Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Den 26 March 2016 at 12.37, Tennessee skrev:

Så deilig med fine dager! Er det noen som fortjener en lang sammenhengende fin periode så er det deg!! :klemmer: 

Kos dere ute! Her har vi første dag med regn i påsken, så blir ikke mye utendørs på meg i dag :ler: Men jeg skal visst bli dratt med på trening har jeg hørt. Motvillig, men vet jo at det må til... :rolleyes: 

Takk vennen :klemmer: Det hadde vært deilig med en lang, ferie-for-hjernen-periode nå :hjerte: Det begynte på an igjen igår, men jeg tror jeg klarte å avlive det med masse frisk luft og nok søvn inatt :sjenert: 

Det var veldig fint å være ute noen timer igår, og fikk gjort litt sånn smått som bare har stått på vent en stund nå! Så nå er plantekassene luket, gjødslet og klar til våren, jordbærplantene er klippet for avleggere så ikke de overtar hele hagen vår, utepottene er rensket opp og klargjort for blomster og hvitløken som har overvintret (og som jeg var sikker på var avgått med døden siden jeg har glemt å vanne den..) er satt frem i lyset :nigo: Nedi jorda der skimtet jeg masse hvitløk, det er jeg riiimelig positivt overrasket over som sagt - den har nemlig stått under tak her og fått verken vått eller tørt :fnise: Nå gleder jeg meg bare enda mer til våren!! I stuevinduet står masse frø og spirer, jeg fryder meg over sånne småting :hjerte: 

Åh, trening hørtes deilig ut - selv om jeg mistenker at trening sammen med din kjære er alt annet enn akkurat det mens det står på..oooog i dagene etterpå :hoho: 

17 timer siden, CathrineMic skrev:

Oh. Har du oppskrift på de polarbrøda? Her har vi også ei som spiser det en del for tiden, pga brødlei 😐 

Jeg digger de deilige dagene deres for tiden. Her er det ikke så masse av de for å si det sånn 😂 f.eks en kjole som aldri har vært lengre enn knærne, blir det like mye drama om hver dag over at ikke er lang nok ned til føttene 😂 

Ja, oppskriften finner du her :nigo: De blir veldig gode hvis du baker de etter oppskriften..nå hadde ikke jeg nok hvetemel til å følge oppskriften, det ble i overkant mye grovt mel..så mine ble i tørreste laget etter en natt i kjøleskapet :sur: men de var veldig gode ferske!! 

Haha, inne i selvstendighetsfasen you say?! Jeg er s.å. glad den er så og si forbi her i huset, selv om det fortsatt kan bli litt drama rundt det vi ser på som bagateller er det _ingenting_ mot det som var foråsidetsånn :ler: Hun er harmonien selv nå iforhold til det som var!! 

Siste dag i påskeferien, og Liten klinker til med å sove til 9.30 :hakeslepp: Det skal bli riiiimelig tøft for oss alle 3 med grytidlig opp imorgen!! Vi må opp kl 6 liksom *hyyl* Men hverdagen må jo komme, selv om det har vært deilig med late fridager så kjenner jeg at jeg er klar for å bevege meg litt mer..igår var jo som sagt veldig fin, for da fikk vi vært masse ute i okei vær og gjort litt forskjellig - men idag er det skikkelig drittvær ute med mye vind og pøsregn, så jeg mistenker en lang innedag :sjenert: Jeg skal kle meg og gå med vovvis da, jeg trenger frisk luft - men gidder ikke å tvinge Liten med på tur..har hun lyst skal hun få være med og hoppe i sølepytter og få regn i ansiktet, men jeg tvinger henne ikke..akkurat nå sitter hun i sofaen med Ipad og resten av påskeegget sitt og virker alt annet enn interessert i å rikke seg av flekken :fnise: Can`t blame her..verken hund eller høner er heller interesserte i å gå ut - hønene snudde i døråpninga og hunden later som han sover ved føttene mine etter å ha vært kjapt ute for å tisse (kniper øynene igjen, jeg vet han er våken - men han later som alt han kan for å slippe å gå ut igjen :hoho:) Jeg er litt rastløs idag, men ikke nok til å gjøre det jeg burde; vaske gulvene :plystre:Istedet har jeg bestilt ammetopper og digre boksertruser til å ha i fødebagen - for nå er det bare 17 uker igjen til termin :ler: M.a.o er jeg 23 uker idag :hoppe::hjerte::hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 26 March 2016 at 12.37, Tennessee skrev:

Så deilig med fine dager! Er det noen som fortjener en lang sammenhengende fin periode så er det deg!! :klemmer: 

Kos dere ute! Her har vi første dag med regn i påsken, så blir ikke mye utendørs på meg i dag :ler: Men jeg skal visst bli dratt med på trening har jeg hørt. Motvillig, men vet jo at det må til... :rolleyes: 

Takk vennen :klemmer: Det hadde vært deilig med en lang, ferie-for-hjernen-periode nå :hjerte: Det begynte på an igjen igår, men jeg tror jeg klarte å avlive det med masse frisk luft og nok søvn inatt :sjenert: 

Det var veldig fint å være ute noen timer igår, og fikk gjort litt sånn smått som bare har stått på vent en stund nå! Så nå er plantekassene luket, gjødslet og klar til våren, jordbærplantene er klippet for avleggere så ikke de overtar hele hagen vår, utepottene er rensket opp og klargjort for blomster og hvitløken som har overvintret (og som jeg var sikker på var avgått med døden siden jeg har glemt å vanne den..) er satt frem i lyset :nigo: Nedi jorda der skimtet jeg masse hvitløk, det er jeg riiimelig positivt overrasket over som sagt - den har nemlig stått under tak her og fått verken vått eller tørt :fnise: Nå gleder jeg meg bare enda mer til våren!! I stuevinduet står masse frø og spirer, jeg fryder meg over sånne småting :hjerte: 

Åh, trening hørtes deilig ut - selv om jeg mistenker at trening sammen med din kjære er alt annet enn akkurat det mens det står på..oooog i dagene etterpå :hoho: 

17 timer siden, CathrineMic skrev:

Oh. Har du oppskrift på de polarbrøda? Her har vi også ei som spiser det en del for tiden, pga brødlei 😐 

Jeg digger de deilige dagene deres for tiden. Her er det ikke så masse av de for å si det sånn 😂 f.eks en kjole som aldri har vært lengre enn knærne, blir det like mye drama om hver dag over at ikke er lang nok ned til føttene 😂 

Ja, oppskriften finner du her :nigo: De blir veldig gode hvis du baker de etter oppskriften..nå hadde ikke jeg nok hvetemel til å følge oppskriften, det ble i overkant mye grovt mel..så mine ble i tørreste laget etter en natt i kjøleskapet :sur: men de var veldig gode ferske!! 

Haha, inne i selvstendighetsfasen you say?! Jeg er s.å. glad den er så og si forbi her i huset, selv om det fortsatt kan bli litt drama rundt det vi ser på som bagateller er det _ingenting_ mot det som var foråsidetsånn :ler: Hun er harmonien selv nå iforhold til det som var!! 

Siste dag i påskeferien, og Liten klinker til med å sove til 9.30 :hakeslepp: Det skal bli riiiimelig tøft for oss alle 3 med grytidlig opp imorgen!! Vi må opp kl 6 liksom *hyyl* Men hverdagen må jo komme, selv om det har vært deilig med late fridager så kjenner jeg at jeg er klar for å bevege meg litt mer..igår var jo som sagt veldig fin, for da fikk vi vært masse ute i okei vær og gjort litt forskjellig - men idag er det skikkelig drittvær ute med mye vind og pøsregn, så jeg mistenker en lang innedag :sjenert: Jeg skal kle meg og gå med vovvis da, jeg trenger frisk luft - men gidder ikke å tvinge Liten med på tur..har hun lyst skal hun få være med og hoppe i sølepytter og få regn i ansiktet, men jeg tvinger henne ikke..akkurat nå sitter hun i sofaen med Ipad og resten av påskeegget sitt og virker alt annet enn interessert i å rikke seg av flekken :fnise: Can`t blame her..verken hund eller høner er heller interesserte i å gå ut - hønene snudde i døråpninga og hunden later som han sover ved føttene mine etter å ha vært kjapt ute for å tisse (kniper øynene igjen, jeg vet han er våken - men han later som alt han kan for å slippe å gå ut igjen :hoho:) Jeg er litt rastløs idag, men ikke nok til å gjøre det jeg burde; vaske gulvene :plystre:Istedet har jeg bestilt ammetopper og digre boksertruser til å ha i fødebagen - for nå er det bare 17 uker igjen til termin :ler: M.a.o er jeg 23 uker idag :hoppe::hjerte::hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helvetes drittkropp :grine: Jeg kommer ikke lenger enn 100 meter før det er som en stram, bred strikk som legger seg over magen og jeg har problemer med å gå! Hva er dette for noe da?? Jeg blir så lei meg, for jeg har ikke lyst å være sånn sutrete gravid med vondter overalt og be om sykemelding :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Diddles skrev:

Helvetes drittkropp :grine: Jeg kommer ikke lenger enn 100 meter før det er som en stram, bred strikk som legger seg over magen og jeg har problemer med å gå! Hva er dette for noe da?? Jeg blir så lei meg, for jeg har ikke lyst å være sånn sutrete gravid med vondter overalt og be om sykemelding :sukk: 

Du er jo ikke sutrete gravid selv om du kanskje må be om sykmelding. Det viktigste nå er å høre på kroppen og hva den vil og trenger :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo det egentlig, men den stoltheten min er håpløs!! Men hva kan det være, når det er sånn vondt? Føler ikke helt det er kynnere heller, jeg vet ikke :klo: Vet bare at det er veldig vondt, og ikke gir seg før jeg legger meg ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som kynnere, jeg! Et stramt belte over magen som ikke gir seg før du setter deg ned høres veldig ut som mine kynnere. :kose: Uansett kjipt at du må oppleve det sånn som dette. Og nei, du er ikke sutrete gravid når du har reelle plager kjære deg. :klem:

Ellers høres påsken din helt perfekt ut. Rolige fine familie dager. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Jeg synes det høres ut som kynnere, jeg! Et stramt belte over magen som ikke gir seg før du setter deg ned høres veldig ut som mine kynnere. :kose: Uansett kjipt at du må oppleve det sånn som dette. Og nei, du er ikke sutrete gravid når du har reelle plager kjære deg. :klem:

Ellers høres påsken din helt perfekt ut. Rolige fine familie dager. :rodmer:

Men hva gjør jeg med det da? Mine kynnere sist var mer som tak i magen og ryggen, og magen ble akkurat som en ball..nå er jo magen som en ball hele tida ( :hoho: Helt seriøst, det ser ut som jeg har puttet en basketball under genseren!!) så det er så vanskelig å si...jeg prøver å gå på jobb imorgen, hvis det viser seg at det blir likt da også så får jeg snakke med legen? Eller jordmor? Vet ikke hva som er best jeg..

Påsken har vært veldig fin sånn ellers :Nikke::hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 uker! :strix: 

Høres veldig ut som kynnere ja. :Nikke: Og du skal høre på kroppen din! Om det er på samme måte i morgen så nøler du ikke med å ta kontakt med lege eller JM med en gang. Synes ikke du skal bagatellisere og presse deg unødig. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kokos skrev:

23 uker! :strix: 

Høres veldig ut som kynnere ja. :Nikke: Og du skal høre på kroppen din! Om det er på samme måte i morgen så nøler du ikke med å ta kontakt med lege eller JM med en gang. Synes ikke du skal bagatellisere og presse deg unødig. :nei:

Okei, men da er det bestemt da; oppfører kroppen seg likt imorgen på jobb så ringer jeg fastlegen :Nikke: Det er uansett han jeg skal på kontroll til neste gang, og en evt. sytemelding..eh jeg mener sykemelding :fnise:  må vel gå via lege?! Jeg er mester i å bagatellisere og presse meg unødvendig - så dette er litt vanskelig for meg :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut å ta dette med legen hvis det fortsetter! Det kan være vanskelig å ta hensyn, jeg skjønner det. Men tenk heller på den lille 23 uker (!) gamle babyen din :rodmer: Kjenner jeg deg rett ville du ikke presset ham eller henne gjennom for mye, så da kan du prøve å tenke at det er den lille som trenger å ta det med ro, og at du er den som må sette grensene. 

