Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Aldri hørt "hæle" med r, men det forekommer sikkert, ja. Mye rart i dialekter, derfor det er så interessant med språk. :jepp:

Som AB 23:54 sa, så forekommer det i Nord-Norge ja :jepp: Jeg kommer i fra Nord selv, men jeg var bare litt usikker når jeg skrev det. Jeg hører det ene like ofte som det andre :gjeiper: Er merkelig hvor ulikt det kan være fra dialekt til dialekt, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Der besteforeldrene mine kommer fra så er "hære" at man hører. Så bestemor pleier å si "I hære bære mæ æne ære" (Jeg hører bare med ene øret) :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der besteforeldrene mine kommer fra så er "hære" at man hører. Så bestemor pleier å si "I hære bære mæ æne ære" (Jeg hører bare med ene øret) :fnise:

Å, herregud! Prøv å si den setningen tre ganger når du er full :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Å, herregud! Prøv å si den setningen tre ganger når du er full :gjeiper:

Haha, det er litt av en munnfull ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Der besteforeldrene mine kommer fra så er "hære" at man hører. Så bestemor pleier å si "I hære bære mæ æne ære" (Jeg hører bare med ene øret) :fnise:

Bor hun i Solør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kukost og morkake synes jeg er ekle ord.. I med at jeg forbinner de med spiselige objekter.. :sjenert:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Thankyoh! Visste det var et jeg ikke kom på :)

Jepp. I nord er det altan, samme hva.

Balkong er noe de har på Frogner i Oslo :fnise:

Og grattis (sikkert noen som hater grattis, forresten) med å ha laget et nytt ord! Å wikipediere burde få sin rette offisielle plass på linje med å google. :jepp:

Balkonger er det på nesten alle boligblokker, i hvert fall på høyblokker. De henger på yttrveggen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der besteforeldrene mine kommer fra så er "hære" at man hører. Så bestemor pleier å si "I hære bære mæ æne ære" (Jeg hører bare med ene øret) :fnise:

Fræna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ordet fitte er et forferdelig ord, spesielt når jenter bruker det om sine egne kjønnsorganer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNERK!! altså det ekle laget som kommer oppå kakaoen når den står for lenge uten å bli drukket av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ordet fitte er et forferdelig ord, spesielt når jenter bruker det om sine egne kjønnsorganer.

Jeg er delvis enig. Jeg syns det er ekkelt når folk bruker det om sitt eget kjønnsorgan, men jeg bruker det som banneord uten problem. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lacus

Jeg liker ikke ordene batteri og lipsyl av en eller annen grunn. De høres kjempe rare ut når man sier det et par ganger og så mister de liksom betydningen sin av en eller annen grunn.

For med er det noen ekle ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fitte

Bannan

Pottetgull

Batteri, med ordentlig trykk på de t-ene.

Magesekk

Blodpudding

Lungemos

Blodpøll

Blære

Torsk

Utflod

Gjesp og gjesping

Tiss, bæsj og promp

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I hære bære mæ æne ære"

Er det norsk ? :sjenert: :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, SÅ enig i at å kalle kjønnsorganene for 'tiss' er ekkelt! 'Får jeg putte tissn inn i tissn din' :kjefte::fnise:

I Nordland sier vi ofte altan og 'hæres' med R ;)

Oreoreklamen er ekkel! På samme nivå som slang som serri er ekkel!

Og ordet NU(som i NÅ), brukt av folk som ikke har det i dialekta si. Bare sier det for å høres mer importen ut :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...