Gjest imli Skrevet 22. mai 2011 #121 Skrevet 22. mai 2011 Hvem har sagt at jeg ikke har pratet med sjefen min? Og på hvilken måte utelukker det at jeg kan skrive innlegg her? Det utelukkar ingenting det. Men som mange har påpeika i denne diskusjonen, veit me ikkje kva folk har gjort eller ikkje gjort når dei ikkje seier noko om det Vere seg noko å vere sliten over, eller samtalar med sjefen Jada, det vet jeg. Jeg tenkte bare at det er vel ikke alle kollegaer som vet hva slags avtale småbarnsforeldrene har med sjefen Jada, tenkte berre eg skulle påpeike det, så ikkje nokon skreiv svar til deg om kor urettferdig det var
Fluffe Skrevet 22. mai 2011 #122 Skrevet 22. mai 2011 Så vidt jeg vet, har småbarnsforeldre krav på redusert arbeidstid. Om de ikke har det, jobber på papiret 100 % men mindre i praksis, får dere kollegaer som plages av det heller ta det opp med sjefen. Hvem vet, kanskje har de allerede en avtale seg imellom? De jeg har opplevd det med har fastlønn og en unge på 13år...
Harlekin Skrevet 22. mai 2011 #123 Skrevet 22. mai 2011 (endret) De jeg har opplevd det med har fastlønn og en unge på 13år... Så da gjelder det én forelder du vet om, og heller ingen småbarnsforelder. Da faller det litt utenfor denne diskusjonen. Endret 22. mai 2011 av Harlekin 3
Gjest imli Skrevet 22. mai 2011 #124 Skrevet 22. mai 2011 De jeg har opplevd det med har fastlønn og en unge på 13år... Ingen har rett på redusert arb. tid med same lønn som før, foreldre eller ikkje. Sida ein kun har rett på ekstra sjukedagar med barn under 12 år, tvilar eg på at barn på 13 år kan gje rett på redusert arb.tid. Trur du uttalar deg om ting du ikkje har peiling på her...
Fluffe Skrevet 22. mai 2011 #125 Skrevet 22. mai 2011 Så da gjelder det én forelder du vet om, og heller ingen småbarnsforelder. Da faller det litt utenfor denne diskusjonen. Det er flere. Men fare for gjennkjennelse så vil jeg ikke si noe mere om disse.
Fluffe Skrevet 22. mai 2011 #126 Skrevet 22. mai 2011 Ingen har rett på redusert arb. tid med same lønn som før, foreldre eller ikkje. Sida ein kun har rett på ekstra sjukedagar med barn under 12 år, tvilar eg på at barn på 13 år kan gje rett på redusert arb.tid. Trur du uttalar deg om ting du ikkje har peiling på her... Ikke overraskende at du er frekk mot meg. Jeg vet mere enn du tror. Men jeg er forsiktig med hva jeg forteller om pga gjenkjennelse. 1
Gjest AB Skrevet 22. mai 2011 #127 Skrevet 22. mai 2011 foreslår du oppretter et eget tråd for dette miraanda 2
Gjest imli Skrevet 22. mai 2011 #128 Skrevet 22. mai 2011 (endret) Ikke overraskende at du er frekk mot meg. Jeg vet mere enn du tror. Men jeg er forsiktig med hva jeg forteller om pga gjenkjennelse. Vel, enten veit du lite, eller så får den aktuelle personen rettigheitar han/ho ikkje har krav på, begge tilfeller = irrelevant for denne diskusjonen. Endret 22. mai 2011 av imli
Fluffe Skrevet 22. mai 2011 #129 Skrevet 22. mai 2011 Vel, enten veit du lite, eller så får den aktuelle personen rtettigheitar han/ho ikkje har krav på, dermed irrelevant for denne diskusjonen. Ja fint du også går tilbake til tema.. ----------------------------------------------------------- Tema: Ingen mennesker kan bedømme hvor slitent ett annet menneske er. Så jeg forstår ikke at noen kan gjøre krav på at de er mere sliten. Men jeg har ofte hørt folk snakke om andre at de ikke har lov å klage på at de er slite, de har tross alt ikke fulltidsjobb/barn/hus/skole
Gjest Gjest Skrevet 22. mai 2011 #130 Skrevet 22. mai 2011 Bare de siste to ukene, og årene før det hadde jeg aleneansvaret. Hun ville dø hjemme, men til slutt maktet jeg ikke mer og kunne ikke innfri ønsket hennes. Det kommer anpå definisjonen. Det var over 2 år med "nå er det straks over" og seriøst sykdomshelvete der hun var sengeliggende og nesten fullstendig pleietrengende det meste av tiden. hvordan gikk det med jobben din da? Hadde du velferdspermisjon?
Plym Skrevet 22. mai 2011 #131 Skrevet 22. mai 2011 Det er mange forskjellige grunner til å være sliten - min er å kombinere små barn og 100 % jobb. Den uken om sommeren som barna er med besteforeldrene på ferie, og jeg "bare"skal på jobb, må jeg inrømme er en nestenferie.
Gjest Iril Skrevet 22. mai 2011 #132 Skrevet 22. mai 2011 (endret) hvordan gikk det med jobben din da? Hadde du velferdspermisjon? Jeg gikk på videregående (litt forsinket, var 21 da mamma døde), og det første året besto jeg med nød og neppe takket være fantastiske lærere som tillot langt mer fravær enn normalt, og som lot meg ta de fleste prøvene som hjemmearbeid. Var på skolen kanskje 2 dager i uka i snitt og kunne være borte i 14 dager i strekk gjerne. Er evig takknemlig! Andre året hadde jeg dessverre andre lærere og måtte gi opp rett før jul.. Siden mamma var så syk at jeg måtte flytte inn til henne og hun ikke kunne administrere sin egen økonomi, trengte jeg ingen egen inntekt. Har jo et hull i CVen min, men de fleste arbeidsgivere er veldig forståelsesfulle når jeg forklarer hvorfor. Men dette blir jo veeeeeeldig personlig og ikke helt i henhold til tema. Endret 22. mai 2011 av Iril
Sissan9 Skrevet 22. mai 2011 #133 Skrevet 22. mai 2011 det hører med historien om at de snakker om barna hele tiden og at det er så slitsomt og fælt Sier de virkelig det? eller tolker du det inn i det de sier?
~white lady~ Skrevet 22. mai 2011 #134 Skrevet 22. mai 2011 ~white lady~: Tror du ikke har fått med deg poenget med tråden... Du mener jeg bare kunne ha valgt annerledes? Det samme gjelder da strengt talt også de som velger å få barn! Har fått med meg poenget med tråden, takk. Regner med du er hun med de 13 eksamenene? Vel, strengt tatt mener jeg vel du kunne valgt annerledes. Utifra det du skriver. Å overleve på to knekkebrød til dagen er vel ikke akkurat lurt når man er midt i en hektisk eksamensperiode. Ikke rart du var sliten da. (Forøvrig kan jeg ikke fordra utrykket "velger å få barn/ valgt å få barn selv", da de fleste faktisk får barn, og barn er nødvendig for samfunnet som alle vet.)
~white lady~ Skrevet 22. mai 2011 #135 Skrevet 22. mai 2011 Det er da helt vanlig å benytte seg av hjemmekontor for småbarnsforeldre. Her i huset er det ihvertfall mange sene kvelder med jobbing, fra etter leggetid til langt ut på natta. Ja, det var derfor jeg kommenterte det. Desverre er ikke det mulig i min jobb, men så har jeg også timelønn.
Gjest Sinnabarnløs Skrevet 23. mai 2011 #136 Skrevet 23. mai 2011 Ja, når de sier, uff jeg fikk ikke sove i natt, jeg må hente sutreungen i barnehagen, åå jeg skulle ønske jeg kunne sove lenge, idag var hun så kranglete,du er så heldig du som er barnløs... Skulle tro de ikke vill eha barn...
Gjest Trolltausa Skrevet 23. mai 2011 #137 Skrevet 23. mai 2011 Ja, når de sier, uff jeg fikk ikke sove i natt, jeg må hente sutreungen i barnehagen, åå jeg skulle ønske jeg kunne sove lenge, idag var hun så kranglete,du er så heldig du som er barnløs... Skulle tro de ikke vill eha barn... Dagene svinger når man har andre enn seg selv som må tas hensyn til. Du har en samboer/ektemann? Hender det aldri at du blir litt lei av brutte avtaler, lite initiativ til husarbeid, oppslått toalettring, krav, å måtte ta hensyn, eller lignende, og at du klager på dette til noen gode venner eller til din mor? Eller er alt bare roser og solskinn hver eneste dag i ditt forhold? Da barna mine var yngre, brukte jeg å si: "enkelte dager er de så søte og snille at jeg kunne spist dem opp, og enkelte dager er de så ufyselige at jeg angrer jeg på at jeg ikke gjorde det!". Selv om alt ikke er roser og solskinn hele tiden, betyr ikke det at man ville vært det foruten, det betyr bare at man av og til har behov for å slippe ut damp/frustrasjon, selv om man egentlig ikke mener så mye med det. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #138 Skrevet 23. mai 2011 Ikke glem at alle som har barn, faktisk også har vært barnløse... 1
la Flaca Skrevet 23. mai 2011 #139 Skrevet 23. mai 2011 Ja, når de sier, uff jeg fikk ikke sove i natt, jeg må hente sutreungen i barnehagen, åå jeg skulle ønske jeg kunne sove lenge, idag var hun så kranglete,du er så heldig du som er barnløs... Skulle tro de ikke vill eha barn... Eller kanskje du får høre en del sånt fordi folk vil at du skal ha det bedre med å være barnløs?
Wit1 Skrevet 23. mai 2011 #140 Skrevet 23. mai 2011 Denne diskusjonen blir litt sånn "faren min er sterkere en din"... ALLE har lov å bli slitne. Jeg var sliten før jeg fikk barn, og jeg har blitt sliten etter at jeg fikk barn. Nå har jeg barn OG syke hjelpetrengende svigerforeldre i tillegg til 100% jobb og hus... Ja, jeg er sliten til tider, men hver eneste fase går over... Og når det gjelder arbeidstid så jobber jeg AKKURAT like mye som de andre rundt meg. Jeg jobber overtid når det trengs, og jeg jobber 37,5 timers uke. Tidligere måtte jeg kanskje jobbe litt lenger om ettermiddagen hvis jeg måtte levere i barnehagen om morgenen. Men vi var to om det, og vi delte selvsagt på dette. Jeg kan med hånden på hjertet si at det er INGEN på min arbeidsplass som må jobbe ekstra fordi jeg har barn og ikke kan... En skrev tidligere her også om en mor som tok ut HELE ammepausen sin hver dag på en time. Selv om hun var "ferdig" etter 15 minutter... Huff, tenk at hun virkelig ville være sammen med barnet sitt en time, få det til å rape, kanskje amme litt til... istedenfor å løpe tilbake til jobben sin, og i verste fall stresse så hun mistet melk og det som var. Dette er noe som er LOV å ta ut, og da gjør man det. Skjønner godt at det blir dårlig stemning på mange arbeidsplasser hvis det er sånn man skal se på hverandre.... 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå