Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hadde flere som gjorde det samme. Selv var jeg på jobb da det skjedde, og ble fortalt om terrorangrepet og at Oslo var bombet. Ja, jeg tenkte at det kunne være muslimer (da ekstremister, selvfølgelig. Det er ikke snakk om å dømme en hel religion her) ganske kjapt, rett og slett fordi Norge har blitt truet mer enn en gang av ekstremistgrupper. Trodde de hadde gjort alvor av truslene. Ble rett og slett sint av at alle som tenkte tanken ble stemplet som rasister. Er det så rart da, men tanke på nyere historie? Slettet faktisk alle de som kom med den meldingen. Jøss, så flink du er som kopierer og limer inn noe andre har skrevet. Som om du ikke tenkte tanken selv. Idiot.

Det er forskjell å tenke tanken, for man prøver jo å regne ut hva som er 'mest sannsynlig' i ens eget hode (det gjør vi alle) og det å spre hat og dritt rundt seg. Det er de samme menneskene som hadde gjort Norge til et helvete å bo i for muslimer og gjerningsmannen viste seg å være muslim, og sikkert de som hadde stemt FrP ved neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampen

Jeg husker ikke navn, men mens ting foregikk på Utøya diskuterte de det i tv-studioene bla at ekspert X nå var helt sikker på at dette var Al Qaida. Den eneste motvekten var en svensk (?) ekspert som mente Utøya var beviste på at det ikke var Al Qaida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vampen: (ang videoen) Samme her.... det er bare helt sykt... Jeg har sett bilder fra krig, og sånne ting.... men at jeg en dag skulle se lignende bilder fra Norge.... sykt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Hva slags uniform skal det egentlig være? Tempelridderuniform? Syk-på-sinnet-uniform?

Hva med tvangstrøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aliyyah

Jeg håper litt at dette "mennesket" kommer til å få brevforbud resten av livet...ellers kommer han vel til å få frierbrev...

Det var jo jenter som sendte frierbrev til han ene av de to i Baneheia-saken...

Jeg skjønner ikke sånne jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn82

Jeg håper litt at dette "mennesket" kommer til å få brevforbud resten av livet...ellers kommer han vel til å få frierbrev...

Det var jo jenter som sendte frierbrev til han ene av de to i Baneheia-saken...

Jeg skjønner ikke sånne jenter.

Skjønner du sånne menn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pastablasta

Jeg husker ikke navn, men mens ting foregikk på Utøya diskuterte de det i tv-studioene bla at ekspert X nå var helt sikker på at dette var Al Qaida. Den eneste motvekten var en svensk (?) ekspert som mente Utøya var beviste på at det ikke var Al Qaida.

Ekspert er vel heller ingen beskyttet tittel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG skriver nå at politiet vil lukke fengslingsmøtet.

Veldig bra, synes jeg!!!

Må være en skikkelig nedtur for ABB som hadde sett frem til å spre sine forkvaklede meninger til resten av verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Bra at det blir lukket ja, så ikke han får det som han vil.

Synd, for blant annet jeg var veldig nysgjerrig på å høre hans beretning og ikke bare lese alt gjennom media som har en tendens til å utbrodere, bare ta med sitater de mener selger osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være en skikkelig nedtur for ABB som hadde sett frem til å spre sine forkvaklede meninger til resten av verden.

lol ja. håper han blir skikkelig forbanna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

Husk at det ikke er politiet som avgjør om fengslingsmøtet lukkes, de kan bare begjære det.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080723

Det er ikke politiet som avgjør om et rettsmøte holdes for åpne eller lukkede dører. Det er opp til rettens administrator. Det er den rutinerte tingrettsdommeren Kim Heger som er satt opp på fengslingsmøtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi kan vel ikke ønske lukkede fengslingsmøter hvis det er demokrati, åpenhet og frihet som er våre grunnverdier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste ville vært et åpent rettsmøte. ABB ville ikke fått lov til å snakke om de politiske synspunktene sine uansett. Dommere har klubbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonym

Bra at møtet blir lukket. PR-kåte idiot.

Desverre så hjelper jo det lite når det såkalte "manifestet" hans blir spredd rundt på youtube og folk lager hatgrupper med navn og bilde. Og videoer med bilder av ofrene blir lastet opp i hundretalls.

Har sett flere eksemplarer av manifestet på youtube bortsett fra det som ABB lastet opp selv og som ble fjernet.

Begriper ikke folk at de bidrar til at ABB for økt oppmerksomhet? Jeg vil helst glemme hele fyren og hvorfor han gjorde det og heller fokusere på de som trenger støtte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aliyyah

Skjønner du sånne menn da?

Nei. Hvordan kan man skjønne menn som dreper uskyldige og ubevæpnede mennesker?

Men jeg skjønner ikke jenter som vil være sammen med drapsmenn/mordere/monstre.

Endret av Aliyyah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må aldri glemme.

Det er flere som ABB rundt omkring. De aller fleste av dem er ikke voldelige men de sprer hat og fiendskap.

Det eneste middelet mot dette er åpenhet, kultur og demokrati. Amerikanerne forsøkte å løse sitt terrorproblem gjennom kontroll, frykt og krigføring men det virket ikke. Vi bør løse vårt gjennom kultur, åpenhet og medmennesklige verdier. Vi er faktisk godt i gang allerede!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Jeg har faktisk ikke problemer med å forstå at noen så forstyrret tenker sånn. Men jeg klarer ikke helt å ta inn over meg at det her faktisk har skjedd i Norge. Er sånn som liksom bare kan skje i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...