Gå til innhold

Diddles skravler - rett og slett!

Diddles

Anbefalte innlegg

Jeg synes det høres ut som dere tenker veldig riktig jeg. Både ha respekt for hennes følelser, men samtidig ikke la de diktere dere for mye. Tross alt er det jo en alder hvor det også er helt naturlig å ikke være overbegeistret for sånt også ... :)

Vi ser også klimaforandringene for alvor her. Jeg bor faktisk såpass høyt som nesten 250 m.o.h, til tross for at jeg bor langt nede på Sørlandet, og her har det også alltid vært veldig snørike vintre. Nå er det 9-10 grader og regn her også, og det føles helt utopisk at det noen gang skal komme snø ... Men jeg lover - i slutten av februar, når jeg endelig har begynt å senke skuldrene og tenke at våren kommer - DA kan jeg garantere at snøen kommer i haugevis! :ler: Ha en finfin førjulsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah! Sniker meg til 10 minutter på sofaen :hjerte: Liten og Storesøster leker med Barbie, mannen er ute og røyker, hunden er sløøøv etter dyrlegebesøk..den roen :strix: 

Har fått levert ut endel gaver og julekort, kjøpt og pakket inn de siste gavene, hatt besøk av en god venninne, huset er ryddig - her kan jeg ligge med god samvittighet :Nikke: Litt senere ikveld skal jeg ha en ny runde med gaveutleveringer, men det blir bare sånn god jul og innom i døra! Gleder meg sånn til imorgen, da har vi juleferie hele gjengen og treet skal endelig pyntes :bolledeig:Vi må handle inn mat til juledagene, men ellers er det bare kos imorgen *jippi*  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul :nissekonekyss: Nå senker skuldrene seg ti hakk etter noen hektiske men fine familiedager! Det har vært en veldig fin jul, med masse god mat, gaver i fleng, latter og lek - akkurat sånn jul skal være! Jeg er veldig fornøyd med årets gaver, mannen har vært flink :strix: Jeg fikk bl.a ullklær, flere figurer i Willow Tree julekrybba mi, gavekort på hudpleie, Klompelompe-lue, GoreTex vintersko, poncho i ull med refleksgarn fra Morild og den siste boka av Jojo Moyes; "Etter deg" Den fikk jeg intet mindre enn 3 stk av - jeg må visst lære meg å ikke si de samme ønskene til alle :ler: 

Vi våknet til et gledeshyl fra Liten idag; SNØØØØ :hoppendeglad: Haha, jeg har sjelden opplevd henne være så effektiv på morgenkvisten før!! Hun hadde kledd seg i ull og spist frokost på et blunk, og før jeg fikk snudd meg rundt - sto hun klar i uteklær i gangen :ler: Så nå har vi allerede vært ute i flere timer, akt og laga snømann, mata småfuglene og kastet snø på vovvis (han elsker det altså :sjenert: ) Liten var klar for en kakao- og filmpause, så nå ligger hun slengt i sofaen og ser Jul i Flåklypa, drikker kakao og knasker mandariner :hjerte: Det er fyr i ovnen og rundstykkedeigen står til heving..stemningen er heeeelt nedpå - jeg elsker det!! Litt senere får vi besøk av et vennepar, og ikveld skal vi ligge slengt i sofaen og se den ene julefilmen etter den andre :nigo: Innbiller jeg meg ihvertfall..oddsen er vel større for at jeg sovner halvveis i den ene filmen og mannen ser en eller annen konsert isteden :hoho:Jeje, sånn går no dagan :tunge1: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motgang kom til meg - det er greit det, gjør deg ferdig nå i 2015 :dry: Bring it on - jeg er klar til å kjempe imot med nebb og klør :trampe:Men etterpå får du la meg og familien min være for en stund...!! Jeg er dritt lei rykter - la oss få lov til å gå videre nå :pls: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, rykter er fandens oldemor, særlig i en så liten by vi bor i. Dvs, den er jo ikke veldig veldig liten, men når rykteflommen går, er den lilleputtstørrelse. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det er en så utrolig stor belastning dette med ryktespredning. Særlig når folk bare finner på ting - ærlig talt (så kjedelige liv de må ha, som trenger sånt for å sprite opp stemningen). Jeg håper dere klarer å bearbeide og legge også dette bak dere, og at 2016 blir lykkeåret ditt Diddles. Det fortjener du så veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Ånei, rykter er fandens oldemor, særlig i en så liten by vi bor i. Dvs, den er jo ikke veldig veldig liten, men når rykteflommen går, er den lilleputtstørrelse.  

