Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.


Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Å nei, det var ikke gode nyheter :(

Som du selv sier, så er det jo veldig vanlig med en SA så tidlig. Og etter det jeg har hørt skal det være ekstra lett å få det til å klaffe igjen etter en SA :)

Den rare tanken i hodet ditt tar helt feil, så den trenger du ikke å høre på! Det er jo ikke din skyld at spiren ikke klarte å klamre seg fast, det er dessverre bare noe som kan skje med hvem som helst.

Sender deg en stor klem og håper virkelig at det går bedre med neste forsøk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jo egentlig at det ikke er min feil Litchi, men er liksom en tanke som kommer fordi. Jeg kan ikke si jeg er kjempe lei meg eller sånne ting for jeg tror ikke det hadde gått opp for meg at det var noe der inne før blødningen kom. Jeg kjenner på en måte en lettelse nå over å iallefall vite at det ikke gikk bra. Når jeg begynte å blø følte jeg veldig på den å ikke vite hva som skjedde.

Kjempe koselig med flere følgere Doh :blomst: Jeg har smuglest litt i din jeg også ;)

I dag skal jeg på en legetime. Ringte legen i morrest og de ville helst ha meg inn for en time ettersom jeg har hatt en SA, så da må jeg vel bare ta turen selv om jeg ikke direkte føler noe behov for det. Jeg regner med alt går seg til av seg selv ettersom det var såpass tidlig i graviditeten det gikk galt. Men det skader vel igrunn ikke med en skjekk uansett.

Blødningen har avtatt litt nå, selv om den fortsatt er litt sterkere enn vanlig mens. I går kveld hadde jeg sikkelige menskramper i magen og var i laber form. Heldigvis litt bedre i dag, men er fortsatt litt småuggen. Håper det går seg til iløpet av dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen viste seg å være en vikar som ikke virket som om han hadde hørt om SA før. Jeg fikk ikke henvising til UL, Ikke målte han HCG nivået og ikke skjønte han at dette er noe som går helt bra. Jeg er nok en anelse mer positiv enn de fleste mennesker, men ettersom jeg lever med en kronisk sykdom har jeg måtte lære meg å se det positive i alle situasjoner. Hvis ikke kunne jeg virkelig ikke ha fungert slik jeg gjør i dag. Humor og humør er noen av de viktigste ingrediensene i livet mitt.

Jeg fikk meg legetime til fastlegen min i neste uke og håper det blir en bedre opplevelse!

Jeg har nå sluttet å blø, så da er det bare å vente på EL igjen. Jeg er fortsatt litt usikker på om vi skal ta en måneds pause eller om vi bare skal kjøre på med en gang. Kan kanskje være greit for kroppen å komme seg litt igjen også. Får snakke med legen om det på onsdagen.

I dag går gubben ut i 4 ukers ferie, og det skal nytes! Vi har ingen planer så blir nok mest hjemme å slappe av men sikkert litt småturer rundt omkring i området. Må jo nesten oppleve noen ting også :)

Nå ligger T og sover dupp, og jeg ligger i senga å ser film og sitter på KG. Igrunn en helt grei formiddag :)

Ønsker alle sammen ei riktig god helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du klarer å se positivt på ting! Liker en positiv innstilling :)

Den vikaren høres jo veldig amatørmessig ut - bra du har fått time hos "den ordentlige" legen til uken. Alt har sikkert gått bra, men er jo fint å få sjekket ting så du slipper å bekymre deg uansett :) Etter hva jeg har skjønt så er den eneste grunnen til å vente med prøving etter SA at det skal bli lettere å beregne termin, men jeg ville også ha hørt med legen.

Så deilig at mannen din har ferie! Veldig deilig og avslappende med en hjemmeferie, hvor man bare gjør som man vil. Håper du har en god helg og nyter starten på feriemåneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leopanter - :velkommen: Alltid koselig med flere som vil følge med her.

Litchi - Ja, det er vel noe i det ja. Jeg kommer jo til å teste for EL så jeg vet jo ca termin selv om jeg har hatt en SA, men mulig kroppen har godt av en liten pause. Finner det ut i morgen når jeg skal til legen :)

I dag kjennes det veldig ut som om EL er på vei, men testen viser fortsatt negativt så må vel bare fortsette å teste. Lurer på om jeg skal ta ibruk CB monitoren igjen. Den virker igrunn mer sikker enn disse billigtestene og erfaringen er jo veldig bra. Da vet jeg når det er lurt å ha :sengekos: litt før det er fult utslag på EL testen. Får se hva jeg bestemmer meg for :)

I dag er det ikke så veldig fint vær her så jeg tror jammen vi setter kursen mot Leo`s lekeland når T er ferdig med duppen sin. I ettermiddag har vi planer om å få malt et nytt strøk på det nye gjerde vårt og ikke minst få byttet ut det gamle gjerde som begynner å synge på siste verset. Tror det kommer til å bli veldig fint når det er ferdig.

