Gå til innhold

Sykelig opphengt i min 'fortid' - ødelegger forholdet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ludovie

Det han sier er at om jenta hadde sagt "jeg har eksprimentert sexuelt tidligere og funnet ut at det ikke er noe for meg"

- så kunne han valgt svare "vel, for meg er det viktig å kunne leke litt så da takker jeg for meg"

ferdig med det liksom....

Men det er da også nøyaktig dette mange av "motstanderne" hans har uttrykt, også. Så det er jo ikke akkurat dette diskusjonen dreier seg om. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bare meg eller VIL dere for alt i verden misforstå alt cuckold skriver? FOr jeg har ingen problemer med å lese essensen i det som forsøkes formidles her altså..

Det han sier er at om jenta hadde sagt "jeg har eksprimentert sexuelt tidligere og funnet ut at det ikke er noe for meg"

- så kunne han valgt svare "vel, for meg er det viktig å kunne leke litt så da takker jeg for meg"

ferdig med det liksom....

*skjønner ikke problemet* :popcorn:

Men det er da også nøyaktig dette mange av "motstanderne" hans har uttrykt, også. Så det er jo ikke akkurat dette diskusjonen dreier seg om. :)

Er det det? Jeg har jo tvert imot oppfattet det som at Fønix ikke kunne skjønne at det ville gjøre noe fra eller til om hun holdt sin fortid hemmelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men når jeg trakk frem mitt eksempel i denne tråden var det ikke fordi jeg mente å ha fasit for alle, du må gjerne vurdere dette annerledes, det kan også Mr.SO gjøre, jeg trakk frem mitt eksempel fordi det er et eksempel på at en slik spørre- og grave-periode kan gå over, og at det i visse tilfeller kan være lurt å åpne helt opp. Det var i hvert fall det eneste rette i mitt forhold.

Så kan vi ha våre helt ulike stadarder og ulike ønsker for hvordan forholdet skal være, jeg har ikke noe behov for å sette opp mitt ønske om å dele de råeste opplevelsene med kvinnen i mitt liv som en slags fasit, som et ønske alle menn burde dele. Du må få ha dine ønsker, jeg har mine. Vi mennesker er forskjellige, det kan ikke være én løsning som er rett for alle.

Men det som er relevant i denne tråden er at det faktisk finnes forhold der man har kommet ut av en slik negativ spørre- og grave-periode ved full åpenhet. Det var det nemlig mange som benektet, man var veldig ivrige på å fordømme Mr.SO og avskrive forholdet som dødsdømt. Jeg har bare forsøkt å utgjøre en liten motvekt til alle de som dømmer Mr.SO og forholdet han har til TS nord og ned. Det er håp, og løsningen trenger ikke være så langt unna.

For her sier jo Katten at han kan toppe eventuelle "rå" opplevelser i fortiden med "mainstream" sex, mens du begynner å bable om åpenhet.

Jeg svarte da på det Katten skrev, gjorde jeg ikke det da? Jeg svarte at Kattens vurderinger selvsagt er gyldige for Katten og at jeg ikke har noe ønske om å prakke mine vurderinger (av betydningen av å dele eksesser) på ham. Hvis han synes det er ideelt å toppe eksesser med bra mainstream-sex er det helt kurant, men dette er slik han vurderer det i sitt liv, det er ikke mer naturlig at jeg adopterer hans syn enn at han adopterer mitt.

Dette er for øvrig ikke avgjørende på noen måte i forhold til trådens tema, for når jeg viser til mitt eget liv og erfaringer jeg har gjort er det ikke fordi jeg mener dette på alle måter er parallelt med TS og Mr.SOs situasjon, jeg har tvert imot forstått at TS ikke har rast fra seg så det er helt klart at de er i en litt annen situasjon. Jeg har vist til egne erfaringer for å imøtegå påstanden at det er umulig å komme gjennom en slik spørre- og grave-periode, påstanden at det å åpne opp og la solen skinne inn ikke vil kunne bety noe fra eller til, men at det er dømt å bli verre uansett hvor åpen hun er. Slik var omkvedet, men slik trenger det ikke være.

Jeg vet av erfaring at det går an å komme gjennom en sånn periode og få trygghet på at man etter hvert vet det som er å vite. Det er plagsomt for begge parter mens det står på, men det går an å komme gjennom det. Og åpenhet kan være en løsning.

