Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Det Belle sa! :Nikke: 

Og tusen :klemmer: sendes din vei. Det er en tung vei du går, men du er heldigvis tøff nok til å gå den også. Jeg vet det ikke alltid føles sånn, men du har bevist det mange ganger. Og som du sier hjelper jo ikke graviditeten til heller. Det tar mange runder å bearbeide vanskelige ting, men jeg heier på deg fra sidelinja! Og det er så sant det du sier om at han har fått lettet sin samvittighet og kan være mer "ferdig" med saken, mens for deg startet det først når hemmeligheten kom for en dag. I tillegg til at det er du som må kjenne på usikkerhet om hvordan det skal gå videre, han vet jo hva han gjør og ikke gjør til en hver tid.... :rolleyes: Kjenner jeg er ekstra glad for at jeg "tilfeldigvis" sendte melding til deg på onsdag så vi fikk vekslet noen ord!

Håper dere får en fin helg! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, Diddles! :hug:Vondt å lese at du har det sånn, men veldig forståelig at det skyller over deg med jevne mellomrom. Det er godt at du får det ut, det er nok den beste medisin. Gravid og hormoner gjør nok ikke at følelsene blir noe enklere å håndtere, men det er sikkert ikke dumt å få det ut med caps lock når du først skal sette ord på det, spesielt til mannen.

Jeg håpet at innlegget ditt skulle ende med at du hadde fått økt sykemelding, men du er tøff som står i det og fortsetter. Bra at du har kolleger som ser deg og som du kan være åpen med. :hjerte: Hvis du er like sliten når du skal tilbake til fastlegen så regner jeg med at han insisterer på at du må slappe mer av, håper i hvert fall det. 

Håper helgen blir fin! :kose:

PS: Ikke hysterisk å stikke til legevakten, det var lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Diddles. Nå fikk jeg vondt langt inne i meg :hug: Samtidig blir jeg stolt av deg - du håndterer det så veldig, veldig bra og er så utrolig reflektert rundt dette. Det er ikke rart at det kommer sånne bølgedaler, og det vil nok skje igjen - men sjeldnere og sjeldnere og mildere og mildere hver gang. Det er bra du skriver det av deg her, snakker med mannen, snakker med bestis og snakker med alle de andre menneskene du har rundt deg som vil deg vel, det er nøkkelen til å komme seg gjennom dette på best mulig måte tror jeg. Du er vanvittig sterk! Kjempeklem og mange gode tanker fra meg - jeg kjenner så igjen de følelsene og tankene du beskriver, og det er et hjertekrympende sted å være på altså. Men du er mer enn bra nok, du er faktisk ganske fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så gode, jenter :grine: Tusen og en million klemmer til hver og en av dere, @Aprilis, @Nótt, @^^Belle^^, @Tennessee, @Kokos og @lille_frosk - jeg er så takknemlig for at dere finnes!! 

Det har vært noen tøffe dager psykisk sett, jeg føler meg ganske tom og utladet akkurat nå..på toppen av det hele har jeg kjent lite liv i magen de siste 2 døgn og bekymret meg fillete og frynsete for det! Det endte med at jeg ringte Føden idag og fikk komme ned til kontroll..alt er som det skal være altså, til min (og alle andre som var tilstede i det rommet) store lettelse!! Jeg er så imponert over hvordan de tok meg imot og behandlet meg, jeg har vel sjelden følt meg så velkommen og ivaretatt som det jeg gjorde når jeg kom ned dit - og underveis i undersøkelsene!! Men ja, de tok ultralyd og sjekket alle mål, gjennomstrømning til morkaka og vekst hos baby..og alt er helt som det skal være! Hvorfor jeg ikke har kjent så mye liv hadde de ikke noe godt svar på, mulig babyen har hatt behov for å hente seg inn litt, det er jo i utgangspunktet en veldig aktiv liten en!! Bare under ultralyden snudde babyen seg fra hodeleie på venstre side til seteleie på høyre side, så over i ryggleie og til slutt litt sånn på skrått/ kryss og tvers :fnise: Masse spark og boksing, hikking og drikking :hjerte: Til slutt målte de blodtrykk og tok en ny urinprøve, begge deler var helt fint det også! Legen vurderte å sjekke livmorhalsen min siden jeg har såpass mange og vonde kynnere (og fødte for tidlig sist) men bestemte seg til slutt for at vi lot det være denne gang, men hvis kynnerene fortsatte likt måtte jeg sjekke at det ikke gjorde noen utslag! Hun sa jeg nok kunne regne med å føde for tidlig denne gangen også, men at de ikke ønsket at noe skal skje før uke 34..så jeg har fått streng beskjed om å lytte godt til kroppen min, unngå de tingene som gir meg sterke kynnere (farvel lange turer med vovvis :trist:) og om å ta kontakt med en eneste gang om jeg følte kynnerene var vedvarende vonde eller regelmessige!! Trygt og godt å bli sjekket og møtt så godt, og jeg føler meg ikke som en hysterisk gravid lenger etter det legen sa :sjenert:  De ga meg en klem før jeg gikk og sa de håpet jeg kunne slappe av ikveld og kose meg på middag og konsert med mannen :hjerte: Og det tror jeg at jeg skal klare nå!! Jeg får ta en god prat med fastlegen på fredag og finne ut hvordan jeg skal fortsette mtp jobb fremover, for jeg kjenner jo at jobben suger ut det jeg har av krefter og energi, så det er bare smårusk igjen til meg selv og de hjemme..sånn skal det jo ikke være! I og med at jeg har denne psykiske belastningen i tillegg krever det jo ekstra mye av meg å gå på jobb 4 av 5 dager, selv om det er korte dager og fri på fredagene så rekker jeg ikke å hente meg nok inn iløpet av helga..vi har jo Liten og Storesøster også, som krever sitt selv om jeg må si at det er veldig snille jenter vi har :rodmer: 

