Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Vi var på visning i går, og vil egentlig legge inn bud, men megleren er for det første håpløs å få tak i, og for det andre har visst mailsystemet deres tatt kvelden, så jeg får verken selgers egenerklæringsskjema (som megleren hadde glemt å ta med i går) eller budskjema (som megleren også hadde glemt å ta med). Det er nervepirrende nok å skulle kjøpe hus som det er, om ikke megleren skal skape masse ekstra bry i tillegg! :bond:

Nå ryker dessuten taktikken vår som var å gi et bud med kort akseptfrist i formiddag... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om meglerne er klar for juleferie for tiden...

Vi har enda ikke hørt noe fra han megleren vi hadde kontakt med ang å selge vårt hus... :sjenert:

Dårlige greier....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg litt... Litt av en svigermor og -søster du har :dry: Kjempeimponert over at du lager så mye egen babymat! Ja, det er tidkrevende, men når du har tid til det og koser deg med det, og det i tillegg er til det beste for både S og lommeboka så skjønner jeg ikke hva det er å klage over :tongue:

Så spennende med hus!! :hoppe: Men irriterende med megler :nei: Sikker på at det ikke bare vare en visningsassistent som egentlig ikke har peiling?? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen visningsassistent nei, men visstnok en erfaren megler. I dag, derimot, har jeg bare fått kontakt med en såkalt eiendomsmeglerkandidat. Jeg fikk omsider skjemaene jeg trengte, og vi la inn et bud. Det ble for kort tid for selger med akseptfrist i ettermiddag (sa megler ihvertfall), så nå står budet vårt til i morra kl 12. Vi er de eneste som har lagt inn bud (kanskje ikke så rart, for det var bare 3 stk på visning - megleren hadde nemlig rota litt med visningstidspunkt/finn.no også :roll: ), så det er selger det står på. De avviste jo ikke budet vårt kontant, noe de ville gjort hvis det var fullstendig uinteressant, så vi får bare krysse fingrene! Håper bare jeg får sove i natt! :rolleyes::bond:

Oi, nå utforsker S alt som er gjemt i hyllene i stuebordet! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å lure oppi her, men det var visst meglerne som var klare for juleferie, ikke neglene! :ler:

Oh, så moro at dere har lagt inn bud! :jepp: Herlighet for en megler a, virkelig rota :ler:

Lykke til med nysgjerrig S, soving og budrunden! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende med bud som er lagt inn!

E er også superrask når han har muligheten til å dra ut alt som ligger på hylla til stuebordet (egentlig derfor jeg ikke liker sånne hyller egentlig).

Håper dere får huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S har en egen radar for ledninger og plastposer for tida. Hvis hun får øye på noe hun vil ha tak i, så er hun der på null komma niks! I dag fikk hun plutselig en ny teknikk for å bevege seg fremover, så nå går det enda fortere enn før! :daane:

Det er egentlig litt i overkant spennende med budgivning! :bond: Prøver å fokusere på det som er negativt med huset, sånn at det ikke blir så kjipt om vi ikke får det. Samtidig er det jo kjedelig å bare tenke negativt, i tilfelle vi får det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke tenke for mye negativt, så du ikke er så begeistra om dere får det! :ler:

Får dere det hvis ingen kommer med høyere bud innen 12 imorgen, eller hvordan funker detta? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er opp til selger om hun vil akseptere budet eller ikke. Hvis hun ikke aksepterer det, må vi bestemme oss for om vi vil høyne eller ikke. Det er litt risky for selger å si nei, spesielt siden det ikke er mer enn én budgiver, men det kommer jo helt an på hvor mye tid og is i magen selger har, hvor langt budet er unna det hun har forestilt seg osv.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah skjønner, ja det er jo det, hvert fall når det bare er dere som har gitt bud :)

krysser fingre og tær for dere! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det bare to timer igjen, og det begynner å bli spennende! :bond: Akkurat nå er det en liten del av meg som håper de ringer og sier at det har kommet et annet bud, eller at selger ikke aksepterer budet vårt, men jeg tror egentlig det er fordi det er så skummelt å skulle kjøpe noe. Det vil jo være skummelt uansett når/hvor vi kjøper! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med hus :hoppe: Krysser fingrene for at selger godtar det første budet!

Bra at S sover såpass lenge :hoppendeglad: Hadde jo vært supert om det var slik hver natt!

Spennende at S er på farten om dagen og utforsker - hun er jo blitt så stor allerede :daane: Men forstår at enkelte ting er litt skumlere enn andre - ref ledninger og plastposer.

Ha en strålende dag videre - håper budet blir godtatt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med hus :hoppe: Krysser fingrene for at selger godtar det første budet!

Bra at S sover såpass lenge :hoppendeglad: Hadde jo vært supert om det var slik hver natt!

Spennende at S er på farten om dagen og utforsker - hun er jo blitt så stor allerede :daane: Men forstår at enkelte ting er litt skumlere enn andre - ref ledninger og plastposer.

Ha en strålende dag videre - håper budet blir godtatt :klem:

Jeg tar gjerne flere sånne netter ja! :nigo: Nå ligger hun til lading, så jeg har en liten pause fra gjetinga. Det er helt utrolig hvor fort tida går!

Oi, ferdiglada allerede.. Koselig å se deg her, MaiL! :klem: Hadde tenkt meg innom boka di også, for jeg så du hadde skrevet der, men S hadde visst andre planer for meg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har tenkt sånn at dersom tlf ringer og det er megler som sier at selger ikke aksepterer det budet vi la inn, men om vi høynet med 100tusen så skulle vi få det, og klokka er like før akkseptfristen at nei - ikke søren om vi da høyner. Men så legger vi inn et nytt bud dagen etter som er litt lavere enn det første. Iallfall om vi er de eneste budgiverne. Litt på pur f...

Lykke til iallfall - blir spennende å høre hvordan det gikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme sier han godeste at vi skal gjøre! :jepp: Synes egentlig det var litt rart at ikke megleren prøvde å få oss til å gi mer, men bare sa at de trengte mer tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennnede med bud!! :bond: Og kjenner til det med at det er skummelt å kjøpe noe, det blir ikke bedre med tida heller... :ler:

:fnise: litt av S som har radar for ledninger og plastposer. De skal liksom finne de skumle tingene disse små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta ut litt leker nå, så nå har hun faktisk holdt seg på matta si i over ti minutter, og gjort noen iherdige forsøk på å drepe giraffen Sophie.. :ler: Har funnet ut at det er kjempelurt å legge bort halvparten av lekene i ei uke eller to, og så bytte, for da blir alt straks mer interessant enn om det er tilgjengelig hele tida :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...