Gå til innhold

Kelsey's Diary

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann Kelsey :vinke:

Hvordan står det til?

Takk for hilsen i dagboka mi!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har Frøken KalloRilla bestemt seg for å legge igjen en helgehilsen i dagbøkene til fjærn og nær.

Ha en fortreffelig helg og bruk den som best du kan ;) Det skal i hvertfall jeg

:klem:

Skrevet

Hvordan går det med deg? :)

Skrevet

Hei Kelsey! Hvordan står det til? Er det lenge til du skal tilbake til gamlelandet?

Skrevet

Det går bare bra med meg vettu :wink: Er "endelig" tilbake fra ferie nå. Tusen takk for alle meldinger i dagboka mi forresten :)

Begynte uka i Lake Chelan med vertsfamilien min, en innsjø ca. 3 timer unna her. Jeg bor 20min unna havet, og her er det trær og atter trær, samtidig som man skimter snødekte fjell i bakgrunnen. Ganske likt Norge med andre ord (ihvertfall den delen av Norge jeg kommer fra). For å komme til Lake Chelan må man kjøre over disse fjellene (Cascades, fjellkjeden som bl.a. Mount Rainier ligger i). På andre siden er det også masse skog, men når man får kjørt en halvtimes tid forandrer landskapet seg drastisk. Trærne blir borte og et brunt og tørt ørkenlandskap kommer frem. Dessuten er temeraturene nærmere 40 grader om sommeren, mot 30 her i Seattle området.

Vi bodde i en leilighet rett nede ved vannet, og mesteparten av tiden ble brukt til å slappe av på stranda eller ved bassenget. Skjønt slappe av. Etter fem dager på ferie med tre små barn har jeg kommet til konklusjonen at jeg skal vente mange år før jeg selv får unger :ler: Spørs hvor lenge følger mitt eget råd da, det er jo så greit å si at man skal vente med å få barn når man er singel :wink:

På fredag dro vi hjem fra Lake Chelan, jeg kjørte nesten hele veien, og vi var hjemme ca. klokka fire. Da hadde jeg en og en halv time på å gjøre meg klar til neste ferietur. Jeg kastet noen klær i vaskemaskinen og dro ut for å sette inn ukas lønning på kontoen min. Klokka halv seks ble jeg hentet, og en time senere var jeg på vei til Vancouver. Da vi kom opp dit (kjøretur på to timer) fant vi ut at hun som hadde booket hostelet for oss antageligvis hadde funnet det verste hostelet i hele Vancouver. Det var gammelt og møkkete, og masse merkelige folk. Men siden det bare var for to netter så gjør det meg ingenting, det er sånne opplevelser man husker best og har mest morro med i etterkant. Våres rom lå mot en bakgård, og ved vinduet var det en klistret opp en lapp: "If people are being loud in the courtyard yell "Shut up" and come and buy earplugs for 50 cents at the front desk" :ler: Det var ingen som bråkte i bakgården da vi var der, litt kjedelig kanskje, det hadde jo vært morsomt å følge rådet.

Utenom hostelet så var Vancouver en super by. Likte meg veldig godt, og vet jeg kommer til å dra tilbake flere ganger. Det var liv og røre overalt, og mye å se/gjøre. De to dagene jeg var der fikk jeg bare sett en brøkdel, men det gjør jo ingenting, skal tilbake allerede i oktober. På lørdag brukte vi mesteparten av dagen på Vancouver Aquarium. Masse fint å se på, blant annet sjøløver og krokodiller. Tok også noen bilder som jeg ble veldig fornøyd med. Akvariet ligger i Stanley Park, en enorm park som ligger nesten downtown. Ble imponert av størrelsen og beliggenheten, det er jo et supert tilbud til besøkende og fastboende. Desverre fikk vi ikke sett så mye av parken som vi ville pga dårlig vær. Hele den nordvestlige kysten har hatt en flott sommer, med sol i nesten to måneder nå, men selvfølgelig var det skikkelig regnvær i helga :-? Selvfølgelig hadde vi verken regnklær eller paraplyer så vi løp febrilsk mellom hus/busser/trær osv.

Lørdag kveld var jeg ute på byen, for første gang på "år og dag". I Canada er det nemlig bare 19års grense, i motsetning til 21års grensen her i USA. Det var egentlig ikke det helt store, var på en klubb som ikke passet min smak helt. Men jeg hadde mye "å se på" ihvertfall, canadiske gutter/menn er faktisk mye kjekkere enn de amerikanske. Vet ikke hvorfor, men man kan se en umiddelbar forskjell når man kjører over grensen - til og med grensevaktene var søte :ler:

Søndag morgen måtte jeg opp tidlig, da jeg skulle møte en slekting som bor i Vancouver. Nærmere bestemt pappa sitt søskenbarn og min tremenning (som desverre ikke var hjemme). De har bodd i Vancouver i 11 år, og jeg kunne ikke huske han i hele tatt, derfor var det både spennende og skummelt. Han var veldig grei, og viste meg rundt i byen. Når jeg skal til Vancouver i oktober skal jeg overnatte hos han. Gleder meg til det, er alltid morsomt å bo hos lokalkjente, da får man som regel mye mer ut av oppholdet.

