Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke fått med meg at du har blogg fortsatt :( Husker du slettet den gamle, men har ikke den nye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med deg litt før, og visste ikke at dere har gått fra hverandre jeg heller :(

Visste jo at dere hadde hatt det tøft en periode, men så ble det jo bedre en stund?

(Leste du skrev eksmannen i en annen tråd, derfor måtte jeg inn her og lese)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Bedre? Tja. Det ble jo alltid bedre, en uke eller to, kanskje en hel mnd. Før det ble same old, same old igjen... :tristbla:

Du kan få tilgang, ja! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også gjerne lese bloggen din om jeg får lov :jepp: Men du velger selv om du vil gi meg tilgang, for vi har jo ikke hatt sånn kjempemasse kontakt her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Her blir det lite skriving for tiden, dagene flyr. Vi har det veldig bra! :rodmer:

Murmel går ennå ikke uten støtte, men han kunne fint gjort det om han turde. Han går nemlig mens han bærer gåvogna si, men med én gang han ikke har noe å holde seg i, setter han seg ned.

Han trives utrolig godt i den nye barnehagen, og jeg er veldig glad i byttet. De er ute hver dag, og det trives han veldig godt med. Han kommer seg rundt overalt, selv om han bare krabber, og jeg tror nok holdningen de hadde i den gamle barnehagen, om at han er så slitsom fordi han er så liten, påvirket ham mer enn jeg skjønte. Han var den yngste på avdelingen og minst et halvår yngre enn alle de andre også, og det er klart det merkes. Nå er han fremdeles yngst, men de voksne har en helt annen holdning til ham, og det merker vi veldig godt.

Det er så deilig med vår! :sol:

I morgen får vi besøk av farmoren og farfaren hans, det tror jeg blir veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går nemlig mens han bærer gåvogna si, men med én gang han ikke har noe å holde seg i, setter han seg ned.

Så herlig!! :fnise: Det er vel rett rundt hjørnet da, at han skjønner at han kan gå selv. Går han uten støtte om han har andre leker i hendene?

Kos dere med besøk av farmor og farfar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser han der han går mens han bærer gåvogna si :fnise: Du kan nok trygt si at han kan gå, ja ;)

Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke med i det hele tatt, så jeg visste heller ikke at mannen din hadde flyttet ut. Vet ikke hva man skal si i slike tilfeller, men jeg håper du har det bedre nå! :)

(Sånn, nå håper jeg du er tilbake i mine innlegg, for du faller visst ut hele tiden...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Går han uten støtte om han har andre leker i hendene?

Nei, han gjør ikke det altså, det må sikkert være noe stort. Jeg håper virkelig han begynner å gå snart, jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli så utålmodig, men... Det kommer når det kommer sier alle, og det er jo helt sant, men han sitter jo bare igjen og griner når de andre ungene i barnehagen løper fra ham. :tristbla:

I dag har vi en sein morgen, vi sov til 7.35, så da var det likegreit å spise frokost hjemme før barnehagen, og nå har han av en eller annen grunn lagt seg for å sove i vogna si. Jeg skulle bare sette ham der mens jeg kledde på meg selv, også la han seg ned og sovnet. Lurer på om han kanskje har vært våken lenger enn meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen barn trenger bare lenger tid å stole på seg selv før de går helt uten støtte. Bumba gikk 15mnd, men kunne i grunn det nesten fra 13, bare turte ikke sleppe seg.

Morro at han liker seg sånn i bhg, det må være en lettelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

I går reiste han seg opp uten støtte midt på gulvet flere ganger. :rodmer:

Da er det vel ikke lenge igjen til han går? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så flink han er!! :hoppe: Goffel gjorde ikke det før han hadde gått i noen måneder. Tenker han går meget snart. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:tommelsmil:

Her er vi langt unna gåing fortsatt... Ikke søren om hun vil bevege seg noen plass uten å holde fast i noe i begge hender!! :no_no:

...og tannlaus er hun fortsatt.... 5 tenner totalt, og jeg lurer på når de andre kommer. Hun burde absolutt hatt flere, for jeg kjenner jeg er mer skeptisk på å gi henne hva som helst av mat når hun ikke har noen jeksler..? :sjenert:

Men hår, det har hun!!

:fnise:

Morsomt med vandring! Flinke Murmelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

...og tannlaus er hun fortsatt.... 5 tenner totalt, og jeg lurer på når de andre kommer. Hun burde absolutt hatt flere, for jeg kjenner jeg er mer skeptisk på å gi henne hva som helst av mat når hun ikke har noen jeksler..? :sjenert:

Hvorfor det? De tygger jo med gommene og fortennene? Kjøtt og sånn er kanskje vanskelig, men det er ikke Murmel noe glad i uansett, så han spiser bare fisk stort sett. Flaks at jeg er så glad i fisk selv at vi spiser mer fisk enn kjøtt uansett. :fnise:

Har veldig lyst å lese bloggen din altså, men har bare ikke rukket å skrive før nå ;)

Du har fått tilgang, så det er bare å lese. ;)

Nå har han begynt å gå 2-3 skritt mellom ting, f.eks. mellom stuebordet og en lenestol, så nå går det fremover. Han blir så stolt når han får det til, og det skjønner jeg godt.

:rodmer:

Ellers er vi inne i en litt slitsom periode. Han er veldig sutrete, blitt skikkelig dramaqueen. Legger seg ned på gulvet og vræler for alt mulig rart, jeg tror det er frustrasjoner over å ikke klare å kommunisere det han vil. Han skjønner åpenbart så godt som alt jeg sier til ham nå, men han skjønner ikke forskjellen på "ja" og "nei" når han svarer selv, så nå for tiden svarer han nei til alt. Det blir litt bedre når jeg er flinkere til å forklare ting, men det er ikke så lett å huske på det heller. F.eks. i morges fikk han noen rosiner da vi var på vei ut døra, esken lå i koppholdene på vogna, så han så den og pekte. Jeg la den tilbake dit og han satt i vogna mens jeg tok på meg sko og jakke. Da pekte ham på koppholderen (rosinesken kunne han ikke se, men han visst jo at den var der) og hylte fordi han ville ha mer, og jeg sa nei. Men så tok jeg esken opp, ga han én rosin og viste ham veldig tydelig at jeg la esken fra meg i trappa hjemme. På turen til barnehagen pekte han på koppholdere og sa "Mer?" noen ganger, men han ga seg med én gang jeg sa: "Nei, rosinene ligger i trappa hjemme de, vet du." Da var det helt greit igjen. Jeg må rett og slett bli flinkere til å kommunisere med ham på den måten, for han skjønner jo hva jeg sier, og det er lett å glemme. Denne sutringen er i hvert fall voldsomt slitsomt, sikkert for han også.

I dag skal pappaen hente i barnehagen og han skal sove der. Jeg kommer til å savne babyen min altså! :sjenert:

Forresten; satt og leste fra begynnelsen av denne dagboka nå, og kom over at jeg en gang skrev dette:

Om dette ender med skillsmisse er det ikke fordi jeg har gitt opp, men fordi jeg setter grenser for hvor vanskelig og vondt jeg kan ha det.. :tristbla:

Det høres sikkert rart ut, men jeg er så glad for at jeg endelig klarte å sette den grensen. I går snakket jeg med en nabo som jeg normalt aldri snakker med, men går forbi ofte (han sitter på terrassen sin uansett vær og vind), og han sa: "Du ser så mye piggere ut, mye mindre sliten. Jeg tror du har det bedre nå!" Og det har han helt rett i! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...