Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.


Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Merker jeg er mindre og mindre på pcen om dagen så nå prøver jeg noe nytt og oppdaterer fra mobilen. Litt lettere å sette seg ned med den enn å starte pcen og alt sånn :)

Dagene går fort for tia å vips så er jeg over 9 uker! Bare litt over to uker til vi skal på UL!

Formen er grei, men er sliten og trøtt. Når T legger seg er jeg ikke langt unna legging jeg heller. Husarbeidet er fortsatt på etterskudd og jeg gleder meg til energien er såpass at jeg orker å ta et shippertak! I helga skal vi på hundeutstilling så jeg må ta meg sammen å få badet 3 hunder denne uka. Kjennes umulig ut nå, men det går vel :)

Håper alle sammen får en flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser film og slapper av mens T dupper, og hvem sitter å stor tuter over et frieri i filmen??? Jo da, hormonella er her!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesterday : Nei vi har 5 :P men bare 3 som skal på utstilling :) Eller som sagt, får se ann formen om jeg orker på å stelle så mange ;)

Nå ligger jeg våken i senga mens både T og mannen enda sover. Har bynt å våkne tili av meg selv. Igrunn litt dumt, for blir jo så himla trøtt om kvelden!

I dag skal vi bare slappe av og kose oss hjemme. Er ganske bra vær så blir nok mye leking ute :)

Har fortsatt ikke fått barnehageplass, men håper jeg snart får mail om at det er i boks! Hadde vært godt å hatt noen timer å slappe av på for seg selv kjenner jeg ;)

Formen er igrunn bra foruten null energi og en trøtthet som ikke gir noen mulighet for å gjøre noe på kveldstid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 faktisk ;) Jeg ser for meg at det er styr med en :fnise: Men bikkjer er flotte dyr da! Har kun hybelkaniner selv :P Hvilke raser har dere?

Husker hvor sliten jeg var i første trimester, var veldig tungvint :( Håper det går over snart!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

5 hunder, wow, jeg lurer også på hvilken rase? Driver dere med oppdrett? Er kos med hund da, har lyst på det selv, men tror nok jeg starter med en.

Håper snart energien er tilbake her også, rydde huset og gjøre det koselig til høsten. Handlet inn Yankee Candle dufter idag, gleder meg til å tenne lys og få litt god luft i huset på mørke kvelder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 faktisk ;) Jeg ser for meg at det er styr med en :fnise: Men bikkjer er flotte dyr da! Har kun hybelkaniner selv :P Hvilke raser har dere?

Husker hvor sliten jeg var i første trimester, var veldig tungvint :( Håper det går over snart!

Hehe, ja 5 ja :P Er igrunn like morro å se reaksjonen hver gang vi sier hvor mange hunder vi har :P Vi har pomeranian. Små og søte og selv om det er litt arbeid med det er det veldig verd det. De er en del av familien og jeg ville ikke vært uten en eneste en ;)

Jeg kjenner jeg er enda mer sliten etter å ha vært på utstilling to dager i helgen enn jeg var før jeg deltok der, men det er vel ikke så rart :P I dag skal jeg bare slappe av og kose meg med T. Nå sover hun dupp, og jeg slapper av med pcen for første gang på lange tider. Litt godt å ikke bare knote med mobilen kjenner jeg :P

5 hunder, wow, jeg lurer også på hvilken rase? Driver dere med oppdrett? Er kos med hund da, har lyst på det selv, men tror nok jeg starter med en.

Håper snart energien er tilbake her også, rydde huset og gjøre det koselig til høsten. Handlet inn Yankee Candle dufter idag, gleder meg til å tenne lys og få litt god luft i huset på mørke kvelder.

