Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.


Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Får litt over 2 måneder siden bestemte vi oss for at tiden var inne, og jeg sluttet på minipillen som har vært min faste følgesvenn de siste årene. Vi er i midten av 20årene begge to, eier eget hus og har en stabil økonomi så det eneste som mangler nå er et lite kjærlighetsbarn.

Jeg er enda ikke helt inn i alle forkortelsene som jeg ser blir brukt her på forumet, men jeg kommer vel inn i det etterhvert regner jeg med :sjenert:

Nå er jeg iallefall på pinebenken for andre gang. Det er 5 dager til jeg venter mensen, og vi hadde mange runder i :sengekos: rundt eggløsning, så jeg teller dager til jeg kan ta den etterlengtede testen.


Vi har ikke fortalt til noen at vi har blitt prøvere så jeg lager egentlig denne dagboken for å ha en plass å få ut tankene mine på, noen å dele ting med, og en plass å få tilbakemeldinger på. Man føler seg fort litt alene når man er oppi noe så spennende og egentlig vil rope det ut til alle man kjenner men allikevel vil holde det hemmelig for å så forhåpentligvis kunne dele en enda mer spennende nyhet om en stund.

Håper alle sammen har hatt en fantastisk 17mai feiring! :flagg:

Endret av Blåbærmuffin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får litt over 2 måneder siden bestemte vi oss for at tiden var inne, og jeg sluttet på minipillen som har vært min faste følgesvenn de siste årene. Vi er i midten av 20årene begge to, eier eget hus og har en stabil økonomi så det eneste som mangler nå er et lite kjærlighetsbarn.

Jeg er enda ikke helt inn i alle forkortelsene som jeg ser blir brukt her på forumet, men jeg kommer vel inn i det etterhvert regner jeg med :sjenert:

Nå er jeg iallefall på pinebenken for andre gang. Det er 5 dager til jeg venter mensen, og vi hadde mange runder i :sengekos: rundt eggløsning, så jeg teller dager til jeg kan ta den etterlengtede testen.

Vi har ikke fortalt til noen at vi har blitt prøvere så jeg lager egentlig denne dagboken for å ha en plass å få ut tankene mine på, noen å dele ting med, og en plass å få tilbakemeldinger på. Man føler seg fort litt alene når man er oppi noe så spennende og egentlig vil rope det ut til alle man kjenner men allikevel vil holde det hemmelig for å så forhåpentligvis kunne dele en enda mer spennende nyhet om en stund.

Håper alle sammen har hatt en fantastisk 17mai feiring! :flagg:

:velkommen: til prøvergjengen :) Jeg er omtrent like gammel som deg og mye i samme situasjon. Vi er inne i PP6 nå, får håpe det klaffer fort for oss begge! :) Spennende å se om det klaffer for deg i PP1.

Vi har heller ikke fortalt så mange (jeg har fortalt søster + bestevenninner) at vi er prøvere, så er greit å ha dagboken ja :fnise:

Håper du har hatt en fin 17. mai også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til prøvergjengen :) Jeg er omtrent like gammel som deg og mye i samme situasjon. Vi er inne i PP6 nå, får håpe det klaffer fort for oss begge! :) Spennende å se om det klaffer for deg i PP1.

Vi har heller ikke fortalt så mange (jeg har fortalt søster + bestevenninner) at vi er prøvere, så er greit å ha dagboken ja :fnise:

Håper du har hatt en fin 17. mai også :)

Takk for hyggelig velkomst :helen:

Jeg har igrunn ikke troen på at det skal klaffe allerede på første forsøk. Det er liksom litt for godt til å være sant om det skal gå sånn, men man vet jo aldri. Er kanskje like greit å ha den følelsen så blir man kanskje ikke like skuffet når testen er negativ. :klo:

Jeg har vært veldig trøtt de siste dagene, samt at magen har vært litt i ulaget. Har vært veldig oppblåst, samtidig som jeg har hatt litt diare og noe som kan minne om lette mens smerter/stiv i magen på en måte. Selvfølgelig blir alt dette betraktet som at det sikkert skyldes at det må være en spire som har bosatt seg i magen min, og symptomene blir hundre gang sterkere med en gang.

Tro om jeg klarer å vente helt til Lørdag med å dra frem testen? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene mine har blitt rare. De er ikke direkte ømme, men brystvortene har blitt mer struttende på en måte. Vanligvis skal det MYE til for at jeg får stive brystvorter, nå derimot er de halvstive hele tiden, og man trenger ikke så mye som å se på de for at de skal bli helt stive. Mon tro om det kan bety noe spennende.... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går sakte frem mot testing synes jeg. Jeg er fortsatt overbevist om at det ikke kunne ha klaffet allerede på første forsøk, selv om kroppen kjennes anderledes ut. (Er nok bare innbilning, er iallefall det jeg sier til meg selv) :roll:

Jeg har ikke ord som kan beskrive alt rotet i tankene mine om dagen. Gubben er bortreist, og jeg har utrolig mye tid til å sitte å lese på nettet om både symptomer, andre heldige damer som har fått positive tester og ikke minst se på babyutstyr. Jeg er så klar for å se to streker på testen min om ett par dager at jeg kan ikke få sagt det! :hjerte:

Om noen vil sende litt babystøv denne veien tar jeg mer enn gjerne imot med åpene armer, men jeg er også veldig innstilt på å vente litt på spiren vår. Det er jo tross alt veldig tidlig i prøvingen vår og jeg har som sagt lite tro på at den sitter på første forsøk.

Håper alle sammen har en super dag :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til det at man kjenner symptomer og ikke vet om det er innbilt eller ekte :fnise: Men blir spennende å følge med frem mot helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok en CB test i dag på morgen urin, litt usikker, men ser negativ ut :sad: Kan kanskje se ett veldig utydelig kryss på den, men det er så svakt at jeg heller sier at det ikke er der.

bilde47.jpg

TR har heller ikke meldt sin ankomst, så jeg har ikke helt gitt opp å få en positiv test denne PP, men jeg må si jeg fortsatt har mine sterke tvil til at det skal bli full klaff på første forsøk. :vetikke:

Tror jeg skal ta en tur på apoteket å kjøpe en digital CB test, for å så vente noen dager å se om jeg får besøk av TR, og om hun ikke kommer blir det å teste med digital test. Dette å skulle tolke om det er et kryss der eller ikke er jo nesten enda verre enn å ikke ha tatt testen. :klo:

Da er det bare å smøre seg med enda mer tålmodighet, noe som definitivt ikke er min sterke side har jeg funnet ut! :riste:

Håper alle sammen får en fantastisk helg! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser negativ ut ja! :kose: Skjønner du er utålmodig, men så lenge TR ikke har vist seg så er det fortsatt en mulighet ;) Og dere er jo bare i PP1 :)

Ha en fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok negativ ja :frown: Men men, TR har enda ikke vist sin ankomst så vi håper enda. Jeg har ikke tro på at det er noen spire i magen, mens gubben derimot er overbevist om at det er noe der. Så da gjenstår det vel igrunn bare å vente å se i noen dager til om hvem av oss som har rett. (Jeg håper selvfølgelig han har det :hjerte: )

Hvis det ikke er noen spire der nå er det jo tross alt ikke verre enn å bare prøve på nytt neste måned heller. Blir jo bare mer :humpe: med "mening" om man kan kalle det for det :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er nok negativ ja :frown: Men men, TR har enda ikke vist sin ankomst så vi håper enda. Jeg har ikke tro på at det er noen spire i magen, mens gubben derimot er overbevist om at det er noe der. Så da gjenstår det vel igrunn bare å vente å se i noen dager til om hvem av oss som har rett. (Jeg håper selvfølgelig han har det :hjerte: )

Hvis det ikke er noen spire der nå er det jo tross alt ikke verre enn å bare prøve på nytt neste måned heller. Blir jo bare mer :humpe: med "mening" om man kan kalle det for det :sjenert:

Får håpe magefølelsen til gubben er riktig da ;) Kjenner du noen symptomer?

Nei, det skader jo aldri med litt :sengekos::fnise:

Ha en fin søndag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi fortsatt ikke sett noen tegn til TR, noe som igrunn er helt greit :gjeiper:

Dette med symptomer synes jeg er en anelse vanskelig. Hva som er "ekte" og hva som er innbilning er jo håpløst å finne ut av. Men jeg kan iallefall skrive under på at jeg har gått rundt med mensmurringer i magen den siste uka, har hatt MYE luft i magen, samt at magen har skiftet fra å være løs til hard. Jeg har også fått mer kviser enn jeg pleier før TR, og jeg er mer trøtt enn jeg pleier. Brystvortene mine har også blitt ømme og mer struttende, noe de aldri har vært før. I følge min kjære har jeg vist også noe skiftende humør om dagen, men det tror jeg kanskje kommer av at jeg går rundt med en del tanker imellom ørene.. :sukk:

Jeg er fortsatt langt ifra overbevist om at dette betyr noe som helst, men får vel bare se hva som skjer de neste dagene. (Jeg som er så god på å vente)

I går var vi på apoteket å kjøpte inn en CB digital test. Jeg skal vente noen dager før jeg tar den, i påvente om TR kommer. Det kan jo være at jeg hadde litt senere EL enn jeg trodde også, å da vil det jo ikke vises på noen test riktig enda uansett.

I dag skal jeg ta med meg hunden å gå en lang tur i skogen. Er ikke verdens beste vær ute, men greit å komme seg ut på en søndagstur å få luftet hodet litt uansett. :hund:

Håper du også får en fantastisk Søndag Lilywhite :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi fortsatt ikke sett noen tegn til TR, noe som igrunn er helt greit :gjeiper:

Dette med symptomer synes jeg er en anelse vanskelig. Hva som er "ekte" og hva som er innbilning er jo håpløst å finne ut av. Men jeg kan iallefall skrive under på at jeg har gått rundt med mensmurringer i magen den siste uka, har hatt MYE luft i magen, samt at magen har skiftet fra å være løs til hard. Jeg har også fått mer kviser enn jeg pleier før TR, og jeg er mer trøtt enn jeg pleier. Brystvortene mine har også blitt ømme og mer struttende, noe de aldri har vært før. I følge min kjære har jeg vist også noe skiftende humør om dagen, men det tror jeg kanskje kommer av at jeg går rundt med en del tanker imellom ørene.. :sukk:

Jeg er fortsatt langt ifra overbevist om at dette betyr noe som helst, men får vel bare se hva som skjer de neste dagene. (Jeg som er så god på å vente)

I går var vi på apoteket å kjøpte inn en CB digital test. Jeg skal vente noen dager før jeg tar den, i påvente om TR kommer. Det kan jo være at jeg hadde litt senere EL enn jeg trodde også, å da vil det jo ikke vises på noen test riktig enda uansett.

I dag skal jeg ta med meg hunden å gå en lang tur i skogen. Er ikke verdens beste vær ute, men greit å komme seg ut på en søndagstur å få luftet hodet litt uansett. :hund:

Håper du også får en fantastisk Søndag Lilywhite :smilyblomst:

Det er veldig vanskelig som du sier å skille hva som er reelt og innbilt :fnise: Men jeg :duskedame: i allefall på at TR holder seg vekke :)

God søndagstur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blåbærmuffin! :goodbye:

Er snart prøver jeg også, så jeg stikker innom og benytter sjansen til å lese litt om andre som er i samme situasjon. Masse lykke til med prøvingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig vanskelig som du sier å skille hva som er reelt og innbilt :fnise: Men jeg :duskedame: i allefall på at TR holder seg vekke :)

God søndagstur ;)

Takk for det Lilywhite :klem: TR har fortsatt ikke meldt sin ankomst, men jeg har en følelse av at jeg får besøk av henne i løpet av dagen. Jeg har iallefall mer mensmurringer i dag enn jeg har hatt de siste dagene, samt at jeg var litt småkvalm når jeg sto opp i morges.

Hei Blåbærmuffin! :goodbye:

Er snart prøver jeg også, så jeg stikker innom og benytter sjansen til å lese litt om andre som er i samme situasjon. Masse lykke til med prøvingen!

:velkommen: som snart prøver

Lykke til med prøvingen du også, når den tid kommer :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å der kom TR... :excl:

Jaja, da er det bare å se frem i mot en ny EL og ikke minst :sengekos: . Tross alt ikke å forakte det heller :lur:

I dag har jeg faktisk vært flink jente å fått unna litt ting som har ligget på vent lenge her hjemme. Er ikke ofte jeg får ånden over meg og gjør slike skippertak, men i dag har jeg virkelig fått det. Er herlig å kunne gå kvelden i møte med god samvittighet gitt! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å der kom TR... :excl:

Jaja, da er det bare å se frem i mot en ny EL og ikke minst :sengekos: . Tross alt ikke å forakte det heller :lur:

I dag har jeg faktisk vært flink jente å fått unna litt ting som har ligget på vent lenge her hjemme. Er ikke ofte jeg får ånden over meg og gjør slike skippertak, men i dag har jeg virkelig fått det. Er herlig å kunne gå kvelden i møte med god samvittighet gitt! :klappe:

:kjefte: på teite TR! Men det er tross alt bare PP1 da :kose:

Du får se frem til :sengekos: ja! :fnise:

Så bra at du har fått hatt en effektiv dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare PP1 ja, å jeg hadde ikke trodd det skulle klaffe på første forsøk uansett.

Nå går jeg bare å venter på at TR skal bli ferdig, og at vi kan komme igang med :sengekos: igjen. Dagene med TR virker av en eller annen grunn lengere enn de uten, men jeg får iallefall brukt de til å få unna masse husarbeid og andre kjedelige ting for å få tiden til å gå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig TR over og vi kan omsider se fram imot EL om noen dager! :danse: Man må vel igrunn si at dette er den aller beste delen av dette med prøvingen :Nikke:

Jeg kjenner allerede nå at jeg er mye roligere nå enn jeg var sist PP, kanskje ikke så rart ettersom alt da var helt nytt og spennende. Nå har jeg liksom prøvd det en gang, og da er liksom ikke ting fult så "skummelt" på en måte.

Nå har jeg mer innstillingen at det som skjer, det skjer. Om det er meningen at vi skal få en spire i denne PP så får vi det, hvis ikke kommer TR i slutten av denne PP som så mange ganger før.

Vi skal iallefall prøve med mye :humpe: , og ellers lever vi relativt sunt så da er det vel ikke mye mer vi kan gjøre enn å krysse fingrene å se hvordan det går. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørs ut som en veldig sunn innstilling! Tror det er viktig å ikke stresse for mye. Mass lykke til ihvertfall! :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...