Gå til innhold

Tråden for masterstudenter

Anglofil

Anbefalte innlegg

Her teller de ikke sider, det er kun ord som teller. Men opp til 80-100 sider på en 60 poengsoppgave er ikke uvanlig.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får jeg slenge meg med her jeg og? :)

Begynner på master i september.

Er veldig spent på ny klasse. Vi er ikke flere enn 10 stk, om alle begynner.

Jeg gruegleder meg masse nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 60-poengs oppgave, med 90-130 siders oppgave. 30 sider er ikke min 20-poengs bachelor en gang!

Det var jeg fikk vite når vi begynte her, at opp til hundre sider var normalen, men nå har de begynt å surre med dette... :sukk: Man vil jo gjerne vite hva man har å disponere... men syns 30 sider er ekstremt lite. Har 10 sider bare på å beskrive metode og analyser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, Tekola! Litt hyggelig med så liten klasse?

Absolutt! Vi har helt forskjellige faglige bakgrunner i tillegg til religionsvitenskapen alle sammen, så det kan bli spennende! Og så er det jo veldig god motivasjon for alltid å være forberedt til forelesning :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!! Er det noe liv her fortsatt da? ;) Jeg skal skrive oppgave nå som leveres i mai, 30 sp + 35 sp spesialemne/masterforberedende innen realfagsdidaktikk. Sitter og jobber med dette evinnelige forskningsspørsmålet/problemstillingen for tiden :hallo: og så kom jeg til og tenke på at jeg så denne tråden i våres en gang...

Håper alle har det bra og føler seg kjempemotivert :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man ikke er motivert da? Har skrevet ut artikler i dag, og de er tunge og 25-50 sider lange med bitteliten skrift. Temaet er greit nok, men det er så sykt detaljert! Og jeg må lese gjennom den, unnskyld meg, driten her! :( Æsj, jeg vil ikke skrive master, jeg vil ha en normal jobb. Synd at det tar et helt år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om man ikke er motivert da? Har skrevet ut artikler i dag, og de er tunge og 25-50 sider lange med bitteliten skrift. Temaet er greit nok, men det er så sykt detaljert! Og jeg må lese gjennom den, unnskyld meg, driten her! :( Æsj, jeg vil ikke skrive master, jeg vil ha en normal jobb. Synd at det tar et helt år...

Æsj, det hørtes ikke gøy ut... Det de er veldig nøye på hos meg er at man må ha problemstillingen først, for da leser man artiklene på en helt annen måte. Istedenfor "bla, bla, bla" så leter du spesifikt etter noe du kan ha bruk for. Hva med og ta den mest spennende artikkelen først, eller den korteste? :gjeiper: så kommer du kanskje i flyten? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg sitter også og "koser" meg med artikler. Dette er det tyngste teori-semesteret heldigvis, men er ikke moro! Gleder meg til å velge mer selv fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det hørtes ikke gøy ut... Det de er veldig nøye på hos meg er at man må ha problemstillingen først, for da leser man artiklene på en helt annen måte. Istedenfor "bla, bla, bla" så leter du spesifikt etter noe du kan ha bruk for. Hva med og ta den mest spennende artikkelen først, eller den korteste? :gjeiper: så kommer du kanskje i flyten? :)

Den korteste høres ut som en start! Tror det var en på åtte sider et sted i dungen ;) det er jo ikke akkurat slik at jeg slipper unna, hehe... Jeg vet hva jeg skal skrive om, problemet mitt når jeg leser er at jeg ikke vet hva stoffet jeg skal lage skal brukes til. Så når de lister opp egenskaper som er gunstige for den og den anvendelsen aner ikke jeg om dette er brukbart for meg... Tror jeg skal stikke innom kontoret til veilederen min i morgen :)

Hva skal dere andre skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Jeg lurer på om jeg skal skrive om gass-interaksjon mellom hav og atmosfære.. får uansett se. Er bare på første semesteret og driver med klimatologi og turbulens i atmosfærens og havets grenselag. Neste semester blir å se på kjemisk komposisjon i havet, bare dypere enn tidligere....

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på om jeg skal skrive om gass-interaksjon mellom hav og atmosfære.. får uansett se. Er bare på første semesteret og driver med klimatologi og turbulens i atmosfærens og havets grenselag. Neste semester blir å se på kjemisk komposisjon i havet, bare dypere enn tidligere....

Det høres kult ut! Første semester i fjerde klasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Surriball, får ikke sitert deg på mobilen. Det er første semester på mastergraden.:P og det er så interessant! ser på ting jeg har skrevet for et par år siden og jeg ser hele tiden at jeg returnerer til å ville studere grenselaget mellom hav og atmosfære og fagretningen jeg har valgt. Er litt svimete og har studert forskjellige ting innenfor fysikk og miljøfysikk, men allikevel er det oseanografien som fascinerer

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vanlig sideantall på 60 studiepoeng?

Her er det mye snakk, men lite info. Mange mener det er 30 sider.....! Det var så stor bacheloroppgaven min var på 15 studiepoeng. I forrige skriv stod det 60-100 sider, men i mellomtiden har det kommet en ny master, som erstattet vår og de har kun 45 studiepoeng. Tror folk blander disse to...

Jeg har 30 stp masteroppgave og jeg må skrive rundt 70-80 sider.. 30 sider hørtes veldig veldig lite ut for 60 stp :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forventet 60-80 sider hos oss med 30 sp, men mulig det avhenger litt av emne/fag? :klo:

Jeg skal skrive innen realfagsdidaktikk, om det og danne seg sine egne meninger om kontroverser (i dette tilfellet GMO)... Problemstilling fortsatt ikke endelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Marla-

Jeg melder meg også inn her. :goodbye: Har akkurat startet opp første året av et toårig masterprogram.

Endret av -Marla-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 30 stp masteroppgave og jeg må skrive rundt 70-80 sider.. 30 sider hørtes veldig veldig lite ut for 60 stp :overrasket:

Det syns jeg også, men jeg tror meningen er at vi skal lære oss å skrive mer i stil av en forskningsrapport. I vårt fagfelt får de (edit: forskere) tilbakemelding på at artikkelen er for lang hvis den er mer enn 30 sider. Normalen ligger på 40-60 sider, men det er ingen krav til oppgaven slik andre har snakket om. Det er noen som har skrevet mindre, andre som har skrevet langt mer, så det handler mer om innholdet enn sidene.

Ellers... går det tregt her. Det "skjer" liksom ingenting, og da går dagen på å late seg :sjenert:

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...