Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Syns rettsmøte kunne hatt åpne dører(for de som er interessert). Hvis man ikke vil se/lese om det er det ikke så vanskelig å la være å se tv eller sitte på nett i 1 døgn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Consensio

Vi må aldri glemme.

Det er flere som ABB rundt omkring. De aller fleste av dem er ikke voldelige men de sprer hat og fiendskap.

Det eneste middelet mot dette er åpenhet, kultur og demokrati. Amerikanerne forsøkte å løse sitt terrorproblem gjennom kontroll, frykt og krigføring men det virket ikke. Vi bør løse vårt gjennom kultur, åpenhet og medmennesklige verdier. Vi er faktisk godt i gang allerede!

Er vi? Nordmenn som flytter ut av sine hjem i Oslo, fra der de har vokst opp fordi innvandrere bokstavelig talt mobber dem ut.

Er dette medmenneskelighet og åpenhet?

Jeg er på ingen måte rasist, religiøs eller enig med ABB i sine ekstreme holdninger og meninger, men jeg syns han toucher noen veldig viktige temaer i for eksempel manifestet sitt.

Dette med at nordmenn blir jaget vekk fra sine hjem. Nordmenn, de veldig få, som tør å stå imot, får sine liv ødelagt.

Jeg kan forstå mennesker som deler ABB sitt syn på på mange ting, når man føler at man blir jaget vekk fra sitt barndssted, sin bydel, sitt land. Og ingen gjør noe. Egentlig rart at ikke fler har klikket.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Er vi? Nordmenn som flytter ut av sine hjem i Oslo, fra der de har vokst opp fordi innvandrere bokstavelig talt mobber dem ut.

Er dette medmenneskelighet og åpenhet?

Jeg er på ingen måte rasist, religiøs eller enig med ABB i sine ekstreme holdninger og meninger, men jeg syns han toucher noen veldig viktige temaer i for eksempel manifestet sitt.

Dette med at nordmenn blir jaget vekk fra sine hjem. Nordmenn, de veldig få, som tør å stå imot, får sine liv ødelagt.

Jeg kan forstå mennesker som deler ABB sitt syn på på mange ting, når man føler at man blir jaget vekk fra sitt barndssted, sin bydel, sitt land. Og ingen gjør noe. Egentlig rart at ikke fler har klikket.

Og mange innvandrere opplever problemer med å finne jobb, mistro, stigmatisering, rasisme, marginalisering, utestegning fra samfunnet også videre i det uendelige. Vi kan diskutere frem og tilbake i det uendelige, det hjelper ingen verdens ting. Det som burde stå klinkende klart for alle og enhver nå er at hat er bokstavelig talt livsfarlig og at vi som samfunn må kjempe mot negative innflytelser og ekstremister på begge sider.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Ok, så vi skal flytte vekk fra områder slik at de får kontroll over områdene og vi skal gi dem jobber selv om de kanskje ikke er kompetente til stillingen?

Snakket med og sett intervjuer med ganske mange innvandrere (spesielt ett program jeg ikke husker hva het for et par mnd siden) hvor eldre innvandrere selv sier at de opplever at sine yngre landsmenn ikke gidder å en gang søke jobber, at fordi de ikke får drømmejobben så skriker de rasisme.

Det er nordmenn som også ikke får jobb, hva skal de skrike ut om?

Arbeidsledige innvandrere får i bøtter og spann, masse hjelp mens arbeidsledige nordmenn blir sett på som late og snyltere. Forstå det de som kan.

Igjen, kjenner mange innvandrere hvor alle er i jobb, som jobber hardt for å integrere seg i det norske samfunnet og all ære til dem, noen av dem er meget gode venner. De igjen forteller om familie og venner som sitter å flirer av staten når de får hjelp fra NAV i hytt og pine uten at de trenger å løfte en finger, mens de kjører fine biler og bor i fine leiligheter.

Hat fører til hat - ja! Men vi må begynne å stille KRAV. Slutte med åpne grenser, få fortgang i å få ut de som ikke får lov til å bo her, mer etterforskning på hvor pengene de får går (blir penger sendt ut av landet, ja da burde vel menneskene følge etter)

Endret av Consensio
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

Syns rettsmøte kunne hatt åpne dører(for de som er interessert). Hvis man ikke vil se/lese om det er det ikke så vanskelig å la være å se tv eller sitte på nett i 1 døgn!

Er ikke det at jeg ikke er interessert, heller tvert imot. Men det er dessverre noen som er veldig lettpåvirkelige av en manipulerende psykopat som A.B.B.

Endret av charella
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Consensio

Har han diagnosen psykopat? Bare det at jeg ser mange brule det som et skjellsord uten å vite hva en psykopat egentlig er

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Desverre så hjelper jo det lite når det såkalte "manifestet" hans blir spredd rundt på youtube og folk lager hatgrupper med navn og bilde. Og videoer med bilder av ofrene blir lastet opp i hundretalls.

Har sett flere eksemplarer av manifestet på youtube bortsett fra det som ABB lastet opp selv og som ble fjernet.

Begriper ikke folk at de bidrar til at ABB for økt oppmerksomhet? Jeg vil helst glemme hele fyren og hvorfor han gjorde det og heller fokusere på de som trenger støtte nå.

Manifestet ligger ikke på youtube. Bare "traileren" (altså reklamen) for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

Har han diagnosen psykopat? Bare det at jeg ser mange brule det som et skjellsord uten å vite hva en psykopat egentlig er

Har ikke hørt om noen diagnose enda. Men uansett hva han er så har han en del sterke psykopatiske trekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han diagnosen psykopat? Bare det at jeg ser mange brule det som et skjellsord uten å vite hva en psykopat egentlig er

Rettspsykiateren i Bergen hinter til det ja; Min lenke

Dette er ren spekulasjon, men det kan tyde på at dette er et menneske med lite empati. Jeg kunne brukt et profesjonelt begrep på dette, men vil la det være inntil videre, sier psykologen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen diagnose enda. Men uansett hva han er så har han en del sterke psykopatiske trekk.

Ikke rart når han er med i frimurer-religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har ikke hørt om noen diagnose enda. Men uansett hva han er så har han en del sterke psykopatiske trekk.

Han må ihvertfall være ganske kald og empatiløs når han kan jakte på forsvarsløse ungdommer på denne måten.

Han har selv uttalt at det han gjorde var grusomt, men nødvendig. En psykopat ville neppe beskrevet egne handlinger som grusomme.

Jeg tror han handlet på denne måten fordi han følte det var det rette å gjøre. Jeg tror han er en idealistisk person som har et sterkt ønske om å kjempe tilbake det Norge vi hadde før. Han vil ikke innse at det er tapt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Ok, så vi skal flytte vekk fra områder slik at de får kontroll over områdene og vi skal gi dem jobber selv om de kanskje ikke er kompetente til stillingen?

Snakket med og sett intervjuer med ganske mange innvandrere (spesielt ett program jeg ikke husker hva het for et par mnd siden) hvor eldre innvandrere selv sier at de opplever at sine yngre landsmenn ikke gidder å en gang søke jobber, at fordi de ikke får drømmejobben så skriker de rasisme.

Det er nordmenn som også ikke får jobb, hva skal de skrike ut om?

Arbeidsledige innvandrere får i bøtter og spann, masse hjelp mens arbeidsledige nordmenn blir sett på som late og snyltere. Forstå det de som kan.

Igjen, kjenner mange innvandrere hvor alle er i jobb, som jobber hardt for å integrere seg i det norske samfunnet og all ære til dem, noen av dem er meget gode venner. De igjen forteller om familie og venner som sitter å flirer av staten når de får hjelp fra NAV i hytt og pine uten at de trenger å løfte en finger, mens de kjører fine biler og bor i fine leiligheter.

