Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

- kleint

- lissom

- serr

- snørr

- neglsopp

- ass (som i "herregud ass")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker ikke navnet på den nye yoghurten (?) fra Tine, nemlig Skyr. For meg er det helt feil, jeg ville uttalt det "Shyr", slik som man uttaler "kyr" men med s-en. Skyr høres helt feil ut, like ille som "shylling, shino og shæreste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke navnet på den nye yoghurten (?) fra Tine, nemlig Skyr. For meg er det helt feil, jeg ville uttalt det "Shyr", slik som man uttaler "kyr" men med s-en. Skyr høres helt feil ut, like ille som "shylling, shino og shæreste".

Helt enig. Jeg nekter å uttale Skyr sånn som de gjør i reklamen.

Jeg liker hele rikke ordet kaffi. Det klinger ikke godt i ei setning på bokmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Jeg nekter å uttale Skyr sånn som de gjør i reklamen.

Jeg liker hele rikke ordet kaffi. Det klinger ikke godt i ei setning på bokmål.

Godt det er noen som er enig! ;) Enig med deg også, forresten, kaffi høres helt feil ut- selv om jeg har relativt bred dialekt og ikke snakker i nærheten av bokmål... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svette baller

Kukost

Snerk

Buse

Fekalt oppkast

Fotsopp

Neglsopp

Ånde

Plakk

Psoriasis

Matvrak (hater når folk sier at ungene deres eller i verste fall ungen MIN er matvrak, når de spiser. Det er noe av det styggeste jeg har hørt)

Dass

Doss

Boss(til søppel)

Smegel

Slim

Råte

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanette

Matvrak (hater når folk sier at ungene deres eller i verste fall ungen MIN er matvrak, når de spiser. Det er noe av det styggeste jeg har hørt)

Enig! Hvorfor kalle unger sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier kaffi, det hører til min dialekt... :sjenert:

Hvor kommer du fra? Bare nysgjerrig, altså.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vestlandet, ikke så langt fra Stavanger. :)

Mhm, fin dialekt i det området. :Nikke: Kommer fra Vestlandet selv, men litt lengre nord... Godt mulig man sier kaffi på min dialekt, for alt jeg vet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fortrengt det? :fnise:

:ler: Godt mulig, jeg begynte ikke å drikke kaffe før jeg var voksen, så det er ikke et ord jeg har brukt så mye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trudde kaffi var eit vanleg dialektord, eg. Har alltid tenkt at det berre er dei som "snakkar pent" som seier kaffe, hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat en som brukte ordet "kleint" tre ganger i samme innlegg. Dette "ordet" har fått en voldsom oppblomstring etter at den trekantdama brukte det. :gjeiper:

Vel.. min generasjon har brukt det i hvertfall 5 år..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig. Jeg nekter å uttale Skyr sånn som de gjør i reklamen.

Jeg liker hele rikke ordet kaffi. Det klinger ikke godt i ei setning på bokmål.

Skyr er et islandsk ord (yoghurt), og derfor uttales det på den måten som de gjør i reklamen, pga islandske uttaleregler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordene sinnsykt og lættis er vel ord jeg minst liker å høre. For ikke å snakke om i kombinasjon av begge, som i Paradise hotel; "sinnsykt lættis"...

Brrr, rett i fosterstilling på gulvet! :rope:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr er et islandsk ord (yoghurt), og derfor uttales det på den måten som de gjør i reklamen, pga islandske uttaleregler.

Da lærte jeg noe i dag også, interessant. Lurer jo på hva Tines Skyr har med yoghurt å gjøre, men... Da liker jeg iallfall navnet litt bedre, selv om jeg får angst av å uttale det på den måten. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lærte jeg noe i dag også, interessant. Lurer jo på hva Tines Skyr har med yoghurt å gjøre, men... Da liker jeg iallfall navnet litt bedre, selv om jeg får angst av å uttale det på den måten. :sjenert:

Er det ikke Q som har Skyr??

Etter hva jeg har forstått er Skyr Islands svar på yoghurt, og noe som de har hatt i sine kjøleskap i mange tiår.

Jeg likte ikke den måten jeg heller til å begynne med, men har vent meg til det nå :) Sa shyr først jeg og.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...