Gå til innhold

Hverdagen med Frøken Fryd og Lillesøster

Haley

Anbefalte innlegg

Uff, så guffent! Godt at det gikk bra med dere, det er jo tross alt det viktige. :klemmer: Lykke til med biljakten!

Og hurra for brudekjole! Så gøy! Får vi kikke...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er så glad for at det gikk som det gikk, tross alt! Må jo innrømme at det har blitt noen tanker om hvor mye verre det kunne gått, og det er ikke noe koselig å tenke på, så det dropper vi.

Er redd Mannen skal snike seg inn her, men jeg kan gjerne sende på PM :)

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så glad for at det gikk som det gikk, tross alt! Må jo innrømme at det har blitt noen tanker om hvor mye verre det kunne gått, og det er ikke noe koselig å tenke på, så det dropper vi.

Er redd Mannen skal snike seg inn her, men jeg kan gjerne sende på PM :)

Nei, ikke noe koselig å tenke på. :riste: Har vært med i en skikkelig utforkjøring en gang, ikke noe gøy.

Jaaa! PM! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Usj, kræsj er ikke noe gøy! Jeg var for noen år siden den "idioten" som kjørte på noen bakfra, med M i baksetet. Grusomt. Det positive er vel at jeg etter det har blitt (litt i overkant) opptatt av sikkerhet i bilen :jepp:

Jeg vil også gjerne se brudekjole! Spennende altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt det gikk bra med dere!! Tenker den andre bilføreren var glad for det også... Men fryktelig kjedelig med enda en biljakt og masse papir.

:hoppe: for brudekjole! Kjøpt den alt eller "bare" bestem deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Fryd har de siste dagene fått enda mer dreisen på noe som nærmer seg krabbing. Bena er atskillig bedre plassert under kroppen og hun står og vugger gansk stødig. Men det var dette med å løfte på hendene da. Den koden har hun ikke knekt ennå. Men plutselig skjer det :) Og i mellomtiden aker hun seg rundt ved å rygge og snu seg 360 grader rundt :fnise:

Det gikk så godt md søvnen i 3-4 netter etter at hun flyttet på eget rom, men etter det ble det akkurat som når hun lå inne hos oss. Våken for å amme 2 ganger og putte smokk 1-2 ganger, og det er ikke alltid hun sovner igjen på egenhånd så hun må bysses.. Trodde vi hadde fått orden på det etter de 3-4 gode nettene, men nei.. Så nå funderer jeg på hva vi skal gjøre. Innføre et måltid med fast føde til lunsjtid istedenfor bare pupp, kanskje? Ta opp kampen med bysseproblemet? Føler meg litt matt og tiltaksløs i dag, så jeg kommer liksom ikke fram til noen god løsning. hodet henger liksom ikke med. Må være pga x antall oppvåkninger i natt og det faktum at det har kommet snø i natt. Blæææh!

På tide å ta en kopp kaffe, tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger en ny rutine her også, for nå har det sklidd ut! Vi hadde suksess med grøt til lunsj en lang stund, til lille fant ut at han ikke ville ha grøt en periode. Da ble det banan-og eplemos i stedet. Har gått tilbake til grøt nå, for jeg tror det er bra med litt "tyngre" mat ganske tidlig på dagen.

Nysnø og kaffe her også - MÅ ta en tur på kaffebrenneriet så jeg får en annen smak enn Friele frokostkaffe!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mayami: Jeg tror også at det er lurt å fylle opp magen til de små med noe som metter litt mer allerede tidlig på dag. Og frøkna er stort sett flink til å spise frokost (endelig!), og kveldsmat. Men hun trenger nok litt mer for å holde gjennom natta, for nå er det ihvertfall ikke vi som forstyrrer henne med å bevege oss i senga/på rommet som er problemer lenger.

Friele her også :ler: Kunne gjerne byttet den ut med noe litt sprekere, ja!

---

Blæææh igjen.. Dårlig søvn i går og i natt forplanter seg til denn dagen også.. 30 min dupp og så er det nok mener frøkna. Som blir sur igjen innen et kvarter.. Prøvde å bysse henne til søvn igjen ved forrige dupp, uten hell. Og nå har jeg akkurat gjort det samme igjen, men det har vært stille i 15 min og jeg krysser fingre og tær for at det holder 30-60 minutter. Blir tullerusk av sånt, og jeg får jo ikke lagt meg ned på sofaen selv før hun våkner :bond:

Om vi bare hadde hatt den andre (påkjørte) bilen så skulle jeg tatt en litt lengre kjøretur for å få gjort unna et ærend også, og da hadde frøkna sovet, men jeg tør ikke ta Mannen sin bil, for den har piggfrie dekk, automatgir og bredere på veien enn "min" bil. Og trille tur kan jeg ikke, for vogna leverte vi inn på butikken i går for å få en uttalelse til forsikringsselskapet om det går an å reparere det skjeve hjulet og de dumme festene til å sette bagen/sportsdelen i.. Dessuten er det lite fristende å gå ut i snøen.. Sutre, sutre.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan være tenner på gang her for natt til fredag var det minimalt med søvn (30 min her og 30 min der) og selv om hun roet seg i armene våre, så holdt det maks 2-5 minutter etter at vi la henne ned. Ikke ville hun amme heller, så jeg håndmelket :roll: Endte opp med å gi paracet i 06-tiden, og etter en stund sovnet hun og sov i 3 timer. Kan kjenne og se en liten hvit kul. Vi venter, og vi venter på at den skal bryte gjennom og i mellomtiden har det vært maks to timer sammenhengende søvn om natta og ei frøken som tidvis hører ut som om hun brekker seg fordi hun putter fingrene litt for langt inn i munnen for å klø, og maten flyter på bord, gulv, stol og ikke minst baby fordi fingrene er stadig inni munnen. Måltid ingen hindring :roll::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ganske slitsomt ut! Lille har også en tendens til å putte fingre i munnen (i tillegg til å kave hit og dit i stolensin så mor må sikte med skjeen som best hun kan), og jeg tror nok at det er fle tenner på gang her også. Men det varer og rekker! Ikke noe moro å måtte gi paracet når de i utgangspunktet ikke er syke, men hva skal man gjøre til slutt....

Håper dere får sove mer snart alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda mere blææææh... Opp én gang i timen om natta er IKKE gøy. Tålmodighet lik null i dag. *sutre, sutre*

I ettermiddag skal jeg overlate frøkna til Mannen og ta meg en tur ut. Få tak i nytt understell til vogna, handle morsdagsgaver og en bursdagsgave. Og kanskje ta litt sol? Det er jo nydelig vær ute med sol fra blå himmel, men funker dårlig å sitte ute i denne kulden :lol: Skal bli godt å få nytt understell så vi kan komme oss ut på tur igjen.

I går var Frøken Fryd og jeg på besøk hos ei venninne med en 10 mnd gammel gutt, og det var veldig koselig. Godt å komme seg ut og treffe folk (og ikke bare snakke baby, tenner og elendig søvn :glare: ). og kjekt for frøkna å omgås litt med andre jevnaldrende.

Dagens gladnyhet er at jeg får 100% fast stilling når jeg kommer tilbake fra permisjon! Jeg har jo gått i vikariat siden jeg begynte der sommeren 2009, og helsevesenet er vel ikke akkurat kjent for å være rause med faste stillinger, så jeg synes det var på tide :Nikke:

På tide å slenge noen klær i vaskemaskina. Skjønner ikke hvor alle matflekkene kommer fra... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ast stilling! Det er jo empebra! :) Nei, dette med våkning om natta er rett og slett noe dritt, og jeg forstår ikke hvem det er som har designet babyer til å gjøre det.... Major design blunder!! Håper det går over snart, både for deg og for meg! ;) Imens får vi trøste oss med tanken på alle de andre som sitter i halvsvime på et mørkt barnerom og synger nattasanger i 2-tida om natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Mayami! :klemmer: Kryssr fingre og tær for at det gir seg vedig snart for oss begge, ja!

---

I dag har frøkna begynt å sette seg opp helt selv! Og i sprinkelsenga si har hun såvidt reist seg opp to ganger *superstolt mamma* :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med fast stilling! Jeg vet alt om dette med helsevesenet og vikariater :roll:

----

Det er ikke bare du og mayami som sitter våken på natten. I natt var det opp hver halvtime fra halv elleve når hun endelig sovnet til fire, til slutt kapitulerte jeg og lit lita ligge i armkroken min. Oppe var vi ti på syv og første luren var over kl ni... Her er det også begge hendene i munnen og litt for langt inn..

Flinke frøken fryd som står i sengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, pusilus! "Den som venter på no godt..." er det ikke det de sier? :tongue:

Uff, slitsomme netter er noe herk. Ønsker meg mer (sammenhengende) søvn i morsdagsgave :fnise:

---

I går fikk jeg tak i nytt understell til vogna og byttet ut bagen med sportsdelen, så i dag må vi ut og prøve den, tenker jeg. Blir nok stas å få se litt mer rundt seg når vi triller. Men inntil videre er ihvertfall sportsdelen vendt mot meg.

Fikk kjøpt meg ny bukse i går også, for de jeg har må jeg dra på hele tiden. Litt for vide i livet. Jeg veier 4 kg mindre enn når jeg ble gravid, og det er egentlig helt greit :nigo: Føler meg egentlig slank og fin, men vil gjerne stramme opp litt før bryllupet. Blir lite trening på gulvet hjemme, men når Mannen begynner sin permisjon etter påske, da skal jeg melde meg inn igjen på treningssenteret og trene før/etter jobb, tenker jeg :jepp: Og i mellomtiden blir det trilleturer og en og annen økt på Livegym.no

Jeg har funnet fram strikkpinnene igjen, og denne gangen er det en veldig enkel kjole til Frøken Fryd som skal lages. Blir i naturhvit og rosa/lilla, og jeg strikker i str. 18 mnd, så jeg har god tid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig fin kjole!! Ser ut som noe jeg kunne strikket, hvis jeg hadde kjent noen som har en jente....! Bare gutter i min omgangskrets, og tror kanskje ikke at kjole faller i god jord hos noen av dem! :fnise:

Vi har byttet til sportsdel for en stund siden, fordi vi hadde en bittebitteliten bag, og lille synes det er kjempestas å kikke ut på bilene trygt omkranset av dunposen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fin kjole!! Ser ut som noe jeg kunne strikket, hvis jeg hadde kjent noen som har en jente....! Bare gutter i min omgangskrets, og tror kanskje ikke at kjole faller i god jord hos noen av dem! :fnise:

Vi har byttet til sportsdel for en stund siden, fordi vi hadde en bittebitteliten bag, og lille synes det er kjempestas å kikke ut på bilene trygt omkranset av dunposen sin!

Går kanskje an å lage den som en vest?

Stas å få følge med, ja! Og frøkna sover minst like godt i den som i bagen, heldigvis.

Gratulerer med din første morsdag! :blomst: Håper du har en superfin dag idag :)

Tusen takk, snille Kommode :klemmer:

Det blir en fin kjole!

Gratulerer med første morsdag! Ble det en fin dag? :)

Noen skjønnhetsfeil, men den er jo hjemmelaget ;)

Takk, og gratulerer til deg også! Dagen ble veldig koselig, og jeg fikk feiret deler av den med min egen mamma :hjerte:

---

Frøken Fryd er 8 måneder i dag og har brukt dagen til å virkelig få dreisen på ålingen og synes det er veldig stas - akkurat som mamma'n og pappa'n, naturligvis :rodmer: Krabbingen er nok ikke så altfor langt unna den heller. Og sette seg opp på egenhånd gjør hun lett som bare det.

I natt sov hun endelig mye bedre også! Fra 20 til 24, og deretter til 05, og videre til 08. Det føltes himmelsk, og jeg våknet i 03-tiden av rene vane og lurte på om jeg skulle gå inn og se til henne, men jeg sovnet og våknet noen minutter før hun våknet i 05-tiden. Snakk om å være på alerten!

Tanna lar fremdeles vente på seg, men nå lurer jeg nesten på om det var et utviklingssprang som ga utslag dårlg søvn i og med at hun har blitt så mobil helt plutselig. Ikke godt å si :vetikke:

Jeg var på brudeshow i helgen og jammen klarte jeg å vinne et ghd sahara gold deluxe gift set og en Alvar Alto-vase fra Iittala. Spørs om ikke jeg må spille Lotto nå :ler: Så mange fine kjoler, men ingen så fin som den jeg har valgt :hjerte:

Endret av Haley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...