Endret av Cuckold
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse damene som liksom har rast fra seg, har funnet Cuckold så kjedelig i senga at de ikke har hatt noe ønske om å eksessere med ham, jeg. Hvis han puler som han diskuterer, egoistisk, får alt til å handle om seg og sine problemer og sin nytelse, så er det jaggu ikke mye moro å pule på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror disse damene som liksom har rast fra seg, har funnet Cuckold så kjedelig i senga at de ikke har hatt noe ønske om å eksessere med ham, jeg.

Titt titt, bak anonymknappen.

Hvis han puler som han diskuterer, egoistisk, får alt til å handle om seg og sine problemer og sin nytelse, så er det jaggu ikke mye moro å pule på.

Det ser da ut til at han er riktig så dyktig på å få damene opphisset.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cuckold:

Det kan for øvrig virke som du diskuterer en litt annen problemstilling enn de fleste andre her inne (inkludert TS og Mr SO). Du har tydeligvis selv vært i en situasjon som hadde visse likhetstrekk med den som er tema i denne tråden, og ser ut til å ta utgangspunkt i at situasjonene kan løses på samme måte, uten å ta hensyn til de påfallende store forskjellene mellom din historie og historien som paret i denne tråden forteller. For meg er det temmelig åpenbart at problemet til TS og Mr SO ikke dreier seg om manglende åpenhet, og at din erfaring/historie dermed har begrenset overføringsverdi. De rådene du gir, ser for meg ut til å rette seg langt mer mot den situasjonen du selv opplevde enn mot den situasjonen TS og Mr SO er i.

Fønix! Jeg vil gifte meg med deg! Og med Havbris også tror jeg, basert på deres veldig gode refleksjoner i denne diskusjonen.

Det er så påfallende hvordan kvinner som har sex fordi de liker sex blir sett på som "brukt opp" og minker i verdi, mens menn gjør det motsatte. Tror ts sin kjæreste bør ta seg selv ordentlig i nakken og spørre seg selv om det virkelig er rettferdig at menn kan ha sex for sexens skyld, mens kvinner ikke kan det uten å bli dømt. Han bør også se situasjonen fra sin partners side - hvordan opplever hun de stadige utspørringene? Er hans behov etter å få vite så stort at han er villig til å ofre dette forholdet - og fremtidige forhold, siden nissen blir med på lassen - for å få de svarene som likevel ikke vil dekke det behovet han har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jabba jabba

TS og dama er i en helt annen situasjon enn Cuckold, de bør komme seg til en parrådgiver og finne ut av hvordan de skal kommunisere.

Ut fra det jeg har lest av Cuckold så tenner han jo litt på at hans damer har seg med andre menn og forteller han om det etterpå, så for han så blir jo det å grave og spørre om detaljer ikke bare noe han må vite for å sjekke ut om dama har hatt annen sex med andre enn med han men også noe han tenner på. Og i et annet innlegg så sier han at han vil at damene skal ha den beste sexen med han, at han er den beste. Vi vil vel alle være den beste kjæresten vår har sex med. Når det kommer til å få like mye som de andre mennene i damenes forhold så blir det for mye sutring for meg, det er sånn ungene mine driver på når de skal være sikker på at de får like mye godteri og brus og hva det måtte være som de andre søsknene. Vil ikke damen leke så får dere gå hver til dere, men jeg ville vel kanskje snakket litt om mine preferanser på forhånd og ikke anta at den damen som er kjedelig i senga skal bli bedre etter hvert. Da blir det ikke så mye "bortkastet" tid. Alt grensesprengende opphører å være grensesprengende etter en tid, det blir en vane det også og da må man over på noe enda mer grensesprengende som også blir en vane.. Hva slags grensesprengende sex er det han prater om egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeWaters 2.0

Er det det? Jeg har jo tvert imot oppfattet det som at Fønix ikke kunne skjønne at det ville gjøre noe fra eller til om hun holdt sin fortid hemmelig.

Han lurer vel på hva informasjonen skal brukes til ;)

Det du gnåler om her som ikke har noen relevans til tråden forøvrig er at du ønsker å vite om den sexen du har "nå" som er kjedelig og mangelfull kommer til å vedvare eller om den blir bedre og mer eksperimentell med tid?

Enten:

A: Har hun rast fra seg

B: Er hun litt sjenert i starten

C: Er hun simpelthen kjedelig og mangelfull

D: Er hun Hotwife fra dag1

Du ønsker på et tidlig tidspunkt å finne ut hvilken kategori hun tilhører, er det B eller D er det bryllupp, er det A eller C er det "next, please!".

Har jeg forstått deg rett? :)

Endret av MikeWaters 2.0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker som så at om man vet alt... så havner man fort opp i situasjoner som:

"Å, du likte jo å få tommel'n i toern ved doggy med han du var sammen med for 2 år siden... Hva er feil med tommel'n min a??"

"Hvorfor får ikke jeg sprute deg der og der og der og der... fordi det fikk jo han du var sammen med da og da.."

Det blir gærent for meg altså... Lag egen eksistens, drit i fortid.. på sånne ting hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS og dama er i en helt annen situasjon enn Cuckold, de bør komme seg til en parrådgiver og finne ut av hvordan de skal kommunisere.

Ut fra det jeg har lest av Cuckold så tenner han jo litt på at hans damer har seg med andre menn og forteller han om det etterpå, så for han så blir jo det å grave og spørre om detaljer ikke bare noe han må vite for å sjekke ut om dama har hatt annen sex med andre enn med han men også noe han tenner på. Og i et annet innlegg så sier han at han vil at damene skal ha den beste sexen med han, at han er den beste. Vi vil vel alle være den beste kjæresten vår har sex med. Når det kommer til å få like mye som de andre mennene i damenes forhold så blir det for mye sutring for meg, det er sånn ungene mine driver på når de skal være sikker på at de får like mye godteri og brus og hva det måtte være som de andre søsknene. Vil ikke damen leke så får dere gå hver til dere, men jeg ville vel kanskje snakket litt om mine preferanser på forhånd og ikke anta at den damen som er kjedelig i senga skal bli bedre etter hvert. Da blir det ikke så mye "bortkastet" tid. Alt grensesprengende opphører å være grensesprengende etter en tid, det blir en vane det også og da må man over på noe enda mer grensesprengende som også blir en vane.. Hva slags grensesprengende sex er det han prater om egentlig?

Dette ble veldig spekulativt og teoretisk. Jeg har ikke tenkt å la denne debatten avspores ytterligere av å trekke inn hva slags eksperimentell sex jeg kan sette pris på. Jeg er ganske altetende og eventyrlysten på det seksuelle området, så her er det store muligheter, men mye kommer også an på henne og hennes seksualitet, i hvilken retning den går.

Å trekke inn dette at jeg tenner på at dama har sex med andre i denne tråden er litt tullete, det har absolutt ingenting å gjøre med noe av det vi her snakker om. Så den problematikken kan vi la ligge. Jeg ønsker å ha åpenhet om fortiden, har alltid satt pris på åpenhet i mine forhold, dette har ingenting med min cuckold-fetisj å gjøre, det er jo først relativt nylig jeg har kommet til at dette er en side av min seksualitet jeg gjerne vil leve ut, jeg var langt fra noen cuckold i de forholdene jeg her snakker om.

Det er også ganske teoretisk og lite realistisk å foreslå at folk skal avklare i begynnelsen av et forhold hva den andre kan tenkes å være med på av eksesser. Hadde jeg vært så klønete hadde jeg aldri oppnådd annet enn å skyve jenter fra meg. Skjønner at du antagelig er jente selv og følgelig ikke har forståelse for mannens rolle som varsom men tålmodig pådriver i det seksuelle. Det er selvsagt mulig å se om en jente er veldig prippen og fullstendig avvisende til all eksperimentering, men er hun litt mer åpen er det vanskelig å avgjøre hvor langt man kan utvikle et seksualliv, og det dummeste man kunne gjort er jo å begynne å snakke om dette tidlig i forholdet. Dette er noe man må utforske sammen, det ligger faktisk i sakens natur at hun ikke på forhånd vet helt hvor grensene går. Hvis hun ikke har eksperimentert mye allerede. Har man et godt og spennende seksualliv vil det kunne utvikles etter hvert som tiden går , slik at hun for to år siden ville satt kaffen i halsen om noen hadde sagt at hun kom til å gjøre det hun er med på i dag. Sånn er vi mennesker. Mange av oss i hvert fall.

Det du skriver om at all grensesprengende sex blir mindre grensesprengende etter hvert er jo kanskje til en viss grad riktig, i hvert fall for noen, men det er jo definitivt ikke noe argument mot åpenhet. Det du sier da er jo tvert imot at den som ønsker å dele det heftigste eksperimentelle opplevelser med dama bør sørge for å bli sammen med henne før hun har eksperimentert for mye. Dermed går du jo faktisk mye lenger enn meg, jeg har nøyd meg med å si at det er viktig for meg at jeg får dele de råeste opplevelsene med kvinnen i mitt liv, jeg vil ikke avskrive en jente bare fordi hun har hatt et vilt og eksperimentelt sexliv hvis hun fremdeles har evnen til å oppleve den samme spenning ved eksesser. Men er denne muligheten borte, enten fordi du har rett i at alt er mest spennende første gang, eller fordi hun føler at hun har rast fra seg, er det selvsagt bedre at hun finner seg en mann som ikke har noe sterkt ønske om å dele slike opplevelser med kvinnen i sitt liv.

Men jeg forstår ikke hvorfor det skal være nødvendig å terpe videre på min historie, det blir meningsløst at jeg skal bruke masse tid på å forsvare at jeg faktisk snakker sant når jeg sier at jeg har opplevd jenter som raser fra seg, dette er jo for det første noe jeg har opplevd på kroppen og som det er tullete å trekke i tvil, og for det andre helt på siden av tema for tråden. Når jeg har trukket frem mitt eksempel er det bare for å vise at det faktisk er mulig å komme gjennom en slik spørre- og grave-periode, at det er feil når noen påstår at en som først har begynt å spørre og grave aldri vil gi seg, og at åpenhet, det å slutte å holde igjen på informasjon om fortiden ikke kan ha noe for seg i en slik fase.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lurer vel på hva informasjonen skal brukes til ;)

Det du gnåler om her som ikke har noen relevans til tråden forøvrig er at du ønsker å vite om den sexen du har "nå" som er kjedelig og mangelfull kommer til å vedvare eller om den blir bedre og mer eksperimentell med tid?

Enten:

A: Har hun rast fra seg

B: Er hun litt sjenert i starten

C: Er hun simpelthen kjedelig og mangelfull

D: Er hun Hotwife fra dag1

Du ønsker på et tidlig tidspunkt å finne ut hvilken kategori hun tilhører, er det B eller D er det bryllupp, er det A eller C er det "next, please!".

Har jeg forstått deg rett? :)

Ja, det var riktig forstått. Bortsett fra at jeg ikke vil kalle sexen i begynnelsen av et forhold kjedelig og mangelfull bare fordi den ikke er veldig heftig og eksperimentell. Men jeg vil gjerne vite om det hvis hun selv vet at hun har rast fra seg og at det derfor ikke er mulighet til å utvikle seksuallivet på samme måte som om hun fremdeles skulle ha evnen til å oppleve spenning ved eksesser. Og er man åpne om fortiden vil dette nødvendigvis komme frem, for hvis hun har hatt et heftig og eksperimentelt sexliv, men ikke lenger søker mot det grensesprengende og eksperimentelle, vil dette bli et tema og hun vil bli nødt til å informere meg om at hun på sett og vis har rast fra seg. For å forklare hvorfor det ikke lenger er aktuelt. Og så kan jeg ta et informert valg om dette er noe jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fønix! Jeg vil gifte meg med deg! Og med Havbris også tror jeg, basert på deres veldig gode refleksjoner i denne diskusjonen.

Det er så påfallende hvordan kvinner som har sex fordi de liker sex blir sett på som "brukt opp" og minker i verdi, mens menn gjør det motsatte.

Aha, så det er DETTE saken dreier seg om. Med ett ble det klart hva det er som foregår i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Hei.

Fare for at dette blir langt, huker av som anonym på denne.. Håper noen tar seg tiden med å lese og komme med tilbakemelding.. Gjerne de som har lignende erfaringer - enten som han eller meg..

Jeg og min kjære har vært sammen i ca 2 år nå. Er begge i midten av 20-årene. Dette er en mann jeg ser for meg å få barn med, bli gammel med osv. Jeg er med andre ord VELDIG fornøyd og vi har det absolutt bra sammen - men unntak av en ting; han er ekstremt opphengt i min fortid når det kommer til antall partnere, hvem de er, hva jeg, av seksuelle 'erfaringer', har gjordt med de forskjellige osvosv..

Han har, i motsetning til meg, alltid vært i langt forhold og forklarer denne 'usikkerheten' med at han har gått glipp av 'singellivet' osv. Når det gjelder meg, på den andre siden, så har jeg hatt sporadiske forhold med et innslag av ONS i ny og ne. I tillegg til 2-3 lengere forhold. Nettopp fordi jeg ikke har funnet 'den rette' på et tidligere tidspunkt.

Han står på at han absolutt ikke vil være singel, han vil være med meg, men han klarer ikke infinne seg med at jeg har levd et annet liv enn han, at jeg har hatt flere partnere enn han, at jeg har vært på flere fester enn han osvosv.. Dette setter en STOR demper for forholdet.

Han går i perioder inn i noe lignende deprimerte perioder - hvor han enten er sur, ikke vil snakke eller vil snakke; dvs. kryssforhøre meg om alt: Hvem, hva, hvor osv. Jeg vil tippe det er sånn va. en uke pr. mnd..

Problemet her er at jeg begynner å bli usikker på hvem eller hva som er urimelig her.. Jeg har tidligere følt meg til en viss grad presset til å si antall seksuelle parntere, gitt navnet på mine ekser, fortalt om mine erfaringer når det kommer til seksuell 'utforsking' - men problemet er at han aldri blir 'mettet' på informasjon. På en måte har jeg ikke noe problemer med å redegjøre for 'mitt tidligere liv' - men slik som dette har utviklet seg så begynner jeg å lure på om jeg har gjort en feil ved å i det heletatt fortelle noe somhelst..

Videre så har han laget seg et intrykk av meg tidligere som er umulig å endre uansett hva jeg sier..

Jeg syntes på ingen måte at han er 'kjedelig' eller bare den 'den trygge/gode' - slik som han føler det selv.

Når vi forsøker å snakke om dette ender det bare i krangling og skittkasting. Det nyeste nå er at han vil at jeg, med navn, skal ramse opp de jeg har hatt sex med.. Jeg vet ikke hva som er riktig av meg å gjøre her... Jeg har tidligere gitt han antall, ca. tidspunkt (år), ONS, dealeren og forhold osvosv.. På en måte kan jeg gjerne fortelle han det - på den andre måten så er det noe som strider imot.. Vanskelig å forklare.. Føler meg litt iuglesett/tråkket på ol.. Dette strider litt imot ting jeg anser som privat - og ikke noe som hører hjemme i et forhold..

Er det jeg som er urimelig her? Føler jeg har strukket meg langt for å imøtekomme hans problemer rundt dette, men nå begynner jeg å fornemme at strikken snart er strukket FOR langt..

Er det noen som feks. har vært i min situasjon, eller som kjenner seg igjen i min samboers problemer??

Hadde blitt evig takknemlig for råd..

Jeg er mann.

Min partner har hatt 25 sexpartnere, hatt trekant og aldri vært i et langt forhold utenom med meg.

Jeg var også opphengt i dette, plaget meg og på en måte litt enda. Jeg likte ikke tenke på min kjæreste som løs og horete...noe jeg gjorde. Og at hun hadde tatt initiativet til trekanten.

Men vi har det veldig bra sammen, så det går greit. Og som hun sier, hun søkte bare kjærlighet, og mennene var ikke interessert mer etter første omgang i sengen. Hun følte seg brukt.

Så jeg tenker. Om antallet sexpartnere passerer 25, og du ikke har funnet kjærligheten, er det en lov som sier at du må stoppe fordi du bli sett på som løs?

Jeg liker ikke tanken på alle disse sexpartnerne, men jeg forstå henne dog likevel

Anonymous poster hash: 3149d...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg godt igjen i denne typen sin tankegang, og dette er noe jeg føler går igjen i mange forhold. Damen har vært en løs tøs tidligere, noe som irriterer typen, det hjelper lite at det er lenge siden. Hun irriterer seg over at han ikke kan la fortid være fortid.

Jeg tror ikke det er noen enkel løsning på problemet. Menn er biologisk programmert til å unngå å dele damen sin med andre. At fortiden likevel plager dem, er kanskje en psykologisk "snarvei" som slår litt feil ut i det moderne samfunnet. Men det er ikke noe man bare kan "komme over" plutselig. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er litt gammel, jeg har ikke lest alle innleggene, og jeg hater standard KG-bitchsvar, men jeg sier nå likevel det jeg på ramme alvor mener:

Dump ham!

Det er f* meg helt sjukt å be om navn på tidligere sexpartnere i tillegg til den andre snokingen og utspørringen. Mannen trenger behandling. Fyren er jo farlig.



Anonymous poster hash: bba12...a65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...