Gå til innhold

Frigg sine tanker og meninger om livet


Frigg

Anbefalte innlegg

Har jeg ikke skrevet noe her på en hel uke? Hvor har det blitt av denne uka da? Har jeg mista den? :ler:

Jeg har nok ikke mista den, men jaggu har den gått fort og sakte på samme tid. Kom meg gjennom tre treningsøkter denne uka, mandag, i går og i dag TIDLIG. Skulle egentlig trene på onsdag, men jeg og ped.leder måtte sette oss ned etter jobb og finne ut av ting på basen.

Jeg kjenner at jeg sliter litt med ped.leder. En veldig spesiell dame som tror at hun er mye bedre enn alle andre. Når du snakker med henne så føler jeg at jeg snakker til henne og hennes nesten døve ører. Hun bare svarer med et grynt og jeg aner liksom aldri om hun har hørt det jeg har sagt/ fortalt.

Dette irriterer meg noe veldig, så i går så gjorde jeg akkurat det samme mot henne. Da hun ga meg en beskjed, så sa jeg bare mhm og fortsatte med det jeg gjorde. Og hva skjer? JO, hun lurer på om det er noe! Hun skjønner ikke hvordan hun selv svarer andre! :kjefte:

I tillegg blir hun dritsur når jeg sier mine meninger om ting og står fast på at jeg vil ha de tingene jeg skal gjennomføre på min måte. Når jeg f.eks skal ha språkgruppe så vil jeg ikke ha ti barn på gruppa, men maks fem av gangen slik at barna skal få med seg noe. Og det er helt greit at EN av studentene hos oss er med, men ikke begge to. Jeg synes ikke det er greit at vi er fem barn og tre voksne på slike ting.

Hun vil ikke diskutere ting, men samtidig så skal hun poengtere at hun har rett. "Det er ikke noe vits i å diskutere." "Det har blitt bestemt (enten av henne eller sjefen), så det er ikke noe mer å snakke om/ bruke mer tid på." Greit nok at ting har blitt bestemt, men hvorfor har det blitt slik? Og har ikke jeg lov til å ha en mening om det?

Argh...kjenner at jeg blir irritert og sint. Har faktisk vært såpass ille denne uka at jeg innimellom har gruvd meg for å være sammen med henne.

Og ja, jeg vet at det beste er å ta det opp, men hun er ikke en slik person som skjønner det når jeg tar opp slike ting med henne. Slike "perfekte" folk har jeg prøvd å snakke med før :sukk:

Så.... det var dagens utblåsning.

Nå er det ikke lenge før kjære kommer hjem fra det store utland. Da blir det indrefilet med fløtegratingerte poteter, maiskolber, sopp og løk :sikle:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan var cowboy festen?

Den var fantastisk morro. Fantastiske mennesker...mange forskjellige typer mennesker, men alle er fantastiske på sin måte. Ikke så ofte at jeg kan si det.

Ble godt med drikke og kjære kom seg senere i seng enn meg, noe som gjorde at vi ikke kom oss hjem før utpå kvelden dagen etterpå. Ikke så lurt å kjøre med promille,så måtte vente til vi var sikker på at den var ute av kroppen.

Men de vi var hos er så utrolig gjestfrie, så der var det bare å være så lenge vi ville og gjøre akkurat hva vi ville.

Var en del mennesker som sov over, så vi var vel 13 stykker til frokost dagen etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt tid til å skrive denne uka. Allerede på mandag så ville jeg at det skulle være fredag. Litt sliten etter helgen, men egentlig mest sliten pga de to forriggående ukene + at jeg visste at denne uka kom til å bli sene kvelder. MAndag hadde jeg senvakt, i går hadde jeg tidligvakt, men var på jobb til 18:30 ettersom vi skulle ha basemøte etter jobb, i dag har vi hatt kurs til 19:3 og i morgen skal jeg til psykologen etter jobb. Så har ikke vært hjemme før 20 hver kveld denne uka. Så gleder meg til fredag. Da har jeg tidligvakt og jeg får endelig trent + at det er helg etter det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atter en ny uke. og hver mandag synes jeg er forferdelig. Eller jeg synes at søndagskveldene er ille, for da er jeg ikke trøtt og jeg får ikke til å sove før langt på natt. I natt sovnet jeg sikkert ikke før nærmere 1- 1:30. Men var heldigvis ikke så trøtt da jeg måtte opp 05:30.

På jobb i dag måtte jeg spørre om å få bestemte vakter fire dager i februar. Liker ikke å spørre om slikt, men i helgen så ble jeg og kjære spurt om vi vil være med og ta dykkerkurs i februar. Og kurset går på ettermiddagen/ kvelden onsdag - søndag 40min med bil fra der vi bor. Så hvis vi skal være med og ta kurset, så måtte jeg spørre om å få noen bestemte vakter. Men heldigvis så var det ingen ting som var planlagt akkurat den uken, så det gikk fint :)

Men før vi bestemmer oss helt garantert at vi skal ta dykkersertifikat, så skal vi ha et prøvedykk først. Spennende!

I tillegg fikk jeg spurt sjefen igjen angående ferien jeg ønsker i oktober. Vi har lyst til å dra på safari til Botswana og det må snart bestilles ettersom det bare er 12 stykker som får være med.

Det kommer til å bli såå kult. Safari i 11 dager hvor vi sover under åpen himmel sammen med bavianer og apekatter og luksus de tre siste dagene. Og vi skal jo lage safaribarn også Ooohhh....:nigo:

Så det jeg skulle si, er at jeg får lov til å ta fri fra jobb da ettersom jeg må ta ferie uten lønn, men det gjør ingen ting. * glede seg*

I kveld skal jeg starte på å lage/ hekle babyboots .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager er noe tull.. Nå er jeg bare glad det er mandag, for da nærmer det seg 10 februar..

Har dykket et par ganger i syden, og det er virkelig noe jeg kunne tenkt meg, men det er en to-manns sport, så er litt kjedelig at jeg blir avhengig av andre.. Dere er jo to, så go for it!!

Safari høres helt fantastisk ut!

Hvordan går det på 4*4 intervallene? jeg er kommet opp i 2,5% stiging på alle fire etappene.. Har kun økt stigningen med 0.5% og ikke farten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager er noe tull.. Nå er jeg bare glad det er mandag, for da nærmer det seg 10 februar..

Har dykket et par ganger i syden, og det er virkelig noe jeg kunne tenkt meg, men det er en to-manns sport, så er litt kjedelig at jeg blir avhengig av andre.. Dere er jo to, så go for it!!

Safari høres helt fantastisk ut!

Hvordan går det på 4*4 intervallene? jeg er kommet opp i 2,5% stiging på alle fire etappene.. Har kun økt stigningen med 0.5% og ikke farten..

Ja, safari høres fantastisk ut. Men nå ble jeg og kjære veldig usikker på hva sjefen min egentlig mente med at jeg må ta ubetalt ferie; mener hun egentlig permisjon??? For hvis det er det hun mener, så blir det ikke noe. Jeg kan ikke ta permisjon uten lønn, for da mister jeg nok en del rettigheter ift penger, lønn og eventuelt graviditet. MEn jeg må høre med henne i morgen. Jeg har uansett rett på 5 uker ferie, men hun syntes det var et litt uheldig tidspunkt å ta det på + at hun synes det er så langt frem i tid. Kan skjønne det, men tilvenningene i barnehagen er jo over i oktober og ferie må jeg jo ha en eller annen gang i løpet av året likevel.

Men jeg liker ikke å ikke vite. Vil ha svar med en gang og er urolig og sur frem til jeg har et endelig svar.

Forrige uke fikk jeg ikke trent i det hele tatt pga masse møter på kveldstid. Så jeg får ta det igjen denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvilke rettigheter du mister hvis du tar to uker permisjon uten lønn :klo: Du tar jo ikke permisjon fra deler av stillingen, det blir jo bare fri uten lønn?

Kjekt at dere planlegger en liten en da :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har krav\rett på 5 uker lønn ja, du har vel jobbet der siden september? så da har du ikke tjent det opp til mange feriedagene med lønn.. Tror nok det er som Diddles sier at det blir ferie uten lønn, men slik som det er med oss så må man søke permisjon ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvilke rettigheter du mister hvis du tar to uker permisjon uten lønn :klo: Du tar jo ikke permisjon fra deler av stillingen, det blir jo bare fri uten lønn?

Kjekt at dere planlegger en liten en da :hjerte:

Det er det vi ikke er sikre på, men vi får undersøke litt nærmere hvis det blir et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våknet med kvalme og skjelven kropp i dag. Men karret meg opp og kom meg på jobb. Men ble sendt hjem igjen etter en time. Var stygt redd for at omgangssyken hadde tatt meg, men formen har blitt litt bedre utover dagen. Men nå er kvalmen på vei tilbake igjen sammen med hodepine og frost. Men får bare prøve å slappe av så godt som mulig så jeg kommer meg på jobb igjen i morgen. Liker ikke å være så mye borte nå som jeg fortsatt har prøvetid på jobben.

Fikk litt mer forklaring på det med ferien fra ped.leder i dag, så da ordner ting seg. Sjefen min er en kløne til å forklare ting, men da ped.leder forklarte så var jo alt en selvfølge ;)

men nå er det inn med litt Asperin, lage litt te og gjøre klart til middag før jeg kryper tilbake til sofaen, dyne og heklinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omgangssyken er kommet til oss og.. Alle basene er ramma bortsett fra mi:) Jeg kaster da aldri opp *banki bordet* Men jeg blir slik som du er nå, så vanvittig kvalm at jeg ikke klarer å gjør noe som helst.. Hadde nesten vært en befrielse å bare kastet opp å bli ferdig me det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

omgangssyken er kommet til oss og.. Alle basene er ramma bortsett fra mi:) Jeg kaster da aldri opp *banki bordet* Men jeg blir slik som du er nå, så vanvittig kvalm at jeg ikke klarer å gjør noe som helst.. Hadde nesten vært en befrielse å bare kastet opp å bli ferdig me det..

Kvalmen har heldigvis gitt seg og formen er nå bedre :)

Har fått heklet ferdig 1 1/2 babybootie i dag. Og de blir sååå søte :nigo:

Men nå er det snart senga. Hele ni timer til jeg skal opp....:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du mister INGENTING ved å ta 2 uker ferie uten lønn (permisjon), eneste kravet for permisjonspenger er at du har jobbet de siste 6 av 10 månedene. Og jeg regner med at du vil få betalt gjennom arbeidsgiver og ikke NAV siden du jobber 100%, og da vil de følge "turnusen" din. I tillegg mister du heller ikke retten på svangerskapspenger om du skulle bli dårlig i løpet av graviditeten og ikke kunne jobbe i det hele tatt! Samboeren din må selv jobbe opp sin egen rett for permisjon, uavhengig av deg :)

Og iiiiiik! BabyFrigg is soon coming :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mister INGENTING ved å ta 2 uker ferie uten lønn (permisjon), eneste kravet for permisjonspenger er at du har jobbet de siste 6 av 10 månedene. Og jeg regner med at du vil få betalt gjennom arbeidsgiver og ikke NAV siden du jobber 100%, og da vil de følge "turnusen" din. I tillegg mister du heller ikke retten på svangerskapspenger om du skulle bli dårlig i løpet av graviditeten og ikke kunne jobbe i det hele tatt! Samboeren din må selv jobbe opp sin egen rett for permisjon, uavhengig av deg :)

Og iiiiiik! BabyFrigg is soon coming :D

Var ikke bare fødselspermisjonen vi tenkte på da vi snakket om det med at jeg kanksje måtte ta permisjon uten lønn. Men det er så mange andre regler her og der når man fortsatt er i prøvetid osv osv. Men det ordnet seg med ferien, så i oktober blir det safaritur :nigo:

Hvis det blir noen BabyFrigg, så blir det ikke akkurat soon :ler: Det er fortsatt nesten et år til vi kanskje skal prøve, så kanskje om et par år :ler:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ihihiiiiii, planlegging av nurk! *fjåsete*

Så utrolig kult med safari! Misunnelig! :jepp:

(ikke bli spist av noe, da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra form i dag. Har vært kvalm i hele dag, og nå er det helt forferdelig. Er heldigvis hjemme alene, så har bare meg selv å tenke på. Skal få tatt meg en dusj, lage te å så sette meg i sofaen under dyna og få skrevet ukeplan og månedsplan. Etterpå skal jeg få ferdig babybootsa. Bare noen småting igjen på de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...