Gå til innhold

Blåbærmuffins prøvedagbok, søskenjakten er i gang.


Blåbærmuffin

Anbefalte innlegg

Øhm, ja... Sender ungen på hyttetur mens sekken med klær står igjen hjemme... Flott det! :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som noe jeg lett kunne gjort! Vi skulle bort i bryllup for noen år siden, og samboer roper til meg at han har tatt dressen (det siste som var igjen inne) og at vi bare skulle komme oss avgårde. Hadde noen timer å kjøre da. Når vi kommer frem og pakker ut så spør han hvor dressen er, og det han hadde sagt før vi dro var "har du dressen?". Fint å måtte dra ut på stresshopping rett før vi skulle i kirka! ;)

Håper ikke de var kommet så langt før dere fant ut av det slik at det ikke var noe stor forsinkelse å dra tilbake for å hente sekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååååå, så kjedelig :( Hadde de kommet langt da dere fant det ut eller?

De hadde kommet helt frem på hytta :P Så 12 mil en vei for å hente sekken. Resulterte i at mormor dro på shopping, så ordnet seg greit alikevell :)

Høres ut som noe jeg lett kunne gjort! Vi skulle bort i bryllup for noen år siden, og samboer roper til meg at han har tatt dressen (det siste som var igjen inne) og at vi bare skulle komme oss avgårde. Hadde noen timer å kjøre da. Når vi kommer frem og pakker ut så spør han hvor dressen er, og det han hadde sagt før vi dro var "har du dressen?". Fint å måtte dra ut på stresshopping rett før vi skulle i kirka! ;)

Håper ikke de var kommet så langt før dere fant ut av det slik at det ikke var noe stor forsinkelse å dra tilbake for å hente sekken :)

Sånne ting er så irriterende, iallefall når begge føler at de ikke har gjort noe feil. Heldigvis ordnet det seg for oss også. I verstefall måtte pappan ha kjørt oppover med klærene. Tror han er glad han slapp det :P

Ammetåka kommer tidlig sies det :) Jeg fikk min for lenge siden!

Ja, du sier noe der :P Jeg skylder på at min ikke har forsvunnet enda jeg, selv om det snart er ett år siden jeg sluttet med ammingen :P

I dag har jeg sovet lenge. Ligger fortsatt i sengen å tar livet med knusende ro. Har spist frokost og nå skal jeg bare slappe av her i noen timer til før jeg skal prøve å få gjort noe produktivt. Greit at huset ser litt greit ut når T kommer hjem igjen å nå har jeg jo virkelig muligheten til å få unna noe :)

Formen er grei nok i dag kjennes det ut som. Ikke så svimmel og vondt i hodet nå, så håper det holder seg sånn hele dagen :)

Håper alle får en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fru_Hestehov

Ammetåke ja, eller svangerskapståke, føler jeg leter etter lommeboka titt og ofte om dagen.

Ønsker deg ei god helg og håper at formen nå er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Har vel stort sett sniklest her inne, men heier maks på deg og spira! :)

Takk for det søte du :blomst:

Hvordan er formen nå? God helg! :skya:

Formen er faktisk mye bedre i dag, for første gang på mange dager føler jeg meg faktisk opplagt og som at det er et lite lager av energi i kroppen igjen! Fantastisk følelse! Gubben er hjemme i helga så jeg regner med jeg får brukt helga til litt avslappning også, men greit å få vært litt sammen med T uten å bli ødelagt etter to minutter også :)

Ammetåke ja, eller svangerskapståke, føler jeg leter etter lommeboka titt og ofte om dagen.

Ønsker deg ei god helg og håper at formen nå er god!

Synes egentlig begge er veldig gode undskyldninger ;) Må jo være lov å være litt rotetet når hormonene herjer i kroppen dag og natt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Woho 7 uker :danse:

Dagen i dag skal virkelig nytes ettersom formen er litt bedre enn den har vært den siste tiden. Jeg skal prøve å ikke slite meg ut, men etter flere dager i senga uten noe energi så er det mange ting som trengs å gjøres. Mannen klagde på at han måtte gjøre så mye når jeg er i dårlig form i går, så er vel best for husfreden å komme seg opp av senga å gjøre noe produktivt så han ikke surner.

Kjenner jeg ble litt irritert av kommentaren i går, jeg er ikke i dårlig form med vilje liksom. Han er veldig flink til å ta seg av T og gjør stort sett alt hjemme om dagen, iallefall det han selv ser at må gjøres. Er jeg en dårlig samboer som ikke går rundt å klapper for alt han gjør?? Han mener tydeligvis det iallefall. Heldigvis for han sa han undskyld for kommentaren i går kveld, så han er tilgitt, men kjenner det fortsatt er litt dårlig stemning. Kommer seg forhåpentligvis iløpet av dagen.

Nå har jeg spist frokost, tatt tabelutter (jern, tran og folsyre) og er klar for en ny dag. Nå skal jeg stå opp å kose litt med T mens hun er våken å så blir det en episode eller to med lost når hun sover duppen sin om en liten stund.

Håper alle sammen får ei kjempefin helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje samboeren din hadde en dårlig dag, el er han sånn ofte? Kjempe fint at han ba om unnskyldning! :hjerte:

Bra at du er bedre! 7 uker yay! :danse:

Ha en fin ny uke! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Kjenner meg igjen i følelser, tanker og reaksjoner hos mannen... :sjenert: Har det litt sånn om dagen jeg og... Prøver å bite det i meg og tenke at han ikke mener like mye med det som jeg føler.. Det er en påkjenning å være dårlig og å ha en liten en å ta seg av.. Ingen tvil. Om noen uker er forhåpentligvis formen bedre og kreftene tilbake. Selvfølgelig blir vi ikke i toppform på eeeen god stund enda (les uti april....) men, det går seg nok litt til.. Håper formen din forblir bedre og at du har en fin uke.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig når det blir sånne gnisninger, men som du sier så er det jo ikke med vilje. Og det er for en periode bare. Bra han hadde vett på å be om unnskyldning da, hadde vært verre om han ikke gjorde det.

Håper formen er bedre nå da :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje samboeren din hadde en dårlig dag, el er han sånn ofte? Kjempe fint at han ba om unnskyldning! :hjerte:

Bra at du er bedre! 7 uker yay! :danse:

Ha en fin ny uke! :blomst:

Er vel ganske generelt med mannfolk, iallefall de jeg kjenner godt at når man må gjøre mer enn man hadde planer om så faller livet litt i grus, og man blir sliten bare av tanken. Men når de først kommer igang så er de faktisk kjempe efektive. Sånn er det iallefall her i huset. Hjalp vel ikke at han ikke hadde verdens beste dag heller nei.

Hei :vinke:

Kjenner meg igjen i følelser, tanker og reaksjoner hos mannen... :sjenert: Har det litt sånn om dagen jeg og... Prøver å bite det i meg og tenke at han ikke mener like mye med det som jeg føler.. Det er en påkjenning å være dårlig og å ha en liten en å ta seg av.. Ingen tvil. Om noen uker er forhåpentligvis formen bedre og kreftene tilbake. Selvfølgelig blir vi ikke i toppform på eeeen god stund enda (les uti april....) men, det går seg nok litt til.. Håper formen din forblir bedre og at du har en fin uke.

:klemmer:

Jeg gleder meg til April kjenner jeg ;) Jeg var i mitt livs form etter fødselen sist så håper det blir likt denne gangen. Jeg hater å gå å se på ting jeg burde ha gjort, men som jeg ikke har energi til. Jeg klarer liksom ikke å slappe helt av når ting som bør gjøres står på stedet hvil, så det å få tilbake formen blir nok fantasktisk på flere måter :)

Kjedelig når det blir sånne gnisninger, men som du sier så er det jo ikke med vilje. Og det er for en periode bare. Bra han hadde vett på å be om unnskyldning da, hadde vært verre om han ikke gjorde det.

Håper formen er bedre nå da :hug:

Han er ikke så dum når han bare får tenkt seg litt om skjønner du, og enda smartere om jeg får gitt noen innspill til hva han skal tenke :P Har heldigvis ikke vært noe mer krangling så tror nok han skjønte poenget mitt. Han har hatt reisejobb i store deler av tiden siden T ble født, å jobbet i 12 dager og vært hjemme i 9. Når jeg da sa at jeg hadde tatt alt mens han hadde vært bort fikk jeg beskjed om at jeg hadde gjort dette frivillig. Øhh, ja, hadde jeg noe valg liksom? Heldigvis så kom han til fornuft ;)

Jeg var til legen i går ettersom jeg har vært i såpass laber form å vært så svimmel. Legen mente det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, men at det skyltes virus på balansenerven. Dette skal vistnok gå over iløpet av et par uker og jeg er jo allerede i mye mye bedre form så han har nok rett. Har vært så å si sengeliggende i en uke men nå er alt på bedringens vei heldigvis. Ikke så alt for lenge igjen til UL heller nå! Gleder meg :)

Håper alle sammen har en fin Tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til legen i går ettersom jeg har vært i såpass laber form å vært så svimmel. Legen mente det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, men at det skyltes virus på balansenerven. Dette skal vistnok gå over iløpet av et par uker og jeg er jo allerede i mye mye bedre form så han har nok rett. Har vært så å si sengeliggende i en uke men nå er alt på bedringens vei heldigvis. Ikke så alt for lenge igjen til UL heller nå! Gleder meg :)

Håper alle sammen har en fin Tirsdag :)

Noen leger skylder lett på virus på balansenerven uten å utrede det, de bare tipper når de ikke finner noe annet med en blodprøve og med å måle bodtrykket. Selvsagt kan det hende at det er rett i ditt tilfelle, men svimmelhet uten at fastlegen finner noe betyr ikke automatisk virus. Nå vet jo ikke jeg om du ble utredet og da hvordan. Selv ble jeg sent til ØNH når fastlegen mistenkte virus og det var ikke virus. Mitt problem satt i nakken fant de ut til slutt. Ville bare si det ;) (jeg googlet svimmelhet som en galning første gang jeg var svimmel fordi jeg var så sinnsykt dårlig) Hvor lenge har du vært svimmel?

God bedring og fin tirsdag til deg og! :hug:

Endret av Yesterday
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen leger skylder lett på virus på balansenerven uten å utrede det, de bare tipper når de ikke finner noe annet med en blodprøve og med å måle bodtrykket. Selvsagt kan det hende at det er rett i ditt tilfelle, men svimmelhet uten at fastlegen finner noe betyr ikke automatisk virus. Nå vet jo ikke jeg om du ble utredet og da hvordan. Selv ble jeg sent til ØNH når fastlegen mistenkte virus og det var ikke virus. Mitt problem satt i nakken fant de ut til slutt. Ville bare si det ;) (jeg googlet svimmelhet som en galning første gang jeg var svimmel fordi jeg var så sinnsykt dårlig) Hvor lenge har du vært svimmel?

God bedring og fin tirsdag til deg og! :hug:

Er ikke i tvil om at jeg fikk rett diagnose heldigvis. Nå er formen på topp igjen og har ikke vært svimmel på mange dager :) Jeg var forkjølet rett før svimmelheten kom, noe som også er typisk for virus på balansenerven :) Er veldig glad det har gått over og kroppen fungerer sånn nogen lunde igjen :)

Har passert 8 uker nå og føler virkelig magen har begynt å komme. Synes det er ufattelig tidlig, ettersom jeg nesten ikke hadde mage sist svangerskap. Men er vel noe i det at den kommer tidligere på nummer to. Er nå bare 25 dager til UL, og jeg er superspent!

Ellers er formen forholdsvis grei nå. Er mer trøtt enn vanlig og legger meg rett etter T er i seng, samt dormer i senga når hun dupper på dagen, men klarer iallefall å fungere sånn nogen lude resten av dagen. Husarbeid og slike ting blir det ikke så mye av da, men det får jeg heller ta igjen når trøttheten har gitt seg. Heldigvis stikker det ikke av, å så lenge det er greit på stua, badet og på kjøkkenet overlever vi vel å bo i litt rot i noen uker til :)

I dag skal jeg lage hjemmelaget ripsaft, plukket 10 liter med bær i går så da håper jeg det blir mye god saft vi kan kose oss med utover høsten :) Ikke minst ganske sunn saft som faktisk inneholder vitaminer sammenlignet med den man får kjøpt på butikken :) Og ikke minst hundre ganger bedre :)

Håper alle sammen har hatt ei flott helg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oj, så gøy at du lager egen saft. Hvordan gjør man egentlig det?

Den trøttheten er bare helt overveldende altså. Min har heldigvis plutselig gått over, håper din også gjør det i løpet av noen uker :) Må hvertfall være deilig at viruset begynner å bli borte, må være veldig slitsomt å ha det i tillegg til trøtthet/graviditetsplager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så gøy at du lager egen saft. Hvordan gjør man egentlig det?

Den trøttheten er bare helt overveldende altså. Min har heldigvis plutselig gått over, håper din også gjør det i løpet av noen uker :) Må hvertfall være deilig at viruset begynner å bli borte, må være veldig slitsomt å ha det i tillegg til trøtthet/graviditetsplager.

Jeg bruker saftkoker etter min mormor. Søk på saftkoker om du ikke vet hva det er ;) Veldig lett, bare å putte bær og vann oppi, la det koke i en liten time å så tømme av saften for å så koke opp med sukker etterpå. Mye mindre arbeid enn man skulle tro :) Og ikke minst så verd det når man smaker etterpå ;)

Jeg har vokst opp med hjemmelaget saft, og det er høstens høydepungt. Av en eller annen grunn varer den nemlig ikke så alt for lenge her i huset :P

Veldig greit å ikke ha andre ting enn trøttheten å plages med ja. Jeg var jo superheldig sist svangerskap også, ikke en eneste plage da heller foruten trøtthet og blodpropp, noe som jeg faktisk synes er helt greit sammenlignet med å kaste opp i mange månder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble du utredet da? :) Er nysgjerrig ;) Husk at man ofte får tilbakefall ved virus på balansenerven. Men bra at du er bra igjen. Og 8 uker på vei! :danse:

Ha en fin søndag! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser vi er ca like langt på vei denne gangen! :blomst:

Gratulerer med lillebrøster i magen!!

Gleder meg til å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...