Gå til innhold

Min sin

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Ja... kanskje på tide ed en liten oppdatering?

Nå er minstegull snart 10 uker gammel og livet har begynt å komme i rutiner igjen. Etter mye nattevåk har hun endelig begynt å bli snudd til å sove om natten ikke bare om dagen.

Når hun var 7 uker gammel begynte hun å sove sammenhengende i 7-8 timer om natta, eller dvs. hun kunne godt bråke til klokken 6 om morgenen og så begynne å sove så lenge.

Men denne siste uken har hun begynt å sove fra ca kl 2330, og det er en befrielse, selv om hun grynter og snøfter litt i 3 tiden så sovner hun igjen og sover i 7- timer etter litt mat. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli så deilig å få rutiner i livet igjen :ler:

Det var ganske slitsomt med ei snuppe som roet seg i 6 tiden og ei som sto opp i 8 tiden. Heldigvis begynte eldstejenta å sove til kl 10 i julen når barnehagen var stengt, så da fikk vi litt flere timer å sove før hun ville ha action :)

Jeg er glad for at vi nok en gang har fått ei lite jente som liker å sove, det var hardt å gå fra å ha ei jente som sov hele natten fra hun var 3 dager gammel til å få ei som bråkte hele natta. Hun var også ganske liten når hun ble født og krevde derfor mat hver annen - tredje time hele døgnet fram til hun var 7 uker gammel. Det var litt slitsomt å aldri sove mer enn 1 1/2 t sammenhengende. Men heldigvis ser det ut til at dette er i orden nå. *krysse fingrene*

Ellers så skjer det ikke så mye i hoppeslottet, dagene går med til å kose med de 2 skjønne jentene våre og jeg er blitt litt usosial. Men slik blir det vel i begynnelsen.

Til helgen skal vi feire min fars 60 års dag(han er 60 i dag :bursdag: ) og det er masse styr med all maten og kakene som skal lages. Gleder meg i grunn til dagen er over :rodme:

Da er det stille før stormen igjen begynner. Vi skal feire dåp 29. januar, heldigvis har vi slått sammen dåpen til datteren vår og kusina hennes som er 2 dager eldre. Da blir det mindre å styre med for oss og det blir billigere! Så da er alle parter fornøyd i grunn :)

Vel, vel det var det for denne gang.

So long!

Vi har forresten funnet hotell til pappaperm oppholdet vårt i Spania også... gleder meg! Det blir bare i 4 uker siden vi må være i et bryllup midt på sommeren(skal være forlover :) ), men vi gleder oss super stort for det! :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Godt nyttår :)

Barnedåp, 60 års dag, bryllup og tur til Spania, det ser ut til at det er masse som skjer i din verden fremover :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får grøsninger når jeg leser om å sove bare 1 1/2 time i strekk...Det er så fælt, det. Bra det er litt mer orden på sovingen nå! Når skal dere til Spania? Jeg vil også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ja du vet vel alt om lite søvn og spedbarn :)

Vi reiser(99 % sikkert) 29 mai og blir borte 4 uker. Har funnet et 4 stjernes hotell som er både barnevennlig og ser koselig ut. Det er også i et område vi har lyst til. Så det MÅ bli bra!

Bryllupet er på tre års dagen til snuppa vår i køben, så da blir det vel noen uker med danmarksferie etter det også, hvis pengene holder da... Blir litt dyrt med denne Spania turen :)

Men 6-7 uker ferie på en sommer er vel ikke dårlig vel?

*gleder meg* *gleder meg* *gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Godt nyttår :)

Barnedåp, 60 års dag, bryllup og tur til Spania, det ser ut til at det er masse som skjer i din verden fremover :ler:

Ja bra jeg ikke gjør annet enn å gå hjemme i tillegg. Tror jeg hadde konka for lenge siden om jeg skulle planlegge alt dette i tillegg til jobb :)

Ser fram til at barnedåpene og 60 års dagen er over i alle fall!

Takk for besøk forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ja hva oppdateringer kan jeg ta her da.... JO!

1.) Det blir ikke noe pappaperm i Spania :(

2.) Jeg hater trygdekontoret

La meg forklare:

Jeg hadde opptjent retten til permisjonspenger av trygdeetaten. Det var ikke mye, i grunn ikke mer enn engangsstønaden.

Når jeg snakket med trygdekontoret om dette og at vi ville ha utvidet pappapermisjon. Fikk jeg bekjed om at utvidet permisjon var helt ok og at jeg selv skulle få betemme om jeg ville ha engansstønad eller permisjonspenger utbetalt månentlig. Jeg sa da at jeg hadde jo i grunn søkt skole også. Da sier hun plutselig at hun da vi anbefale meg å ta engansstønad og så søke om fødselsstipend fra lånekassen.

Vi tenkte litt på det og valgte dette alternativet. På papirene vi sendte til trygdekontoret refererte jeg til samtalen vår og opplyste om at min mann også skulle ta 3 mnd pappa permisjon.

Alt var ok og planene våre begynte å ta form.

Så i går bare ringte min mann for å finne ut hva papirer han skulle fylle ut for utvidet pappapermisjon slik at han visste litt om dette når han skulle ha møte med sjefen sin.

Da kommer sjokket. Fordi vi valgte engangsstønad og ikke permisjonspenger kan han ikke ta ppappermisjon. Ikke en gang fedrekvoten har han rett på. Alt dette fordi vi valgte denne formen for utbetaling. Vi ble mildt sagt sjokket. Når vi da refererer til samtalen vi hadde om pappapermisjon i 3 mnd svarer denne damen surt at slik er reglene og at det er min oppgave å sette meg inn i lovverket.

Ja men....???? Jeg ringte jo og spurte henne om råd og fortalte at jeg var helt grønn på dette.

Men nei da vi ble snytt for pappapermisjonen og sitter her med sjegget i postkassa.... Jeg hater nå!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen idioter!

Jeg mistenker de kommuneansatte for å ikke kunne sine egne regler. Man får forskjellig svar alt etter hvem man spør.

Jeg ville sendt en saklig klage. Tviler på at det hjelper, men da får de i hvert fall bryderiet med å behandle saken.

Dere får komme på ferie til meg i stedet for Spania (nesten det samme).

Vi har plenty med gjesterom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen idioter!

Jeg mistenker de kommuneansatte for å ikke kunne sine egne regler. Man får forskjellig svar alt etter hvem man spør.

Jeg ville sendt en saklig klage. Tviler på at det hjelper, men da får de i hvert fall bryderiet med å behandle saken.

Ja ikke sant? Tenk å ta fra oss fedrekvoten også da......

Dere får komme på ferie til meg i stedet for Spania (nesten det samme).

Vi har plenty med gjesterom!

Kommer og drikker rødvin jeg :)

Skrev forresten et langt innlegg her, men det forsvant.... får se om jeg skriver det opp igjen litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvordan var dåpen?

Jeg vedder på at dere fikk følgende:

* smykke eller armbånd med emaljehjerter

* dåpsattestholder (hihi)

* minst to like barnebestikk

* eventyrbok

* noe annet ræl i tinn eller sølvplett, a la "min første hårlokk".

Stemmer?

Mulig jeg blir borte litt nå, til vi får internett opp å gå i det nye huset.

Ha det bra så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest gjest1
Hvordan var dåpen?

Jeg vedder på at dere fikk følgende:

* smykke eller armbånd med emaljehjerter

* dåpsattestholder (hihi)

* minst to like barnebestikk

* eventyrbok

* noe annet ræl i tinn eller sølvplett, a la "min første hårlokk".

Stemmer?

Mulig jeg blir borte litt nå, til vi får internett opp å gå i det nye huset.

Ha det bra så lenge!

He, he trodde jeg hadde svart på dette jeg....

Altså: Nei hun fikk ikke smykke eller armbånd med emaljehjerter, dåpsattestholder, minst to like barnebestikk eller en eventyrbok. :ler:

Hun fikk et smykkeskrin i tinn da... Ellers så fikk hun noen nydelige gullsmykker, sunnmørsknappen, brevåpner i sølv (!) - Den var forøvrig inngravert feil, det var satt en s etter navnet hennes og de trodde det var et guttenavn. Så da måtte dette files bort og graveres på nytt. Det ble ikke helt pent...

Hun fikk også 2 sett med barnetallerken, skål og kopp. Og siden storesøsteren har hele 4 slike sett, så begynner det å bli litt fullt i skapet :) Ellers så fikk hun ganske mye penger, sølv t-skjeer og litt klær. Så det var i grunn over alle forventning.

Selve dagen var ok, men det hadde vel mest med at vi måtte dele dagen med noen jeg ikke alltid går så godt over ens med :ler: Maten og kakene var jo en suksess da og det var greit å slippe å lage et stort koldtbord helt alene. Dessuten klarte vi å bytte dåpskjole i en full fart mellom dåpene. Det hadde jeg grudd meg litt til om det skulle gå, men heldigvis gikk det bra.

Alt i alt en flott dag! Men jeg er glad den er over!!

Endret av Niko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dristig med kjolebytte under dåpen, ja, men jeg regner med at det var noen mellom dere?

Vi har også noen sett med kopper og tallerkener nå, hvordan skal man stable sånt i skapet? De er jo ikke nødvendigvis i samme størrelse, så det ender med at de står ved siden av hverandre og tar mye plass. I hvert fall her i huset.

Trøtt i dag, var oppe helt til halv ett :ler:

Tror jeg lager nachos med ost og salsadip. Smake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Tror jeg lager nachos med ost og salsadip. Smake?

Åhhh det hørtes godt ut. Men salsa kan jeg ikke spise når jeg ammer, alt for mye løk i :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor stor er småttisen din nå, egentlig?

Jeg strikket en jakke til henne for leeenge siden (husker ikke hvilken størrelse...), men fikk aldri satt i knapper. Så kjøpte jeg knapper for en måneds tid siden, og nå er det vel på tide å sy dem i :forvirret:

Jeg sender den av gårde, så får vi håpe den passer! Hvis ikke får du få en baby til. Det er jo ingen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest gjest1
Hvor stor er småttisen din nå, egentlig?

Jeg strikket en jakke til henne for leeenge siden (husker ikke hvilken størrelse...), men fikk aldri satt i knapper. Så kjøpte jeg knapper for en måneds tid siden, og nå er det vel på tide å sy dem i  :forvirret:

Jeg sender den av gårde, så får vi håpe den passer! Hvis ikke får du få en baby til. Det er jo ingen sak.

Hun er fem måneder nå helt sykt hvor fort tiden går!

Ang en baby til: NO! Det holder med 2, kommer ikke til å få fler.(Selv om man aldri kan være sikker da.... men akkurat nå ønsker jeg ikke fler!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du har merket har jeg ikke fått sendt av gårde den jakka enda, så det spørs om jeg må strikke en ny... Husker ikke hvor stor man er når man er 5 mnd., jeg. Hvilken størrelse er hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1
Som du har merket har jeg ikke fått sendt av gårde den jakka enda, så det spørs om jeg må strikke en ny... Husker ikke hvor stor man er når man er 5 mnd., jeg. Hvilken størrelse er hun?

He, he ja man glemmer fort!!! Jeg trodde jeg kunne alt om babyer til lillegull kom til verden, da så jeg hvor mye som var glemt. Hun bruker str 68 nå, har faktisk begynt litt på str. 74 også. Hun er ganske lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

I dag har minstejenta fått sin første skje med grøt, vil ikke si at det var vellykket, men det er det vel sjeldent første gang :)

Vi brukte 3-4 uker på å lære storesøsteren å spise grøt, så dette kan bli gøy :ler:

Var på helsesatsjonen med henne i går og helsesøsteren var godt fornøyd med utviklingen hennes, det er alltid godt å høre slikt. Hun ble også målt og veid og jammen det har vi fått ei lang snuppe til. Storesøsteren var alltid så lang og er nå 2 1/2 år og må bruke str 4 år for å ha lange nok bukser, så det ser ut til at lillesøster følger i hennes fotspor :)

Ellers så skjer det ikke så mye i vår hverdag, har begynt å kjede oss litt for vi bor slik til at det blir fort kjedelig å gå turer i området. Dessuten blir man litt ensom av å bare gå hjemme med barn. Kjenner ikke andre enn søsteren min som er hjemme og vårt forhold er ikke av en slik art at vi stikker innom hverandre på besøk såp ofte.

Men nå har ei venninne av meg termin om 12 dager, så da blir det vel ordnings på noen å trille tur i lag med når den første våren kommer :)

Ja det var vel alt for denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Er det noe spesielt J. trenger/ønsker seg? Jeg er inne i en strikkestim  :ler:

Tja... alt som er hjemmestrikket er jo kjempe fint da, føler jeg nesten pynter vesla når jeg tar på henne slike dyerbare plagg. Men om hun trenger noe spesielt vet jeg ikke. Tror det eneste vi har ca 500 for mye av er kjoler :ler:

Bare lag noe du synes er fint og enkelt å lage du, vi setter pris på alt! Dessuten trenger du jo ikke å bruke tid på å lage noe heller da, får rent dårlig samvittighet når jeg tenker på hvor mye tid som ligger bak alt hjemmestrikket. Tror jeg må lage meg som nyttårsforsett(for ente gang) å lære meg å strikke! Har jo også kjøpt meg symaskin for å lære å sy, så tanken på slike "dameting" er jo der. Bare så dumt at jeg er så klønete! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...