Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke Q som har Skyr??

Etter hva jeg har forstått er Skyr Islands svar på yoghurt, og noe som de har hatt i sine kjøleskap i mange tiår.

Jeg likte ikke den måten jeg heller til å begynne med, men har vent meg til det nå :) Sa shyr først jeg og.

Jo, du har rett. Jeg sjekka de jeg har igjen i kjøleskapet. Jeg nekter å si Skyr! Da får jeg heller unngå å si navnet, men bare spise den (var jo helt ok på smak, bare litt rar konsistens).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pirke, trøye, KNOPP (spesielt brukt om klitoris i erotiske noveller) og sikkert mye mer :kjefte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt kvalm av å lese innlegget mitt, men også inspirert til mer! ;) GULP BLEIE SABABIND MORKAKE KUKAKE ohyess!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg hater når menn sier "kjerringa mi" selv om det ikke er vondt ment, gruusomt. Også hater jeg at vi ikke har noe ordentlig ord i norge på musa, vagina blir for veslevoksent og fagspråklig, fitte blir liksom for stygt,jentetissen høres ur som den tilhører en femåring, mus blir liksom for useriøst og ikke minst det ordet jeg irriterer meg mest over, nemlig "kjønnet" åhhhh får vondt inni meg, er så grusomt, høres ut som det kommer fra en erotisk novelle laget på starten av 1800 :S

Også hater jeg når folk sier "og" og uttaler det med g'en. Åg liksom, fnyyyys. Også synes jeg nynorsk er vanvittig fælt å lese, men det er vel en annen sak.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer med at så mange hater på ungdomsslang forresten? Mistenker det er fjortissene og ph-deltakerne sin feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol. I en tråd kommer det fram at folk faktisk sier lol! :sjokk:

En venninne av meg sier LOL... Selv om hun nærmer seg 30 høres hun ut som hun er 15 når hun sier det.. Og gjerne i samme setning som hun sier "seff" og "random"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkjer det er plagsomt med folk som stadig skal putte inn masse engelske ord når dei pratar. :sukk: Særleg folk som har studert e.l i engelskspråklege land, som liksom ikkje "greier" å finne dei riktige norske orda :hoho: Berre latterleg, etter mi meining. Ein gløymer ikkje morsmålet sitt etter eit år i England...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tykkjer det er plagsomt med folk som stadig skal putte inn masse engelske ord når dei pratar. :sukk: Særleg folk som har studert e.l i engelskspråklege land, som liksom ikkje "greier" å finne dei riktige norske orda :hoho: Berre latterleg, etter mi meining. Ein gløymer ikkje morsmålet sitt etter eit år i England...

Det er mange ord jeg ikke kommer på på norsk, og jeg har aldri bodd i andre land enn Norge. Men jeg blir "desverre" utsatt for mye engelsk gjennom TV, musikk, internett, bøker, studier osv, så det er mange ord som ikke er typiske i dagligtale som sitter langt inne. Har begynt å lese norske bøker igjen, så da satser jeg på at ordforrådet bedrer seg på norsk også.

Så nei, men glemmer ikke morsmålet, men det er en del ord man fort kan glemme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Hæ?" er noe av det verste jeg hører. Det høres helt evneveikt ut.

Jeg kom på et ord til: Utestengelse.

Det er ingenting som heter det.

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrsTux

Kan hende dette er nevnt tidligere i tråden, men "dokurv" er da et forferdelig stygt ord? Man må da i det minste kunne si "toalettkurv", ellers ville det da ødelegge hele bryllupet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

middag

gubben - om mannen

minstejenta, eldstejenta - har ikke ungene navn??

mensen

sæd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er nevnt før, men:

Oppgulp (en lærer jeg hadde brukte dette ordet om det å ta setninger fra lærebøkene når vi skulle finne på våre egne i fransken...)

Tacomat (Haff!! sier man spaghettimat liksom?)

sepe (istedetfor såpe, jeg får bare assossiasjoner til cp..)

Og seff (haha) alle viktigper ord som "proaktiv" etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacon, når det uttales "beken" og torsdag når det uttales "tårsda". :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bacon, når det uttales "beken" og torsdag når det uttales "tårsda". :roll:

Enig. Her er det mange som sier flesk i stedet for bacon også. "Skal hjem og steike egg og flæsk." Æææsj!

Har en eldre slektning som konsekvent omtaler homofile menn som "rompiser", DET er et ord jeg virkelig misliker. (Misliker holdningen hennes også for den del.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Enig. Her er det mange som sier flesk i stedet for bacon også. "Skal hjem og steike egg og flæsk." Æææsj!

Har en eldre slektning som konsekvent omtaler homofile menn som "rompiser", DET er et ord jeg virkelig misliker. (Misliker holdningen hennes også for den del.)

Bacon er flesk, røkt flesk. Det kommer fra gris.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacon er flesk, røkt flesk. Det kommer fra gris.

Jøss, det ante jeg ikke. :roll:

Betyr det at jeg må slutte å mislike det ordet?

Endret av Spoven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...