Gå til innhold

K(a)os


Gjest Marmot

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har akkurat byttet til sete nr.2 vi også. Mye bedre plass for han, men jeg må sitte bak pga dårlig plass foran.. :sjenert:

Oi så kjipt! Lurer og på hvilket sete dere har og bil?

Her har vi besafex3 og liten volvo50, men nå er jeg ikke så veldig lang da i beina så......men kjenner jeg sitter endel nærmere en tidligere......bra det er ofte meg som kjører :fnise:

Egentlig sier dem at setet bak i midten er tryggeste i hele bilen, men litt tungvindt å strappe barnet fast, plus vanskelig å se barnet da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig hatt Murmel i setet i midten, men setet må enten stå inntill setene forran eller med ganske god avstand til det/dem. Da går det ikke, siden mannen og jeg ikke er like lange.

Nå har Murmel vært av og på om han skal spise om natten eller ikke i snart en mnd, noen netter spiser han, andre netter ikke. Så da tenkte jeg i natt å tilby bare vann, men om det blir noe som helst hyling eller grining, får han melk. Jeg orker ingen avvenningskamp altså.

Men det gikk over all forventning! Han drakk vann av flaske, og sovnet igjen uten noe som helst stress. Hadde vært digg om vi ble kvitt melkeflaska om natten, for jeg er jo litt bekymret for tennene hans. Satser på det går like smooth fremover! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har han pleid å spise om natten?

Syns det varierer sånn med J.. Som oftest er det mellom 5 og 7, men nå har hun hatt noen netter hvor det har vært 2-3 tiden. Og noen ganger spiser hun ikke i det hele tatt.. Syns liksom vi tar et skritt tilbake hvis hun plutselig skal begynne å spise midt på natten igjen (5-7 er jo morgen, så det er forsåvidt greit)

Kanskje jeg skal prøve ut med bare vann igjen. Testet det ut for en stund tilbake, men det var helt krise.. Og jeg kjenner at jeg orker heller ikke ta noen avvenningskamp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmel har spist mellom 23 og 1. Hadde det vært i 5-7-tiden hadde jeg nok bare fortsatt med flaske, det er jo frokost-tid og tennene blir pusset noen timer senere.

Jeg merker veldig godt forskjell på når Murmel spiser skikkelig kveldsmat og ikke. Noen kvelder spiser han en og en halv skive, mens andre kvelder bare en halv. Det er de nettene han vil ha melk. Men han spiser fryktelig lite på dagtid synes jeg, så kanskje han bare må lære seg å spise mer da og ingenting om natten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletassen begynte å spise mer på dagtid da vi kuttet ut på natten, men det tok et par dager før jeg merket forskjell. Jeg ventet også på den ekstra energien for å stoppe nattmåltidet, men den kom aldri og til slutt måtte jeg bare tvinge meg selv ut i det. Men dere vet hva som er best for dere og når tiden er inne for at dere kutter det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forresten Britax Multi-Tech setet i en Ford Focus stasjonsvogn. Vi kan justere setet så LIlletassen sitter mer oppreist og jeg kan sitte foran, men jeg husker ikke hvordan jeg gjør det og når vi først kommer på det er det så mørkt ute at jeg ikke ser noen ting. Men vi må jo endre på det når nestemann kommer, fordi vi har nok ikke mulighet å kjøpe ny bil innen det tenker jeg. Ikke at det er helt enda heller altså.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh! Jeg nattammer fortsatt... Opptil 4-5 ganger om natta...

Og det til tross for at hun i går til kvelds fortærte en porsjon grøt, samt en halv avokado!

Jeg håper jo hun selv vil slutte med nattmat, det er jo ikke spesielt heldit mtp tennene, men mulig jeg må ta ett par netter med skriking... :(

Jeg vet ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten Britax Multi-Tech setet i en Ford Focus stasjonsvogn. Vi kan justere setet så LIlletassen sitter mer oppreist og jeg kan sitte foran, men jeg husker ikke hvordan jeg gjør det og når vi først kommer på det er det så mørkt ute at jeg ikke ser noen ting.

Du løsner setet helt, tar tak i den grå klossen under og vipper den bak. Men da blir han sittende veldig bratt, så jeg hadde ikke gjort det om det ikke var helt nødvendig.

O'hara: Jeg kjenner jeg hadde vært helt ødelagt om jeg skulle nattammet nå. :klemmer: Det er ikke aktuelt å gi MME? Jeg hadde alltid tenkt at det er uaktuelt, men så begynte han plutselig å skulle ha mat hver time hele døgnet, og det varte i noen uker. Det orket jeg bare ikke, så han fikk MME til kvelds, og sov da hele natten (med unntak av den flaska rundt midnatt), livet mitt ble mye bedre med én gang. Det dumme er at da kuttet han ut mm helt på dagtid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, det går på en måte greit... Jeg ser på det som verre å stå opp og varme flaske og slikt... Hehe

Tanken er jo å nattavvenne snart, vi må bare få i henne mer mat på dagtid. Prøvde å gi henne mat fem ganger om dagen slik hs anbefalte, men det resulterte hvertfall i at hun bare småspiste... Nå spiser hun forsåvidt greit, så jeg øyner et håp om snarlig nattammeslutt.

Tror vi har slitt litt siden hun først nå har fått tenner oppe, og jeg tror regelrett gommene har vært så såre at hun ikke har greid så mye annet. Jeg har hørt at gommene blir mer og mer sår jo lengre tid det tar, men jeg vet ikke.

Haha, men det hjelper jo ikke at vi samsover! :kari:

Skal hive henne i egen seng nå snart, bare gubben kommer hjem så jeg får litt hjelp, og håper det og kommer til å hjelpe på :)

Jeg regner med hun er avvent før hun er 10 hvertfall... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsover dere ennå? I så fall er det kanskje ikke så ille med nattamming? Jeg registrerte knapt at han spiste den siste stunden vi samsov og jeg ammet, men nå sover han jo på eget rom, så jeg så for meg å gå ut av sengen, inn på rommet hans, amme, og så tilbake i min egen seng. Det hadde jeg ikke orket. Fordelen med MME for min del var at han gikk fra å spise hver eneste time fra han la seg, til å ha bare ett måltid i løpet av natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi samsover. Legger jeg henne i sengen sin så hylgråterr hun hysterisk. Slik har det vært siden hun var syk før jul.

Så skal ta en runde på sengen når mannen kommer hjem. Jeg makter ikke det alene... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer forresten på om Murmel skal få lov til å begynne å sitte på potte? Jeg ser jo veldig godt når han må bæsje, og jeg ser også at han fremdeles holder seg litt, enda det ikke er hardt i det hele tatt nå (takket være enorme mengder druer, tror jeg... :fnise: ) så kanskje det rett og slett er ekkelt? Han får jo bæsj langt oppover ryggen. Noen som har noen tanker? Jeg er litt redd for å forstyrre ham også, om jeg løfter ham opp når jeg ser han må og setter ham på potta. Han skjønner kanskje ikke at han kan bæsje der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt tøtta på potte og do siden hun var 4-5 måneder...

Det går veldig bra, ogjeg har så godt som aldri hatt bæsjebleier.

Eller, vi er litt i ulage nå grunnet hun fikk forstoppelse før jul og dermed litt dovegring, og uvi'en har ikke hjulpet på den heller. Men, om jeg setter henne på do før hun har begynt så blir hun ikke forstyrret. Tidligere så bæsjet hun hver morgen, men nå kan det være litt forskjellig. Men hun sitter på potta hver morgen, noen ganger bæsjer hun, men hun tisser som regel alltid. Tisser på do ila dagen og. Nå foretrekker hun å sitte på doring, og potta er nesten ubrukelig, for hun driver å skal reise seg opp hele tiden...

Om han har et fast bæsjemønster, så kan du jo sette han på do/potte rundt den tiden, og skryte vilt og uhemmet når/om han gjør noe. Skal ikke mye til før de forstår. Her sitter tøtta og presser på når hun sitter på do...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter hun godt på do da? Vi har ingen krakk som er høy nok til at han kan ha føttene i gulvet, og jeg ser vel for meg at det ikke er godt å sitte på do om man ikke rekker ned?

Han har ikke noe fast mønster, men når det først kommer én bæsjebleie, kommer det mange etterhverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik på do

http://www.babybjorn.com/products/bathroom/toilet-trainer/toilet-trainer/

Hun ser ikke ut til at hun ikke synes det er greit å sitte på den. Har denne potten, som jeg er veldig fornøyd med:

http://www.babybjorn.com/products/bathroom/smart-potty/smart-potty/

Har prøvd noen andre og, men de hadde ikke den gummirongen under,så det resulterte i at hun skjøv seg rundt på badegulvet. Syntes at hun da konsertrerer seg mindre om å bæsje.

Jeg setter henne på potte/do om morgenen, før luren på formiddagen, etter luren og før hun legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å begynne med potte, men jeg tror at for Murmel er det viktig å rekke ned til gulvet med føttene. Han liker ikke sitte steder der han dingler med beina når han bare skal sitte engang, så jeg tror det er størst sjanse for at dette går bra om han får sitte på potte. Vi har en stående under vasken på badet, den er det gummilister under så den ikke kan skli rundt på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare innom å hilser på :goodbye: siden jeg driver å snikleser dagboken din. :)

Suger til meg nyttig lærdom og erfaringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt Bumba på potta en god stund før hun fylte året, det var med rutinen på morgen og kveld og nå tisser og bæsjer når hun trenger det på det tidspunktet. Synes det å bare venne henne å sitte på potta var positivt, regner med vi tar det mer aktivt til sommeren. Hun har en den store fra babybjörn og hun som er liten får beina ned på gulvet men likevel sitter hun høyt.....hun leser en bok og synger mens jeg fyller badet på kvelden, skikkelig stas tydeligvis :fnise:

Jeg har ikke prøvd doring, men har hørt at det er ofte de som hater potta som sitter rolig på doring som man må bare prøve seg frem tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd doring, men har hørt at det er ofte de som hater potta som sitter rolig på doring som man må bare prøve seg frem tror jeg :)

Den erfaringen har ikke jeg. Her satte jeg tøtta på do og doring først, da jeg ikke hadde potte. Det gjorde jeg før hun kunne sitte alene, så da var det lettest for meg å kunne holde henne slik. Når hun kunne sitte selv, 7-8 måneder, satte jeg henne på potta, regelmessig hver mogen og kveld, og hun begynte med å bæsje hver morgen. Helt supert!

Så fikk hun forstoppelse nå like før jul, og er ikke like fornøyd med potta lengre, men sitter der og tisser. Bruker nå en kmbinasjon av doring og potte, og det ser ut til at hun synes begge greiene er greit. Vi sliter litt med hard mage nå om dagen, men det tror jeg er litt grunnet medisinen hun får for uvi.

Men, jeg tenker at det er lette å do-/pottevenne jenter... Tror kanskje ikke det er like lett for gutter, for de tisser vel alle veier? :vetikke:

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...