Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

"Såppas". Grrr hater når du forteller noe du interesserer deg for, også får du et "såppas" tilbake! for meg så er det det samme som å si "Se hvor mye jeg bryr meg".

Faren min sier det hele tiden. Bare, gaah, hold kjeft
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så irriterende når folk sier det!

Hadde ei venninne som sa det hele tiden. Spesielt da jeg snakket om noe jeg elsker. Teater! Og en gang så sa hun "Såppas" etter vær bidige setning. Det var rett etter at vi så et teaterstykke sammen, så vi snakket om hvor bra det var, og hva som var bra. Det var ikke bare jeg som snakket altså. Men vær gang jeg sa noe så sa hun "såppas" - liten pause, så snakket hun og jeg svarte på det. 

Hun har vært med meg på over 50 forestillinger.

 

Vi var på vei til bussen mens vi snakket. Helt utav det blå stoppet hun og så sa hun "Du, du vet at jeg ikke bryr meg ja?". 

 

Jeg ble så paff! 

For hun satt jo nettopp å snakket om hvor bra stykket var! Og hun har vært med på teaterforestillinger til flere tusen kroner! På facebook noen dager senere så begynte hun å snakke dritt om teater, og hvor taper det er og blablabla. Så hun hater virkelig teater. 

Jeg tok igjen med samme mynt da hun snakket om sin "store kjærlighet".. Bowling *himler med øynene*. 2 fuckings timer hvor hun satt å pratet om hvor god hun er til å spille bowling, og skrøt av seg selv. Må nevne at noen dager før, så var vi og en gruppe fra skolen på bowling, gjett hvem som kom på siste plass  :skratte: Hun skylte på at kulen hennes (hun har sin egen kule *himle med øynene*) var litt slitt og må inn til reparering eller noe. 
 

Jeg fikk nok og tenkte.. "jeg skal fader meg ta igjen for det hun sa til meg", Og da ble hun sint og sa "Vet du hvor mye det sårer når du sier slikt, om noe jeg elsker?!". 

Jeg sa akkurat det samme som hun sa "du, du vet at jeg ikke bryr meg ja?!". 

 

Etter det så droppet jeg hun som venn. 

Noen som er så frekk og tråkker på mine interesser, de er ikke noe å samle på. så klart, det var ikke første gangen, hun har sagt jeg er taper som liker teater og mye annet slemt. Men det hun sa den gangen var siste dråpen. 



Anonymous poster hash: 4f9d3...0ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mensen. Mensen. Mensen.

 

Ekleste ordet jeg vet om. Høres ut som det fosser blod ut av glufsa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer på nå er ordet "pung". Brrr... grusomt. Dette gjelder både "pengepung" og pung. Synes heller ikke, på generell basis, at kjønnsdelen "pung" er noe særlig lekkert (men unntak av mannens).

Forresten synes jeg ofte det er måten ting blir uttalt på som er ekkel. Feks den Oriokjeksreklamen hvor en gutt sier "vri, dypp, slikk" (eller noe i den duren) er helt vanvittig ekkelt..

åh klikker av ordet "slikk"!! og også setningen "noe slikt er dumt å gjøre". blir gal!!! 

Anonymous poster hash: 61519...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Bonde/bånde

 

Hva er dette for slags idiotiske, konstruerte ord? Hva er i veien med "å knytte bånd til" noen, som vi sier på norsk?

 

Kom på ett ord til: okkupere, okkupert. Å være okkupert av noe, altså være opptatt av/med noe. Okkupere på norsk har en annen betydning enn engelsk occupy.

Endret av Vidalita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bæsj.

Er et ekkelt ord for noe ekkelt.

 

Det er ennå verre når svensker kaller øl for en bärs. Det er über-ekkelt.

 

"Vill du ha en bärs?"  -Neitakk, overhode ikke. :spy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste overskrifta, tenkte jeg "Hm, er det virkelig noen ord jeg ikke liker da?" Etter å ha lest noen av svarene; JEPP det er det!!

 

Kommer på

 

dete  (nordnorsk dialektord for bryst, oftest i betydningen bryst med morsmelk)

lus

sjøpølse (fordi det er et ord som assosieres med mat, men så er det bare noe sååå ekkelt i virkeligheten)

 

Ellers enig i at mange engelske ord - uttalt på norsk - er merkelig og rart og høre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poden,mammahjertet,mammahjertet blør,liksom,bare,shit ass,morra di,fatter'n,mutter'n,broder'n,jauda,såpass ja,misforstå meg rett(!?!),knøtten,lillegull,ræva,ræv,fitta/fitte/fætta,pule/knulle,æsj ass,døøøøvt ass,majorstuEN(uff),benner'n(ståpikk)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mensen

Utflod

Bæsj

 

Oooog Suggestion,  greier sjeldent å si det riktig uten å konsentrere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yolo.. Det er betydningen som irriterer meg, minner meg om ei venninne som gikk meg på nervene. Når det var ting jeg absolutt ikke orket eller ville gjøre så kom hun med yolo. Prøvde med argumenter som "ja, å jeg vil ikke bruke livet mitt på det der". Småtteri som å blimed henne på fest med slekta hennes som snakker et annet språk osv som jeg ikke ser interessen i osv. Men så begynte jeg å si det tilbake når hun ikke ville noe, da ble det stilt i gården gitt.

Sånn ellers er det "noian" kan ikke folk få det inn at det heter "noia"?? Herrefred

Anonymous poster hash: d5475...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Det finnes en app..." ARG, har ikke smarttelefon, vil ikke ha vil ikke vite

 

selfie

 

innafor

 

sambo (om samboeren)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt off topic...

 

Mensen

Utflod

Bæsj

 

Oooog Suggestion,  greier sjeldent å si det riktig uten å konsentrere meg.

 

 

Tickeren din  :laugh:

 

Jeg prøvde først å skremme vekk den lille fluefanten, så knuse den, det gikk ikke! Har virkelig et insekt klart å komme seg inn i skjermen min?? Og er det fanget, den går i et konstant åttetall? Så ble jeg usikker på om jeg hadde fått et virus (eller en "bug", hehe) - lukket fanen med Kvinneguiden og den var borte, men åpnet igjen, og der var den tilbake!

 

:rodme:

 

:rolleyes:

 

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har vært nevnt tidligere i tråden, men jeg misliker sterkt at folk sier "nippel"! Det heter brystvorte!

 

La meg få sitere Store norske leksikon:

 

 

Nippel, kort rørstykke med utvendige gjenger, brukes som forbindelsesstykke mellom to rørdeler som har innvendige gjenger.

 

Hvis noen har sånne i stedet for brystvorter vil jeg veldig gjerne ha bilde.

 

Godt å få ut  :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...