Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.


Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Surrete lege du har, bra du ordnet opp selv! :mrgreen:

Alle babyer skulle vært syvsovere ;)

Er det noen som har kjøpt valp fra dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Da er det vel på tide med en liten oppdatering her igjen. Kjenner det er lettere å bruke bloggen til det, men må vel prøve å holde litt liv i dagboken også. i dag er det tid for OUL, og jeg gleder meg noe helt ekstremt. Er 18+5 i dag regnet ut ifra tili UL i uke 12, så blir spennende å se om de setter den noe frem eller tilbake. Jeg er ikke nervøs i det heletatt for å se lille sprelle, for det er godt med liv hver dag og jeg tror alt er som det skal nå også.

Ellers er formen kjempe bra om dagen. Litt mindre energi, men det har vel mye med lavt feretin innhold i blodet å gjøre, og jeg knasker jerntabelleter så regner med det også er på vei oppover.

I helga har vi storkost oss, vært på bursdag til min svigerinne og bare fått masse familekos her hjemme. En super helg.

Som vanlig var jeg litt bekymret for dette med å stille klokka, men heldigvis gikk det over all forventning. T sov fra 19.30 gammel tid til 09.58 ny tid!! Så med andre ord så fikk vi virkelig godt med søvn. Duppen i går ble ikke så bra som den pleier, men heldigvis var humøret på topp og det var en drøm å legge henne igjen til kvelden.

Ønsker alle en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i dag! Blir spennende å høre hvordan det gikk :-)

Lykke til på ultralyd i dag. Blir spennende å høre :)

Spent! :)

Da har vi kommet oss hjem og fått vært i en bursdag etter UL. Alt sto bra til med lille frø, og det var som de trodde på tili UL i uke 12 en liten jente inne i magen :rodmer:

Jeg har jo at jentefølelse siden jeg ble gravid så jeg er ikke overasket :) Egentlig veldig greit, da har vi jo nesten alt av klær og alle ting vi trenger så jeg synes det blir topp med en lillesøster :)

Skal tilbake på UL i uke 24 ettersom jeg går på blodfortynnende. Da skal de måle blodgjennomstrømmingen i navlestreng og morkake. Noe jeg synes er helt greit. Da får jeg jo sett på lillesnuppa en gang til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at alt stod bra til med lille i magen, og så kjekt å få bekreftet kjønn :)

Ja, sikkelig herlig å få bekreftet at alt står bra til synes jeg :) Kjenner mindre liv nå enn sist pga av morkake foran denne gangen så litt greit å se at det faktisk er noe som spreller der inne :)

Gratulerer med snuppe i magen og med at alt stod bra til med henne!

Tusen takk:)

Så fint at alt stod bra til med lille i magen, og så kjekt å få bekreftet kjønn :)

Ja, veldi greit :) Kjenner mindre spark denne gangen ettersom morkaka er foran denne gangen så vleid kjekt å se at det er en sprell levende baby der inne :)

Gratulerer med snuppe i magen og med at alt stod bra til med henne!

Tusen takk :)

Gratulerer med ei jente :hjertesmil:

Tusen takk :)

I går var jeg til legen å fikk tatt influensavaksinen. Jeg tok den sist jeg var gravid også, og med sist runde med influensa friskt i minne synes jeg det er veldig greit å ta den. Jeg lå rett ut i 14 dager med 40 i feber sist gang så veldig greit å prøve å unngå det når man er gravid i tilegg synes jeg. Kjenner jeg blir småirritert på de som kaller en hver forkjølelse for influensa for det er faktisk ikke sammenlignbart i det hele tatt :P

Ellers går dagene sin vante gang her i blåbærlyngen. Jeg og T storkoser oss hjemme om dagen når energien min igjen er på topp. Vi finner på mange sprell og jeg har ei lita snuppe som stort sett er veldig fornøyd hele tiden :) En drøm å være sammen med!

I dag har vi brukt dagen til å få unna helgevasken. Jeg med moppen og hun med ei innebandykølle som det går helt fint å putte i bøtta for å så ta skumm på gulvet med. Gøy med vann å skumm ja :) Å kjekt med hjelp til mamman. I kveld blir vi hjemme alene da gubben skal ut å kjøre en hund som skal parres noen mil unna. Regner dog med det blir kjærestekos på soffan i kveld alikevell :)

Håper alle får en flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg til legen å fikk tatt influensavaksinen. Jeg tok den sist jeg var gravid også, og med sist runde med influensa friskt i minne synes jeg det er veldig greit å ta den. Jeg lå rett ut i 14 dager med 40 i feber sist gang så veldig greit å prøve å unngå det når man er gravid i tilegg synes jeg. Kjenner jeg blir småirritert på de som kaller en hver forkjølelse for influensa for det er faktisk ikke sammenlignbart i det hele tatt :P

Ellers går dagene sin vante gang her i blåbærlyngen. Jeg og T storkoser oss hjemme om dagen når energien min igjen er på topp. Vi finner på mange sprell og jeg har ei lita snuppe som stort sett er veldig fornøyd hele tiden :) En drøm å være sammen med!

I dag har vi brukt dagen til å få unna helgevasken. Jeg med moppen og hun med ei innebandykølle som det går helt fint å putte i bøtta for å så ta skumm på gulvet med. Gøy med vann å skumm ja :) Å kjekt med hjelp til mamman. I kveld blir vi hjemme alene da gubben skal ut å kjøre en hund som skal parres noen mil unna. Regner dog med det blir kjærestekos på soffan i kveld alikevell :)

Håper alle får en flott helg :)

Akkurat det irriterer meg også noe så grenseløst! Spesielt hvordan noen kan ha influensa ti ganger iløpet av høsten/vinteren ;) Vedder mye på at disse folka aldri har hatt snerten av influensa engang.

Kjekt med hjelp til helgevasken da :danse: I mangel på barn har jeg kommandert mannen rundt til støvsuging og forskjellig :fnise: Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det irriterer meg også noe så grenseløst! Spesielt hvordan noen kan ha influensa ti ganger iløpet av høsten/vinteren ;) Vedder mye på at disse folka aldri har hatt snerten av influensa engang.

Kjekt med hjelp til helgevasken da :danse: I mangel på barn har jeg kommandert mannen rundt til støvsuging og forskjellig :fnise: Ha en fin helg!

Svigermor er en sånn som har influensa ørti ganger iløpet av året, så for å si det på en pen måte tok det litt tid å lære mannen at man ikke har influensa fordi om man hoster og nyser litt. Heldigvis begynner han å forstå det nå, og jeg fortsetter igrunn bare å rulle med øynene når svigermor kommer innom å forteller at hun har måtte ta en parazet på jobb fordi hun hadde så vondt i hodet pga av influensaen hun sliter med om dagen :P

Så lenge du har en mann som hjelper til med helgevasken vil jeg tørre påstå at det er til større hjelp en ei lita ei på 1.5år som søler vann :P Men det er nok mer trivelig å ha en sånn liten hjelper enn en stor. Jeg har vurdert å kjøpe moppesokker til hundene, da hadde helgevasken her gått unna i en fei skal jeg si deg ;)

Nå er det igjen lørdagsmorgen. T er ikke våken selv om klokka er over 9, og jeg får litt datatid som vanlig. Det å ligge i senga å skjekke nyheter og slike ting mens jeg kjenner en ivrig liten krabat i magen er så herlig. Jeg liker disse stundene i senga. Jeg får tid til meg selv, tid til å legge planer for dagen og tid til å våkne sikkelig før en ny dag starter. Er veldig heldig som har ei frøken som er B menneske i en alder av 1.5 år, og jeg nyter det så lenge det varer. Vips så har det snudd igjen og vi må opp før hanen fiser.

