Gå til innhold

Sykelig opphengt i min 'fortid' - ødelegger forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når en manns horealarm først har gått av, er det lite som kan gjøres for å skru den av igjen :)

En hundrings på at dette forholdet går rett i dass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeWaters 2.0

En hundrings på at dette forholdet går rett i dass.

Nå er det vel i dette tilfelle heller psykoalarmen hennes som burde blinke frenetisk :)

Er villig til å sette 1000 kroner på at det går i dass. Hans oppførsel vil mest sannsynlig drive henne i armene på en annen mann, og følgelig oppfylle hans profeti akkompagnert av den kjedeligste visa i verden "hva var det jeg sa!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

Om du virkelig elsker denne mannen og vil ha han for alltid, hva er problemet? Er det ikke bedre å bare fortelle han alt sånn at han kan legge dette bak seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel i dette tilfelle heller psykoalarmen hennes som burde blinke frenetisk :)

Hvis kvinner i det hele tatt har en sånn, så går den som regel av ETTER han har reist.

Er villig til å sette 1000 kroner på at det går i dass. Hans oppførsel vil mest sannsynlig drive henne i armene på en annen mann, og følgelig oppfylle hans profeti akkompagnert av den kjedeligste visa i verden "hva var det jeg sa!"

Neh, det er ikke sånn det fungerer. Hun sier selv at han er drømmemannen hennes, og hun vil nok gjøre det meste for å beholde ham, vil jeg tro. Hennes safeste bet er å være åpen og gi ham all den informasjonen han ber om, men han vil da med stor sannsynlighet få høre om ting som gjør det fullstendig uaktuelt for ham å fortsette å ha et forhold til henne. Det er jo TROSS ALT en grunn til at hun ønsker å holde denne informasjonen hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

Han trenger tid til å bygge opp tillit i forholdet. Når hun skjuler ting gjør det bare vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Hadde det akkurat slik med xn min, var sammen med han i 7,5 år. Og det var i alle årene en gjennomgående komflinkt hva hvem hvordan og hva han syntes om det.

For min del var fortid fortid, å det ble etterhvert ganske tungt å hele tida bli minna på

hvordan det hadde vært før og hva han mente om det. At han selv ikke hadd hatt noe færre partnere var ikke noe tema i det hele tatt.

Var vel en stor del av det som tok drepen på hele forholdet til slutt.

Syns du egentlig burde si klart fra til kjæresten din at fortid er fortid, og du gjerne vil la det være det. Dere to skal ha en framtid sammen, og det blir vanskelig når du hele tiden må fortelle om fortiden din.

Sånn gikk det i et lignende forhold som jeg hadde også. Det kunne ikke vare, og nå har vi det bra på hver vår kant i stedet.

Det kommer dessverre ikke til å gå særlig bra om han ikke lærer seg å leve med dette. Lykke til da TS, det er ikke så lett når det egentlig er opp til ham og lite du får gjort. Bare pass på at han ikke tar knekken på selvfølelsen din. Min eks gjorde det med meg. Ikke fordi han var en ond person, men fordi han aldri klarte å leve med at jeg hadde en fortid, han ville ikke ha delt meg med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeWaters 2.0

Det er jo TROSS ALT en grunn til at hun ønsker å holde denne informasjonen hemmelig.

Selvsagt, det er jo av ytterst opphøyde viktighet at han vet navnet på alle hun har pult ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Er det ikke bedre å bare fortelle han alt sånn at han kan legge dette bak seg?

Fordi det aldri stopper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

Fordi det aldri stopper!

Om han tar tak i seg selv så klarer han fint å stoppe. Men da trenger han en tålmodig og ærlig kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt, det er jo av ytterst opphøyde viktighet at han vet navnet på alle hun har pult ;)

For ham er det det. Og for henne er det av ytterst opphøyde viktighet at han ikke forlater henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr. S.O.

Jeg ser du forsøker å argumentere for ditt sterke oppheng i hennes fortid - og jeg synes du lager en salig lapskaus av argumentasjonen. Alt fra symmetri/assymetri i erfaringer, via behov for å være han som tross alt burde være den med mest erfaring (og derfor pådriver i senga)- til behov for å vite eksakt hvem etc slik at du slipper å komme på en fest der der finnes noen som kanskje har pult dama di.

Sett strek og forhold deg til det som finnes her og nå. Hvis du omgås venner som har for vane å snakke dritt om sine venner - så følg rådet til Mike Waters - skift vennekrets. Uansett argumentasjon så er du på villspor. Og når mener du at du har fått vite nok til å roe deg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Havbris. Argumentasjonen din henger ikke på greip, SO, og høres VELDIG ut som ting du har rasjonalisert deg fram til i ettertid. Med andre ord ikke spesielt rasjonelt i det hele tatt.

Tror du trenger å være ærlig med deg selv her. Og hun må være ærlig med deg, ikke minst. Så finner dere nok rimelig kjapt ut om hun er noe for deg.

Ellers er det jo ingen kjærlighet som er større enn den som overvinner sjalusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

For ham er det det.

Navnene bryr han seg ikke om, navnene er kun et symbol for hans ønske om kontroll. Når han får navnene, blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeWaters 2.0

Om han tar tak i seg selv så klarer han fint å stoppe. Men da trenger han en tålmodig og ærlig kjæreste.

Og om jeg bare trener nok så er nok ikke første-11'ern til FC Barcelona langt unna :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest charella

Og om jeg bare trener nok så er nok ikke første-11'ern til FC Barcelona langt unna :)

Nå vet jeg ikke hva 11ern til fc Barcelona er. Men om du virkelig går inn for det så kan du klare det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må gå an å innse at man ikke kan få vite alt om et annet menneske, heller ikke når det gjelder seksuell forhistorie.

"hvis jeg bare fikk vite..." JA? Hva skjer da? Du lurer på noe annet i morgen. Ser for meg at spørsmålene blir mer og mer inngående også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må gå an å innse at man ikke kan få vite alt om et annet menneske, heller ikke når det gjelder seksuell forhistorie.

"hvis jeg bare fikk vite..." JA? Hva skjer da? Du lurer på noe annet i morgen. Ser for meg at spørsmålene blir mer og mer inngående også.

Det store spørsmålet er vel hva han skal bruke dette til? Hvis han må bruke detaljert informasjon om hennes fortid for å styrke selvfølelse eller redusere usikkerhet mht å være den beste ever - så er det risikosport på høyt nivå. Det kan slå ut i helt andre retninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. SO

Mr. S.O.

Jeg ser du forsøker å argumentere for ditt sterke oppheng i hennes fortid - og jeg synes du lager en salig lapskaus av argumentasjonen. Alt fra symmetri/assymetri i erfaringer, via behov for å være han som tross alt burde være den med mest erfaring (og derfor pådriver i senga)- til behov for å vite eksakt hvem etc slik at du slipper å komme på en fest der der finnes noen som kanskje har pult dama di.

Sett strek og forhold deg til det som finnes her og nå. Hvis du omgås venner som har for vane å snakke dritt om sine venner - så følg rådet til Mike Waters - skift vennekrets. Uansett argumentasjon så er du på villspor. Og når mener du at du har fått vite nok til å roe deg?

Hvis jeg forklarer meg rotete så beklager jeg, det er ikke så lett å forklare på en ryddig måte.

Det du refererer til som min argumentasjon, er jo nettopp delvis bare min forklaring på hvorfor jeg tror jeg er usikker/sjalu osv, og den har jeg selvfølgelig kommet frem til i ettertid. Det trenger ikke nødvendigvis å være derfor, men jeg tror det er noe av grunnen. Jeg skriver det fordi det kanskje kan hjelpe på å forklare mitt problem og muligens kan noen relatere seg til det. Når det er sagt føler ikke behov i det hele tatt for å argumentere for hvorfor det er sånn, for det er et faktum.

Det jeg er nødt til å argumentere for er hvorfor jeg spør og graver, og hva jeg ønsker å oppnå med det. I så tillfelle trekker jeg inn det med å være på en fest der noen andre har pult dama mi. Ikke fordi det er en realistisk problemstilling egentlig, men fordi det kan beskrive noe av følelsen jeg har generelt, og hva det vil hjelpe meg å vite. Tror mange kan si seg enig i at de da med fordel ville visst.

Å skifte vennekrets er ikke aktuelt, og det får meg til å lure på hva slags type relasjoner vedkommede som sier det har med sine "venner"? Jeg vet ikke helt hvorfor dette ble et diskusjonstema, men det har seg nå ihvertfall ikke sånn at jeg opplever at noen snakker dritt osv. Litt av poenget er at når jeg vet hvordan gutter(les generelt) snakker om tidligere erobringer, kanskje da spesielt ons så føler jeg meg bedre av å vite. Også hvordan jenter seg imellom snakker om det.

Jeg kan selvfølgelig ikke svare på når jeg har fått vite nok, hadde det bare vært så enkelt. Jeg tror heller ikke det er poenget. Jeg tror poenget er å gjøre hele greia til noe som ikke er så "spennende" eller "forbudt" for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Men om du virkelig går inn for det så kan du klare det meste ;)

Autoreply

MikeWaters 2.0 kunne desverre ikke svare på denne posten, da han er ute på treningsfeltet og trener presisjon, kondis og duelstyrke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Jeg tror poenget er å gjøre hele greia til noe som ikke er så "spennende" eller "forbudt" for meg.

????????????

Drar du tenning av dette? Isåfall forandrer det alt, kos deg som Cuckold og slipp hotwife'en din fri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...