Du har forresten helt rett, trening med min kjære er verken deilig underveis eller etterpå. Hilsen støl.no :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Diddles skrev:

Okei, men da er det bestemt da; oppfører kroppen seg likt imorgen på jobb så ringer jeg fastlegen :Nikke: Det er uansett han jeg skal på kontroll til neste gang, og en evt. sytemelding..eh jeg mener sykemelding :fnise:  må vel gå via lege?! Jeg er mester i å bagatellisere og presse meg unødvendig - så dette er litt vanskelig for meg :sjenert: 

Kjenner altfor godt til problemstillingen og selv om man på en måte vet at det er dumt, så vil man jo så gjerne bare få til litt til og være bittelitt flinkere enn det som er forventet. Sånn er i hvert fall jeg. :rolleyes: 

Det er legen som sykemelder ja, så lurt å ta kontakt med han. Om det så skjer ingenting så får det så være, men jeg tror du hadde hatt godt av å ta det litt mer med ro selv om det gjør litt vondt til å begynne med. :Nikke: La legen avgjøre hvis dette ikke gir seg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde vel bli bedre på dette..practice what I preach :sjenert: Mhm..forbedringspotensial der :ler: 

Stille stille i huset..hunden snorker lavt..varm cappuccino  i koppen..regn på ruta..havregrøten står og godgjør seg på komfyren..hele huset sover, inni magehuset er det også fortsatt natt :hjerte: Jeg må snart vekke de, starte dagen..bare 5 minutter til..den stillheten, roen! En god start! Spent på hvordan arbeidsdagen utarter seg, idag har jeg skulder inne og muligheten til å ta det litt easy..klarer jeg det tro, eller kjører jeg på som jeg pleier? Vet vel egentlig svaret på det selv..Jeg er litt håpløs på det punktet *sparkeribakken* 

God morgen :vinke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett dette med å practice what you preach. Men det er faktisk mulig, med myyyyyyye trening :ler: Jeg har faktisk blitt bedre på det de siste par årene. Det er ikke dermed sagt at det alltid går som smurt, og at samvittigheten ikke kommer snikende innimellom, men jeg har skjønt at det er mulig og det hjelper mye. Håper du får øve litt på det også, særlig nå som du har skulder på plass… *strengtblikk*

Ellers hørtes morgenstunden din bare helt nydelig ut!  Håper dagen blir bra! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier som de andre, at du må lytte til kroppens signaler. Jeg vet veldig godt at det er lettere sagt enn gjort, sliter jo med det samme selv..... :sjenert: MEN det er jo den lille i magen vi må tenke på og ikke oss selv. Håper du klarer å ta det med ro å jobb i dag. Ha en flott dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tennessee skrev:

Det er ikke lett dette med å practice what you preach. Men det er faktisk mulig, med myyyyyyye trening :ler: Jeg har faktisk blitt bedre på det de siste par årene. Det er ikke dermed sagt at det alltid går som smurt, og at samvittigheten ikke kommer snikende innimellom, men jeg har skjønt at det er mulig og det hjelper mye. Håper du får øve litt på det også, særlig nå som du har skulder på plass… *strengtblikk*

Ellers hørtes morgenstunden din bare helt nydelig ut!  Håper dagen blir bra! :kose:

4 timer siden, Nótt skrev:

Jeg sier som de andre, at du må lytte til kroppens signaler. Jeg vet veldig godt at det er lettere sagt enn gjort, sliter jo med det samme selv..... :sjenert: MEN det er jo den lille i magen vi må tenke på og ikke oss selv. Håper du klarer å ta det med ro å jobb i dag. Ha en flott dag!!

Jeg har klart meg ganske bra idag synes jeg - men måtte le litt av meg selv når jeg presterte å sende skulderen min (hun som er der for å hjelpe meg) på pause, men glemte å ta pause selv :hoho: Jadda, forbedringspotensiale - var det det vi snakket om!? Jeg tok pause altså, men da var arbeidsdagen omtrent slutt likevel, så det var litt..vet ikke, waist?! Føltes ihvertfall sånn..Ellers har jeg tatt det ganske med ro (til meg å være) og heller irritert meg over at mennesket mitt jobber treeegt :murvegg:Jeg er i utgangspunktet "litt" effektiv når jeg er på jobb, og forventer at de som skal hjelpe meg kan være vel så effektive for meg..men herrefreddamenneske for en dilling :bond: Nåja, det er intervjuer på stillingen min as we speak, så det er ikke så lenge før jeg får inn en fast person som etter planen skal gå i vikariatet mens jeg er i persmisjon! Jeg får bite i meg irritasjonen og heller fortsette å veilede så godt jeg kan..men åh!!!! :klaske: Dagens utblåsning :ler:

Kom hjem istad og fant meg litt mat og en kopp cappuccino, tenkte egentlig jeg skulle våge meg på en bitteliten tur med vovvis før jeg henter Liten i bhg..men tror det kan være lurt å vente til mannen kommer hjem i tilfelle jeg ikke klarer å gå mer og må hentes borti gata her :sjenert: Jeg "må" jo sjekke om det går bedre idag, eller om det rett og slett er noe så enkelt som tur på asfalt som utløser kynnerene! For det lå jeg og tenkte på inatt (du vet, når du egentlig burde ha sovna for x antall timer siden - da jobber hjernen på høygir med veldig viktige problemstillinger :ironi::hoho:Løser verdensproblemer rett og slett!) at kanskje kroppen min ikke liker å gå på asfalt!? Betong har samme effekt, jeg har kjent antydningene idag på jobb - men roet ned med en gang jeg merket noe *klappersegselvpåskuldera* Hvis det er så enkelt som at jeg heller må gå på grus, så fint :nigo: Men det må som sagt testes ut! Det sitter veldig langt inne å godta at jeg ikke kan bevege meg noe særlig nemlig..................her skal alt sjekkes ut først før jeg skal akseptere noe sånn!! 

Håper Liten har hatt det fint i bhg idag, hun hadde jo et par episoder siste dagen før påske som har satt sine spor..hun vil fortsatt ikke leke med de to barna det gjelder (Sitat idag tidlig; "aldri mær mamma ska eg leka me di - ALDRI! Di bare lure meg å e urettferdige!!") så jeg var nødt å gi beskjed til en av de voksne der idag når jeg leverte henne, at de må prøve å hjelpe henne å avslutte det ved å snakke med de det gjelder..hun er så utrolig flink å fortelle oss hvordan dagen har vært, hva hun har gjort på, hvem hun har lekt med og å avreagere og sette ord på følelsene sine - mens i bhg sier hun sjelden fra om ting som er dumt for henne..selv om de voksne oppfordrer henne til det, sier til henne at hun må komme å gi beskjed..til meg sier hun at de gangene hun har sagt fra så hjelper det ikke likevel, så jeg tror hun tenker det ikke er vits :vetikke: Åh det er ikke lett å være mamma altså, samtidig som det er det fineste i verden :hjerte: 