I dag tror jeg mamma og pappa kommer på besøk en tur. Vi skal lage middag og de som ikke har vært her siden i sommer skal nok få en grundig innføring i lekene vil jeg tro. Vi bor bare 20 minutter unna mamma og pappa så jeg benytter sjansen til å dra dit flere ganger i uka, ergo er ikke de så mye her. Men trivelig at de stikker innom. Regner med det blir veldig stas til lillemor med besteforeldre som orker å sitte på gulvet i timesvis ;)

Nå skal jeg lese meg opp litt på div blogger og dagbøker før snuppa våkner.

Håper alle får ei flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars svigermor som måtte ta paracet på jobb pga influensaen da :fnise: Man må jo nesten bare le litt av det, ihvertfall for seg selv :P

Kjempekjekt at han hjalp til, det er ikke ofte for å si det sånn ;) Men heldigvis blitt litt flinkere i takt med at formen min har blitt litt mer laber :) Hadde jeg satt moppesokker på hundene her hadde det ene lagt seg rett ned og dødd litt, mens den andre hadde stivnet av skrekk. Kunne vært underholdende da!

Kjekt å få en rolig morgen for seg selv. Håper dere får en koselig dag med besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danse: Halveis :danse:

Rart å tenke på at jeg nå er 20+1 og halveis i dette svangerskapet. Jeg synes virkelig tiden har rast avgårde! Det tok en evighet å komme hit når jeg gikk med T, men denne gangen har det liksom bare sprintet framover. Er kanskje ikke så rart med tanke på at jeg nå har litt mer å henge fingrene i enn jeg hadde sist gang :fnise:

Dagen er feiret med å bestille de første klærene til lillesøste. Ikke så mye vi trenger, men jeg vil gjerne ha med helt nye fine klær på sykehuset å da er det ikke noen tvil om at valget havnet på ull. Sist var det kaldt på barselavdelingen, så jeg regner med det kan bli det denne gangen også, å da er det greit å ha litt ull å kle på den lille søte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha brukt ull til T siden hun var to timer gammel, og jeg er så fornøyd. Ull er jo temperaturregulerende, så ar aldri opplevd at hun har blitt for varm i det :) Vi bruker ull på sommer også vi. Kjøper plagg som er myke og gode og selfølgelig ikke klør. Hun har begynt å si bææ når jeg sier hun skal ha på ull også nå. litt søt da :)

Jeg var å skulle hente ut pakken min her om dagen, men den hadde åpnet seg under sendeing så jeg valgte å be posten sende den tilbake igjen. Vil helst ha alt samlet når jeg først har betalt såpass mye. Sikkelig teit, hadde virkelig gledet meg til å sitte å nyte de bittesmå plaggene! Får vel bare vente litt til.

Ellers har denne dagen vært ekstremt lang. T er småsyk og holdt det gående i nesten hele natt så jeg har vel fått sånn type 2 timer søvn. Sovnet så vidt når hun duppet i dag, men det gjorde ting bare verre og etter det har jeg vært en vandrende zombie. Nå virker det som om hun sover godt, så jeg håper vi begge får en lang og god natt. Ikke greit når disse små ikke er helt i form. Vi satser på at hun er frisk og rask igjen i morgen :)

På onsdagen drar gubben på kurs og vi blir hjemme alene fram til fredagen. Jeg er egentlig vant til å være alene med henne da gubben har hatt reisejobb før, men kjenner jeg gruer meg litt ekstra denne gangen. Går nok sikkert kjempe bra, men er redd det blir lange dager. Får vel bare være flinke til å komme oss ut å få gjort litt småting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Fru_Hestehov

Innom for å ønske deg og resten av familien god helg!

Får håpe vesla ble raskt frisk igjen og at dere har hatt noen bra dager hjemme alene, satser på at de ikke ble for slitsomme og at dere fikk kost dere litt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...