Jeg skal en tur innom kjøpesenteret og se om jeg kan finne meg et fint antrekk til ikveld, begynner å bli smålei av grå/ mørke klær - alle kjolene mine er grå eller svarte :dry: Trenger farger!!! 

Så nå tror jeg at jeg logger av her og stikker på shopping :) Takk igjen for at dere er de mest fantastiske jentene ever :klemmer: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en stk nyyydelig lyseblå kjole rikere :daane: Hadde aldri tatt meg råd til denne hvis jeg hadde gått på shopping alene, men mannen var med, overtalte meg og...betalte :nigo: Fy søren så fin den er!!! Nå er det store spørsmålet; tør jeg å ta sjansen på høye hæler ikveld?! :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fin. Ang høy hæler så må du nesten se an bekkenet, det er bare du som kjenner hvordan det er. Kos dere masse i kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nótt skrev:

Den var fin. Ang høy hæler så må du nesten se an bekkenet, det er bare du som kjenner hvordan det er. Kos dere masse i kveld!

Det blir flate, hvite ecco sko i conversestyle, dongerijakke og hvitt tubeskjerf til :jepp: Passe pynta, men ikke for mye - det er tross alt et litt røft lokale konserten holdes i, høye hæler ble litt too much :sexy::ler: 

Kose oss tror jeg vi skal klare, nå er det middag på italiensk restaurant først før konserten :hjerte: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det fint i kveld! :hjerte:

Jeg lusker som vanlig rundt i kulissene, og føler jeg burde skrevet oftere her, men det har jeg ikke tid eller overskudd til for tida. Men helt enig med alle de andre i at du må lytte til kroppen + ekstrakroppen inni deg, og helt enig med deg i at de andre her er fantastiske ;) Akkurat som deg! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og btw - for en lekker kjole!! :sikle: Og ikke verst å kunne pulle it off! Det kunne aldri jeg ha gjort, men er helt sikker på at den er helt smashing til deg! :jepp: Kan du bruke den etter graviditeten også tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Mazilla skrev:

Ha det fint i kveld! :hjerte:

Jeg lusker som vanlig rundt i kulissene, og føler jeg burde skrevet oftere her, men det har jeg ikke tid eller overskudd til for tida. Men helt enig med alle de andre i at du må lytte til kroppen + ekstrakroppen inni deg, og helt enig med deg i at de andre her er fantastiske ;) Akkurat som deg! :kyss:

Lusking er bedre enn ingenting :fnise: Skriv når du har tid, lyst og overskudd du - her er ingen tvang ;) Du er også en av de fantastiske!! Heldige oss som har hverandre :hjerte: 

15 timer siden, Mazilla skrev:

Og btw - for en lekker kjole!! :sikle: Og ikke verst å kunne pulle it off! Det kunne aldri jeg ha gjort, men er helt sikker på at den er helt smashing til deg! :jepp: Kan du bruke den etter graviditeten også tror du?

Jeg vet, falt helt pladask for den for noen uker siden når den hang på prøvedukka - men rygget når jeg såg prisen :sjenert: Tenkte at det var litt drøyt å bruke 1400 kr på en kjole nå i graviditeten, men som kjære (og butikkdama) poengterte så er jo dette i utgangspunktet ikke en gravid-kjole! Med den rynkeeffekten på magen og den ammevennlige utringningen er jo dette absolutt en kjole jeg kommer til å bruke etterpå også :jepp: Så da ble den med hjem :strix: 

15 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Koooos dere en hel haug i kveld! :klem: Kjolen var dritfin. :hjerte:

Takk vennen!! Vi hadde det veldig fint :hjerte: og ja, den kjolen; magisk :daane: 

14 timer siden, Småkjekset skrev:

:klem:

Håper dere får en flott kveld :klemmer:

Det hadde vi, tusen takk :klemmer: 

14 timer siden, lille_frosk skrev:

Sykt fin kjole, den kunne jeg så hatt selv! Håper du koser deg!

Enig, dritfin - og følte meg sånn også med den på :nigo: Vi koste oss masse, var med et vennepar av oss på italiensk restaurant først! Veldig god mat, masse latter og så konsert etterpå :hjerte: 

Gårsdagen ble så fin! Vi var på den italienske restauranten, og maten var veldig god! Jeg hadde gratinert penne med kylling, brokkoli og chili i fløtesaus og bare :sikle: Panna cotta til dessert er en selvfølge når en er på italiensk restaurant!! Etterpå var det konsert med selveste Tom McRae, min store redning i tiden som har gått..når jeg er ute og går tur er det obligatorisk med Tom McRae på ørene, det er terapi for et knust hjerte!! Nå skal det sies at han skuffet litt igår, han virket ikke til å legge sjela i musikken sin på den måten som han har gjort på tidligere konserter :vetikke: for all del, det var jo bra - men han traff ikke nervene mine! Kanskje like greit, siden de var rimelig frynsete fra før av :ler: Når vi ankom lokalet og var på vei for å finne plasser var det ei som sa "Hei!! Hei du, hallo?!" til meg og jeg bare :klo: kjenner jeg deg? Så sier hun; "Smæshing preggo altså, fy søren!! Tenk å se sånn ut da!! Du ser helt utrolig ut!!" Jeg ble helt satt ut, begynte å le og takket fint for komplimentet! Snakk om å gjøre dagen min komplett - jeg følte meg jo fin fra før av i ny kjole, men nå var det rett før jeg svevde over bakken :hoho: Litt senere på kvelden traff jeg henne på toalettet, og da gjentok hun seg selv :ler:  "Åh, der er du igjen!! Fy søren så fin du er!! Jeg gikk rundt og var tjukk og fæl, og så kommer du og ser _sånn_ ut?! Du må jo være riiiimelig fornøyd selv også??" :nigo: Jeg må jo ærlig innrømme at jeg følte meg ihvertfall fin igår :sjenert: Sånn i det daglige kan det vel diskuteres hvor ofte jeg tenker sånne tanker når jeg går forbi et speil......men herlighet så gøy det var å få sånne komplimenter av vilt fremmede!! 

Etter konserten dro vi hjem, vi hadde ikke helt samvittighet til å dra det så veldig ut siden Storesøster var barnevakt for Liten..vi visste jo alt var bra med dem - ellers hadde hun jo ringt eller sendt mld, men vi trengte jo ikke å komme dinglende hjem midt på natta heller! Dessuten var jeg helt utslitt etter dagens sykehusbesøk og sånn, så det var veldig godt å være hjemme rundt midnatt!! Vi satt oppe og pratet litt når vi kom hjem og la oss i halv 2 tiden, og idag sov vi til 10.30 :hjerte: Liten fikk sove i Storesøsters seng inatt..selv om vi sa hun kunne komme inn til oss når hun våknet så tok hun seg av henne hele morgenen - for en luksus :daane: Det er jammen deilig at det er litt aldersforskjell også altså! 

Idag har vi nada og zip på tapetet, elsker det!! Imorgen skal vi i 5 årsdag og på tirsdag skal jeg jobbe til halv 5 pga lapskaussalg i bhg, så idag skal batteriene bare lades :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for fantastisk kompliment fra fremmede :hoppe: 
Jeg tror også at du ser smashing ut som gravid :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med fin lørdag og gjentatte komplimenter fra fremmede :nigo: Det var en fortjent boost. Jeg er forresten også enig i at du ser smashing ut som gravid. Jeg husker jeg sa det da du gikk gravid med Liten, og jeg mener det fortsatt: skulle jeg noensinne bli gravid håper jeg at jeg kan få se ut som deg :hjerte:

Håper uka har startet greit for deg vennen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, sånne komplimenter gjør bare HELE dagen altså! Og uken! Men jeg er helt enig, du ser helt nydelig ut rett og slett :) Og kjolen var bare prikken over i'en! Godt å høre at dere hadde en fin kveld! Italiensk - elsker det! Jeg bodde i Stavanger i noen år, og gikk ofte ut og spiste på italiensk restaurant, men her i byen har jeg ikke helt funnet noe som funker dessverre. Pasta, pizza og rødvin - hva mer kan man ønske seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Den 3 April 2016 at 13.37, Aprilis skrev:

for fantastisk kompliment fra fremmede :hoppe: 
Jeg tror også at du ser smashing ut som gravid 

Den 4 April 2016 at 10.39, Tennessee skrev:

Så deilig med fin lørdag og gjentatte komplimenter fra fremmede  Det var en fortjent boost. Jeg er forresten også enig i at du ser smashing ut som gravid. Jeg husker jeg sa det da du gikk gravid med Liten, og jeg mener det fortsatt: skulle jeg noensinne bli gravid håper jeg at jeg kan få se ut som deg 

Håper uka har startet greit for deg vennen! 

Den 4 April 2016 at 11.50, lille_frosk skrev:

Ååh, sånne komplimenter gjør bare HELE dagen altså! Og uken! Men jeg er helt enig, du ser helt nydelig ut rett og slett. Og kjolen var bare prikken over i'en! Godt å høre at dere hadde en fin kveld! Italiensk - elsker det! Jeg bodde i Stavanger i noen år, og gikk ofte ut og spiste på italiensk restaurant, men her i byen har jeg ikke helt funnet noe som funker dessverre. Pasta, pizza og rødvin - hva mer kan man ønske seg?

Dere er altså altfor snille :grine: Denne gravide dama sitter og snufser over tastaturet as we speak! Så takk, for at dere sier så fine ting til meg :klemmer: Jeg skal gjemme på de fine ordene langt inni hjertet mitt og ta de frem på en sånn dag der jeg trenger det litt ekstra :jepp: 

Onsdag allerede, snart helg :hoppendeglad: Tidlig hjemme idag etter gårsdagens mayhem der jeg jobbet 8 timer og var hjemme rett før kl 18 :daane: Foreldrearrangement i bhg; kom og spis middagen sammen med barna dine, vi selger lapskaus for 10 kr pr porsjon :nigo: Det var populært for å si det sånn!! Jeg laget lapskaus av 20 kg lapskausblanding og 10 kg pølser, og hadde bare 1 gryte igjen som rest!! Det kaller jeg suksess!! Masse fornøyde foreldre, og en stk utslitt Diddles..men fullt opp med gode tilbakemeldinger på maten og arrangementet, så da er det vel verdt det kanskje? Bekkenet mitt er litt usikkert på akkurat det der men :fnise: 

Idag har jeg hatt omvisning og en kjapp briefing med min nyansatte vikar :hoppe: Hun fikk politiattesten sin på nullkommasvisj (under 24 timer :daane:) og begynner *trommevirvel* imorgen!!!! Jippiiiiii!!! Slutt på forskjellige vikarer og usikkerhet, hei fast person og forutsigbarhet :hjerte: Hun virker veldig okei ut også, så dette tror jeg blir bra :Nikke: Foreløpig er hun inne 12 timer i uka sammen med meg, men etterhvert som tiden går så skal hun jo overta for meg! Så nå blir det noen uker med intens strukturering for min del, jeg må jo få ned på papiret hvordan jeg jobber sånn at hun lettest mulig kommer inn i ting..det blir ingen enkel jobb for meg som har jobbet uten oppskrifter i 2 år (!!) å klore ned mengdeberegninger for hver enkelt meny osv. :bond: Haha, spørs hvordan det går! Men hun virker "på" så hun klarer vel å finne litt utav ting selv også..menyene har jeg jo klar, og antall personer hun skal lage til varierer jo litt fra dag til dag så..

Jeg skal se litt på det nå, selv om jeg egentlig avspaserer :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*stønn* jeg føler meg som en sprekkeferdig ballong, og enda er det en hel haug med uker igjen :daane: Her kommer en liten oppdatering på milepæler: 

:hjerte: Milepæler i svangerskapet :hjerte: 

06.11.15: Unnfangelsen finner sted omkring denne datoen

01.12.15: Hjertet begynner å slå

18.12.15: Kontroll hos lege/ultralyd (8 uker)

08.01.16: De viktigste organene er ferdig utviklet

15.01.16: 2. trimester :hjerte: Risiko for spontanabort avtar!

