Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe.. Dette er tråden for min mann:

Han liker ikke ordet utflod og da jeg ble gravid og han lærte en ny ting og fant et nytt ord å mislike: Slimpropp!! Det gikk sport i å si det ofte i vennegjengen da de hørte dette! hehe!! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imsdal

Vondter

Boss (som i søppel)

Jeans

Gøyt (Det var så gøyt i går)

Mensen

Jeg er ikke så begeistret for bruk av engelske ord, der vi har norske ord som gir samme og like god mening, slik som med jeans..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

SkriveLEIF, trykkLEIF.

men det er jo en morsom vri fordi "feil" og "leif" har samme bokstaver...så det blir jo enda en skrivefeil når man man skriver "skriveleif" :fnise: ..men det skjønte du sikkert...

Selv hater jeg når folk bruker ordet "forè" , slik som "Nå skal jeg hjem å forè"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hater jeg når folk bruker ordet "forè" , slik som "Nå skal jeg hjem å forè"

Det kan hende jeg er litt treg nå, men hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

men det er jo en morsom vri fordi "feil" og "leif" har samme bokstaver...så det blir jo enda en skrivefeil når man man skriver "skriveleif" :fnise: ..men det skjønte du sikkert...

Selv hater jeg når folk bruker ordet "forè" , slik som "Nå skal jeg hjem å forè"

Du skjønner det at denne morsomheten har jeg sett i "ørten" år. Derfor er det bare irriterende (for meg) :frustrert: .

Er det virkelig noen som skriver "forè"? Det blir da en merkelig uttale på det. Eller er det du som ikke kan skrive ordet riktig, altså "fôre", få i seg mat, spise?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NozMonster

Du skjønner det at denne morsomheten har jeg sett i "ørten" år. Derfor er det bare irriterende (for meg) :frustrert: .

Er det virkelig noen som skriver "forè"? Det blir da en merkelig uttale på det. Eller er det du som ikke kan skrive ordet riktig, altså "fôre", få i seg mat, spise?

hehe, ja, det var det ordet jeg mente ;) dyskleksien min tok meg der gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater alle de engelske ordene som har sneket seg inn i språket vårt, som alle fjortisjentene bruker til en hver tid. Det er også mange ord søringer bruker, som jeg absolutt hater.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naenia

Jeg tror søring og østlending går under samme greia. Og som er et særdeles nedlatene og nærmest rasistisk ord brukt av folk nord for... Trondheim? Om da helst Oslo-folk som oppfører seg som om de vet best og så videre. Kommer også gjerne når en østlending klager på været. "Hah, ho trur detta er dårlig ver, jævla søring"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror søring og østlending går under samme greia. Og som er et særdeles nedlatene og nærmest rasistisk ord brukt av folk nord for... Trondheim? Om da helst Oslo-folk som oppfører seg som om de vet best og så videre. Kommer også gjerne når en østlending klager på været. "Hah, ho trur detta er dårlig ver, jævla søring"

Du trenger ikke overdrive. Kan være ment litt negativt, ja, men ikke så voldsomt som det der.

Typisk søringer å overdrive så voldsomt. :snurt:

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så akkurat en som brukte ordet "kleint" tre ganger i samme innlegg. Dette "ordet" har fått en voldsom oppblomstring etter at den trekantdama brukte det. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det har vært nevnt tidligere, men kaffi blir jeg uvel av! Det er greit når det står i en nynorsk tekst, men ikke når teksten er på bokmål. Vet ikke hva det er med det ordet, men stygt er det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ordet fitte er et forferdelig ord, spesielt når jenter bruker det om sine egne kjønnsorganer.

Selv har jeg større problemer med "fitte" brukt som skjellsord. Fitte er et ord som har sin opprinnelse helt fra norrøn tid;

Oppslagsord Ordbokartikkel

fitte

fitte f1 el. m1 (usikkert opphav, kanskje besl med norr fita 'fet væske, fett' el. med norr fit 'engstykke ved vann', dvs 'noe fuktig og glinsende') vulva, kuse (1), mus (2)

http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=fitte&begge=+&ordbok=begge

Hva er galt med å bruke ordet i den betydninga det opprinnelig (mest sannsynlig) har? Jeg har aldri forstått meg på trangen til å bruke denne betegnelsen på det kvinnelige kjønnsorgan i en nedsettende sammenheng :lete:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv hater jeg når folk bruker ordet "forè" , slik som "Nå skal jeg hjem å forè"

...hva med når jeg skal hjem for å fore hesten min da?

Ordet kaffi syns jeg er litt kult :) Det er sånn som eldste generasjonen sier der jeg er fra, så det gjør meg nostalgisk :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle stygge slenguttrykk for kjønnsorgan, både mannlige og kvinnelige

når noen sier "shylling, shino og shæreste" i stedet for med riktig uttale.

lisjkaren om mannens kjønnsorgan

fresh uttalt som "freesj". jålete måte å uttale det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Mensen

-Utflod

-Avføring

-Klitoris

-Fresh

-Kleint

-Svangerskap

-Pupper

-Forhud

-Tarmgass

Men det aller, aller verste jeg hører er når folk "gommen", som i brudgommen.. det er fælt det!!

Og folk som kaller jentebabyene sine for "snuppa" ..grøss!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Helledussen" er også et forferdelig ord.. hva slags folk er det egentlig som bruker sånne ord???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...