Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan ikke jeg le når navlelo?

 

Hvorfor kan ikke du le når Geilo? Hvorfor kan ikke jeg grine når Aspengren? Hvorfor kan ikke jeg svi grøten når Wergelandsveien? :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underliv

Alt på kroppen som er under livet?

Da er jo beina og føttene også en del av underlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke du le når Geilo? Hvorfor kan ikke jeg grine når Aspengren? Hvorfor kan ikke jeg svi grøten når Wergelandsveien? :fnise:

Hvorfor kan ikke jeg harke når Morten Harket? :P

Tilbake til emnet:

Skrotum. Ikke pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja ham som i han :)

 

"Han" er godkjent som objektsform, vet ikke når det skjedde. Jeg sier "ham": Jeg har ikke sett ham på lenge.

 

Men jeg har lagt merke til at mange sier/skriver "hun" istedenfor "henne", forsåvidt også omvendt. Det er i hvert fall ikke riktig. (Dette er vel avsporing, tenker jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Han" er godkjent som objektsform, vet ikke når det skjedde. Jeg sier "ham": Jeg har ikke sett ham på lenge.

 

Men jeg har lagt merke til at mange sier/skriver "hun" istedenfor "henne", forsåvidt også omvendt. Det er i hvert fall ikke riktig. (Dette er vel avsporing, tenker jeg :))

 

Jeg skriver utelukkende ham i objektsform. Han som objekt blir for meg like sprøtt som hun som objekt (noe irriterende mange likevel bruker :P). I dialekten min har vi ikke objektsformer i tredje person entall, så muntlig blir det noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Jeg har en venninne som blir fysisk kvalm og faktisk brekker seg om noen sier ordet "snegle" :fnise:

Sånn er faren min også, han nekter å hente lillesøstera mi i barnehagen (ligger 5 min unna), fordi det alltid pleier å ligge snegler på veien, og om han ser en snegle, spiser han ikke resten av dagen.

 

Jeg hater ordet pupper, av en grunn... Foretrekker bryst istedet. Jeg hater også alle ord som har æ i seg. Syns det er en kjempe stygg  bokstav :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Dealbreaker

Jeg kan knapt gå inn på KG lengre uten å se en trådtittel med det ordet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...