Minttu Skrevet 6. november 2011 #1201 Skrevet 6. november 2011 I alle dager, hvorfor skal det være galt at du lager maten selv? Håper jeg orker og klarer å lage mat til barnet mitt selv jeg, det er sunnere, koseligere og bedre føler jeg Håper du har hatt en fin helg
Mazilla Skrevet 6. november 2011 Forfatter #1202 Skrevet 6. november 2011 Takk for fine ord, chico! Jeg tror du har rett i det med at svigermor helst ville ha henne der lenger for sin egen del. Dessuten mente hun S var så snill og blid at det ikke hasta for oss å dra. Jeg derimot, jeg merka at hun begynte å bli litt sutrete, i tillegg til at hun satt helt stille på fanget mitt og koste. Det har hun aldri tid til ellers Men men, jeg leser henne nok litt bedre, det er jo naturlig det. Ang babymaten; søstera mente jeg gjør det for å stille andre mødre i et dårlig lys og fremstå som en slags supermamma, og at jeg ikke stoler på babymatprodusentene ellerno. Fikk ikke helt tak på selv hva hun mente, merka bare at hun var skikkelig overgitt da alt jeg hadde med av mat var egenprodusert. For min del handler det om at jeg synes det er moro å eksperimentere med å lage maten selv, særlig når S liker mye av det jeg lager bedre enn ferdigmaten I tillegg er det jo utvilsomt mye penger å spare på det. Det handler ikke om mangel på tillit til de som lager ferdigmaten, for akkurat babymaten tror jeg er så kontrollert i forhold til tilsetningsstoffer og hele pakka at det er jeg ikke redd for..
Mazilla Skrevet 6. november 2011 Forfatter #1203 Skrevet 6. november 2011 Nemlig, Minttu! Koselig er ordet Har hatt en fin og innholdsrik helg! Håper din også har vært bra
Neala Skrevet 6. november 2011 #1204 Skrevet 6. november 2011 Merker at jeg blir litt altså. Jeg har følt litt selv at folk mener jeg tror jeg er den supermammaen. Samme om jeg nevner hvor lite godt jeg syns om BabyBjörn bæreseler. Men det er jo ikke det det handler om. Og ja, det er jo mye billigere! Fint for en alenemamma-lommebok. Folk må jo gjøre det som passer en selv. Og dette passer oss! Basta!
Minttu Skrevet 6. november 2011 #1205 Skrevet 6. november 2011 Man er jo en liten supermamma når man gjør sånn, men man mener da vel ikke å være bedre enn noen andre mødre! Hvert fall ikke du Det er jo som du sier, moro å utforske og lage, og man sparer penger, det skader jo ikke å prøve. Og når S i tillegg liker det, så er det jo helt supert! Så bra, det er godt å høre Hatt en bra helg jeg og, tilbrakte mesteparten av lørdagen i Lillestrøm på ski/boardexpo for å være snill storesøster Masse stands og butikker for ski, snowboard, skateboard og surfe ting der, aktiviteter og skatebane var det der og,så broren min skateboarda mesteparten av dagen
Gjest Neferet Skrevet 7. november 2011 #1206 Skrevet 7. november 2011 Herregud så mye rart folk skal kritisere andre for. Spørs vel om hun følte at hun også burde laget mat fra bunnen av da, og endte med å lange ut mot deg istedenfor.... Godt du plasserer slike kommentarer i den skuffen de hører hjemme, og gjør det som er best for deg og S!!
MarianneE Skrevet 7. november 2011 #1207 Skrevet 7. november 2011 Pf... Og være Supermamma er da bare bra! Skjønner ikke at det ska være noe negativt i det. Om noen kaller meg for Supermamma synes jeg det er et kompliment.
Mazilla Skrevet 7. november 2011 Forfatter #1208 Skrevet 7. november 2011 Jeg tar det på en måte også som et kompliment, må bare heve meg over den negative undertonen hennes først! Dette er hun samme som mente jeg var overbeskyttende da jeg ikke ville ha S med på båttur i stekende sol i sommer, så det er mulig hun tror jeg lager babymaten for å beskytte S mot alt det skumle i ferdigmaten eller noe sånt! Hun skjønner ikke at jeg gjør det fordi det er moro. Men så liker jeg å lage mat da. Hun er mer sånn som lager mat fordi hun må, ikke fordi det er gøy, så da er det sikkert vanskelig å forstå at jeg har det som avkobling etter at S har lagt seg.. I dag er det så tåkete her at jeg nesten ikke kan se veien på nedsida av huset. S sovna heldigvis inne nå, så det er lov å håpe at tåka letter litt før neste lur, så vi kan ta en tur ut med vogna Jeg kjøpte et maleri i forrige uke, men måtte sette det igjen på kontoret til mamma fordi det var så utrygt vær. Nå husker jeg nesten ikke hvordan det ser ut, så jeg begynner å bli litt utålmodig etter å få det hjem!
Diddles Skrevet 7. november 2011 #1209 Skrevet 7. november 2011 Folk som må rakke ned på andre hele tida tror jeg er usikre på seg selv..antagelig er svigerinna di misunnelig på deg som får tid og har lyst til alt mulig! Å lage babymat selv er jo ikke spesielt tidkrevende, og jeg er enig med deg i at det er veldig koselig Dessuten blir det mer og mer vanlig å gjøre nettopp dette, fordi folk har fått øynene opp ifht hvor lett det faktisk er, at maten smaker bedre, det er billigere og en har full kontroll over hva babyen får i seg! Synes det er trist jeg, at du blir kritisert for å være en kjempegod mamma for S For det du fortjener er bare ros Synes du er kjempeflink jeg, og er ofte innom i boka di for å se hvordan du/dere gjorde det når S var på alder med Liten Så all ære til deg, og piss på dem som rakker ned på deg når du gjør de rette tingene
Mazilla Skrevet 7. november 2011 Forfatter #1210 Skrevet 7. november 2011 (endret) til deg Diddles. Godt å ha dere her inne altså! Fikk forresten kjøpt Baby safe feeder i helga, etter å ha tenkt på det lenge. Forøvrig en fullstendig unødvendig dings i svigermors øyne, men veldig kjekk spør du meg! Nå sitter S i stolen sin og sutter som en gal på tomat. Jeg måtte nettopp bytte ut innholdet, for hun hadde sugd den første båten nesten tørr. Endret 7. november 2011 av Mazilla
Spatula Skrevet 7. november 2011 #1211 Skrevet 7. november 2011 Jeg blir så sint! når folk skal legge seg oppi rutiner osv, her hadde vi svigermor på besøk i går som tok med seg lillemor på badet å tok kveldsstellet så hun fikk legge seg - dette var en time ca før vi bruker å legge henne.. men nok om det.. hun svigerinnen din skal du ikke bry deg så mye om! Jeg syns det er så flott at du lager maten selv, for i den seneste uken har det kommet frem at babymat på glass osv, er tilsatt noe som heter vegetabilsk olje (også kjent som palmeolje) Googler du palmeolje, så får du se hva den gjør med kroppen din, og det er ikke noe særlig altså - det verste er at den er med på å blokkere årene dine, som gjør at det er stor fare for hjerteinnfarkt og skyhøyt kolesterol, og det syns jeg ikke er noe særlig, derfor er produkter som inneholder palmeolje (vegetabilsk olje) bannlyst her i huset. Stå på, Mazilla - Maten du lager selv er det beste du kan gi lille S.
Småkjekset Skrevet 7. november 2011 #1212 Skrevet 7. november 2011 Jeg håper jeg klarer å være like flink som deg når det kommer til å lage egen mat når lillesnuppa vår skal starte å spise fast føde. Du inspirerer meg med alt det flotte du gjør for S!
Mazilla Skrevet 7. november 2011 Forfatter #1213 Skrevet 7. november 2011 Jeg blir nesten litt rørt av å lese alle de overveldende positive kommentarene dere kommer med her! I stad tok jeg kontakt med en fotograf som tok noen kjempefine bilder av Mokkon83 og familien for en liten stund siden. Fikk svar med én gang, og vi skal treffe han allerede til helga! Jeg liker meg ikke særlig godt foran kamera, og i tillegg har alle kvisers mor bosatt seg på haka mi, men det viktigste er jo S! Håper vi kan få tatt noen fine bilder, sånn at vi har både julekort og noen julegaver i boks
hegejenta30 Skrevet 7. november 2011 #1214 Skrevet 7. november 2011 Jeg er rett og slett imponert over at du lager så mye mat selv! Jeg har hatt store ambisjoner om å gjøre det selv også - men rett og slett ikke kommet så langt.
Lilywhite Skrevet 7. november 2011 #1215 Skrevet 7. november 2011 For en tullete svigerfamilie! Nå har vel det meste blitt sagt, men føyer meg til de andre: Kjempeimponert over at du orker å lage hjemmelaget mat til S, og selvfølgelig er det du som vet best når ungen din trenger å legge seg! Du får bare prøve å ignorere sånne dumme kommentarer Håper mandagskvelden blir fin!
Minttu Skrevet 7. november 2011 #1216 Skrevet 7. november 2011 Så moro å skulle ta bilder! Går ofte forbi fotografen her i byen når jeg skal på trening, og der er det flere bilder som henger ut mot veien og det er så utrolig fine bryllupsbilder og babybilder! :happy: Jeg er veldig glad i å ta bilder,så målet er å ha litt mer og bedre utstyr,så jeg kan prøve å ta slike bilder hjemme når jeg får baby Og gjerne få mitt eget lille fotostudio hjemme
Mokkon83 Skrevet 8. november 2011 #1217 Skrevet 8. november 2011 Ble sittende å tenke på det du sa om svigerinna di da dere hadde reist... huff... Trist at hun er så nedlatende mot deg! blir skikkelig irritert... Eplet faller ikke langt fra stammen på mor og datter der i gården... Men syns du er tøff som klarer å se forbi det! Har Han godeste tatt opp temaet med dem? Selv så ble jeg skikkelig inspirert her! Skal ta meg en dag å lage sånn kyllinggryte som du snakket om middagsglassene kommer bare i retur her i gården... Gleder meg allerede til å se bildene dere skal ta til lørdag! Husk lammeskinnet! jeg hadde lagt frem smykker som H fikk til dåpen, men glemte dem hjemme på salongbordet
Mazilla Skrevet 9. november 2011 Forfatter #1218 Skrevet 9. november 2011 Han godeste får det sjelden med seg, for de har en egen evne til å slenge med leppa når han ikke er i nærheten. Men han er god til å si ifra. Nesten litt for god, sånn at saker blir større enn de egentlig var. Veldig uvant for meg, for jeg kommer fra en familie som sjelden/aldri brukte like store bokstaver som dem Deilig natt hittil. S sov fra 19 til nå uten å våkne. Gleder meg til hun sover bittelitt til i ett strekk, for det er uaktuelt å stå opp 5 altså! Men det kommer seg, det gjør det jo.
MarianneE Skrevet 9. november 2011 #1219 Skrevet 9. november 2011 Søren ta deg. Nå har jeg og lyst på kladdkaka. Hadde liksom "glemt" den helt til du kom på banen.
Mazilla Skrevet 9. november 2011 Forfatter #1220 Skrevet 9. november 2011 Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, for den vi hadde ble på mystisk vis borte i går kveld...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå