Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.


Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Så flink du har vært! Her har jeg vært borte i fire timer i dag, og mannen har ikke gjort en dritt. Så nå har jeg bretta fire vasker med klær, pakket til jobbtur, ryddet etter middag og blitt hormonell-sur fordi mannen ikke har gjort noe :fnise: Må roe meg ned med KG før jeg orker å være blid igjen.

Er så kult å se hvor ferdige de er på ul-bilder. Blir gøy å se om du og jordmor har rett da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sov to lange dupper mens mannen snekret listverk som en helt rundt meg i dag, jeg :fnise:

Bra at noen er flinke, i alle fall! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole : ja, jeg tror også på mammafølelsen ;) så får vi se på ordinær UL om det stemmer ;)

Jeg er så inponert av T at jeg bare må skryte litt. Helt siden hun ble født har søvn vært et problem, både på natt og dag. Men nå ser det ut til at det har løsnet! Hun legger seg klokken 18.30 og i går måtte jeg VEKKE henne klokken 09.30!! Det er intet mindre enn 15 timer søvn! I tilegg måtte vi vekke henne etter 2,5 timer dupp på dagen i tilegg! Jeg er så fornøyd å så stolt! Lille B mennesket mitt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :danse: Jeg håper at min gutt har arvet mitt søvnmønster, jeg var født B-menneske og måtte vekkes fra begynnelsen av, også for nattamming :)

Ha ei fin ny uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! :danse: Jeg håper at min gutt har arvet mitt søvnmønster, jeg var født B-menneske og måtte vekkes fra begynnelsen av, også for nattamming :)

Ha ei fin ny uke! :blomst:

En sånn håper jeg også på å få denne gangen ;) Jeg var ikke bortskjemt de første 10 månedene med T for å si det på en fin måte :P Våken 3-5 ganger hver natt og sov toppen 30 min i slengen på dagtid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Favole : det å våkne til nyvasket hus var fantastisk! I går var mannen på ikea å fikk kjøpt inn en ny komode til å ha på soverommet, og jeg kan nesten ikke vente til den har kommet opp også :) er så godt å føle at ting forandrer seg til det bedre :)

I går fikk endelig svigemor vite at jeg er gravid igjen så nå mangler det egentlig bare å si det til den kommende oldemoren :) vi møtes så skjeldent så er liksom ikke så lett å si noe, vil helst ikke si det over telefonen heller ;)

Nå når alle snart har fått vite om lille nurket skal jeg ta opp bloggen min igjen. Har blogget i sjul om graviditeten til nå, men gleder meg til å kunne være åpen om det :) har hele svangerskapet med T på bliggen også, med magebilder fra hver uke etter uke 13, så må jo ha det med lille også :) morro å se tilbake på :) om noen vil lese bloggen er det bare å sende en PM, så skal dere få link :)

Å ja, i dag er det 13 uker <3 kan ikke forstå hvordan tiden kan gå så fort denne gangen sammenlignet med sist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg til den første svangerskapskontrollen. Blodprøver ble tatt og alt så bra ut så langt. Må jo vente litt på svar på blodprøvene, men regner med de er fine. Mulig litt lite jern, men det er ikke noe nytt når det kommer til meg så har tatt forhåndsregler og allerede begynt å ta jerntabeletter.

Det er ikke hemmelig at jeg er gravid lengere iallefall Yesterday, men jeg kommer ikke til å legge ut noe på FB :) det gjorde jeg ikke sist gang heller :) de som trenger å vite det møter man jo eller snakker med iløpet av de neste månedene, så kan jeg heller poste et bilde eller noe når nurket er ute :)

Skal si det til oldemor i dag om jeg får tak i henne, så da er iallefall alle i slekta informert på begge sider. Ettersom svigermor fikk vite det her om dagen har hun nok informert alle hun kjenner for å si det sånn ;)

I dag er det endelig fredag igjen og jeg synes uka har flydd forbi selv om vi egentlig ikke har gjort så mye spennende. Egentlig litt godt å bare daffe litt hjemme :)

Nå ligger jeg og venter på at T skal våkne. Må vel vekke henne snart om det ikke skjer noe innen en liten halvtime så ikke hele dagen blir helt på en snurr! Kjenner det er litt irriterende å våkne av at man må tisse før hun på 1.5 år vil opp :P må vel bare leve med det i noen uker til :P

Håper alle får ei flott helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med tissinga gikk aldri over hos meg så langt i svangerskapet, det skal liksom gå over i andre trimester og nå er det enda verre enn tidligere. Håper du slipper det ;)

Lykke til hos oldemor og god helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke så mye plaget med den tissinga sist heller før helt på slutten :) merker nå at det begynner å bli bedre enn det har vært også :)

Nå er det en ny uke og snart en ny svangerskapsuke som står på trappen. Denne uka er det faktisk meldt minusgrader her så er vel bare å ta fram ull og vinterklær ;)

Så det var tilbud på ull både på knerten&karoline og sparkjøp nå, så må nesten kjøpe inn litt nytt til T :) jeg synes ull er det aller beste å bruke til henne så hun har hatt mye ullklær siden hun ble født! Første bodyen hun hadde på seg var faktisk ull.

Ellers kjenner jeg fortsatt at formen er stigende. I går satt jeg oppe til klokka var nesten 11! Det er første gang på lange tider for å si det sånn! Håper den snart er tilbake til slik den var før jeg ble gravid :)

Denne uka har vi ikke så masse planer. Får besøk på onsdagen, men ellers er det mest åpent i kalenderen. Men det blir nok fylt opp tenker jeg ;)

Håper alle har hatt ei fin helg og får ei flott høstuke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minusgrader ja ;) heldigvis synes jeg det er helt greit ;) er så godt å pakke seg inn i masse varme klær når man skal ut.

Nå er klokka straks 08.30 og T sover fortsatt. Jeg har blitt bortskjemt me sovedyr! Regner med hun har litt å ta igjen etter de 10 første månedene uten særlig mye søvn :P jeg nyter det iallefall :)

I dag får vi besøk av ei fra barselgruppa

Til T. Blir kjempe kos å se de igjen! Mange månder siden sist vi møtte de :)

Å ja, 14 uker i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg stod opp var det 3 grader og nå er det 18 grader :fnise:

Deilig med en baby som sover endelig lenge ;) Sånn skulle vi alle vært som små!

14 uker! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det 15 grader når vi sto opp ;) inne på stua vel og merke! Gleder meg til vi har fått opp varmepumpen, selv om det er litt trivelig å tenne opp i peisen når man står opp også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å var det plutselig uke 15! :D jeg synes tia raser avgårde! Noe som igrunn er helt greit :)

Jeg er i bedre å bedre form, og det eneste som egentlig plager meg nå er at magen er utrolig oppblåst og treig. Tror jeg må ta meg en tur på apoteket å få meg noe som kan hjelpe litt. Er litt kjedelig å gå å ha luftsmerter hver kveld og i tilegg ikke klare å gå på do så ofte som man foretrekker!

Denne uka hadde vi egentlig masse planer, men ettersom alle vi skulle møte har blitt syke blir det ikke noe av det. Var en tur til mormor og morfar i går, og i dag skal vi på et kjappbesøk til et vennepar av oss når de er ferdige på jobb.

Greit å være litt sosial synes jeg. Både for min og T sin del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 uker! :hoppe:

Har du prøvd linfrø for magen? Det funker veldig bra på meg. Det beste skal være å blande de med vann og la det stå en stund men det smaker ikke godt syns jeg så jeg har bare linfrøa og litt havregryn i yoghurt og det funker.

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ekstremt mye frukt, grovt brød og drikker MYE vann, men det hjelper liksom ikke. Skal teste ut linfrø ;) heldigvis har det vært litt bedre de siste dagene :)

Mandag igjen og pappan er tilbake på jobb. Kjenner det hadde gjort godt om han tok høstferie, men det har han vist ingen planer om.

Jeg har planer om å sende T på hytta sammen med mormor og bestefar ei helg snart så vi får litt alenetid. Veldig kjekt med masse tid sammen med T, men når vi går hjemme sammen hver dag så er det greit med litt tid alene også :)

Formen er heldigvis bra nå, å jeg klarer igrunn det jeg har klart før. Noe som er helt fantastisk! Kjenner jeg gleder meg mer og mer til OUL, å posten blir skjekket mange ganger om dagen for å se om det har kommet brev om time, men enn så lenge lar det vente på seg.

I dag skal vi bare ta livet me ro å få unna litt ting her hjemme :) håper alle får ei flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 uker er passert og i går fikk jeg endelig fikset time til OUL! Legen min hadde vist glemt å bestille time samt å sende meg helsekortet, så da tok jeg det i mine egene henner og ringte sykehuset selv :P fikk time mandag 28, så det er jo knappe 3 uker til! :D regner med helsekortet ble sent i går så da har jeg nok det snart også.

Nå ligger jeg nok en gang våken å venter på at T skal våkne. Hun har blitt en syvsover diluks! I går vekket jeg henne ti på halv ti! Håper virkelig Mini i magen kan bli sovedyr helt fra starten. Er så mye lettere å fungere i hverdagen når man får nok søvn og hvile!

I dag skal jeg på besøk til en valpekjøper å hjelpe til med litt klipping av hunden. Blir spennende! Er alltid morro å se igjen valpene når de begynner å bli voksene.

Håper dere andre får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...