos pling i bollen" var et adekvat faguttrykk :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som synes videoen og Maria Menas verjon av "Mitt lille land" er utrolig hjerteskjærende? Jeg klarer så vidt å se på den, den traff langt inn i hjerterota.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lest de første sidene, men jeg håper alle de som så sitt snitt til å vrenge ut av seg rasistiske og innvandrerfiendtlige holdninger her før gjerningsmannens identitet ble kjent skammer seg dypt og inderlig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare lest de første sidene, men jeg håper alle de som så sitt snitt til å vrenge ut av seg rasistiske og innvandrerfiendtlige holdninger her før gjerningsmannens identitet ble kjent skammer seg dypt og inderlig.

Akkurat det tenkte jeg da folk fortsatt lurte på hvem som hadde gjort det.

Tenkte at de som allerede fordømmet muslimer ville dumme seg loddrett ut om det viste seg å være en terrorist med andre motiver enn Jihad. Uvitenhet er ekstremt forutsigbart som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosemor

Noe som igjen bare understreker at ekstremister har mer til felles med hverandre enn med noen andre grupper i samfunnet.

Jeg kom i tanke over disse versene fra "Til en misantrop" av Arnulf Øverland

Mon du alene harmes over svik?

Tenk om den usle var dig selv så lik,

at på den annens plass stod du til skamme!

Du eller han – det blir for oss det samme.

Og vil du nære dig av taus forakt

mot undermåler eller overmakt,

da har du funnet dig en billig føde,

og du kan rolig ete deg til døde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Det har jo foregått en del avrettelser i Eropa pga "trolldom".

Menn utførte det, men kvinner var majoritetsanklagerne...men der ikke terror nei.

Nei, herskergudsdyrkelse...Buuu!

..joda. Ta gjerne for deg eldre ting også, men har det noe for seg? Dette er stedet for Aktuelle Saker, noen ganger også ting som var aktuelt på 1700tallet. Men å antyde at straffemetoder som ble forlatt for 300år siden, har relevans idag, det blir veldig billig.

Try again.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det for slags uniform ABB ønsker å ha på seg i morgen?

Det er vel nærliggende å tro at det er den militærlignende uniformen han har fotografert seg selv i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden er det for slags uniform ABB ønsker å ha på seg i morgen?

Har han uttrykt ønske om å bære en uniform?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vampen

Har han uttrykt ønske om å bære en uniform?

Ja, advokaten hans fortalte at han har to ønsker for fengslingsmøtet, åpne dører og uniform. Advokaten hadde ikke peiling på hva slas uniform det var snakk om.

Måtte den psyke mannen brenne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags uniform skal det egentlig være? Tempelridderuniform? Syk-på-sinnet-uniform?

Han er i egne øyne en soldat i krig, soldater i krig bærer uniform. Dette er vel uniformen til det han påstår er hans omfattende nettverk. Om dette nettverket er reelt eller ikke kan man jo bare spekulere i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags uniform skal det egentlig være? Tempelridderuniform? Syk-på-sinnet-uniform?

Synes den ser litt sånn Tempelridder uniform. Syk-på sinnet uniform passer bra. Ellers så er det mange refferanser tilbake til riddertiden i manifestet hans. Han har heller ikke forstått som så mange andre at denne perioden kanskje egentlig ikke handlet om relgion, men makt.

Litt off the record.

Trodde du som meg Vampen til å begynne med. at dette var Gaddafi/Libya?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pastablasta

Det er riktig at meninger ikke forsvinner om de knebles, men meningene gjør ikke samme skade som når de provoserer. Kristlig fundamentalistene i f.eks. avisen "Norge i dag" og "Dagen" har yttret sterke ønsker om å provosere muslimene når de på pur faenskap ønsker å vise de mye omtalte tegningene av Muhammed. De gjør det ikke for å fortelle noe, men de gjør det "fordi de kan". Tenk om politikerene i Norge skulle misbrukt sin makt like forferdelig som disse redaktørene(tidligere redaktørene), dvs at mennesker omkommer "fordi de kan" ???

Redaktørene ønsker ikke å oppnå noe annet enn å fremstille muslimene i et dårlig lys. For reagerer muslimene på provokasjonene har de oppnådd sitt mål. Og målet synes å være at norske blir drept ettersom det er dette som gir den sterkeste effekten.

At vi skal oppleve at norske kristne ønsker norske statstsborgere (og gjerne kristne) drept viser at de på samme måte som ekstreme muslimer mener de "ofrer seg". I realiteten er det disse redaktørene (de som ønsker å trykke tegningene) som ofrer nordmenn. Trykkingen gjør ikke at de oppnår noe verdens ting utover å provosere muslimene. Og når ikke muslimene dreper dukker det opp kristen fundamentalister slik ABB som dreper isteden. For eneste målet ser ut til å være mer blod.

Det er akkurat dette her jeg var redd for ville skje, etter at ABB gjorde det han gjorde. Dere slår politisk mynt på det som skjedde, og prøver å linke en gal slakter til konservative kristne, mennesker som er skeptisk til haltende innvandringspolitikk, mennesker som rangerer ytringsfrihet over religiøs makt med mer. Klarer dere å lage ett inntrykk av at det er samme smørja, har dere lagt ett nytt gullegg.

For the record: Jeg er sannsynligvis ikke noe mer glad i konservative kristne enn du er, da jeg er ateist på min hals. Men når du begynner å dra vanlige mennesker ned i dritten på den måten, da reagerer jeg.

Faen ta deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en utrolig følelsesladet dag! Det jeg kommer til å skrive er sikkert svulstig og dumt.

Jeg kjenner såvidt jeg vet ingen som har blitt skadet eller drept. Jeg er likevel så usannsynlig sint. Jeg er lei meg, fortvilet, jeg har så uendelig mye medfølelse med alle de som er påvirket av dette og jeg er så forbanna kamplysten at jeg nesten rister!

Det jeg skriver nå er følelsesutbrudd. Det er ikke ting jeg ønsker å gjøre selv og for all del ikke ønsker at andre skal gjøre! Men jeg har så forferdelig lyst å ha hver jævla bootboy og hvit arisk motstand-medlem medlem foran meg og skambanke de! Jeg vil slå og knekke bein. Patrioter kaller de seg! Nasjonalister. De motbydelige jævlene bruker MITT flagg og påstår at DE er patrioter!. ÅÅÅ ... Jeg vil bare sparke og slå! Jeg vil finne de hvor de gjemmer seg og slå først! Men jeg gjør ikke det! Jeg er vokst opp meg Jens Petrus i Skomakergata og Eli i Portveien 2. Jeg slår ikke! Jeg slår ingen. Aldri!... Selv om det er så inn i H****te fristende!

Jeg vet at det ikke var hver enkelt av de (Høyreekstreme) som var involvert. Jeg vet at de som enkeltindivider ikke er skyldige i dette og jeg kommer ikke til å rette noen handlinger mot de, hverken som personer eller som gruppe. Ei heller må andre gjøre det. De bør og skal bekjempes med mer humane og sosialdemokratiske midler enn blindt raseri og vold.

Sykt som det er så ser jeg punkter av medynk med Anders Behring Breivik. Sykt som det er. (kilder nederst på innlegget.) Av de utsagnene som kommer fra tidligere kollegaer (ca 10 år tilbake) så var han pliktoppfyllende, stille, beskjeden og fikk ting gjort. Ut fra det lille han var politisk aktiv i Frp og Frp`s ungdom så sier partikollegaer at han (den tiden han var medlem) var han en stille person. Frp er et fredelig politisk parti. Ingen i Frp har gjort noe galt og jeg er overbevist om at alle Frp-ere tar dette like tungt som resten av oss.

Det er utrolig dumt å leke hobbypsykolog. Det er så utrolig mye jeg ikke vet, men mitt bilde av Anders her og nå er en rolig einstøing, men som tydelig har hatt et voksende indre hat uten korreksjon gjennom normal sosial omgang. Han har vært mye for seg selv og bare sosialt aktiv i krigsspill på og i hatske nettmiljøer. Han som nesten ingen kjente eller viste om selv om han bodde foran nesetippen på de. Det er INGEN ting som kan rettferdiggjøre det Anders har gjort mot oss! Norge kommer til å stille han for retten og han vil for all framtid være en morder og en sviker.

I Norge har vi faktisk klart å på bukt med de ekstreme nasjonalist organisasjonene av noen størrelse, men de enkelte fremmedgjorte individene trenger en annen tilnærming. De må slippe å være utestengte. Anders (påsto) å være en kristen. Det er ikke jeg, men jeg kjenner til historien om den hjemvendte sønn. Jeg mener ikke at vi skal akseptere eller tolerere det de står for, men vi må komme i dialog med de slik at de kommer seg ut av de rabiate tankerekkene de er inne i.

Ensomme gutter som kun blir sittende foran datamaskinen og komme i kontakt med fora som gir de mulighet til å dyrke sin egen misnøye og sitt eget hat. Også folk som fyrer hverandre opp. Jeg og du har et ansvar for å moderere debatter vi er inne i! Vi har et ansvar for å varsle når noen bryter forumregler. Vi har også et ansvar for å prøve å lede folk tilbake til fornuften og tilbake til det jeg anser som Norge. Vi som koser oss med barnetoget foran kongen på 17. mai.

Bry deg om den lille gutten i ditt nærmilgjø. Bry deg og pass på at ikke flere vokser opp til å bli en ny Anders. Alle skal få være med å leke og alle skal ha venner. Inkludering. Bry seg og inkludere.

Tar meg friheten til å sitere hele innlegget ditt Spiralis.

Jeg sitter her meg tårer i øynene og leser innlegget ditt høyt. Vi to i stua er enige om at du traff spikeren midt på hodet. Jeg kjenner deg som en person med alltid like fornuftige svar, og det klarte du igjen.

Først hadde jeg lyst til å skade den jævla idioten, og alle som han. Men det ville ikke nytte. Ingenting kan bringe noen tilbake til livet. Den beste måten å komme gjennom dette er i mine øyne er som så mange har satt - ved å stå sammen. Han skal ikke få rive oss fra hverandre og skape frykt og avstand. Mer enn noen gang skal vi ta vare på hverandre. Ingen kan utslette omsorg og kjærlighet med vold og drap.

Jeg har så vondt av de som er rammet, og jeg vet at det ikke finnes noe jeg kan gjøre.

Min hilsen til dere alle:

Blessed be! (Dette går ut fra min tro, men er ment til alle, uansett hva dere tror eller ikke tror på - og naturligvis bare til de som vil ta imot)

Jeg vil sende varme tanker og kjærlighet til alle som er lei seg, sørger, har det vondt - og til alle dere andre som vil ta imot. En varm klem til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...