Hat fører til hat - ja! Men vi må begynne å stille KRAV. Slutte med åpne grenser, få fortgang i å få ut de som ikke får lov til å bo her, mer etterforskning på hvor pengene de får går (blir penger sendt ut av landet, ja da burde vel menneskene følge etter)

Ja, det var selvfølgelig AKKURAT det jeg mente, nordmenn skal flytte og innvandrere skal få toppjobber de ikke er kvalifisert til! Det er faen meg ikke rart det blir hat i landet med sånne jævla, dumme og tafatte noldusargumenter! Jeg foreslår at du tar deg en tur til NAV og spør de om hva slags erfaring de har med jobbsøking og utenlandskklingende eller muslimsk navn i Norge i dag. Jeg har spurt, så jeg vet hva slags svar du vil få. Men siden du insisterer på argumenter som "jeg kjenner innvandrere som har jobb", så kan vi godt begi oss ut i NM i empiri. Jeg kjenner også innvandrere som har jobb, men jeg kjenner også mange sliter med å få det. Heck, jeg bor sammen med en. Jeg har ikke tall på hvor mange søknader vi har sendt ut. Og nei, det er ikke toppjobber, det er jobber han er mer enn kvalifisert til. At han har strålende referanser fra de jobbene han har hatt, er godt integrert, arbeidsvillig og kvalifisert, spiller ingen rolle. Han får ikke svar, han får ikke engang kommer på interjuv i 98% av tilfellene. Og jada, det er nordmenn som sliter med å få jobb. Min påstand er at nordmenn generelt ikke sliter i nærheten av like mye som mange ikke-norske. Det vet jeg, for etter en stund med å sende ut haugevis med søknader som vi ikke engang fikk svar på, så begynte jeg å sende inn dobbelt opp. En med hans navn og en med mitt norske, samme kvalifiskasjoner. Tør du gjette på om jeg fikk svar? I 99& av tilfellene fikk jeg tilbud om interjuv. Fortell meg hva som er forskjellen er du snill?

Arbeidsledige innvandrere får masse hjelp mens nordmenn blir sett på som snyltere.. Unnskyld meg mens jeg LER HØYT! Du trenger en seriøs reality-check. Innvandrere får den samme type hjelp som nordmenn får. Og jeg har ikke akkurat fått med meg at at folk flest ser med blide øyne på innvandrere som mottar hjelp fra det offentlige, så nordmenn er isåfall ikke alene om stigmatiseringen. Og ja, den fantastiske hjelpen.. Den gangen jeg møtte min samboer bodde han i et bøttekott av en møkkaleilighet og levde på 4000 kr i måneden. Hybelen, som var en katastrofe, var en del av et leilighetskompleks som kommunen disponerte. De som ble stuet der var innvandrere og nordmenn med tunge problemer innenfor rus og/eller psykiatri. Jeg var litt der i starten, etter at noen slo seg gjennom døra til naboen med ei øks midt på natta, turte jeg ikke mer. Det i seg selv, at man setter flyktninger som kommer hit med traumer og diagnoser som PTSD, i et miljø hvor bråk, vold, politibesøk, stjeling, innbrudd og rus er et stort problem, er jo bare flott. Det vi trenger er jo at innvandrere med traumer utvikler seg til å bli sykere og ende opp som tikkende bomber! Det blir de nok bedre av tenker jeg. Og, ikke minst, det TIL TROSS for at kommunene får midler pr pers de mottar, som bla skal gi midler til å skaffe og dekke bolig.

Pg denne jævla myten med "innvandrere som snyter på staten og kjører fin bil og har ny skinnjakke".. Nok en gang, innvandrere får ikke mer hjelp av NAV enn nordmenn. De som kjører strøken bil, har fet villa med svømmebasseng og har bling-bling i øret har isåfall inntekter utover NAV. Disse har vi et eget navn på, kriminelle. På samme måte som nordmenn også er kriminelle om de lurer til seg støtte fra NAV som de ikke har krav på. Det betyr IKKE, jeg gjentar, IKKE at innvandrere får særbehandling av NAV, mer støtte eller spesielle utlendingstipender.