18.01.16: Første svangerskapskontroll hos lege

05.02.16: Kjenner spark utenpå magen :hjerte: 

26.02.16: Tid for ordinær ultralyd

11.03.16: Halvveis!!

21.03.16 Ser spark utenpå magen

30.03.16: Fosteret hører deg og vil reagere på lyder 

31.03.16: Blir barnet født nå, vil man forsøke å redde det :pls: 

03.05.16: 3. trimester :hjerte: 

25.04.16: Tid for å fylle ut papirene om permisjon og foreldrepenger

29.06.16: Tid for innskriving, og for å pakke fødebagen

07.07.16: Fødselspermisjonen begynner

28.07.16: Termin OUL

01.08: Menstermin

...oooog en graviditetsoppdatering:

På vei: 24+2

Igjen til termin: 113 dager

Kjønn: Det er fortsatt babyens hemmelighet - selv etter flere ultralyder :lur: 

Utålmodig? Ikke egentlig, selv om jeg gleder meg fryktelig til å hilse på dette lille mennesket..nysjerrig på hvem som er inni der!! 

Hodet ned: Det hikker masse nedi der, og utfra hvor størstedelen av sparkene kjennes så er nok opp-ned en favorittstilling ihvertfall! Men hodet er langt fra festet enda, for plutselig så kjenner jeg h*n snur seg...

Aktivitet i magen: Masse! Heldigvis!! Fikk meg en støkk i helga der det gikk over et døgn uten noe særlig liv, men etterpå har det vært helt Texas :ler: Ser sparkene tydelig utpå magen nå, og vi kan kjenne den lille foten som dras over fra ene siden til den andre :rodmer: 

Navn: Tror vi er enige om Aaron om det blir en gutt og Amelia om det blir jente :hjerte: 

Vektøkning: 10 kg :vekt: Hyl!!!! 

Vann i kroppen: Ja har litt av det nå..spesielt når jeg har gått og stått hele dagen på jobb! Har god effekt av kompresjonsstrømper heldigvis, men gifteringen henger nå rundt halsen istedet for å være på fingeren...

Kynnere: I massevis, endel av de er ganske vonde :dry: 

Humør: Åh det går så opp og ned :ler: 

Barnerom: Står fortsatt på vent som husets roterom! Har gått bort fra opprinnelige planer om å plate om osv. og skal nå "bare" tapetsere, legge vegg-til-vegg-teppe og skifte dør...

Utstyr: Nå tror jeg vi har det meste - unntatt vippestol :sjenert: Mamma og pappa har sagt de skal kjøpe den! 

Strekkmerker: Nei heldigvis :pls: 

Magen: Det ser ut som jeg har spist en stor vannmelon :hoho: Føler magen min er ganske mye større enn andre som er like langt på vei som meg..de siste dagene har jeg følt meg litt stappa, det strammer og klør i mageskinnet! Får mange komplimenter for magen min, så den er visst fin :hjerte: 

Melk i brystene: Eh..ganske masse faktisk! Kommer jeg borti nå så drypper det :overrasket: Jeg er ifølge mannen en melkemaskin *knegg* Greit at kroppen gjør det den skal da!!   

Tanker om fødsel: Ja det har jeg endel av..og spesielt etter turen på Føden i helga, der legen sa at jeg like greit kunne forberede meg på for tidlig fødsel denne gangen også! Jeg håper (og tror) at denne fødselen blir en bedre opplevelse enn sist, mye fordi denne gangen vet jeg mer om hva jeg går til..neste gang jeg skal til jordmor skal vi skrive fødebrev! 

Kroppslige symptomer/plager: Det merkes at jeg er gravid foråsidetsånn! Bekkenet krangler litt, kynnerene er på plass og jeg har begynt å få vann i kroppen..kan ikke strikke/ hekle uten at hendene dovner bort, og våkner på natta av det samme..alt i alt ganske likt som sist jeg gikk gravid! Men jeg liker å være gravid likevel jeg :nigo: Det er jo verdt det!! 

Kosthold: *kremt* prøver å holde meg på den smale sti, men let`s face it; jeg driver og skeier ut til alle tider - derav det ugly tallet som blinker mot meg på vekta! Jeg er sulten så og si hele tida, og spiser jeg ikke blir jeg som en løve i bur og ikke til å være i hus med :sjenert: Prøver jo å spise noe sunt når jeg først skal spise, men ristet brød med syltetøy på er og forbli altfor godt!! Lurer på hvor vekta stopper denne gangen..............

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...