Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Jeg har sett i "manifestet" og det er så skremmende å lese fordi deler av dette (det meste av hva jeg har lest) har vært og fremdeles er personer som fremmer samme syn på KG, diskusjon.no, vg debatt og så videre. Det er svært forstyrrende og urovekkende.

For noe fanatisk tullprat. Blir som å skrive: "Hitler drakk vann. Derfor er det skremmende at det fortsatt er mennesker som drikker vann der ute."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Også når det setter våre soldater i Afganistan i enda større fare?

Du hater jo soldatene våre i Afghanistan, så her farer du med vikarierende argumenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kan du helt konkret beskrive hva du oppnår med en slik trykking ???

Hva mener du er forskjellen på å oppsøke/spøre noen direkte og det å spørre gjennom avisen. Jeg tenker da på den følelsesmessige reaksjonen til de som blir spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også når det setter våre soldater i Afganistan i enda større fare?

Ja også da, det er når det er risiko vår vilje til frihet blir testet. Dersom det ikke er noen fare forbundet med å snakke ut blir det og mindre nødvendig .

Vi må se hva vi har av verdier å være villige til å kjempe for de vi tror på .

I denne saken er det demokratiet og meningsfrihet som er under angrep .

Skal AUF tone ned sin politikk fordi det kan finnes flere gale mennesker i Norge ?

nei , hele det politiske miljø i norge står sammen nå og fordømmer handlingen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver jo for pokker selv at han kun har skrevet halvparten. Det du skriver henger ikke på greip.

Du synes det er irrelevant hva det er oppgitt kilder på og ikke? Ser du ikke at det er relevant at langt mere av manuset er kopiert av andre, enn det han selv innrømmer? Og at dette betyr at hans bidrag er mest selvbiografi og lol-hearts?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Michelle82

Jeg er glad for at det var en nordmann bak det og ikke al quaida.

Jeg tenker på hvordan samfunnet i USA utviklet seg etter 9/11 med to kriger som skulle stopp terrorisme, muslim hat, ja, egentig alt hatet som utviklet seg etter 9/11. USA har ikke blitt et tryggere land etter de startet 'krigen mot terrorismen' tvert i mot.

Jeg håper Norge ikke lar seg rive med av frykten. Håper vi kan hjelpe de pårørende, hjelpe de ungdommene som levde gjennom episoden, og gi den støtten som trengs til Breivik sin familie, for de kan ikke ha det bra nå. Og jeg håper at vi kan fortsette å fokusere på viktige verdier i samfunnet som demokrati og ytringfrihet ved at vi ikke lar oss bli tause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I sin tale nevner Stoltenberg auf jenta som ble intervjuet av cnn, som sier hvis en mann kan uttrykke så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi sammen kan vise (ikke sikker på om det er helt ordrett)

Noen som har sett dette intervjuet og kan linke til det? Kunne tenkt meg å se det..

Her er link til intervjuet fra CNN, med Stine Renate Håheim(som også er stortingsrepresentant for Oppland): http://edition.cnn.com/video/?/video/world/2011/07/23/bpr.haheim.norwegian.lawmaker.cnn

Innlegget er ryddet for avsporinger.

Phaedra,mod

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor ikke trykke ? Dersom Allah og Muhammed er stor og ekte , hvorfor skulle de ikke tåle dette .

En annen grunn er at tegningene er Islamkritikk , ikke kritikk av enkelte muslimer .

Islam er en verdensreligion, alle religioner må tåle kritikk , hvis verden skal gå fremover .

OK.

Tilbake til spørsmålet:

a) HVA OPPNÅR DU MED Å TRYKKE EN SLIK TEGNING ???

b) Hvordan berører det den andre parten (muslimen) ???

Det du sier i avsnitt 2 er at du oppnår kritikk av Islam. Det gjør du naturligvis ikke, men du oppnår å parodiere Islam. Men det du oppnår personlig er ingenting. NADA.

Du får ikke verden til å gå fremover ved å kritisere andre, men ved å komme med forslag til forbedringer uten å tråkke på andres følelser. For meg virker du kanske følelsesmessig avstumpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uAnonymBruker

Er ABB nazist?

Sikkert verdens dummeste spørsmål for noen her, men jeg er virkelig fullstendig tapt bak et tog når det kommer til politikk :sjenert:

Det står sikkert noe om det før i tråden, men den er på 80 sider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK.

Tilbake til spørsmålet:

a) HVA OPPNÅR DU MED Å TRYKKE EN SLIK TEGNING ???

b) Hvordan berører det den andre parten (muslimen) ???

Det du sier i avsnitt 2 er at du oppnår kritikk av Islam. Det gjør du naturligvis ikke, men du oppnår å parodiere Islam. Men det du oppnår personlig er ingenting. NADA.

Du får ikke verden til å gå fremover ved å kritisere andre, men ved å komme med forslag til forbedringer uten å tråkke på andres følelser. For meg virker du kanske følelsesmessig avstumpet.

Jeg oppnår ikke noe, jeg er ikke redaktør .

Den andre parten må kanskje gå i seg selv å se hvorfor han reagerer, dersom han gjør det .

Parodi er og en form for kritikk, det å ta seg selv for høytidelig er ikke sunt .

Jeg vil ikke se det som å trampe på andres følelser , Islam er en isme . Jeg kan diskutere med folk som er tilhengere av andre ismer enn meg . Jeg oppfatter ikke at de tråkker på mine følelser dersom de er uenige med meg .

Dersom de kommer med kritikk må jeg enten tilbakevise den eller gå i meg selv å finne ut hva jeg mener om saken .

(Resten av din kritikk av meg er jo sårende , tenker du ikke på hva du sier til meg , er du så følelsesmessig avstumpet ?Dette siste var ironi , jeg overlever )

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sønsteby angrep sosialistiske partimedlemmer?

Ja, for det han trodde på. Han ble også definert som terrorist.

Jeg nevnte det for nyansen sin del. Det illustrerer noe.

Noen har kanskje samme følelser mot AP som han hadde mot Det NasjonalSosialistiske Arbeiderparti og deres støttespillere. Det har jeg registrert. Ikke det at jeg mener han her ikke er en sånn einstøing som ble ekstrem og har gjort noe fryktelig galt.

Men det er ikke alle som har det perspektivet i Norge.

Og folk blir å forsette med å bekjempe de uten at de blir farlig av den grunn :)

Det som skjedde med Schjenken var fordi han var en kunnskapsløs idiot som forkaster grunnleggende vitenskapelige fakta rundt evolusjonsteorien?

Nei, jeg påpekte disproposjonale og sansynligvis regiserte reaksjoner.

Helt enig i at nazist/rasist-begrepet misbrukes, men hva i all verden har det med det tomsete vrøvlet ditt om evolusjonsteorien å gjøre?

Fordi SSB, media etc har startet med å kriminalisere naturbaserte menneskesyn og biologi.

Politi har ikke lov å si neger engang... :gjeiper:

Å tro på Alle er like mye vrangforestilling som tro på Gud.

Ja...men siden den ene ofte har en annen hudfarge så vegrer folk seg fra å konfrontere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ABB nazist?

Sikkert verdens dummeste spørsmål for noen her, men jeg er virkelig fullstendig tapt bak et tog når det kommer til politikk :sjenert:

Det står sikkert noe om det før i tråden, men den er på 80 sider...

I sine egne skildringer sier han at nazister skal bekjempes på lik linje som islamister og mulitikulturalister. Han anser seg selv dermed ikke som nazist da han mener at ismen bare er én av flere hatefulle ideologier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Er ABB nazist?

Sikkert verdens dummeste spørsmål for noen her, men jeg er virkelig fullstendig tapt bak et tog når det kommer til politikk :sjenert:

Det står sikkert noe om det før i tråden, men den er på 80 sider...

Nei, ikke såvidt jeg har fått med meg.

Han er høyreradikal og tar avstand fra multikulturalisme, men er ikke noen nazist. Litt forvirrende når han har blitt stemplet som neo-nazi i noen utelandske medier, men han er nok del av en annen type bølge fra høyresiden enn akkurat nynazistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For noe fanatisk tullprat. Blir som å skrive: "Hitler drakk vann. Derfor er det skremmende at det fortsatt er mennesker som drikker vann der ute."

Det er åpenbart mange forskrudde menensker som sympatiserer og forsvarer vedkommendes syn på nettforaer og det er noe en må ta på alvor og håpe at rette myndigheter følger opp. Politiet opplysesr at han kommer fra et for dem kjent høyreekstremistisk miljø der det ikke er urimelig å tenke at han har sine medhjelpere.

Dine kommentarer er ikke verdt å kommenterere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja også da, det er når det er risiko vår vilje til frihet blir testet. Dersom det ikke er noen fare forbundet med å snakke ut blir det og mindre nødvendig .

Vi må se hva vi har av verdier å være villige til å kjempe for de vi tror på .

I denne saken er det demokratiet og meningsfrihet som er under angrep .

Skal AUF tone ned sin politikk fordi det kan finnes flere gale mennesker i Norge ?

nei , hele det politiske miljø i norge står sammen nå og fordømmer handlingen .

Jeg må tilstå at jeg ikke forstår dine meninger og meningsfeller.

Du mener at vi skal gå til krig for krigens skyld, på samme måte som "Tea-party bevegelsen" i USA. Usa er en nasjon som har vanskelig for å lære. Om ikke hele nasjonen har vanskelig for å lære så har ihvertfall en del republikanske presidenter problemer med å lære.

Etter at USA ble kastet på hue og rævva ut av Vitnam skulle en tro at de ble mer forsiktige. Men neida. Militære rømte fra Vietnam ved å rømme opp på takbygninger, og hengende under helikoptere på f.eks en stige gjorde de sitt beste for å rømme fortets mulig med halen mellom bena.

Men de lærte ikke. bare iløpet av de siste årene har titusner av soldater måttet bøte med livet fordi noen hadde påstaått ovenfor CIA at Saddam hadde atom våpen. Vi vet nå at han ikke hadde det, men noen hadde tydligsis sterke ønsker for at USA skulle i krig, så de fant opp slike ting.

Nå mener du altså at vi skal ofre våre soldater for noen en liten gruppe ytterligående høyreesktremister i Norge tror på ???

Dette er galskap av nesten samme kaliber som det ABB har vist.

Jeg mener det er de som vil ofre norske liv for å få trykke noen tegninger i en avis som er gale. Ikke de som ønsker å hindre at liv går tapt. Du kan selv velge hvilken gruppe du vil tilhøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

OK.

Tilbake til spørsmålet:

a) HVA OPPNÅR DU MED Å TRYKKE EN SLIK TEGNING ???

b) Hvordan berører det den andre parten (muslimen) ???

Det du sier i avsnitt 2 er at du oppnår kritikk av Islam. Det gjør du naturligvis ikke, men du oppnår å parodiere Islam. Men det du oppnår personlig er ingenting. NADA.

Du får ikke verden til å gå fremover ved å kritisere andre, men ved å komme med forslag til forbedringer uten å tråkke på andres følelser. For meg virker du kanske følelsesmessig avstumpet.

Heia, man kritiserer ikke andre når man kritiserer Islam.

I Norge tegner og mener vi det vi vil uten å skulle frykte for vår velvære. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sine egne skildringer sier han at nazister skal bekjempes på lik linje som islamister og mulitikulturalister. Han anser seg selv dermed ikke som nazist da han mener at ismen bare er én av flere hatefulle ideologier.

Ja, et er ganske spesielt at han er så kritisk til det han sier er hatefulle ideologier. Hans egen ideologi er jo ikke noe mindre hatefull, slik jeg ser det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg oppnår ikke noe, jeg er ikke redaktør .

Den andre parten må kanskje gå i seg selv å se hvorfor han reagerer, dersom han gjør det .

Parodi er og en form for kritikk, det å ta seg selv for høytidelig er ikke sunt .

Jeg vil ikke se det som å trampe på andres følelser , Islam er en isme . Jeg kan diskutere med folk som er tilhengere av andre ismer enn meg . Jeg oppfatter ikke at de tråkker på mine følelser dersom de er uenige med meg .

Dersom de kommer med kritikk må jeg enten tilbakevise den eller gå i meg selv å finne ut hva jeg mener om saken .

(Resten av din kritikk av meg er jo sårende , tenker du ikke på hva du sier til meg , er du så følelsesmessig avstumpet ?Dette siste var ironi , jeg overlever )

Maken til tullprat er det lenge siden jeg har hørt.

Hvis noen snakker dritt eller latteliggjør dine barn vil de fleste av oss bli sint. Du mener tydligvis at vi skal akseptere dette selv om vi følelsesmessig blir veldig engasjert.

Vi er enig om at du ikke oppånår noen verdens ting om en avis trykker noen av disse tegningene. Dermed er det kun for å provosere muslimene. Er det verd det ???

Hvis ja antar jeg at vi andre har lov til å erte på oss dine barn og at du bør spørre barna hvorfor de kommer løpende gråtende hjem. For enten må du (eller barna) tilbakevise kritikken eller at de blir latterliggjort eller gå i deg selv å finne ut mer. For vi som latteliggjør dine barn er jo uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

men han er nok del av en annen type bølge fra høyresiden enn akkurat nynazistene.

nazismen var venstre-ekstrem! ^_^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...