Gå til innhold

Det ene husker jeg, det andre har jeg glemt ...


Trekkoppfuglen

Anbefalte innlegg

Knekken :fnise:

6mnd allerede, guri som tiden flyr! Ja Mathilde blir jo 5mnd nå den 24 :daane: Synes tiden går så altfor fort :sjenert:

Ja, tiden flyr! Egentlig er det helt greit at spedbarnstiden flyr av gårde, det er ikke min favoritt-tid med ungene. Misforstå meg rett, babyer er kjempe herlig, men det er mer moro når de blir litt større.

Guttene tar en liten dupp, og jeg spiser frokost med KG. :nigo:

De fire siste nettene har tvillingene laget et vanvittig spetakkel store deler av natta. Det er jeg ikke med på! Kjenner at kroppen min og hodet mitt ikke orker hyl og vræl på natta når de har blitt 6mnd. Slik har jeg vært de andre gangene og. Nattebråk er greit nok de første månedene, men så blir det nok. Aner ikke hva det kan være heller, kanskje tenner. Sure som sitroner er de i hvertfall.

Formiddagen er foreløpig planløs,jeg burde både vasket hus og brettet klær, men husmorlysten er svært lite tilstede. :tunge1:

I kveld blir det ost, kjeks og te med god venninne. Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg synes tvillinger er mer enn god nok unnskyldning for manglende husmorlyst. Ikke fordet - min husmorlyst glimter med sitt fravær sånn stort sett bestandig, den. :fnise: Nei, gled deg heller til kveldens moro! :nigo:

Nattspetakkel er ordentlig slitsomt, du har min fulle medfølelse. :troest: Det er så grunnleggende feil, bare! Når kroppen verker etter søvn og ro og man ikke får det... Uff. Håper det er noe lett forklarbart, som tenner, og at det går over fort. :klemmer:

Store :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Frøkna her sover vanligvis godt om natten, men i natt falt hun ikke til ro... gråt ikke, men sutret og sutret, så etter amming frem og tilbake tok jeg henn med over i dobbelsengen, og der sovnet hun.

Mammaen er litt trøtt idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg! Jeg synes det er deilig at spedbarnstiden med tvillingene er over, mye kjekkere nå med roligere netter og travle men morsommere dager. :jepp:

Håper nattebråket gir seg fort! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joyce, Milla og Tinio: :klemmer:

Vi kapitulerte og la de i samme seng igjen. Voila, de sover som bare det. :fnise: Javel, da får de bare ligge sammen.

I går var vi på seksmånederskontroll hos helsestasjonslegen. M er 68cm og svimlende 8,9kg, H er 67cm og litt mindre svimlende 8,2kg. :nigo: De er tunge og ikke så lange, men motorisk er de tidlig ute. Ikke lenge til de kryper, og legen mente de kom til å gå lenge før de er året. Dette tar jeg med en klype salt, og håper inderlig er feil. Tvillinger som går når de er 9 måneder er ikke toppen av lykke for meg, vi får bare se hva som skjer.

Vurderer frem og tilbake om vi skal reise på hytta i helga. Har veldig lyst, og naboen skal ha fest i morgen, klar fordel å være laaangt borte da. Ulempen er at det er meldt MYE regn. Ikke veldig stas å være på fjellet da, men det er jo heller ikke veldig stas å være hjemme. Jeg skal fundere litt til, og eventuelt pakke sammen tingene våre før mannen kommer hjem i dag. Hiver oss i bilen når tvillingene skal sove for natten. Fungerer ypperlig å bære de sovende inn. Turen tar 1,5 time, og da sover stort sett alle ungene når vi er framme.

Skal en liten tur til byen i dag og handle litt småstæsj til barnebursdag om en drøy uke. Hjelpe og trøste, vi skal invitere hele avdelingen, dvs 19 unger. :sjokkbla: Blir nok gøy, og jeg sover garantert som en stein påfølgende natt.

Jeg har forresten kjøpt meg cardigan med pelskrage, ikke ekte pels selvfølgelig. Veldig lite meg, men den var så fin! Dessuten er det visstnok moderne, og er det noe jeg er, så er det jo nettopp det. :nigo:

God helg!

Endret av Trekkoppfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

19unger ja, det er vel nok ;) Husker da jeg gikk i barnehagen, da hadde vi hele barnehagen hjemme på bursdagsfest, ikke bare bare.. men dette var i barnehagetiden, midt på dagen, så barnehageassistentene var faktisk med, genialt :)

God helg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19unger ja, det er vel nok ;) Husker da jeg gikk i barnehagen, da hadde vi hele barnehagen hjemme på bursdagsfest, ikke bare bare.. men dette var i barnehagetiden, midt på dagen, så barnehageassistentene var faktisk med, genialt :)

God helg :nigo:

Tror jeg skal foreslå at de ansatte i vår barnehage blir med i bursdagen. :nigo: Det blir nok bra, jeg har enda noen dager å kvinne meg opp på.

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene dupper, nei nå har de våknet gitt. Men de er foreløpig ganske rolige. De har begynt å hoppe liggende nå, ser meget sært ut. :fnise:

I dag skal jeg til optiker en tur, massse styr med å finne en linse til mine merkelige øyne. Har veldig, veldig skjev hornhinne, og da må jeg ha harde linser. Problemet er at de klarer ikke å finne en som sitter godt på øyet. Tralala, smøre seg med tålmodighet.

Ellers er dagen planløs. Kanskje en ørliten tur innom noen butikker når jeg først er i byen. :nigo:

Senere i uken kommer min nye Bergans jakke. :nigo: Meget fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg ser de ;) Er sååå nysgjerrig på hvordan de ser ut forresten :sjenert:

Hoppe liggende ja :fnise: T har begynt å åle, eller det kan ikke kalles åling, er det noe hun vil ha tak i, som ligger litt for langt borte, og dette er når hun ligger på magen; så legger hun panna i gulvet og sparker fra med beina, som svømmetak, og småhopper bortover, det ser komisk ut, og ikke særlig effektivt, men hun finner vel snart en mer effektiv måte å gjøre det på :ler:

Stor :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøfte 1 og 2 våknet akkurat, og dermed forsvant min mulighet til å skrive et langt og fint innlegg. :gjeiper:

A fyller 5 år i dag, og om noen få timer kommer en haug unger ramlende inn her. Gledegruer meg om hverandre, er det lov til å si det? :fnise:

Nå skal jeg prøvesmake kaker og muffins og snop og og og og ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ingen tvil om hvem som er sjefene i huset deres! ;)

Det er absolutt lov å si at du gledegruer deg! :fnise: Jeg synes du er tøff! Kos deg med prøvesmaking så lenge! :nigo:

(Og innimellom slår det meg hvor vanvittig tette ungene dine er. :hakeslepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ingen tvil om hvem som er sjefene i huset deres! ;)

Det er absolutt lov å si at du gledegruer deg! :fnise: Jeg synes du er tøff! Kos deg med prøvesmaking så lenge! :nigo:

(Og innimellom slår det meg hvor vanvittig tette ungene dine er. :hakeslepp: )

Bursdagen ble veldig vellykket! Ingen ville hjem, bursdagsbarnet var storfornøyd og vi foreldre hadde det bra. Litt kaos, men mye mindre enn jeg hadde regnet med. Veldig bra!

Tette unger, fire barn på fire år og fem måneder faktisk. :nigo: Vi tok jo to i slengen da, men det er jo litt uansett, hø hø hø. :hoho:

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin helg på hytta med masse regn og koselig besøk fra hjembyen min.

Jeg har kjent en stund på noe jeg har trodd er en senebetennelse, og ganske riktig, senebetennelse i venstre håndledd og albue. Hadde vært mest naturlig at det hadde kommet i høyre hånd, siden det er hånden jeg bruker mest. Men sammen med legen kom vi frem til en mulig forklaring, nemlig bremsene på vogna. Den styrer jeg med venstre hånd, og den pluss mye bæring har nok gjort at hånden ikke er så veldig god. Faktisk er den veldig, veldig vond, men det går nok over. Legen ville sykemelde meg, slik at mannen kunne overta permisjonen. Jeg vet jo at det ikke lar seg gjøre rent praktisk hos oss, så jeg snakket henne fra den ideen. Litt teit er det jo, hvile er første bud når man har senebetennelse. Jeg får prøve å belaste den minst mulig.

Dette var dagens syteinnlegg fra meg. :gjeiper:

Ellers har tvillingene vært sure som to sitroner i dag. :snurt: I skrivende stund ligger de på gulvet, skuler bort på meg, og sutrer høylytt. Tror det er tenner på gang, og det er ikke godt.

Sofatid og tv om ikke så veldig mange timer. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ikke få mannen til å være hjemme med deg?

Jeg sliter som værst med hendene mine, og vi jobber for fullt for at samboern skal få være hjemme med meg en stund fremover. Jeg kan ikke mer... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke få mannen til å være hjemme med deg?

Jeg sliter som værst med hendene mine, og vi jobber for fullt for at samboern skal få være hjemme med meg en stund fremover. Jeg kan ikke mer... :sjenert:

Mannen har rett til å være hjemme, men hans stilling gjør dette vanskelig rent praktisk. Han har ikke mulighet til å overta min permisjon, og da ser jeg ingen grunn til å bli sykemeldt.

Hvordan går det med dere? Jeg forstår det slik at dere var hos legen? Kom dere frem til noe? Håper det løser seg for dere. :klemmer:

Endret av Trekkoppfuglen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det sol! Herlig, vi har nesten regnet vekk den siste uken.

Tvillingene tuller en del på natten for tiden, det har jeg ikke tålmodighet til. Merker godt på meg selv at spedbarnstiden er forbi, og da vil jeg de skal sove uten alt for mange smokkedyttinger hver natt. Kunne jeg bare ha bestemt... :fnise: Tror nok tennene er på vei, men erfaringsmessig vet jeg det kan ta en stund med plager før de kommer ut. Smøre seg med tålmodighet og prøve å ikke bli en alt for slem brølemamma. :kjefte:

Helgen skal tilbringes i mest mulig ro og fred, mannen reiser til Aberdeen igjen på mandag, og blir hele uken. Jeg har valgt å være helt alene denne gangen, innimellom kjenner jeg det er godt for oss alle å ikke få hjelp når mannen er bortreist. Det er veldig greit når svigermor kommer, men det blir selvfølgelig ikke det samme som når vi er bare oss. Krysser fingrene for fine netter i neste uke.

Ha en riktig god helg dere som titter innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...