Nå skal jeg hive meg i bilen og hente min lille skatt :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag morgen, morgenkåpe, bustehår, sminke fra igår (*iiiiik* dødssynd!!!) og cappuccino i koppen! Vi leker at det er lørdag og har nugatti på ferskt grovbrød :sikle: Senere idag skal vi både på tur, levere bøker på biblioteket og kjøpe premie til Liten - men akkurat nå er det bare ro og kos :hjerte: Det er ikke så lenge til jeg må kle meg og legge nytt ansikt, for jeg må nedom legekontoret med en urinprøve..i forgårs var jeg redd jeg hadde fått nyrebekkenbetennelse, for jeg var skikkelig dårlig! Endte opp på legevakten der jeg heldigvis møtte fastlegen min - som jo kjenner til hele historikken min og bare --> dette er psykisk stress kjære deg :kose: For alt var altså helt fint; crp, urin og blodtrykk (det var dog litt lavt, men fint!) Jeg hadde en sånn skikkelig skrape-bakken-dag på onsdag, en sånn dag jeg ikke har hatt siden før jul! Skikkelig skikkelig langt nede..det begynte med at kjære inviterte meg med på hotellovernatting på andre sida av fjorden fra lørdag til søndag neste helg, for han har et foredrag han skal på på søndagen - og tenkte det kunne vært koselig om vi fant på noe sammen vi to..det forsøket på å gjøre noe fint for meg/ oss klarte jeg å sable ned og ødelegge ved å si at jeg ikke ville ligge på samme hotell som han tilbragte en kveld med "henne" på :sjenert: Så jeg sovner med dårlig samvittighet og vondt i magen..og våkner 3,5 timer senere og er som en liten kruttønne! Liten samarbeidet omvendt hele morgenen, noe som endte med en dødsstressa brølemamma som slenger ytterdøra igjen og med et "du får komme deg til barnehagen på egenhånd!!!" (herregud, går det an å synke så lavt!? En million minuspoeng til meg der....) Heldigvis var mannen der og trøstet Liten..og jeg ordnet selvsagt opp med henne når jeg hadde fått trekt pusten, men for meg var dagen komplett ødelagt! Overfylt av dårlig samvittighet og utilstrekkelighetsfølelse leverte jeg Liten i bhg (ja, hun slapp å komme seg til bhg selv :hoho:) og kjørte på jobb - hulkegrinende! Klarte ikke å stoppe..det kjentes ut som månedsvis med innestengte tårer skulle ut!! Selv om jeg gråter både nå og da, så var dette annerledes..store, tunge tårer av sorg! Jeg kjenner det jo igjen..Jeg gjorde et tappert forsøk på å samle meg før jeg gikk inn døra på jobb, men det var jo umulig å skjule at jeg var lei meg - jeg såg jo like utgrått ut som jeg var..så jeg kom ikke lenger enn rett innenfor døra før jeg ble hanket inn på kontoret og måtte fortelle hvorfor jeg var så lei meg! Enda mer tårer, forsøk på å samle meg igjen, vasker ansiktet i iskaldt vann og går inn på kjøkken for å begynne dagen - der møter jeg en kollega som hadde sett meg sitte og gråte i bilen, og som spør om det går bra med meg = slusene åpnes igjen!! Tilbake på do, hulkende..nytt forsøk på å roe meg, vasker ansiktet i iskaldt vann..går inn igjen, med røde og hovne øyne - all sminke er vasket vekk! Møter nok en kollega - som også er ei venninne - som vet hva jeg har vært gjennom..får en lang god klem som roer meg litt, selv om tårene fortsetter å trille! Klarer faktisk å gjennomføre serveringen..uten tårer på pizzaen, de får renne ned i vasken :sjenert: Går hjem når jeg har ryddet, klarer ikke mer -  det er bare 1,5 time igjen av arbeidsdagen, men det er ikke mer å gi! Kynnerene tar seg opp til et nytt nivå, vondt i hodet og ryggen, kvalm og elendig!! Kjører hjem, drikker kaffe..bestemmer meg for å ta et oppgjør, skrive brev..til han..til henne..må få det ut!! Tar med meg sitteunderlag, drikkeflaske og ørepropper, kjører til et sted der jeg tenker får være i fred, går opp på en liten fjelltopp, setter meg i sola og skrur musikken på..Tom McRae..sorgmusikk..gråter og skriver, innimellom tikker det inn meldinger fra folk jeg er glad i..noen har jeg tatt kontakt med selv, andre har tatt kontakt med meg..noen fordi de såg meg den morgenen, kjørte forbi meg..andre fordi..telepati?! Gråter og skriver, tisser hvert 3 sekund bak et tre..kjenner jeg ikke er i form..må hente Liten i bhg..får henne hjem og tar en hjemmetest på urinveisinfeksjon! Har lett feber og utslag på nitritt på prøven, så etter middag ringer jeg legevakten - kjære er bekymret..sier jeg ser elendig ut, akkurat sånn jeg føler meg!! Får komme ned med en gang, tar med en ny prøve..så sitter jeg der og venter, da roer kynnerene seg, så når jeg kommer inn til legen er jeg fortsatt dårlig med ikke elendig! Han tar de prøvene han skal ta, spør om spark og bevegelser i magen, sjekker nyrene mine med banketest - alt er fint - så ser han på meg og sier; "men du har det ikke så greit!" Noe som vipper meg helt av pinnen, og jeg hulker..igjen :roll: "Psykisk stress, ro deg ned"..lettere sagt enn gjort! "Feber fordi virus, vondt i hodet og kvalm fordi lavt blodtrykk, tisser mye fordi babyen presser på blæra, vondt i ryggen fordi framtung, kynnere fordi stress! Hvorfor utslag på nitritt, aner ikke..Kom innom med ny urinprøve på fredag..så snakkes vi 8. april, det er godt du har time hos meg da! Ta kontakt før om du blir verre!!" Han er en bra lege, ikke for putesyende..sier jeg må klare å samle meg, tenke på babyen! Stress hos meg = stressa baby, jeg kjenner jo det..det krøller seg inni magen! Stakkar lille...kan ikke være lett å bo inni denne kroppen! Så jeg kjører hjem igjen, og får pratet ut med mannen når ungene er i seng..hadde en bra dag igår, sliten til margen, men bra..så jeg gikk i klubb, og etterpå satt jeg og bestis i bilen og pratet..kom hjem og var igjen lei meg og sint..nytt oppgjør! Men vi snakke sammen, han kan ikke late som dette ikke er en del av oss - det sier står en diger elefant i stua, det går ikke an å ikke se den hvor mye han enn ønsker det! Vi har litt forskjellig utgangspunkt, der han har fått lettet hjertet sitt ved å fortelle hva han har gjort - så er mitt hjerte tungt som bly av det jeg har fått høre..han er klar for å gå videre etter å ha levd med hemmeligheten sin i evigheter, for meg har verden stoppet opp og blitt snudd på hodet! Tryggheten min er borte..jeg er usikker på meg selv, er jeg god nok? Vil det gjenta seg? Må jeg kjempe for å beholde ham istedet for å kose meg med babyen? Det er tøft å være meg..en ting er valget jeg har tatt, jeg står fortsatt for det - jeg elsker ham jo..på tross av! Men å være gravid og hormonell oppå dette her? Jeg trenger at han passer bedre på meg, overdriver omsorgen og kjærligheten!! Han vet jo alle disse tingene, og en stund var han veldig flink til det..men i det siste har han "gått tilbake til normalen" og det gjør meg utrygg!! Jeg trenger så vanvittig mye kos, nærhet og gode ord..bekreftelser! Så når alt det er sagt er klokka 2 på natta og vi får nok en natt med så og si ingen søvn..vet at søvn må prioriteres, fordi det gir jo overskudd og positiv energi! Men avogtil må søvnen prioriteres bort..selv om han skal på jobb og jeg skal være hjemme med Liten! Vi klarer oss nok..men det er en lang vei å gå - og tunge lodd på beina..vi kan bare klare det sammen! 

