Pupsilure Skrevet 9. juni 2011 #181 Del Skrevet 9. juni 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 9. juni 2011 #182 Del Skrevet 9. juni 2011 Får håpe det ordner seg med kveldssovingen til Murmelen snart, det er ikke noe moro når de griner og vil sove men ikke gjør det. Vi har også vært strenge med kveldsrutinene og gjør egentlig ingenting etter 18.. Hun er som regel i seng halv syv, noen ganger før også. Noen ganger er det mer styr med leggingen, men stort sett så går det ganske greit nå. Men da har vi holdt på med det siden hun var omtrent tre måneder, mener jeg. Da jeg kom fra Kristiansand/Egersund nå, så var vi ikke i seng før borti 21, og da var det litt mer styr dagen etter, men det gikk kjapt i orden. (Til hun som skulle til Kristiansand, jeg anbefaler å ta tog!! Da kan dere konsentrere dere om den lille og det er faktisk veldig behagelig. Jeg har nå toget hit og dit alene med frøkna og det går utrolig greit. Bare ha med vogn og gjerne en bæresele.) Til mannen din.. Hjelpes! Det er IKKE hjelpsomt å ta opp ungen og leke med han etter han er lagt. Da blir han bare enda mer forvirret!! Husker ikke hvor jeg leste den artikelen, men søvnforskere er ganske klare på at det bør være ro en stund før de legger seg, gjerne ta et varmt bad, snakke rolig og stille og ikke herje! Og om de ikke slår seg til ro, bruk tid til å stryke litt på de i sengen, synge sanger og slikt... LEKE?! Ellers så ble jeg syk i Oslo, så alt ble bare krøll Men det blir jo flere turer, kanskje i august igjen. Får se hvordan juli blir. Vi har forresten vært på seksmånederskontroll i dag, og frøkna her er omtrent samme som Murmelen, 67 cm og 8600 g. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 9. juni 2011 #183 Del Skrevet 9. juni 2011 (endret) Vi må jo snakke med noen, men her er det så dårlig kapasitet hos familievernkontoret pga. sommerferie, at de prioriterer de som må ha meklingsattest for å få separasjon. Så vi må vente til august. I kveld har vi flyttet Murmel og meg til et av soverommene oppe. Siden vi bor i vertikaldelt tomannsbolig, deler vi gårdsplass med naboen, og de må gå forbi soveromsvinduet nede for å komme til garasjen sin. Så da ville jeg ikke ha det så veldig åpent, da ble det ekstremt varmt. Mannen har styret og ordnet for at vi skal få myggnetting rundt vinduet vårt der, helt uten at jeg måtte be ham om det. Skjønner meg ikke på han.. Må bare skryte litt av babyen min, for han er blitt så utrolig flink til så mange ting. Han har begynt å vinke, og det er bare veldig, veldig søtt! Spisingen går som en drøm, han virkelig koser seg med maten og nå spiser han ganske små biter selv. I dag fikk han kjøttkaker, potet og kokt gulrot. Delte alt opp i små biter og la på brettet hans, og han fikk i seg litt. Fikk melon til dessert, og det spiste han også helt selv! Han får som regel en skive med leverpostei, prim, banan eller noe annet smørbart til frokost eller lunsj, og nå spiser han omtrent en halv skive. Han er veldig glad i skorpene, de er nok gode å tygge på. De siste nettene tror jeg ikke han har spist annet enn når jeg har lagt meg heller, det kan godt være fordi det er så varmt, men det er jo lov å håpe at han kanskje har tenkt å spise i hvert fall sjeldnere på natten fremover. Jeg synes egentlig det er helt greit å amme en gang eller to i løpet av natten, men det er deilig å få sove også. Det fineste av alt er at når jeg ligger på rygg i sengen eller på gulvet, eller sitter i sofaen, med han på magen, har han begynt å legge hodet mot brystet mitt, helt tydelig for å kose. Jeg blir så rørt av det! I dag virker det som om leggingen gikk mye bedre. Han våknet en halvtime etter at han la seg, men roet seg kjapt med litt kos. Våknet noen ganger til, men nå har det vært stille en stund, så da håper jeg han sover for kvelden. Endret 9. juni 2011 av Marmot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neala Skrevet 9. juni 2011 #184 Del Skrevet 9. juni 2011 Sender deg en stor ! Høres ikke ut som du er i noen god situasjon nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 9. juni 2011 #185 Del Skrevet 9. juni 2011 Flinke gode Murmelen Gleder meg til å treffe han! (og deg ) Stemmer i med en herfra også. trist at du har så tunge dager.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 10. juni 2011 #186 Del Skrevet 10. juni 2011 Men du Marmot, har du sagt ifra at det er IKKE ok at han prøver å bidra mer for så å bare vaske sine kklær da???? altså det der er nesten som han prøver å få deg til å vaske igjen klærna hans siden for deg vil det bare bli "lettere" å ikke mase på det......(håper du skjønte hva jeg mente). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ruccola Skrevet 10. juni 2011 #187 Del Skrevet 10. juni 2011 Stemmer i Neytiri der ja, at du må si ifra om at man vasker da klær sammen Kan det forresten vere at han prøver å hjelpe til så godt han kan, men er redd for å ødelegge dine eller Murmel sine klær og derfor da gjør det han syns er "safe" ? Kanskje han rett og slett ikke har tenkt tanken på at det er egoistisk? Min eks KUNNE ikke vaske tøy Og fikk noen overhøvlinger når han kokte mine splitters nye DYRE lyserosa silketruser bl.annet.... De ble helt GRÅ! Men vi lo av det i etterkant da, og så måtte han bare finne seg i å bruke litt mer tid når man setter på tøy, og ikke bare pælme alt oppi samme, og han godtok faktisk en liten opplæringsrunde også, ETTER han gjorde sånne blemmer De kan jo ikke alt av seg selv dissa menna våre heller Ønsker deg ihvertfall en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. juni 2011 #188 Del Skrevet 10. juni 2011 Ja, det er kjipt med disse tunge dagene. Det er merkelig hvordan livet kan være både skikkelig kjipt og helt fantastisk samtidig. Det har jeg aldri opplevd før. Jeg velger å tro at det ordner seg med mannen og meg, tror mye ordner seg for han når han slutter å studere desentralisert og kommer seg til Oslo oftere. Om en uke eller to får han besøk av forloveren sin, det tror jeg blir veldig bra, for jeg ser jo at mannen synes det er litt ensomt i denne byen. Tror jeg også skal prøve å foreslå at vi prøver å få til så han kan reise hjem litt oftere også, kanskje en helg i mnd. eller noe. Siden jeg ikke kjører bil, er det ikke noe problem at han tar den med seg, og da koster det ikke så mye. Også skal jeg foreslå at Murmel og jeg flyr mens han kjører når vi skal dit i sommer, for når vi har bilen med er han mye friere til å kunne dra bort en kveld uten oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. juni 2011 #189 Del Skrevet 10. juni 2011 I dag, etter jeg la Murmel for dagens andre hvil, kom mannen og sa at når han våknet igjen, skulle de to ta seg en tur ut så jeg fikk være litt i fred. Han tok han med i vogna og gikk for å handle, og jeg tok en laaaaaaaang dusj og bare koste meg. Selv om det er utrolig rart å være hjemme uten Murmel, var det veldig deilig! De handlet grillmat, så da de kom hjem laget mannen middag mens Murmel og jeg satt ute på terrassen og blåste såpebobler. Han la seg 18 i dag og våknet etter en halvtime, men i dag tok det meg under et minutt å få ham til å sove igjen. Bare rullet han over på siden, puttet tutten i munnen og la kosen inntil ham, så sov han igjen. Håper han har tenkt å sove godt i kveld, for mannen og jeg planlegger å se film og spise godteri.