Synes det var litt morsomt hvordan vi kommuniserte da. Faren min er dansk, så derfor er søskenbarnet hans dansk også. På telefonen før møtet snakket vi mest engelsk, med noen norske/danske ord innimellom. Det gjorde vi også på epost sendt til hverandre. På siste telefonsamtale før vi møttes slo vi imidlertid over på henholdsvis dansk og norsk, og da vi møttes snakket vi også dansk/norsk. Noen ganger hadde vi problemer med å finne ordene på språkene og da slo vi om til engelsk. Det var også godt krydret med you know/I see/yes osv.

På veien hjem var køen for å komme fram til de mindre kjekke amerikanske grensevaktene ganske lang, så vi trodde at de skulle sjekke oss for både det ene og det andre, særlig med tanke på at vi var fire stykker som alle hadde pass fra forskjellige land. Men de så bare raskt på passene våre også var vi tilbake i USA.

Phu...dette ble visst fryktelig langt, sikkert ingen som gidder å lese det :tunge1:

Ha en flott dag alle sammen! :)

Skrevet

Har ikke tid til å lese det lange innlegget ditt akkurat nå, men kommer tilbake og leser seinere :wink: ha en kjempefin dag kelsey :klem:

Skrevet

Er ikke så nøye om det leses eller ikke ;) Hvis du ser nederst så har jeg skrevet at det er det sikkert ingen som gidder alikevel. Dette er uansett mest for min egen del, skal bruke innleggene mine i reisedagboka mi senere (er for lat til å skrive for hånd), og for slekt og venner som vil ha oppdateringer fra USA :) Men takk for hilsen uansett Mylian, det er alltid koselig!

Skrevet

Måtte bare innom igjen da vet du og takke for hilsnen. Jeg synes det er spennende og følge deg i boken din og. Dette spessielt fordi jeg hadde en drøm og å reise ut på den måten du har gjort, men trakk meg på målstreken kan man si. Må føler jeg at jeg er litt for gammel til det, men det er likevel spennede å følge den hverdagen jeg kunne hatt som en del av baggasjen min videre :)

Lykke til videre med familien din og stikker jeg innom igjen :klem:

Skrevet

:klem: til alle som legger igjen koselige meldinger i dagboka mi :)

I dag regner det her, men jeg synes det er like greit. I dag skal vi bare slappe av hjemme og gjøre koselige ting :-)

Nå skal jeg fortsette å jobbe med bildene mine. I går bestemte jeg meg for å organisere og sende ut bildene mine fra de første seks månedene mine her. Har over 1000 bilder som jeg ga navn på i går, tok sin tid. I dag skal jeg gjøre en mer morsom jobb, legge de ut på internet og sende rundt til venner og kjente :)

Skrevet

hei hei!

Titter innom med en :klem:

Hvordan er det med deg da?

Takk for hilsen i dagboka mi :wink: Jeg har det helt suverent! Dagen har vært bra!

klemmer fra baby-E

p.s Jeg leste det lange jeg så :P

Skrevet

:vinke: baby-E! Takk for koselig hilsen :)

I dag var ungene helt pyton! De var viltre og gjorde alt de ikke har har lov til hele tiden. Til slutt ga jeg opp og skrudde på tven. Billig nødløsning, men da hadde jeg absolutt ikke mer tålmodighet igjen.

Eneste lyspunktet var en litt morsom historie yngstejenta (som er tre år) sto for. Hun kom ned trappa med en blødene nese. Ikke mye, og helt uten gråt osv. Jeg spurte hva som hadde skjedd, og da sa hun at hun hadde krasjet med veggen. Syntes dette hørtes mistenkelig ut, siden jeg ikke hadde hørt noenting ovenfra, og hun gråt heller ikke. Da kommer broren ned trappa og sier: "hun krasja ikke med veggen, hun pilla seg i nesa". :ler:

Kvelden var mye bedre enn dagen da. Ungene er hos faren, og vertsmor tok meg med ut på middag. Spiste nydelig meksikansk mat. Det er en av mine favoritter. Dessuten sa hun at hun skulle skrive mail til mamma, bare for å fortelle hvor fornøyd hun var med meg osv. Ble utrolig glad for komplimentene, men som en ekte nordmann ble jeg litt flau også :wink:

For litt siden klarte jeg å søle vann ned i tastaturet på laptopen min :-? Heldigvis ser det ut til at det har gått bra, var jo tross alt bare vanlig rent vann, uten klissete sukker.

Om en uke har jeg vært i USA i et halvt år...tiden går FORT :o

Skrevet

Hei Kelsey :vinke:

Du sover veld du nå..? (er ikke helt sikker på den tidsforskjellen... :forvirra: )

Om du gjør det, vil jeg bare ønske deg God morgen :hoppe::ler::ler:

ha en fin dag, vennen!

klemmer fra baby-E

Skrevet

Når du la inn innlegget så hadde akkurat vekkerklokka mi ringt :wink: Det er ni timers tidsforskjell, så jeg er nesten konstant på "andre siden" av døgnet.

Nå har jeg akkurat snakket med vertsmora mi, og hun kunne fortelle at vi skal til florida i desember :hoppe: En ukes ferie i Disneyworld og omegn. Og det beste av alt er at det kommer til å være gratis for meg :sjarmor:

Desember kommer til å bli en travel måned for meg, først skal jeg i bryllup i Mexico, og et par dager etterpå drar jeg til Florida. Tror nesten jeg må begynne å planlegge julegavene nå for å få de hjem i tide :ler:

Kommer til å oppleve masse dette året! Har allerede vært i store deler av Washington, Idaho, Portland, Vancouver og New York. I september skal jeg på rundtur på østkysten, kommer til å besøke masse steder der. Oktober: vancouver igjen. Dember er som sagt mexico og Flordia. Høres ut som rene skrytelista, men jeg er bare så glad akkurat nå, for alt som jeg får lov til å oppleve! Det er mye mer enn forventet når jeg kom hit :-)

Skrevet

Ser at du opplever mye! heldig du! og meksikansk mat da, det fins ikke bedre.. :sikle: håper du har en fin dag og at ungene oppfører seg fint :wink:

Skrevet

Ungene kan oppføre seg hvordan de vil for meg, jeg har nemlig fri idag :-)

Skal finne ut hvor jeg kan sende fax fra, og så skal jeg dra å klippe meg. Det er vel stort sett hele programmet mitt for dagen. Kanskje det blir litt shopping iom at jeg skal klippe meg på kjøpesenteret ;)

Skrevet

Du får fortelle hvordan håret ble! :D

Skrevet

Håret ble finfint!! :) Synes jeg ser veldig finn ut her jeg sitter, selv om det er "dagen derpå". Klippet ikke så veldig mye, men det ble litt røffere i kantene, og dessuten har jeg fått pannelugg. Sånn som legges skrått til siden.

I tillegg til hårklipp kjøpte jeg meg Sebastian Body Double, endel produkter på Body Shop, og Dermalogica Starter Kit :-) Så nå skal det bli velvære i lange baner :ler:

Etter shoppingturen min dro jeg til ei venninne, og vi så på film sammen. Gjøkeredet. Bra film! Jeg er kresen på filmer, ser få, og av de få så er det enda færre jeg liker :wink: Men gjøkeredet var altså bra.

I dag og i morgen jobber jeg. Er litt lei jobben for tiden, gleder meg til skolen begynner! Største problemet/irritasjonsmomentet for meg for tiden er måltider. Jeg passer to kresne og ei altetende ;) Går jo helt greit med hu som spiser alt, og det er forsåvidt greit med han ene som er kresen også. For når han får noe han liker blir han glad og spiser det gjerne. Det er tredjemann som er problemet. Han spiser nesten ingenting, og når jeg lager noe han liker så klager han på det også! For i følge han så "lager vi bare det samme hele tiden". Har blitt litt bedre etter at vi tok en alvorsprat her om dagen! Derfor gleder meg meg til skolen begynner, da får han frokost av mor, lunch på skolen, og det eneste jeg trenger å passe på er at han får middag. :)

På tide å gå å vaske klær, klesvasken flyter over :-?

Skrevet

I dag har jeg vært på nok en avskjedsmiddag :cry: En gutt fra Mexico som reiste hjem. Han skal bare være hjemme i en måned da, før han drar til Spania for å studere. Desverre kommer jeg nok ikke hjem før han er ferdig, hvis ikke skulle jeg dratt å besøkt han mens han ennå var i Europa. Er så kjedelig at alle drar hjem, snart er jeg av de som har vært her lengst. Det er rart å tenke på, særlig siden det hele tiden føles som om jeg kom i går. Tiden går både alt for fort og alt for sakte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...