Dalmore Skrevet 21. september 2011 #121 Del Skrevet 21. september 2011 Tøffingen som er alene med dem! ... jeg synes det er heftig nok å være alene med mine to, og så har du dobbelt så mange! Kjenner meg forresten igjen i det med nattevåkning. Våre sover NESTEN rundt nå, i natt sov de fra sju til seks, og det skal vi ikke klage på. Natten før var derimot E våken både klokken 1 og klokken 4 og så klokken 7 igjen... Natt til i dag var det litt lyder og sutring ved midnatt, jeg kjente det bare kokte innvendig og måtte få Mannen til å gi henne smokken og klappe litt på henne. Stakkars lille nurk, hun er jo bare 4 mnd og gjør det jo slettes ikke med vilje, men likevel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 5. oktober 2011 #122 Del Skrevet 5. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 11. oktober 2011 Forfatter #123 Del Skrevet 11. oktober 2011 La akkurat inn en liten bestilling hos iherb. Det stedet er farlig! Desert Essence body wash. Island Essence Lotion tropical vanilla. Dr Bronners magical soap. Har en milelang ønskeliste der. Alle har det bare bra her i huset. Store-M skal gjennomgå en liten operasjon i morgen, jeg er som alltid spent og litt nervøs. Han har gjort det før, men jeg syns aldri det er noe moro å legge ungene mine i narkose. Iskrem er hamstret inn, det samme er noen nye leker og filmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 11. oktober 2011 #124 Del Skrevet 11. oktober 2011 Masse lykke til med operasjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 13. oktober 2011 Forfatter #125 Del Skrevet 13. oktober 2011 Masse lykke til med operasjonen! Takk for det, Haley! Kom hjem fra sykehuset i dag etter en vellykket fjerning av mandler, polypper og nytt dren i begge ørene. Formen til lillemann er fin og is er en slager. Har nok litt vondt i halsen, og kalde ting lindrer. Trengte ikke smertestillende i natt, selv om lista for å gi er meget lav nå. Litt sutring, da var det godt å krype inntil mamma. Begge lå i samme seng på sykehuset. Ikke den beste søvnen, men jeg liker å ha ungene nært meg om natta. Nå venter ti dager i "ro" som legen så fint sa. Vi får se hvor mye ro det blir, hjemme fra barnehagen blir det i hvertfall. Ser ingen grunn til å sende han ut for tidlig når jeg allikevel er hjemme på dagtid. Så nå har vi snakket med diverse besteforeldre, og de skal sende pakker i posten med filmer og litt nye rolig-leker. Har forresten lagt inn nok en bestilling hos iherb, helt i samme gate som sist bestilling. Har også bestilt fin jakke fra Kari Traa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. oktober 2011 #126 Del Skrevet 13. oktober 2011 Nei, nå hadde du falt ut av mine innlegg! Det er jo ikke så mange dagene siden jeg skrev her, heller. Rare KG! Godt at operasjonen var vellykket! Skjønner godt at det ikke er noe moro på forhånd, da... Vet ikke helt hvordan jeg skulle klart å slippe Turnerose før noe sånt. Pappa fikk forøvrig fjernet mandlene som barn, og det han husker fra det er at han fikk spise is til stort sett alle måltider i nesten en uke. Så for M er det vel mulig det ikke blir det verste minnet? God bedring til rekonvalesenten, og lykke til med i-ro-holdingen for deg. (Og høhø, litt artig å se at du også er på iherb-kjøret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 14. oktober 2011 Forfatter #127 Del Skrevet 14. oktober 2011 Nei, nå hadde du falt ut av mine innlegg! Det er jo ikke så mange dagene siden jeg skrev her, heller. Rare KG! Godt at operasjonen var vellykket! Skjønner godt at det ikke er noe moro på forhånd, da... Vet ikke helt hvordan jeg skulle klart å slippe Turnerose før noe sånt. Pappa fikk forøvrig fjernet mandlene som barn, og det han husker fra det er at han fikk spise is til stort sett alle måltider i nesten en uke. Så for M er det vel mulig det ikke blir det verste minnet? God bedring til rekonvalesenten, og lykke til med i-ro-holdingen for deg. (Og høhø, litt artig å se at du også er på iherb-kjøret... Det er din feil at jeg er raka fant pga iherb. Jeg tror M er ganske fornøyd med halsvondte sitt, det vanker is i øst og vest. Jeg har så lyst på ny vinterjakke, men klarer ikke bestemme meg for hvilken jeg vil ha. Heller ikke type jakke. Parkas, dun, kåpe etc. Hjelp meg litt, shopping glade damer! Og nei, Kari Traa-jakka teller ikke som vinterjakke, det er ekstrajakke fordi jeg er så snill og god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 18. oktober 2011 #128 Del Skrevet 18. oktober 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #129 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nye sko og ny jakke, litt kvalm, mest happy-happy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 24. oktober 2011 #130 Del Skrevet 24. oktober 2011 Nye sko og ny jakke, litt kvalm, mest happy-happy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 25. oktober 2011 #131 Del Skrevet 25. oktober 2011 Ingenting er som litt shoppinglykke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #132 Del Skrevet 25. oktober 2011 Handling er gøy! Nå er det to som krangler/slåss om en ku. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #133 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ganske slitsomme dager, tvillingene er hardt "angrepet" av separasjonsangst. De griner hvis jeg beveger meg ut av rommet, kommer etter som to olja lyn, sutrer når jeg er i nærheten, klager og herjer verre. De er i tillegg ekstremt klåfingrete, og drar, biter og dunker i alt de kommer over. Vi har definitivt ikke mye ting tilgjengelig, men det lille vi har utnytter de til fulle. Jeg tror egentlig de er fullstendig sprø. Kan ikke for mitt bare liv huske at de andre ungene var så ille, men det var de sikkert. Store-M nekter å gå i barnehagen, han har nemlig fått matboks full av Kaptein Sabeltann-filmer, og vil heller være hjemme å se film hele dagen. Vet ikke om jeg skal grine eller le, han er uansett i barnehagen, rasende som en okse da han dro. A er forholdsvis rolig, opptatt av tall og bokstaver. Store gutten min som snart er skolegutt. Akkurat nå er det stille i heimen, småtrollene tar en liten dupp, jeg bælmer kaffe og skal snart ta en dusj. Lurer på når tvillingene tenker å sove hele natten uten mat, foreløpig har de ingen planer om å gjøre det frivillig i hvertfall. Vurderer avvenning, men jeg er en grusomt trøtt mamma på natta, og da gjør jeg omtrent hva som helst for å få ro. To hylende gutter er ikke favoritten min om natta. Må tenke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 1. november 2011 Forfatter #134 Del Skrevet 1. november 2011 Joyce syns det er stille her inne om dagen, det må jeg gjøre noe med. Alt er bra, julegavene kommer sakte men sikkert i hus, kalendergaver er også snart på plass, ellers lite nytt på denne fronten. Tvillingene kryper rundt som villmenn, nå skjønner jeg at folk sier det er travelt med tvillinger. Svigermor kommer snart på middag, elggryte står på menyen. Eller Pizzabakeren hvis det blir katastrofe, noe det fort kan bli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 1. november 2011 #135 Del Skrevet 1. november 2011 Hvordan gikk det med elggryten? Hørtes knall godt ut! Her er det også seperasjonsangst ute og går... også har hun fått helt puppedilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. november 2011 #136 Del Skrevet 1. november 2011 Fine gutta dine. Skulle gjerne vært og hilst på dem, og ikke minst deg, altså! Jeg lurer også på om det ble elggryte eller Pizzabakeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 2. november 2011 Forfatter #137 Del Skrevet 2. november 2011 Milla og Joyce: Det ble elggryte! Jeg er mektig imponert over meg selv. Det kunne med fordel ha kokt litt lengre, kjøttet var ikke så mørt som jeg hadde håpet på. Vi har så mye viltkjøtt liggende, og etter denne helga kommer nok fuglene på plass også. Må bli flinkere til å ta opp kjøtt og planlegge middager. Det er jo så godt når det først er ferdig. Ikke er det mye jobb med å lage det heller. Jeg skulle gjerne vært og hilst på deg, Turnerose og etterhvert ny-babyen også, Joyce! Håper vi får det til en gang. Svigermor var som sagt på middag her i går. Med seg hadde hun to store poser fulle av arveklær til gutta. Jeg tar gjerne imot arveklær som ser fine ut, men denne damen har jeg fått fra før, og da endte vi opp med å kaste 99% av tingene. Masse sko, klær og stæsj jeg ikke likte. Jeg kar ikke ungene arve sko, og det er svigermor veldig uenig i. Jeg har gitt beskjed til svigermor at jeg ikke vil ha, men hun syns det er så vanskelig å gi beskjed, og hun syns i tillegg tingene var kjempe fine. Jeg blir litt oppgitt, føler ikke jeg har noe annet valg enn å like det. Og føler meg litt som en megge når jeg sier at vi ikke vil ha det. Svigermor har en tendens til å bli litt fornærmet hvis man ikke gjør det hun vil, noe jeg stort sett aldri gjør. Vi er egentlig veldig like på mye, og det er kanskje der det blir litt surt innimellom. Jeg er veldig direkte når det kommer til uenigheter, tar det opp og blir fort ferdig med det. Svigermor gjør ikke det, men du ser på hele henne at hun er meget uenig. Alt i alt har jeg et veldig fint forhold til henne, og det er bra når vi om ikke lenge flytter til byen der de bor. Foreløpig ser det ut som det blir pendling noen dager i uken for mannen, det vil si at ungene og jeg blir alene ca tre netter i uken. Det får bare gå, og det er fortsatt muligheter til å få en jobb før vi flytter. Jobbene vokser ikke på trær der borte, og spesielt ikke den type stilling han vil ha. I dag blir det bytur med venninne, lunsj og makeup store. Moro, men ikke for kontoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 3. november 2011 #138 Del Skrevet 3. november 2011 Åh, elg er så godt! Spennende med flytting på planen! Og ikke minst godt å få noen besteforeldre i nærheten som kan avlaste litt når dre har lyst til å finne på noe på tomannshånd. Vi er heldige som har begge foreldreparene bare en times tid unna. Ikke for nærme og ikke for langt unna Av og til skal man ikke tenke på om det er moro for kontoen, man skal bare ha det gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 2. desember 2011 Forfatter #139 Del Skrevet 2. desember 2011 Travle dager og da blir denne dagboken bortprioritert. Alle har det bra, vi gleder oss til jul, men ikke like mye til reisen. I dag reiser vi på hytta, juleverksted i bygda. God helg til dere som er innom her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 13. desember 2011 Forfatter #140 Del Skrevet 13. desember 2011 Julefrokost og Lucia i barnehagen i dag. To gutter som ikke syns hvite kjoler var spesielt stas, resulterte i at de var de eneste som ikke var kledd i hvitt. I tillegg gikk A med hånda godt planta i skrittet og M ble hysterisk, grein og sto med rumpa rett ut store deler av opptoget. Stolte foreldre? Jada, men litt svett. Tvillingene er sure som sitroner for tida, men det går sikkert over. På mandag reiser vi på juleferie, tror det blir den mest kaotiske og slitsomme ferien vi noen gang kommer til å ha. Gleder meg allerede til å komme hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå