Gå til innhold

Stor eksplosjon i Oslo


Gjest Vampen

Anbefalte innlegg

Det virker som mange i sin iver etter å krangle om politikk og rasjonalisere handlingene og fordele skyld, glemmer at dette er snakk om en ekstremt gal og syk mann. Det har ingen hensikt å trekke linjer til politiske partier og politiske meninger blant folket generelt. Det han hevder å stå for, kan man finne deler av i alle politiske leire, i alle menneskers tanker, i alle deler av verden.

Begynner man med slike pekefingertendenser, vil man bare bevege seg i retning av det terrorister og ekstremister ønsker: Å skape kaos og frykt, og kneble menneskers frihet og rett til å ha egne meninger. Vi SKAL ALDRI tillate noen å stikke kjepper i hjulene for demokratiet og ytringsfriheten. Det gjelder ikke bare terrorister og ekstremister, men alle andre også.

Alle former for ekstremisme burde kategoriseres under en og samme paraply, der de hører hjemme!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå går du ut i fra at en eventuell copycat mangler dette, samt at du muligens overdriver ABBs evner.

Ja, jeg mener at de aller fleste mangler den riktige kombinasjonen evner.

Å gjennomføre et prosjekt, jobbe mot et mål, tenke systematisk, forberede seg grundig er noe veldig mange mennesker er i stand til å gjøre, og noe mennesker gjør hele tiden når de holder på med hobbyer og prosjekter hjemme på egen hånd.

Jada. Men så var det alt det andre.

Er du litt praktisk anlagt er det meste gjennomførbart.

Eh, nei. Du mangler fortsatt fysisk og psykisk skikkethet, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg mener faktisk muhammedtegningene burde blitt smørt utover hver eneste bladfille i hele landet. Slik ville de mistet sin kraft .

Det er din mening, - men du er ikke berørt av en slik trykking slik muslimene er. Derfor har du (og jeg) egentlig ingen makt til å presse frem våre ønsker så lenge vi med vår mening skader andre fremfor å oppnå noe selv.

Jeg mener vi må ta hensyn til de som er berørt på samme måte som de fleste av oss forsøker å ta hensyn til pårørende til de som er drept eller skadet. Vi reiser ikke hjem til en familie og viser bildet av den døde mora til hennes 6 år gamle datter og flirer jenta opp i ansiktet og spør hva han synes om bildet.

Slik respekt må vi også ha for muslimenes meninger og tro mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er han nøye med å oppgi kilder på. Una-bomberen er den han har kopiert mest fra, uten å oppgi han som kilde i det hele tatt. Så det virker som om han vil oppgi det som sitt eget, men samtidig må han ha skjønt at det vil bli oppdaget når han publiserer dette på nett. Så ingenting henger på greip.

Nå kommer du bare med ubrukelig synsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper ikke at han har rasjonalisert en forklaring for seg selv, det framstår framdeles som selvmotsigende.

Det kan jeg ikke se at du har klart å vise.

Men jeg tenker vel at jeg ikke ønsker å diskutere deltaljer fra "manifestet" hans videre. Det bør ikke være et mål å få innholdet fram i lyset, utover at det er bakgrunnen for en grusom handling.

Du fremsetter altså påstander du ikke kan begrunne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening, - men du er ikke berørt av en slik trykking slik muslimene er. Derfor har du (og jeg) egentlig ingen makt til å presse frem våre ønsker så lenge vi med vår mening skader andre fremfor å oppnå noe selv.

Jeg mener vi må ta hensyn til de som er berørt på samme måte som de fleste av oss forsøker å ta hensyn til pårørende til de som er drept eller skadet. Vi reiser ikke hjem til en familie og viser bildet av den døde mora til hennes 6 år gamle datter og flirer jenta opp i ansiktet og spør hva han synes om bildet.

Slik respekt må vi også ha for muslimenes meninger og tro mener jeg.

For en idiotisk sammenligning. Det er forskjell på en offentlig debatt, og å oppsøke ofre i deres hjem. Hvis du ikke ser forskjell på dette, synes jeg virkelig synd på deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det virker som mange i sin iver etter å krangle om politikk og rasjonalisere handlingene og fordele skyld, glemmer at dette er snakk om en ekstremt gal og syk mann. Det har ingen hensikt å trekke linjer til politiske partier og politiske meninger blant folket generelt. Det han hevder å stå for, kan man finne deler av i alle politiske leire, i alle menneskers tanker, i alle deler av verden.

...

Ja det er en gal manns tanker og meninger som kommer fram i det som har skjedd. Og nettopp derfor må vi forhindre at andre det har raknet for skal komme med tilsvarende meninger.

At en gal mann har fåt fram sitt budskap betyr ikke at vi skal la alle gærninger få gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening, - men du er ikke berørt av en slik trykking slik muslimene er. Derfor har du (og jeg) egentlig ingen makt til å presse frem våre ønsker så lenge vi med vår mening skader andre fremfor å oppnå noe selv.

Jeg mener vi må ta hensyn til de som er berørt på samme måte som de fleste av oss forsøker å ta hensyn til pårørende til de som er drept eller skadet. Vi reiser ikke hjem til en familie og viser bildet av den døde mora til hennes 6 år gamle datter og flirer jenta opp i ansiktet og spør hva han synes om bildet.

Slik respekt må vi også ha for muslimenes meninger og tro mener jeg.

Noen grunnleggende verdier nekter jeg å gi slipp på , bland dem er ytringsfriheten .

Dersom tegningene ble trykket hver dag ble kanskje norske muslimer vant til dem ?

Hvem vet, jeg tror heller ikke "vanlige" muslimer blir så voldsomt opprørt over dem . Ikke de jeg kjenner iallefall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For en idiotisk sammenligning. Det er forskjell på en offentlig debatt, og å oppsøke ofre i deres hjem. Hvis du ikke ser forskjell på dette, synes jeg virkelig synd på deg.

Kan du helt konkret beskrive hva du oppnår med en slik trykking ???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han angrep sosialistiske partimedlemmer og såkalte medløpere.

Sønsteby angrep sosialistiske partimedlemmer?

Da er man visst islamofob, også får man blitz og ARS på nakken.

Nei, man er bare en kunnskapsløs idiot.

Se på Skjenken på hvor lite som skal til, proposjonalt med voldtetkstatistikken?

Det som skjedde med Schjenken var fordi han var en kunnskapsløs idiot som forkaster grunnleggende vitenskapelige fakta rundt evolusjonsteorien?

???

Og germanskpaganistisk ungdom møter LANGT mere fordommer enn kristne, muslimer og jøder kan drømme om. Nei, nazist/rasist-begrepet misbrukes og jeg er ikke overasket når folk som blir til offer for kommunister/nazister blir tøvete.

Helt enig i at nazist/rasist-begrepet misbrukes, men hva i all verden har det med det tomsete vrøvlet ditt om evolusjonsteorien å gjøre?

Og ja, man skal ta psykiske tullinger på alvor, å tro på Allah er jo vrangforstillinger, og ofte så omfatter det slaveri.

Å tro på Alle er like mye vrangforestilling som tro på Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du helt konkret beskrive hva du oppnår med en slik trykking ???

Dette må du omformulere, for jeg skjønner ikke hva du prøver å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer du bare med ubrukelig synsing.

At han har kopiert una-bomberen, uten å oppgi kilde er fakta, resten er noen av spørsmålene jeg stiller meg i forhold til det. Hvorfor mener du dette er ubrukelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MArkus

I og med at du har unnlatt å svare på såpass mye av innlegget mitt, i tilegg til å fronte noen holdninger jeg ikke helt vet hva jeg syntes om, så velger jeg å avslutte debatten med deg.

Du gjør nok lurest i det. Den hatfulle personen du debatterte med fortjener ikke oppmerksomhet i en sånn stund. Vi får bare håpe at PST holder et godt øye med den type individer fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du helt konkret beskrive hva du oppnår med en slik trykking ???

Hvorfor ikke trykke ? Dersom Allah og Muhammed er stor og ekte , hvorfor skulle de ikke tåle dette .

En annen grunn er at tegningene er Islamkritikk , ikke kritikk av enkelte muslimer .

Islam er en verdensreligion, alle religioner må tåle kritikk , hvis verden skal gå fremover .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sosialismen drepte forresten 6m jøder.

Men altså, vi beseirer med demokratiske virkemidler. Ikke vold :)

Det er en påstand uten rot i virkeligheten.

Jeg har sett i "manifestet" og det er så skremmende å lese fordi deler av dette (det meste av hva jeg har lest) har vært og fremdeles er personer som fremmer samme syn på KG, diskusjon.no, vg debatt og så videre. Det er svært forstyrrende og urovekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tror dere AUF-lederen har en fremtid der i organisasjonen. Han var jo den første som stakk fra øya. Farfaren min som er skipper er helt forferdet. 'Kapteinen er nemlig den siste som forlater skipet'

Jeg tror han har en fremtid i AUF, men jeg tror ikke han har en fremtid som leder. Jeg forstår at han stakk. I en slik situasjon handler man på instinkt, ihvertfall hvis man ikke er trent til å takle slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen grunnleggende verdier nekter jeg å gi slipp på , bland dem er ytringsfriheten .

Dersom tegningene ble trykket hver dag ble kanskje norske muslimer vant til dem ?

Hvem vet, jeg tror heller ikke "vanlige" muslimer blir så voldsomt opprørt over dem . Ikke de jeg kjenner iallefall.

Litt enig. I middelalderen kunne en bli torturert å henrettet for å spotte kristendommen men gjennom gradvise endringer har vi klart å redusere religionens makt over folket, bl.a ved å ha mulighet til å latterligjøre den. En del av den muslimske verden henger fortsatt igjen i startgropa på dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke trykke ? Dersom Allah og Muhammed er stor og ekte , hvorfor skulle de ikke tåle dette .

En annen grunn er at tegningene er Islamkritikk , ikke kritikk av enkelte muslimer .

Islam er en verdensreligion, alle religioner må tåle kritikk , hvis verden skal gå fremover .

Også når det setter våre soldater i Afganistan i enda større fare?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har kopiert una-bomberen, uten å oppgi kilde er fakta, resten er noen av spørsmålene jeg stiller meg i forhold til det. Hvorfor mener du dette er ubrukelig?

Han skriver jo for pokker selv at han kun har skrevet halvparten. Det du skriver henger ikke på greip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skriver jo for pokker selv at han kun har skrevet halvparten. Det du skriver henger ikke på greip.

Ja, men han oppgir navn på de kildene han har brukt. Han har ikke oppgitt kilde for det Una-bomberen har skrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...