Og om penger blir sendt ut av landet bør personen bli sendt etter? Er du dum? Om du levde relativt greit i et annet land, mens familien din levde i slummen på $5 i måneden, ville du ha vurdert å sende de noen kroner? Jeg vet jeg ville ha gjort det. Det er ikke slik at alle innvandrere som sender penger ut av landet støtter somaliske islamister eller bygger seg feriehus i hjemlandet. En smule nyansering i tankegodset har aldri skadet noen.

Krav? Ja, selvfølgelig skal vi stille KRAV. Men å tro at krav løser hele problemet er naivt. Det er ikke slik at den ene siden har all skyld i dagens situasjon. Om VI som samfunn skal klare å snu denne utviklingen, så må vi også se på oss selv. Det er masse VI kan gjøre også, f. eks i forbindelse med den uhyre viktige norskopplæringen, utdannig, bedre oppfølging av mennesker som kommer fra kriseområder, kortere saksbehandlingstid på asylsøknader, bedre og sentrale retningslinher i forbindelse med minroitetsspråklige barn i norske skoler osv i det uendelige. Krav? Ja, krav til innvandrere OG oss som samfunn. Og åpne grenser.. BAH! Nå er det gjerne slik at de fleste som kommer er arbeidsinnvandrere. De kommer som en følge av regelverk som le er utformet utenfor våre grenser. Og når det gjelder asylsøkere, så dukker de pr definisjon opp av seg selv. De er ikke invitert, de tar seg hit for egen maskin for å søke hjelp og beskyttelse. Dette har alltid, og vil alltid, henge sammen med situasjonen i verden forøvrig. Mye urolighet, mange asylsøkere. Roligere situasjon, færre asylsøkere. Det tror jeg neppe noen regjering får gjort noe med. Det de kan gjøre noe med er å få ned saksehandlingstidene til UDI, slik at vi raskere får luket ut grunnløse søkere og slipper å ha folk hengende rundt her i årevis i en usikker livssituasjon. Noe som isåfall vil kreve en ganske heftig omlegging av hele det beistet av en byråkrati som er UDI. Jo, også har vi i tillegg kvoteflyktninger, de er vi uansett ikke verdensmestre av å ta imot mange av pr år. I tillegg har man familieinnvandring, der er det stadig innstramminger, men det er vanskelig å skjære bort helt iom at det også vil gå utover Ola Nordmanns ekteskapsmønster. Ola Nordmann ser kanskje på det som en fordel om ikke Ali får hente seg en brud fra Pakistan, men jeg er ikke like sikker på om han hadde vært like begeistret for at staten legger føringer for hvem han kan gifte seg med selv.

Har jeg virket aggressiv i dette innelgget sa du? Ja, det har jeg. Men det er fordi jeg er så utrolig møkklei! Vi har akkurat opplevd Norges største tragedie på mange, mange år. I timene før det ble kjent at det dreide seg om en etnisk norsk home grown terrorist, så blomstret fordommene, rasismen og hatet mot landets muslimer i et slikt omfang at det rett og slett var skremmende. Enkelte så ut til å være klare til å shippe hver eneste muslim ut av landet, basert på mistanker om islamisme. Så viste det seg altså at verdens verste spree-killer er en muslimofob nordmann blindet av hat og et forkvaklet verdenssyn. Det burde være tidenes wakeup call for alt og alle. Men har folk lært? Neida, tydeligvis ikke. La oss fortsette å holde fast på stereotype fordommer. La oss lulle oss inn i en behagelig liten fantasiverden om at alle problemene er utelukkende "deres" skyld. Det finnes ingen ting vi kan gjøre bedre eller annerledes, med mindre det innebærer å pælme ut alt og alle som er litt brunere enn den jevne sydenfarende nordmann. Det hjelper sikkert! Alt blir så mye bedre da!

