Gå til innhold

Sykelig opphengt i min 'fortid' - ødelegger forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mr.SO

Det er prisverdig at du legger innsats i å forsøke å forstå deg selv på dette opphenget i hennes fortid. Men VIL du egentlig sette strek for denne galskapen?

Hva skjer med deg hvis du bare bestemmer deg for at nok er nok og finito? Og inngår en avtale med Mr. SO om aldri å starte denne utspørringen igjen. Forhør kan ha mange formål - som oftest for å oppklare noe. Her virker det ikke som det er noe oppklaring som er målet.

Ja - klart det kan hende at du utendørs en eller annen gang vil passe en som har vært til sengs med kjæresten din. Hva er problemet. Hvis dere går sammen og møter på en "slik" - plager det deg da at denne personen vet noe du ikke vet? Tror du personen vil stoppe opp og si til kjæresten din "takk for sist - det var et helvetes godt knull"?

Du er virkelig på villspor. Legg fortiden bak deg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mr. SO

Navnene bryr han seg ikke om, navnene er kun et symbol for hans ønske om kontroll. Når han får navnene, blir det noe annet.

Hehe... når jeg har navnene, så vet jeg hvem sine knær jeg skal knuse :P

Neida, men du har rett, navnene bryr jeg meg ikke om. Per, Ola, Trond eller Ahmed. Poenget er at da vet jeg hvem. Jeg føler meg inkludert av dama, det er veldig ærlig, og jeg føler ikke at hun beskytter noe hun har med noen andre for meg. Jeg liker å vite det, så slipper jeg at et eller annet sted i verden er det en som kan sitte med god følelse av at hn har pult henne på et nachpiel i fylla, som jeg ikke vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å vite det, så slipper jeg at et eller annet sted i verden er det en som kan sitte med god følelse av at hn har pult henne på et nachpiel i fylla, som jeg ikke vet om.

Jeg tror du overvurderer folks hukommelse og vektlegging av diverse ONS. Jeg skjønner fremdeles ikke hva du skal med dette. Jeg er redd du opparbeider en liten "database" med ting og tang du kan kaste i ansiktet hennes i krangler i fremtiden. Ikke bra for deg og ikke bra for henne. Slutt mens du har mulighet til å ikke bli helt fanget!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. SO

????????????

Drar du tenning av dette? Isåfall forandrer det alt, kos deg som Cuckold og slipp hotwife'en din fri ;)

Nei, desverre, ikke fullstendig.

Men jeg kan tenne på tanken av å ta henne med en annen mann, og er i alle andre settinger ganske liberal. Tror bare cluet er at det inkluderer meg, ogat jeg har en viss kontroll. Min egen ydmykelse tenner jeg ikke på, jeg liker å være best i de fleste settinger, også ellers i livet. Kanskje litt for mye, åpenbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Jeg liker å vite det, så slipper jeg at et eller annet sted i verden er det en som kan sitte med god følelse av at hn har pult henne på et nachpiel i fylla, som jeg ikke vet om.

Du høres ut som et kupp!

Forøvrig lukter det svada lang vei av denne tråden.

Endret av MikeWaters 2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. SO

Mr.SO

Det er prisverdig at du legger innsats i å forsøke å forstå deg selv på dette opphenget i hennes fortid. Men VIL du egentlig sette strek for denne galskapen?

Hva skjer med deg hvis du bare bestemmer deg for at nok er nok og finito? Og inngår en avtale med Mr. SO om aldri å starte denne utspørringen igjen. Forhør kan ha mange formål - som oftest for å oppklare noe. Her virker det ikke som det er noe oppklaring som er målet.

Ja - klart det kan hende at du utendørs en eller annen gang vil passe en som har vært til sengs med kjæresten din. Hva er problemet. Hvis dere går sammen og møter på en "slik" - plager det deg da at denne personen vet noe du ikke vet? Tror du personen vil stoppe opp og si til kjæresten din "takk for sist - det var et helvetes godt knull"?

Du er virkelig på villspor. Legg fortiden bak deg!

Jeg tror selvfølgelig ikke det vil skje. Og det kan ikke plage meg at personen vet noe ikke jeg vet, om jeg ikke vet om det. Det som plager meg er tanken på at det kan skje, om du skjønner. For den er reel.

I en helt annen setting, for å sette det på spissen. Er det greit om jeg puler rundt, så lenge dama ikke vet om det? Det man ikke vet har man ikke vondt av osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, Mr. SO - du er langt ute på viddene. Du har ingen rett til å vite hvem kjæresten din har hatt seg med før din tid. Og du kan da ikke sammenlikne hennes fortid med om det er greit at du puler rundt, så lenge dama ikke ser det?!? Det hun gjørde, var jo før dere ble kjærester.

Nei. Jeg synes ikke noen har rett til å kryssforhøre en annen om dennes fortid. Og jeg synes at disse lange innleggene her for å rettferdiggjøre hvorfor Mr. SO må vite, bare understreker at dette er st stort problem i forholdet. Man kan ikke gjøre noe med fortiden sin, så å bli bebreidet for at man har hatt flere sexpartnere enn den andre partneren, blir fullstendig destruktivt. Og uansett hvordan du rettferdiggjør ditt ønske om å vite, mr. SO, så har du faktisk overhodet ingenting med hva kjæresten din gjorde da hun ikke var sammen med deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.SO

Det er prisverdig at du legger innsats i å forsøke å forstå deg selv på dette opphenget i hennes fortid. Men VIL du egentlig sette strek for denne galskapen?

Hva skjer med deg hvis du bare bestemmer deg for at nok er nok og finito? Og inngår en avtale med Mr. SO om aldri å starte denne utspørringen igjen. Forhør kan ha mange formål - som oftest for å oppklare noe. Her virker det ikke som det er noe oppklaring som er målet.

Ja - klart det kan hende at du utendørs en eller annen gang vil passe en som har vært til sengs med kjæresten din. Hva er problemet. Hvis dere går sammen og møter på en "slik" - plager det deg da at denne personen vet noe du ikke vet? Tror du personen vil stoppe opp og si til kjæresten din "takk for sist - det var et helvetes godt knull"?

Du er virkelig på villspor. Legg fortiden bak deg!

Jeg tror ikke vi skal være 100 % sikre på at Mr.SO tar feil når han sier at det nettopp er det at hun vegrer seg for å fortelle som gjør dette så interessant (og plagsomt). Sånn sett skal vi ikke se bort fra at én løsning nettopp vil være å svare på alt han spør om, uten skrupler eller forbehold. Så blir det kanskje ikke så spennende lenger.

Personlig har jeg faktisk veldig sans for full åpenhet i et forhold, og synes sånn sett ikke det er noe hverken perverst eller uhørt over å være åpne om slike ting. Men forutsetningen må selvsagt være at han ikke må ha lov å holde det hun forteller mot henne senere. Det vil være "kontraktbrudd" og ganske så uakseptabelt.

Så lenge hun ikke har "roet seg" og mistet noe av den seksuelle eventyrlysten har jeg heller ikke noe problem med at hun har hatt heftige opplevelser med andre før hun traff meg. Det som er sårt er eventuelt om hun har rast fra seg, slik at vi ikke kan oppleve like rå og sterk sex sammen. Eller at hun ikke kan fortelle om det hun har gjort, noe som vil kunne gi en mistanke om at det er noe hun tror jeg ville reagert på, f.eks om det hun hadde opplevd med andre var vesentlig heftigere og mer eksperimentelt enn det hun er villig til sammen med meg. Sånne ting. Med mindre hun har roet seg og mistet suget etter spenning og eksperimentering burde det ikke være noen risiko i å ha full åpenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du pleier å ha mange spesielle meninger cuckold. Men her må jeg si meg helt enig.

Tenkte det samme da jeg så hva du skrev. ;) Fint at man kan være enige av og til også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg faktisk veldig sans for full åpenhet i et forhold, og synes sånn sett ikke det er noe hverken perverst eller uhørt over å være åpne om slike ting. Men forutsetningen må selvsagt være at han ikke må ha lov å holde det hun forteller mot henne senere. Det vil være "kontraktbrudd" og ganske så uakseptabelt.

Jeg har også sans for åpenhet - forutsatt at dette er et felles ønske. Men om jeg oppdaget at mannen min ikke hadde godt av min åpenhet om fortiden - så ville jeg nok ha tenkt meg om flere ganger. Det er ikke uhørt eller perverst å snakke åpent om tidligere forhold. Men når den ene parten åpenbart ikke har godt av det - og bruker det h*n høre mot partneren i neste omgang. Da er det usunt.

Men siden TS har postet et innlegg her på KG og vist tråden til kjæresten - så må det jo være fordi problemstillingen er ugrei for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det med eksen også. Var utro med han jeg var sammen med før eksen og har hatt rett over snittet antall sexpartnere. Dette ble gjenstand for utallige krangler. Har bl.a. blitt kalt "hore" og "ludder". Var aldri utro med eksen. Vi var sammen i 8 år.

Det satt en demper for det meste hvis jeg skulle ut osv. Han var stadig mistenksom. Ikke noe å bygge et godt samliv på når den ene parten henger seg totalt opp i fortiden. Dette ødela mye for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mr. SO

Vet du, Mr. SO - du er langt ute på viddene. Du har ingen rett til å vite hvem kjæresten din har hatt seg med før din tid. Og du kan da ikke sammenlikne hennes fortid med om det er greit at du puler rundt, så lenge dama ikke ser det?!? Det hun gjørde, var jo før dere ble kjærester.

Nei. Jeg synes ikke noen har rett til å kryssforhøre en annen om dennes fortid. Og jeg synes at disse lange innleggene her for å rettferdiggjøre hvorfor Mr. SO må vite, bare understreker at dette er st stort problem i forholdet. Man kan ikke gjøre noe med fortiden sin, så å bli bebreidet for at man har hatt flere sexpartnere enn den andre partneren, blir fullstendig destruktivt. Og uansett hvordan du rettferdiggjør ditt ønske om å vite, mr. SO, så har du faktisk overhodet ingenting med hva kjæresten din gjorde da hun ikke var sammen med deg.

Men jeg har rett til å velge hvilke premisser jeg selv vil være i et forhold på, akkuratt som den andre parten. Jeg kan ikke tvinge noen til å fortelle meg noe som helst, det ønsker jeg ikke gjøre heller, og det ville vært totalt mot sin hensikt i denne sammenhngen, da cluet er uforbeholden åpenhet. Får jeg ikke denne åpenheten vil ikke forholdet være bra for meg. Om min partner ikke ønsker denne åpenheten, er hun i sin fulle rett til å sette ned foten.

Sånn jeg ser det, og eneste logiske for meg er, at det er du som er på villspor, jeg har all rett i verden til å ville vite, for det er en helt frivillig og individuell sak om man vil svare. Sjikanering og skittkasting, blir en annen sak, det er jeg enig at jeg ikke har rett til.

Cuckold forklarer det ganske godt. Desverre har jeg ikke alltid hatt problemet like klart for meg hele tiden og det har nok heller vært en ganske ubehagelig opplevelse for begge, kommunikasjonen har skjedd på feil premisser og virket mot sin hensikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik hadde jeg det med eksen også. Var utro med han jeg var sammen med før eksen og har hatt rett over snittet antall sexpartnere. Dette ble gjenstand for utallige krangler. Har bl.a. blitt kalt "hore" og "ludder". Var aldri utro med eksen. Vi var sammen i 8 år.

Det satt en demper for det meste hvis jeg skulle ut osv. Han var stadig mistenksom. Ikke noe å bygge et godt samliv på når den ene parten henger seg totalt opp i fortiden. Dette ødela mye for vår del.

Da var det vel utroskapen han hengte seg opp i, og ikke antall sexpartnere. Dette er to vidt forskjellige ting da du ved å være utro bedrar en annen og tillitsforholdet mellom deg og ham, mens du ved å ha mange sexpartnere (generelt altså, ikke rettet mot deg) ikke gjør deg skyldig i å gjøre noe galt. Da kan det være forståelig at exen din blir mistenksom når han vet du har vært utro tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kunne vert meg

Jeg var for ikke alt for lenge siden akkurat der du er. Jeg spurte og gravde om antall, grad, hvem var best, hvor var jeg på lista, kem hadde stor pikk(var flere med elefantkuker) osv osv osv. Hun hadde også vert utro i flere tidligere forhold noe hun fortalte meg åpent om.

Jeg gjorde dette av AKKURAT samme grunnlag som deg. Kunne faktisk vert jeg som hadde skrevet hele denne tråden her. Noe av det verste var at flere av hennes tidligere elskere var nære venner av henne.

I starten var det ikke jeg som spurte om noen ting men hun klarte komme med et par utsagn hun ikke burde sagt som fikk meg til og tenke litt. Etter som vi delte litt historier i starten begynte en ball å rulle som var umulig å stoppe. Det blir bare verre og verre, det er noe jeg kan love deg. Du slutter aldri og tenke på de samme spørsmålene for det er på en måte litt godt med selvpining samtidig som det er helt jævlig og skaper sykt med usikkerhet. Jeg stolte 100% på exen siden hun var så ærlig om ting men dette viste seg å ikke stemme. Da forholdet en mnd var litt på hell var hun uto og ting gikk til helvette.

Mye av usikkerheten jeg hadde var at det var mitt første skikkelige forhold og hun hadde en god del mer sexpartnere/forhold og kinky opplevelser en meg. Noe av det som var med å bygge opp frustrasjon var at jeg selv ser ganske bra ut og ikke fant exen tiltrekkende i starten men ble forelsket over tid. Da jeg tenkte på det meste, irriterte det meg at hun hadde hatt så mye villere liv en meg da jeg egentlig følte meg en del hakk over hun på fysikk/utseende noe jeg mistenker du også gjør. Jeg sa det selvsagt aldri til hun.

No ett år senere er jeg kommer over exen og vet med 100% sikkerhet at jeg i mitt neste forhold vil jeg ikke vit NOEN TING. Eneste jeg vil vite er om hun har vert utro tidligere i livet for da har hun ingen fremtid med meg. Sexpartnere osv vil jeg ikke høre noe om for vist det er noe jeg ikke liker vet jeg jeg kommer til å henge meg opp i det, og det er som en skrev over, når dama først har fått horestempelet oppi hodet ditt er det ingen vei tilbake selv om aldri sier det til henne.

Kunne skrevet mye mer men har ikke tid, men det eneste jeg kan anbefale deg er å bestemme deg for å ikke spørre noe som helst eller tenke på det de kommende mnd. Om du ikke klarer dette med en gang er du allerede alt for langt nede i driten tankemessing og forholdet er vel egentlig allerede ferdig. Dette gjelder både når dere krangler og er venner. Om du klarer slutte å spørre men allikevel tenker på det er dere også ferdig.

Men til de som sier alle med en slik tankegang er psycho osv er helt på bærtur. Dette var noe jeg sleit med for det meste og bygger ikke på kontrollbehov osv. Eksen min kunne overnatte hos kompiser gå så mye hun ville på byen osv uten at jeg satte spørsmåltegn ved noe som helst. Så dere som sammenligner controle-freaks med usikkerhetskomplekset her tar skammelig feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mr SO - selvfølgelig har du rett til å definere hvilke premisser du ønsker å bygge et forholde på. Men har jeg misforstått helt her - er ikke du kjæresten til trådstarter? Slik jeg leser det første innlegget til TS så er ikke disse premissene helt greie for henne - og det er på bakgrunn av dette jeg har svart. Men det er mulig jeg har gått helt i baret!!!

Du er i det minste tydelig på din rett - om enn mer utydelig på hvorfor dette er så viktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke vi skal være 100 % sikre på at Mr.SO tar feil når han sier at det nettopp er det at hun vegrer seg for å fortelle som gjør dette så interessant (og plagsomt). Sånn sett skal vi ikke se bort fra at én løsning nettopp vil være å svare på alt han spør om, uten skrupler eller forbehold. Så blir det kanskje ikke så spennende lenger.

Personlig har jeg faktisk veldig sans for full åpenhet i et forhold, og synes sånn sett ikke det er noe hverken perverst eller uhørt over å være åpne om slike ting. Men forutsetningen må selvsagt være at han ikke må ha lov å holde det hun forteller mot henne senere. Det vil være "kontraktbrudd" og ganske så uakseptabelt.

Jeg har også sans for åpenhet - forutsatt at dette er et felles ønske. Men om jeg oppdaget at mannen min ikke hadde godt av min åpenhet om fortiden - så ville jeg nok ha tenkt meg om flere ganger. Det er ikke uhørt eller perverst å snakke åpent om tidligere forhold. Men når den ene parten åpenbart ikke har godt av det - og bruker det h*n høre mot partneren i neste omgang. Da er det usunt.

Men siden TS har postet et innlegg her på KG og vist tråden til kjæresten - så må det jo være fordi problemstillingen er ugrei for henne.

Jo, men spørsmålet er om det er som du sier, at han ikke har godt av å vite. Eller om det kanskje heller er noe med måten hun har strittet imot som har vekket en mistanke om at hun tror det er ting i fortiden hennes han ikke har godt av å vite. Dette kan minne litt om problematikken når politikere har nektet å fortelle åpent om det de har gjort, historiene fra Manuela Ramin-Osmundsen til Åslaug Haga: Problemet har ofte ikke vært det de har gjort, at det i seg selv var så fryktelig, det som har ødelagt har vært måten de har forsøkte å holde igjen informasjon, nekte for det som er skjedd, for først å innrømme det når de ikke har noe annet valg. Dette er selvsagt ikke helt samme situasjon, for her er det ikke snakk om at jenta har gjort noe galt, men det som eventuelt er parallelt er at det er reaksjonen hennes, en merkbar frykt for at "dette er noe du ikke har godt av å vite" mer enn det som avsløres som skaper en uheldig mistenksomhet hos gutten.

Jeg tror faktisk det er fullt mulig å gjøre kort prosess med slike situasjoner - rett og slett ved ikke å holde noe tilbake. Slipp inn nok lys, så sprekker trollet. Trollet trives bare i mørke og halvmørke. Hvis hun ikke opptrer som om hun sitter på en forhistorie han ikke har godt av å vite om, vil det neppe virke så spennende lenger. Det er selvsagt ikke en farbar vei hvis hun virkelig har noe å skjule, hvis hun virkelig har "roet seg" og ikke lenger er like eventyrlysten og ute etter spenning som hun var, da kan sannheten være tung å svelge, ville i hvert fall vært det for meg. Men jeg ville jo ønske å vite det uansett. Noe annet ville jo være å bygge forholdet på en løgn. Hvis hun har vært villere før, og ikke lenger har de samme lystene synes jeg det er bare rett og rimelig at jeg som hennes kjæreste skal vite det. Og så får jeg på dette grunnlag avgjøre om forholdet likevel har livets rett, om dette er noe jeg kan leve med. Personlig håper jeg jo at jeg skal treffe kvinnen i mitt liv før hun har mistet hungeren etter seksuelle eksesser, så jeg håper på sett og vis at jeg slipper å komme i den situasjon igjen. Men vil selvsagt vite det hvis det er slik det ligger an.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men spørsmålet er om det er som du sier, at han ikke har godt av å vite. Eller om det kanskje heller er noe med måten hun har strittet imot på som har vekket en mistanke om at hun tror det er ting i fortiden hennes han ikke har godt av å vite.

Det er godt mulig at jeg tar helt feil her - at han fint tåler det. Men slik jeg leser innlegget til TS - så er ikke jeg helt sikker på om hun tåler dette så godt. Og hun er jo også en part her. På samme måte som Mr SO fastholder sin rett til å lage sine premisser som altså innebærer full åpenhet om ALT som har med tidligere partnere å gjøre - på samme måte er hun i sin rett til å verne om detaljer fra tidligere forhold. Sannsynligvis har hun gitt ham informasjon nok til at han får en "oversikt" - hun har kommet ham i møte - mange skritt. Men han vil ha mer - og når hun ikke ønsker å gå en cm videre så trigger det hans nysgjerrighet. Ikke spesielt vanskelig å se at dette mønsteret i parforholdet forsterker seg selv. Spørsmålet er da - hvem skal bryte mønsteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig at jeg tar helt feil her - at han fint tåler det. Men slik jeg leser innlegget til TS - så er ikke jeg helt sikker på om hun tåler dette så godt. Og hun er jo også en part her. På samme måte som Mr SO fastholder sin rett til å lage sine premisser som altså innebærer full åpenhet om ALT som har med tidligere partnere å gjøre - på samme måte er hun i sin rett til å verne om detaljer fra tidligere forhold. Sannsynligvis har hun gitt ham informasjon nok til at han får en "oversikt" - hun har kommet ham i møte - mange skritt. Men han vil ha mer - og når hun ikke ønsker å gå en cm videre så trigger det hans nysgjerrighet. Ikke spesielt vanskelig å se at dette mønsteret i parforholdet forsterker seg selv. Spørsmålet er da - hvem skal bryte mønsteret?

Det må paret nesten få lov til komme frem til selv. Men hvis de skulle spørre meg om råd tror jeg det beste ville være åpenhet - kanskje inntil en viss grense. Det går f.eks an å unngå å utlevere tidligere partnere i for stor grad ved å være åpen om hva man har gjort, men ikke gå inn på akkurat hva man har gjort med hvem. Og så lenge hun har fortalt om alle store ting slik at ny informasjon som kommer frem bare blir småpirk og bagateller sammenliknet med det hun allerede har fortalt, tror jeg hans interesse vil avta av seg selv. Det er muligheten for at det ligger noe der, noe man har grunn til å være sjalu på, som puster liv i denne dynamikken. Legg frem alt det store, slik at alt du heretter har å fortelle vil være mer trivielt og ubetydelig, så vil dere være på god vei til å gjøre ytterligere graving til en mindre spennende affære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...