Puh..det var dagens utblåsning! Nå må jeg kle meg og stelle meg, kjøre ned og levere urinprøven som jeg nå regner med er helt fin..føler meg dum som troppet opp på legevakten :sjenert: enda en av disse "hysteriske gravide" :klaske: 

Liten skal få premie fordi hun har klart å lære seg å gå på do og bæsje alene - uten doring :hoppe: Tisse har hun gjort uten denne doringen i over to år, og når vi er på ferie er det ikke noe problem..men vi har måttet følge henne på do når hun skal bæsje og lese for henne..hun har brukt doringen her hjemme helt til nå!! Men etter mye øving på å gå på do alene klarer hun det nå, og denne uka har hun klart å slutte med den :tommelopp: Idag skal den vaskes og pakkes vekk - da blir det nugatti på en fredag og premie på lekebutikken!! Flink jente :hjerte: Stolt mamma! "Eg e store jenta nå mamma, babyen kan få doringen min!!" 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg :klemmer: 
Det kan virkelig ikke være lett å være deg for tiden. Jeg både skjønner og forstår alle tankene og følelsene dine. Har du snakket med en psykolog om dette? En som bare du kan snakke med, uten din kjære? Det høres ut som om du har mye inni deg som må komme ut, og det kan være godt å snakke med noen som ikke tar "parti", eller bare ha noen der som hører på deg og som lar deg få rase fra deg og få ut alle følelsene. En ting er at du snakker med bestisen din, men hun er jo på din side (selvfølgelig! :) ) og vil kanskje bare hisse deg enda mer opp? Jeg fikk god hjelp av psykolog da jeg hadde det vanskelig, og der kunne jeg snakke om det samme gang på gang uten at det gjorde noe. For ofte er det jo de samme tankene og følelsene som kommer tilbake gang på gang; tankene og følelsene man trodde at man endelig hadde fått taket på og kontroll over. 

Håper virkelig at du klarer å samle deg og lande litt igjen slik at både du og babyen ikke stresser så mye. Jg vet at det er kjempevanskelig når det er så mye som surrer i hodet, men gjør ting som du vet vil gjøre at du slipper de vonde tankene for en stund :) 

Mange store og varme :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting forresten: tips og råd for å få min Lillesnupp til å slutte med bleie? Vi har ikke vært særlig aktiv, men nå skal vi snart sette inn støtet ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det var mye på en gang vennen! :klem: Synes du er så flink til å sette ord på følelsene dine. Der er du ett skritt i riktig retning ihvertfall. Selv om ikke akkurat det hjelper når du føler deg slik du gjorde da.

Ellers må jeg si meg enig med legen din. Stress ned, omtrent 10 hakk. Er det så ille, så få deg en sykemelding. Hverken du eller babyen har godt av at du sliter deg ut - både fysisk og psykisk. :kose: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...