17 timer siden, Aprilis skrev:

Hva er det med folk som MÅ sette ut rykter. Hva oppnår de med det? 

Håper virkelig at 2016 blir et bedre år for deg  

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Åh, det er en så utrolig stor belastning dette med ryktespredning. Særlig når folk bare finner på ting - ærlig talt (så kjedelige liv de må ha, som trenger sånt for å sprite opp stemningen). Jeg håper dere klarer å bearbeide og legge også dette bak dere, og at 2016 blir lykkeåret ditt Diddles. Det fortjener du så veldig!

Takk for omtanken jenter :klemmer: Dere er gode! Vi ble helt satt ut igår begge to, verst er det vel for mannen å høre rykter om seg selv som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt :sukk: Det var rett og slett stygt det vi hørte!! Men det er èn av to; enten er det den berømte fjøra som har blitt til 5 høns - eller så er det u know who som har bestemt seg for å vri litt på "sannhetene" hun forteller til folk :vetikke: Hun er troende til det meste, så jeg hadde ikke blitt overrasket om det kommer fra henne..men det får vi vel aldri vite! Uansett var det ikke noe god opplevelse, og gårsdagen var ganske dritt :dry: Heldigvis stilte mamma opp på rappen og tok med seg Liten hjem til dem, så jeg fikk vært med mannen på en viktig samtale - og etterpå gikk vi en lang tur og pratet ut! Kjenner det godt idag, jeg er veldig sliten - og det merker jeg mannen er også :kose: 

Liten har besøk av ei venninne, så jeg får benytte sjansen til å rydde, ordne  og pakke litt her! Hvis alt går etter planen reiser vi til fjells for å feire nyttår på hytta til med søs og familien imorgen :hjerte: Det er meldt ganske sterk vind, så mannen er litt skeptisk til å kjøre opp - men hytta ligger før kolonnene starter, så det er ikke så ille langt! Gleder meg til snø - for de få snøfillene vi hadde blåste vekk/ smeltet inatt..men mest av alt gleder jeg meg til et helt nytt år :hoppendeglad: 2015 er snart over!! Oh joy!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år og nye muligheter Diddles! Jeg håper du og dine hadde en kjempefin nyttårsfeiring og at begynnelsen på dette nye året har vært flott! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2016 er her :hoppendeglad: Åh, jeg er så glad for at 2015 er et tilbakelagt kapittel - og selv om jeg vet at det er endel ting som har skjedd som ikke strykes ut selv om et nytt år er igang, så kjennes det veldig godt ut å skrive 2016!! Ser det for meg som et uskrevet ark i en bok!