Vi driver så smått med oppdrett vettø ;) Har kanskje ett eller to kull i året og gjør det fordi det er morro og for å prøve å forbedre rasen. Er ikke ute etter å skulle bli rik på å drive med det, er mye vitigere at hundene er friske og ikke minst at jeg kan gi de alt de trenger til en hver tid. Her vokser valpene opp på stua sammen med oss og de er sosiale og trygge når vi leverer de :) Utrolig spennende og givende hobby :)

Anbefaler selfølgelig hund på det sterkeste om du liker de. Er utrolig mye selskap og ikke minst må man ut av soffan og man får kommet seg ut :)

Hundene må jo tisse selv om det er høststorm utenfor, og det finnes ikke noe bedre enn å komme inn etter å ha gått tur i ruskevær :)

YC lysene er jo bare helt fantastisk da! Jeg har igjen noen fra sist vinter enda, men det brennes nesten daglig her når det er mørkt og kaldt ute. Er jo så koselig å sitte inne i en stue med herlig lukt og masse levende lys rundt seg. Hvordan lukt kjøpte du? Jeg er avhengig av clean cotton. Synes den er helt himmelsk!

Nå er det igjen ny uke og gubben er på jobb. Jeg ligger i senga og slapper av mens T sover dupp. Kjenner det er helt greit om hun sover noen timer nå så jeg får slappet av litt :P Helga har gått i ett, og jeg er både støl, sliten og trett. Er for gammel for slike aktiviteter to dager på rad :P Eller kanskje alderen egentlig ikke er problemet :P

Denne uka har vi ingen planer før til helgen å det er igrunn veldig godt. Skal bare kose oss og leke masse. Kjenner jeg gleder meg til å ta livet med knusende ro :) I helga skal T på hyttetur med besteforeldrene, gubben på jobbfest og jeg skal nyte en dag helt alene :)

Neste torsdag er det tid for UL og jeg gleder meg noe helt sinsykt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har snakket om å få oss en hund men først skal babyen ut også skal vi bli kjent med han, vil også helst ha en større leilighet el hus først. Men det er lov med hund her vi bor nå. Pomeranian er søte men trur at vi velger en større rase :)

Er ikke inne på lys så vet ikke hva slags lys YC er, men jeg gleder meg og til å tenne lys igjen. Her i nord er kveldene ennå ikke så mørke men trur jeg begynner å brenne lys snart ;)

Jeg fikk gjort ukas planer i dag, så har ingenting igjen å gjøre :fnise: Ha en fin ny uke, kos dere masse med ingen planer! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss også en større hund med tiden, menn enn så lenge får det holde med småtassene :) Neste år kanskje :)

Jeg er så fornøyd! Sist svangerskap la jeg på meg 6(!!!!) kg de første 12 ukene, (6 kg de siste 24 også så ble ikke så ille til slutt) men denne gangen har jeg enda ikke gått opp noen ting! Er nok ikke noen tvil om at aktivitetsnivået er et helt annet denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss også en større hund med tiden, menn enn så lenge får det holde med småtassene :) Neste år kanskje :)

Jeg er så fornøyd! Sist svangerskap la jeg på meg 6(!!!!) kg de første 12 ukene, (6 kg de siste 24 også så ble ikke så ille til slutt) men denne gangen har jeg enda ikke gått opp noen ting! Er nok ikke noen tvil om at aktivitetsnivået er et helt annet denne gangen :)

Jeg har så langt gått opp 6 kg og har være veldig mye mindre aktiv enn før, pga bekkensmertene siden uke 8. Men uansett hva jeg har gjort er det jo bra at ikke du har rast opp i vekt og ;) Er veldig kjekt å slippe det! :danse: Og veldig bra å være aktiv når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er jo fult klar over at jeg skal opp i vekt, men syns det er helt greit å ikke gå opp så mye nå i starten :) jeg veier noen kg mindre nå enn når jeg ble gravid med T også, så håper å ende opp på ca vektøkning totalt denne gangen som sist. De kg ramler fort av til meg når jeg ammer, så er ikke bekymret i det heletatt!

I dag startet vi dagen før klikken 07.00 her. Noe jeg synes er litt for tidlig. Jeg er bortskjemt med å få sove til nesten 9 hver dag og to timer før merkes på kroppen og ikke minst humøret til lillemor! Nå er det bare å prøve å finne på noen sprell frem til halv 12 når det er tid for dupp :) nå er det kjeks og teletubbies som er i full gang så mamman får slappet av litt til :P

I morgen er det første UL! Skal bli så spennende!! :D håper alle får en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på tidlig UL og fikk se et lite knøtt som så helt perfekt ut på alle måter. Nakkefolden var bra, nesebenet var markert og ti fingre og ti tær. Et hjerte som banket med 163 slag i minuttet og en krabat som var veldig aktiv inni magen til mamman sin. Kunne ikke blitt bedre på noen måter :)

e3ut.jpg

Jordmoren trodde det var en liten jente, men ville ikke garantere noe før vi skal på ordinær UL i uke 18. Jeg tror hun har rett for jeg har sikkelig jentefølelse og har hatt det i mange uker. Desuten fikk vi jo vite kjønnet på T i denne tiden sist å det viste seg å stemme helt inn.

Jeg ble satt frem tre dager så vips så har vi passert 12 uker og er i dag 12+2 :)

Ren og sjer lykke å se den lille aktive skapningen på sjermen! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk yesterday og leopanter <3 utolig morro å se hvor mye som allerede er ferdig selv om det er så tidlig. Kjenner jeg blir like forundret hver gang jeg er på UL over hvor mye man kan se! Utrolig, rett og slett!

Nå ligger jeg i senga og hører på en kombinasjon av regn, fuglekvitter og hunder som snart må ut å tisse. T sover enda etter å ha vært litt våken i natt. Er igrunn helt greit ettersom jeg skal vaske når vi står opp og det er igrunn mye bedre å bare slappe av i senga enn å stå med hodet nedi vaskebøtta!

På en annen side kan det være lurt å komme igang for huset ser ikke ut! Jeg har ikke så mye som tatt i en støvfille eller en mopp på nesten 3 månder og selv om mannen har tatt unna litt har vi ikke helt den samme oppfattelsen av hva som er ryddig og reint! Håper på å få vasket ned badet, soverommet, stua og rommet til T i dag, så får jeg ta resten senere. Regner med jeg er temmelig gåend etter de rommene så da kan det være greit å slappe av resten av dagen :)

Ellers er energien stigende kjenner jeg selv om jeg er utslitt på kvelden. Heldigvis skjønner mannen at jeg legger meg tili og ikke er så mye selskap og hjelp etter T er i seng! Skal bli utrolig hærlig å kunne orke å sitte oppe litt på kvelden å ha litt kjærestetid igjen. Er liksom ikke helt det samme når det er en virvelvind som fyker rundt ørene på oss og helst vil ha alt av oppmerksomhet :P

Håper alle sammen får en fin søndag! Skal se om jeg finner tid til å lese litt dagbøker til dere andre også iløpet av dagen! Tiden renner ifra meg så må bare beklage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Favole : de hadde rett på 12 uker sist iallefall så jeg har troen nå også ;) er helt topp med en lillesøster <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg stolt av meg selv! Har vasket å ryddet i hele dag å nå gjenstår bare stua, som enn så lenge er stappfull av leker på hele gulvet så den får vente til T er i seng! Ellers har resten av huset fått seg både en etterlengtet oppryddning og ikke minst en etterlengtet vask! Kjenner jeg er utrolig sliten, men det er alikevell verd det! Gleder meg til å legge meg på nyvasket soverom, og stå opp til shinet hus i morgen!

*Klapp på skulderen til meg selv!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stas om det stemmer! Og har veldig troen på at mammafølelsen stemmer ang slikt ;)

Det er så godt med nyvasket hus, lukta og følelsen er bare himmelsk! Flinka :blomst::5:

Endret av Favole
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...