Og ja, jeg vet hva som kommer til å skje nå. Ganske snart kommer en eller annen luring til å slå meg i hodet med et eller annet argument jeg har hørt en million ganger før. La meg komme dere i forkjøpet:

- Utlendinger kan takke seg selv for at det er vanskelig å få jobb, arbeidsgivere kan ikke pålegges å ansette ukvalifiserte folk eller folk som ikke passer i jobben. Jada. Nå er greia slik at Ola Sjef Nordmann ikke kan avgjøre om noen passer i jobben eller ikke om han ikke engang tar seg tid til et interjuv med en kvalifisert søker. Kanskje noen innvandrere har vært forferdelig gode på å gi ALLE et dårlig rykte, men hva så? Om ingen tør å bryte ut av det som er en ond sirkel, så er det heller ikke noe som forandrer seg. Innvandrere er ikke en homogen gruppe, på samme måte som de også har sine drittsekker, latsabber, slibrige møkkasubber og fundementalistiske villmenn, så har de også sine normalt oppegående, arbeidsvillige, greie og omgjengelige folk. Gjør et forsøk på å finne ut hvem som er hvem.

- Det må være lov å diskutere innvandring/islam/utfordringer/sett inn det du vil diskutere, uten å stemplet som rasist. Helt enig. Jeg har selv en liste med ting jeg gjerne vil forandre mtp innvandring, og nei, ingen av punktene er en velkomstkommite for voldtekstmenn på grensa, fri flyt av alt og alle over grensene eller ukvalifiserte analfabeter i lederstillinger. Jeg er heller ikke blind for verken kritikkverdige forhold i Islam eller problemer i det flerkulturelle samfunnet. Jeg skal være den første til å ønske EDRULIG debatt og kritikk velkommen. Men vær så snill, la oss forsøke å strippe debatten for hat, fordommer, stereotype myter, overdrivelser og generaliseringer. Om en skal tillate et syn på alle muslimer som voldtektsmenn, islamister, poetensielle terrorister og gudene vet hva, så er det like logisk å påstå at ABB beviser at alle nordmenn, kristne, innvandringskritikere, islamskeptikere og tidligere medlemmer av FRP og FPU er sinnsyke, iskalde massemordere. Jeg er ikke villig til å godta noen av premissene. La ekstremister/drittsekker/fundementalister og andre skrullebukker representere seg selv, ingen andre. La oss diskutere, la oss kritisere, la oss stille krav, stille spørsmål og ytre oss. Men la oss for all del også være bevisst respekt, verdighet og nyanser.

Det er en del andre argumenter jeg også forventer meg, men klokka er nærmere 03.30 og jeg gidder ikke å bruke mer tid og energi på å skrive. Jeg er så ubeskrivelig drittlei av mye av det grumset som alltid dukker opp i slike debatter. Og jeg begynner å miste gåpet for at noe skal bli bedre om folk ikke snart begynner å se alle sider av situasjonen, fremfor å hakke i vei på den samme gamla plata..

Over og ut og god natt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uAnonymBruker

Og det var Vampens manifest!

Tror aldri jeg har sett et så langt innlegg før, som i tillegg var bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vampen

Og det var Vampens manifest!

Tror aldri jeg har sett et så langt innlegg før, som i tillegg var bra!

Og i motsetning til ABB klarte jeg å avslutte litt før jeg nådde 1500 sider, og det er kjemisk fritt for både <3, lol og uthengig av familiemedlemmers sexliv. :lur:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visst er det helt greit at innvandrerbarn mobber vekk norske barnefamilier så de må flytte. må ikke stille krav nei, for Guds skyld det er jo rasistisk. må skjønne at de skal få lov å banke norske unger fordi de spiser salami.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns rettsmøte kunne hatt åpne dører(for de som er interessert). Hvis man ikke vil se/lese om det er det ikke så vanskelig å la være å se tv eller sitte på nett i 1 døgn!

Du skjønner tydeligvis ingenting. Dette var planen hans hele tiden. Han kaller dette propagandafasen. Skal vi la mannen som drepte barna våre få viljen sin? Skal vi la han vinne fordi noen er "interesserte" og vil høre hva han sier?

Jeg håper, håper, håper at de sier nei. Da mister aksjonen hans noe av poenget. Kanskje han skjønner at de mistet livet forgjeves, så kan han sitte med den tanken i hodet resten av livet. Han skal ikke få gå ut av dette i triumf.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...