Vi hadde en veldig fin feiring på hyttetur sammen med søs og familien :jepp: Det var snø i massevis, glade unger og masse kos *elsk* Liten fikk seg ski før vi reiste opp, vi kjøpte bare noen sånne små øvelsesski til 149 kr på XXL..siden vi ikke driver og reiser på fjellet i hytt og pine var det greit å se om hun i det hele tatt syntes det var noe særlig før vi kjøper skikkelige! Hun viste seg å være et lite talent på ski, rant i bakker nesten med en gang! De andre hyttefolka kalte henne "hun lille galne" fordi hun hadde seriøst ingen brems :hoho: Enten det var ski eller rattkjelke satte hun utfor - bånn pinne nedover, jeg hadde hjertet i halsen flere ganger - men hun? Hun var bare et eneste stort glis :rodmer: "Her komme eeeeeeeeg!!!" gaula hun og satte utfor :ler: Så vi må vel bare få tak i skikkelige ski til henne og booke et par hytteturer til i vinter, så hun får prøvd seg skikkelig!! Jeg er ikke noe skimenneske selv, egner meg best til å sitte i hytteveggen med en bok og kakao på termos - men mannen får spenne på seg ski og renne litt med henne, for neste gang vil hun stå på slalom :overrasket: Jadda..dette er den samme jenta som knapt tør å sykle ned til postkassene uten å stå på bremsene :klo: Forstå det den som kan!

Men før det blir noe mer snø og hyttetur står sol og varme og bading for tur - vi teller ned; idag er det 6 dager til avreise :bolledeig: Og været holder seg der nede, det er meldt strålende sol og 23 grader flere av dagene :daane: Jeg gleder meg _sånn_ !!!!! Digg å kunne pakke frem igjen sommerkjoler og badetøy, om enn  bare for noen dager...her hjemme blåser det stikker og strå, og det er kaaaahaaahaldt *hutrer* men ingen snø! Det er meldt flerfoldige kuldegrader og vind i uka som kommer, det blir det helt okei å reise i fra :Nikke: 

Idag har vi startet prosjekt "ta kvelden tilbake"..Liten har vært oppe til over 9 nesten hver kveld disse ukene, og nyttårsaften var hun oppe til kl 1 - dermed sover hun lengelenge på morgenen og er selvsagt ikke trøtt når kvelden kommer! Merker på hele jenta at hun trenger å legge seg til normal tid igjen og få sine 12-13 timer på puta..hun er bleik og mangler matlyst, og tårene sitter løsere enn vanlig! Igår og kvelden før var klokka 22.30 før hun sovnet, og det går jo ikke, selv om hun sover til både 9.30 og 10.30 om hun får lov!! Så idag sto klokka på 7.30 - og selv om det kjennes totalt meningsløst ut å stå opp mens det er bekmørkt ute og alle andre sover, så er det den eneste måten å få henne i seng til normal tid...imorgen er det barnehage igjen, det kan bli i tøffeste laget for både henne og de rundt henne hvis hun er helt off i fht døgnrytme! Hun er nok et lite B-menneske, for hun trives veldig godt med å være lenge oppe og sove frempå - akkurat lik foreldrene sine :fnise: Det er veldig lett for henne å snu på døgnet den veien, mens å stå opp tidlig er pain!! 

Nå skal jeg slenge meg på sofaen, under dyna med Liten og se Frost for n`te gang denne jula :hjerte: Fyr i ovnen og lys på bordet, kanskje jeg kan snike meg til en liten dupp tilogmed ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, det hørtes ikke feil ut i det hele tatt med en tur til varmere strøk altså!! :sol: Nå kjente jeg at jeg ble litt misunnelig altså! :fnise: Og duuu, jeg ser på tickeren din at du jo er 10+2 - herlighet!! :hjerte: Ha en fiiin ny og blank 2016-søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, deilig oppdatering! Vi er stuck på hytta vi. Verdens leeengste kolonne. :lol: Jaja, kunne vært verre. I verste fall får vi én dag lenger ferie liksom. :fnise: 

Så kult at hun liker så godt å stå på ski! Slalom er helt supert altså. Ungene blir veldig flinke veldig fort. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag formiddag, bitende kaldt ute, strålende sol :hjerte: Liten er i bhg, jeg verker etter å kjøpe bittesmå babyklær på salg istedet for de tingene jeg burde gjøre; rydde og vaske :sjenert:  Håpløs!! Vi prater navn og om vi vil vite kjønn, har en bra liste med navn - der er vi godt fornøyd, men er foreløpig veldig uenig om vi vil vite kjønn eller ei :fnise: Han vil ikke vite, jeg er kontrollfrik og vil ha alt på stell..ender nok opp med å la han vinne denne, siden jeg fikk bestemme sist! Så er det jo litt ekstra spennende da, å ikke vite :rodmer: Men da må alt vi kjøper inn i forkant være kjønnsnøytralt - noe som jammen ikke er enkelt i denne rosa og blå verdenen vi lever i...jeg vet at gult og grønt egentlig er kjønnsnøytralt, men jeg er ikke sikker når jeg ser på klærne..først og fremst må jeg gå over hva jeg har etter Liten som er hvitt og beige, vet jeg handlet inn endel av det - men om jeg har tatt vare på det :vetikke: Det står bare 8 kasser babyklær på loftet, såeh..lykke til liksom :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, babynavn. :rodmer: Jeg vil gjerne vite alternativene. :nigo: Kan ikke vi treffes en dag/kveld før dere reiser? Savner litt Diddles-tid. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Ååå, babynavn. :rodmer: Jeg vil gjerne vite alternativene. :nigo: Kan ikke vi treffes en dag/kveld før dere reiser? Savner litt Diddles-tid. :klem: 

Jo det hadde vært veldig kos!! Savner Belle-tid også :hjerte: Tirsdag er mannen på øving, så da er jeg hjemme alene..evt. kan vi treffes på kafè en av de andre dagene? Jeg kan vel hver kveld tror jeg  :klo: Torsdag er det personalmøte på jobb eneste, men det slutter jo innenfor rimelig tid (20.30) Har du en dag det passer bedre enn andre? 

Navn er stas :hjerte: Liker navn ikke alle andre har!! Ideelt sett bør de være enkle å uttale også når vi er i utlandet - men der bomma vi stygt med Liten sitt navn :hoho:De sliter skikkelig med uttalen på hennes navn :fnise:  De vi har funnet frem til nå er litt mer engelskvennlige; Ava, Luna og Arya til jente (alle mine forslag ;) Arya er foreløpig storfavoritt!) og Aaron, Elijah og Caspian (*elsk*!!!) om det blir gutt! Bestis bare :blink: "hvor finner du disse navnene egentlig?!" :ler: De er da ikke sååå spesielle?!? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Neferet
1 time siden, Diddles skrev:

Navn er stas :hjerte: Liker navn ikke alle andre har!! Ideelt sett bør de være enkle å uttale også når vi er i utlandet - men der bomma vi stygt med Liten sitt navn :hoho:De sliter skikkelig med uttalen på hennes navn :fnise:  De vi har funnet frem til nå er litt mer engelskvennlige; Ava, Luna og Arya til jente (alle mine forslag ;) Arya er foreløpig storfavoritt!) og Aaron, Elijah og Caspian (*elsk*!!!) om det blir gutt! Bestis bare :blink: "hvor finner du disse navnene egentlig?!" :ler: De er da ikke sååå spesielle?!? 

Må bare snike meg innom ( :ninja: )  og si  :daane: til Arya, og ikke minst Luna! Dere må bare få ei jente til altså....! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Neferet skrev:

Må bare snike meg innom ( :ninja: )  og si  :daane: til Arya, og ikke minst Luna! Dere må bare få ei jente til altså....! :fnise:

Elsker at du sniker deg innom, du trenger ikke å slutte med det :kose: Jeg er helt enig med deg, vi må ha en jente til :ler: Ikke minst fordi jeg har loftet fullt av skikkelig fine klær som gjerne kan brukes igjen :hjerte: ..når det er sagt har  mannen og bestis en sterk guttefølelse denne gangen, mens jeg tror jente! De hadde rett sist, jeg tok feil :fnise: Vi får se!! Begge deler er like velkomment!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nótt skrev:

Jeg kjenner at jeg er nysgjerrig på hva Liten heter......

Sender deg en pm jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...