Nå er det avslapping mens gubben tok en tur ut og T sover dupp. Håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til fastlegen min og som forvente ble det en helt annen opplevelse enn til vikaren. Han er bare helt super han der altså! Jeg fikk grønt lys til å kjøre på med ny prøving med en gang og han mente dette var helt normalt. Hadde jeg jo ikke testet hadde jeg jo heller ikke vist det :) Så da kjører vi på igjen å kanskje sitter spira igjen denne måneden :P Det nermer seg EL iallefall,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for grønt lys! Da er det bare å begynne å prøve igjen, for det er vel tiden for det nå? Ser ihvertfall på tickeren din at du er midt i syklusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tiden inne for :humpe: vettø Litchi. Har hatt to blå på EL testen i hele helgen ;)

Hele helgen har igrunn gått i ett. Har vært på hundeutstilling i dag, og er veldig fornøyd med resultatet. Utrolig mange fine hunder og ikke minst trivelige mennesker. Veldig morro men også utrolig slitsomt.

Etter utstillingen har vi vært ute i hagen å gjort istand i hele kveld. Det resulterte i ett nytt bed, så nå må jeg på blomstershopping igjen :P Tror mannen blir en smule lei av at jeg skal kjøpe blomster hver andre dag :P Men jeg vil jo ha det fint, og da er jo blomster ett must i hagen spør du meg ;)

Neste uke er uke nummer to av ferien til gubben og jeg krysser fingrene for at vi får litt bedre vær enn det som er meldt. Kan bli lange dager om det skal bøtte ned tror jeg. Skulle egentlig tatt en tur til syden, men kjenner jeg ikke er så gira på det ettersom vi da må finne barnevakt til en skokk med hunder og en katt, samt ha med en meget aktiv 1åring på flyet. Neste år kansje om det ikke blir noen baby før den tid da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mindre enn to uker igjen før testing - spennende :)

Høres ut som du har hatt en veldig produktiv helg! Skulle ønske jeg snart fikk somlet meg til å handle inn blomster til hagen også. Skulle ihvertfall ha hatt noen til inngangspartiet, og har planlagt å ordne det lenge, men er så dårlig på å faktisk få sånt gjort :P Synes sånne som deg, som faktisk får pyntet med masse blomster, er så flinke :)

Hundeutstilling blir man sliten av, ja! Greit lydnivå på sånne arrangementer. Kan jeg spørre hvor mange hunder du har? Har nemlig en skokk + en katt selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ja, vi har hatt huset i tre år nå å ikke gjort en tøddel i hagen før i år så om jeg er så flink vet jeg nå ikke :P Men greit å ta ting etterhvert når man har mulighet til det ;)

Vi har nå 5 hunder hjemme samt at vi har satt ut to på for. Driver litt med oppdrett men er ikke så mange kullene vi har hvert år. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha et stort oppdrett. Viktig å få et forhold til hver valp :)

Hvordan rase/raser har du Litchi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om du ikke har gjort noe der før i år, det som teller er at du har gjort det nå = flink ;)

Små oppdrett er absolutt det beste! Synes også det er viktig at oppdrettere har tid til å gi alle kull og valper den oppmerksomheten og miljøtreningen de trenger. Det er jo uten tvil den beste måten å drive på :)

Her har vi litt forskjellig, men så driver vi heller ikke med oppdrett. Har labradorer, cavalier og malteser. Den ene hunden har vi på fôr, så den skal forhåpentligvis brukes i avl, men utover det har vi hund bare for turselskap, moro og kos :)

Hvilken rase er du oppdretter av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro med litt av hvert :) Vi har Pomeranian. Jeg har falt helt pladask for rasen og kommer nok antageligvis aldri til å ha noe annet.

Er så alt for mange som avler for pengene sin skyld og ikke tenker så mye over hvordan valpene vokser opp. Jeg er veldig uenig. Jeg hadde aldri satt på et kull for å tjene penger på det.

Det koster jo mye for en pom, men jeg har enda ikke gått i pluss noe som kanskje sier sitt når de koster 25 000 per snute. Men har blitt noen fine å trygge valper og det betyr mye mer enn pengene for min del :)

Vi har også hundene for kos, turkompiser og bestevenner. Avl og utstilling er en liten del av det bare. Hundne er familiemedlemmer og slik mener jeg det skal være. Ville aldri ha solgt en hund til noen som hadde sagt de skulle bruke den til avl og ikke nevnt noe annet. Er jo mange som tror man kan bli kjempe rike av å holde på med det her, men det er jo bare tull. For å ikke snakke om at det er MYE jobb med et valpekull :) Men, igjen, utrolig koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 5 med utslag på EL test. Snodige greier, den har jo alltid blitt negativ igjen etter et par dager... Jeg vet det gjerne er utslag på graviditet på EL testene også, men 5 dager etter EL skal det vel meget godt gjøres å teste positivt på noen som helst test. Jeg tror ikke syklusen min er helt i slaget etter forige måndes SA alikevell jeg...

Må vel bare vente å se hva de neste ukene bringer.

Ellers er det rett og slett drittvær her om dagen. Regn og 10grader og ikke mye som minner om sommer. Vi har som sagt ingen planer om å reise bort i sommer, men kjenner det frister mer og mer å finne seg en billig sydentur å bare dra. Er møkklei av drittværet! Gi meg sol nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOHO! Det er sol!! Første dagen på lenge den faktisk viser seg her. Har vært en sikkelig dårlig sommerferie så langt med tanke på været. Uheldigvis ser det ut som den bare er innom på kortbesøk og at vi får tilbake regnet igjen i morgen. Sikkelig ukult!

Ellers går nå dagene sakte men sikkert. I går hadde T litt feber men er heldigvis helt fin igjen i dag. Formen var forsåvidt helt upåklagelig i går også, så vi skal vel ikke klage :)

Jeg befinner meg midt i ingenmannsland om dagen. EL testen har igjen blitt negativ og det er alt for tidlig å ta noen graviditetstest. Er igrunn helt greit. Jeg har overhode ikke noe stress denne gangen, og tror ikke det er noe der.. Sist måned hadde jeg stikkinger i magen og festeblødning. Denne månenden er det overhode ingen tegn på noen graviditet så tviler meget sterkt på at det blir noen posetiv test denne gangen. Men som sagt, vi har det på ingen måte travelt :) Vi tar det som det kommer, uansett når det blir er lillebrøster velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillebrøster :fnise:

Deilig at dere endelig har litt fint vær da. Kjenner at vi blir helt bortskjemte her på østlandet, skikkelig sydenstemning (ikke for å gni det inn altså).

Når har du IKM denne måneden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebrøster :fnise:

Deilig at dere endelig har litt fint vær da. Kjenner at vi blir helt bortskjemte her på østlandet, skikkelig sydenstemning (ikke for å gni det inn altså).

Når har du IKM denne måneden da?

Det fine været var veldig kortvarig. Nå regner vi nesten bort og i morrest var det hele 17 grader på stua så da ble det fyring i peisen. I MIDTEN AV JULI!!! gi meg finvær nå!!!
IKM denne måneden er rundt 20 juli. Litt vanskelig å si for sikkert ettersom jeg hadde SA sist måned.
Jeg kjenner ingen tegn til at det skal være noen som har flyttet inn i magen min, og går egentlig bare å venter på TR. Jeg har ingen tro på at det har blitt klaff nå, men da er det jo typisk at det er nå spira siter også :P Får vel bare smøre meg med den tålmodigheten jeg ikke har å vente i spenning på om tanta kommer eller ei.
Ellers har gubben blitt syk, omgangen regner jeg med. Så da venter vi bare på hvor lang tid det tar før vi andre har blitt smittet og ligger langflate. Dette er 4 runden siden jul med denne dritten her i huset så kjenner jeg begynner å bli meget lei nå. Får krysse fingrene for at det er noe han har spist eller noe og vi andre holder oss friske :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro med litt av hvert :) Vi har Pomeranian. Jeg har falt helt pladask for rasen og kommer nok antageligvis aldri til å ha noe annet.

Er så alt for mange som avler for pengene sin skyld og ikke tenker så mye over hvordan valpene vokser opp. Jeg er veldig uenig. Jeg hadde aldri satt på et kull for å tjene penger på det.

Det koster jo mye for en pom, men jeg har enda ikke gått i pluss noe som kanskje sier sitt når de koster 25 000 per snute. Men har blitt noen fine å trygge valper og det betyr mye mer enn pengene for min del :)

Vi har også hundene for kos, turkompiser og bestevenner. Avl og utstilling er en liten del av det bare. Hundne er familiemedlemmer og slik mener jeg det skal være. Ville aldri ha solgt en hund til noen som hadde sagt de skulle bruke den til avl og ikke nevnt noe annet. Er jo mange som tror man kan bli kjempe rike av å holde på med det her, men det er jo bare tull. For å ikke snakke om at det er MYE jobb med et valpekull :) Men, igjen, utrolig koselig :)

Å, pomeranian! De er så nydelige! Har ei venninne med to slike små og de er sååå gode :)

Liker måten du tenker rundt oppdrett - er sånn jeg håper og tror de fleste seriøse oppdrettere tenker også. Avl er jo helt klart noe man må ha interesse for når man driver med oppdrett, for driver man seriøst er det jo ingen hemmelighet at det ikke er noe å tjene på det.

Elsker forresten uttrykket "Lillebrøster" som du brukte noen innlegg over her :laugh:

Bare 5 dager igjen til testing, da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iallefall helt frelst av rasen. Litt mye lyd til tider, men de er veldig lærevillige og enkle å ha i hus :) Dessuten er det jo den søteste rasen i verden, overhode ikke noe inhabil på det spørsmålet :P

Er vel i teorien 5 dager til testing ja, men jeg klarer jo ikke å vente så lenge :P Sååå.... i morges så testen sånn her ut....

9e1w.jpg

Jeg tør ikke håpe på noe etter hvordan det gikk sist måned, men jeg synes jeg ser en svak strek på den allerede.... Kan det være mulig liksom, to månder etterhverandre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...