Gå til innhold

K(a)os

Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

I dag har Murmel og jeg endelig vært i svømmehallen! :nigo:

Han elsker virkelig vann, det var helt herlig! Først ble han nok litt skeptisk av at det var veldig mye folk og litt kaotisk i garderoben, så han gråt mens vi skiftet og dusjet, og satt en stund på fanget mitt i babybassenget og gråt videre. Men så skjønte han at det ikke var skummelt likevel, og da koste han seg. Etterpå gikk vi inn i terapibassenget, det er det varmt og deilig vann, og han ble så lykkelig. Kastet seg fremover så jeg nesten glapp han, dukket under vann og gliste og lo. Det var helt utrolig herlig!

:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg en litt kjip dag, og satt på gulvet med Murmel på fanget da tårene plutselig begynte å trille. Da spratt han ned og krabbet inn på kjøkkenet, jeg trodde først jeg hadde skremt ham. Men like fort kom han tilbake med den ene kosen sin i hånda, krabbet opp på fanget mitt igjen og strøk kosen mot kinnet mitt! Da ble tårene mine plutselig til gledestårer, jeg er så ufattelig heldig! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Murmel og jeg kjøpt oss busskort og kommet oss i barnehagen helt selv! :nigo: Høres sikkert teit ut å skryte av det, men for meg var det en kneik å komme over. Murmel satt i Ergoen, og koste seg skikkelig. Jeg merket at vi burde brukrt den mer, for han elsker virkelig å sitte der. Jeg har strevd med å få ham opp på ryggen, og ned igjen, så jeg har kvidd meg litt. Men nå som han holder seg fast rundt halsen min selv, og skjønner hva "ta hånda mi" betyr, er det mye lettere. Da vi kom frem i bhg. og jeg slapp Murmel ned, la han seg rett ned på gulvet og gråt, for han skulle ikke ned fra ryggen til mamma. :fnise:

Åh, jeg gleder meg sånn til å hente ham igjen i ettermiddag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: åååå jeg elsker å bære! blir lite av det på vinteren for min del da jeg har mei taier og gidder ikke med bløte strapper.

så koselig han synes det er såpass gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så herlig med busstur til barnehagen med lille på ryggen! Jeg har også ergo og er skikkelig glad i den. Men jeg har bært tulla på magen da, for får ikke til ryggbæring. Nå er hun jo så stor at jeg får teste ryggen, tror jeg. Kanskje jeg også får det til nå som hun kan holde seg litt fast ja? Tror jeg skal teste det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å bære ham på magen sin han var kanskje 7-8 kg, det er jo veldig tungt. Og Ergo er voldsomt knotete til magebæring, synes jeg. Kanskje fordi jeg er så kort? Måtte i hvert fall krysse selene på ryggen, og det var bare ekkelt. Å ha Murmel på rygg er derimot bare herlig! Jeg har stresset litt med å klare å få ham både opp og ned, men nå går det som en lek, selvsagt løsnet det nå som jeg har Beco på vei.... :fnise:

Frøkna di står jo selv, så kanskje du kan lære henne å klatre opp og ned på ryggen din om du står på huk? Jeg synes ryggbæring er så fantastisk at jeg nesten føler meg litt misjonerende. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla kan jo faktisk klatre opp på ryggen min selv, så det bør jo gå. Magebæring har gått fint det, men jeg er vel høyere enn deg.

Hjem og leke Afrika :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig, alt for tung på magebæring, og min er jo bare 8,5kg! Jeg er også kort så ryggen min klarer rett og slett ikke magebæring. Jeg elsker tibitansk knyting med mei taien for det gir ekstra støtte så man kjenner mindre på skuldrene, det får manikke med formsydde like bra, men jeg kunne godt tenkte meg en ergo nå på vinteren altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker magebæring mye bedre enn ryggbæring, men det er vel en vanesak. Jeg syns det er tyngre å ha henne på rygg, fordi at jeg spenner meg sånn da.

Høres ut som dere har fine stunder sammen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket i går at jeg gleder meg til Becoen kommer likevel. Bussturen hjem er mye lenger enn bussturen til bhg. så jeg måtte rett og slett ta ham ut av bæreselen så han fikk sitte ved siden av meg på bussen. Hadde jeg hatt Beco kunne jeg bare latt ham sitte fast i selen og slengt han på ryggen igjen når jeg var kommet ut av bussen.

I dag er vi hjemme begge to, "vi" har vasket komfyren og ryddet i kjøkkenskapene. Deilig å få det gjort! Jeg er så vannvittig trøtt i dag, og jeg merker at Murmel ikke sover nok i barnehagen. Han er veldig trøtt om ettermiddagene og sover dårlig om natten. Vet ikke helt hvordan jeg skal løse det, men... Jeg har sluttet å ha babycall på om natten, jeg hører ham godt nok gjennom veggen og våkner ikke så "brått" som jeg gjør av babycall-lyden.

Tror jeg skal se om jeg får sovet en liten halvtime før Murmel våkner av luren sin nå. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner virkelig å sette pris på denne gåturen med Murmel på ryggen om morgnen, for en deilig start på dagen. Frisk luft og litt bevegelse hjelper virkelig på humøret! :nigo:

Håper dere får en super helg alle sammen, nå er det jo morsdag på søndag også! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...