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 10. juni 2011 #190 Del Skrevet 10. juni 2011 Godt at det går litt bedre. Håper det fortsetter den veien, og at mannen gjør flere smarte ting som å handle, gå trilletur og lage middag til dere. Det er jo sånn det skal være Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequax Skrevet 10. juni 2011 #191 Del Skrevet 10. juni 2011 Vi har forresten vært på seksmånederskontroll i dag, og frøkna her er omtrent samme som Murmelen, 67 cm og 8600 g. Det var C på tremånederskontrollen, iallefall nesten!... (67 cm og 8130 g ) Marmot: Han mannen din høres utrolig egoistisk ut.... Håper dere finner ut av det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 10. juni 2011 #192 Del Skrevet 10. juni 2011 Ja, men han var jo ikke sånn før. Jeg hadde svangerskapet fra helvete, og da var han fantastisk. Og da vi ble sammen; moren min hadde nettopp dødd og jeg hadde rømt fra "psyko eks" og var på ingen måte klar for noe forhold egentlig, så jeg var sikkert skikkelig drittsekk. Han kjørte 18 mil, inkl. to fergeturer, midt på natten bare for å hente meg da "psyko eks" dukket opp der jeg bodde selv om "psyko eks" hadde dratt igjen. Og han flyttet helt til andre siden av landet for at jeg skulle få bo nær min familie..... Vi har sett film, om dere vil se noe morsomt kan jeg anbefale Due Date. Den var bra! Mannen har åpnet seg litt mer i det siste også føler jeg, han sier han ikke visste hvor ensomt det ville bli å bo i en by der han ikke kjenner noen andre enn meg og min familie, og som er så liten at det er vanskelig å bli kjent med folk også. At han savner vennene og foreldrene sine, og at denne flyttingen ikke ble helt som han trodde (og der er vi enige, jeg er skuffet over familien min). Nå skal jeg gå og legge meg hos Murmel, må bare titte på bildene jeg tok på terrassen i dag. Synes det er så dumt at han sikler sånn, jeg tok nemlig verdens fineste bilde, men han er våt på haken, og det ødelegger bildet litt.. (dere får titte på fb dere som er der, mener det bildet hvor han har hatt på) God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 10. juni 2011 #193 Del Skrevet 10. juni 2011 Vi har også sett Due Date idag, veldig morsom Det høres virkelig ut som at det med at det er vanskelig for mannen din at dere bor der dere bor er mye av grunnen til at det har vært sånn i det siste. Jeg kjenner meg igjen i at man blir veldig påvirket av å ikke trives på et sted og at det kan gå ut over mye.. Håper han/dere klarer å finne ut av det, det høres ut som at dere har et veldig godt forhold sånn ellers! Hvor lenge er det til han er ferdig med å studere og dere evnt. kan flytte litt på dere? Jeg syns forresten bildet av Murmel var kjempefint, la ikke merke til siklet før du nevnte det her Ha en god natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2011 #194 Del Skrevet 11. juni 2011 Vi kan egentlig flytte på oss når det gjelder studier (til Oslo kunne vi flyttet i hvert fall, men det vil ikke mannen), men pga. familien min blir det vanskelig. Det er ganske komplisert hele greia, vet ikke hvor mye jeg vil si om det her, siden jeg skriver ganske åpent. Men vi får se hva som skjer når han er ferdig med studiene. På én måte savner jeg vestlandet og vil tilbake dit, men jeg hater-hater-hater klimaet, og er egentlig veldig glad i denne byen vi bor i nå. Spesielt nå som vi bor her vi bor. Men så synes jeg det er så trist at Murmel nesten ikke kjenner besteforeldrene sine, og når familien min heller ikke virker nevneverdig interesserte, blir det kjipt.. Men kanskje ting blir lettere når søsteren min er ferdig med å være gravid, jeg var jo sikkert ikke verdens beste tante jeg heller da jeg var gravid. Nei, det er bare vanskelig hele greia det der... Tror jeg skal få det bildet rammet inn, han er så fin! En del "feil" er det jo på bildet, men jeg er ingen fotograf og har bare et gammelt speilrefleks å fotografere med, så jeg er fornøyd likevel. Liker godt hverdagsbilder. Har begynt å lage fotobok også, har tenkt å lage en for hans 1. år, en for hans 2. år osv. Så gjør jeg det samme med eventuelle søsken, så kan de få dem selv når de blir voksne. I stedet for vanlige album. Håper det blir bra. Slitsom natt i natt, Murmel ville ha mat klokken 2 og klokken 4, men begge gangene brukte han nesten en time på å sovne igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. juni 2011 #195 Del Skrevet 11. juni 2011 Du, jeg må bare spørre deg om en ting, når dere gav Murmel brød for første gang, hvordan gjorde dere det? Skalken eller bare en halv skive? Vi prøvde på brød til J nå, og hun ELSKET det! Gav henne skalken så hun skulle ha masse å tygge på, men hun klarte å bite av en skikkelig stor bit, så jeg er redd hun skal få det i halsen. Det er ihvertfall tydelig at hun er klar for litt sånn mat, for med en gang hun fikk noen små biter i munnen tygde hun som en gal og klarte fint å svelge det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2011 #196 Del Skrevet 11. juni 2011 Vi ga skalken, og det fungerte helt fint. Nå får han begge deler, stort sett ristet brød, for det er omtrent bare det jeg spiser og da får han en halvpart av meg. Det hender han tar for store biter, men han spytter dem ut igjen. Blir lenger og lenger mellom hver gang han får for mye mat i munnen. Det som er viktig å huske på er at brekningsrefleksen til så små barn er MYE lenger fremme og mye sterkere enn vår, så om du opplever at hun brekker seg, vent noen sekunder og se om hun får det ut. Hvis ikke, prøv å stikk fingeren din inn og se om du får det ut da. Litt host og hark må det nesten bli, de må jo lære å tilpasse bitene de spiser. Det kan jo også være lurt å lese litt om førstehjelp på så små barn, men det synes jeg egentlig er noe alle foreldre bør gjøre helt uavhengig av mat-tilvenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luremegpå Skrevet 11. juni 2011 #197 Del Skrevet 11. juni 2011 Men de skal jo ikke ha skiver för tenner,poenget er jo at de skal dele skiven i munnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 11. juni 2011 #198 Del Skrevet 11. juni 2011 Men det klarer de helt utmerket uten tenner. Murmel spiser brødskive hver eneste dag, samt masse annet han må tygge. Han får aldri most eller findelt mat, og han blir aldri matet. Likevel spiser han masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jesse Skrevet 11. juni 2011 #199 Del Skrevet 11. juni 2011 Vi ga skalken, og det fungerte helt fint. Nå får han begge deler, stort sett ristet brød, for det er omtrent bare det jeg spiser og da får han en halvpart av meg. Det hender han tar for store biter, men han spytter dem ut igjen. Blir lenger og lenger mellom hver gang han får for mye mat i munnen. Det som er viktig å huske på er at brekningsrefleksen til så små barn er MYE lenger fremme og mye sterkere enn vår, så om du opplever at hun brekker seg, vent noen sekunder og se om hun får det ut. Hvis ikke, prøv å stikk fingeren din inn og se om du får det ut da. Litt host og hark må det nesten bli, de må jo lære å tilpasse bitene de spiser. Det kan jo også være lurt å lese litt om førstehjelp på så små barn, men det synes jeg egentlig er noe alle foreldre bør gjøre helt uavhengig av mat-tilvenning. Okey, da prøver vi oss litt frem med det. Hun har vært så innmari interessert når vi har spist skive, og hun er veldig glad i å tygge på mat, så da ville vi prøve Førstehjelp på små barn er jeg helt enig i at alle burde kunne! Har vært på flere førstehjelpskurs for barn i forbindelse med jobb, så det føler jeg meg rimelig trygg på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 11. juni 2011 #200 Del Skrevet 11. juni 2011 Men det klarer de helt utmerket uten tenner. Murmel spiser brødskive hver eneste dag, samt masse annet han må tygge. Han får aldri most eller findelt mat, og han blir aldri matet. Likevel spiser han masse. Sånn har vi også lyst å gjøre det. Føler det er litt unaturlig å mose all barnematen i en blender, for da får jo alt samme konsistens... Og så har jeg lyst å gi mest mulig "vanlig mat" som vi spiser, og ikke grøt eller mat fra glass. Så får vi se hvordan det går med planene, da Legger dere bare små biter foran ham, så han selv styrer hva og hvor mye han spiser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg