Gå til innhold

Mazzi i tåka

Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må bare si, at kjerringemne er sikkert ikke et fælt ord, men jeg bruker det i mindre fine sammenhenger :fnise:

Du er flink Mazzi! :):jepp: Kan tenke meg at S kommer til å kose seg med maten :)

Og du, dessverre så passa kjolen jeg bestilte helt perfekt ;):fnise:

Mamma sa den kunne ha vært litt lenger om jeg var smalere over rumpa! :ler: Som jeg sa til henne, jeg får kjøpe meg en skikkelig hold in strømpebukse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brokkoli&potetmos gikk ned på høykant i går, mens første smak av mango, banan og bringebær resulterte i grimaser og morofjes.. :ler: Skal prøve flere ganger, men hvis hun ikke vil ha kan jeg spise den selv. Kjempegodt! :sikle:

Lurer på hva vi skal finne på idag. Det er en sånn dag hvor det aldri blir helt lyst, så jeg sliter litt med å våkne ordentlig. Får pøse på med :kaffekopp: nå mens S sover.

Fikk forresten vite igår at broren til han godeste og familien kommer sørover i helga :hoppe: De hadde visst det lenge, men glemt å si noe.. Vi hadde heldigvis ikke lagt altfor mange planer! Det blir spennende å se hvordan lille J har utvikla seg. Sist de var her var hun 6 uker og fullstendig ubrukelig. Nå er hun nesten 12, og har antakelig lært seg noen nye triks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så morro å kokkelere for de små :nigo: Jeg elsker å gjøre det enda jeg, men nå går det mest i vanlig mat her da.. ingen mos lengre, jeg har fått stor jente :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så gøy å treffe S si kusine igjen da :) tenker de får mye glede av hverandre når de blir eldre! :rodmer:

Er vel mest S som får glede av den andre denne gangen :fnise:

Brokkoli og potetmos hørtes jo digg ut da! Moser du kokt brokkoli med potet og nan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokte en brokkoli og små potetterninger til det var helt mørt, og kjørte det med stavmikseren sammen med et par terninger morsmelk og litt solsikkeolje. Kjempeenkelt! :jepp:

I dag lagde jeg aprikosmos og kyllinggryte. Gøy! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå måtte jeg bruke opp eplene og pærene, så da ble det en runde til med eple-, pære- og bananmos. Nå er frysa full og jeg er tom for småbokser, så nå må jeg vente litt før jeg prøver noe nytt. :sukk: Kan nesten si som han på reklamen: "Ja, men det er jo så gøy..!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fryse isterninger i brett? Etter et døgn og to i frysen, putter jeg isterningene oppi en zip lock-pose. :jepp: Avokadoen min ble forresten ikke misfarget i frysen i det hele tatt. :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre isterningbrett med babymat i frysa nå, men har ikke tenkt så langt som til å ta maten ut etter en stund. Takk for tipset! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens rett her på KG: 10,67 poteter, 0,67 ts pepper osv... :hoho: Noen har tydeligvis brukt mengdekonverterer uten å justere mengden til litt mer normale mål.. :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Det var ikke noen stor greie altså, blir bare litt overgitt når hun blander seg i leggetider/rutiner. Hun mener vi må kunne legge S senere enn vi pleier når det er noe spesielt. Greit nok det, men middag hos svigers er ikke særlig spesielt i mine øyne ;) Særlig når S begynner å bli trøtt, lei og grinete, vi har 10 minutters biltur hjem så hun akkurat rekker å sovne (men våkner og er illsint når vi kommer hjem), etterfulgt av hele "kveldsstyret" og problemer med å få lagt den stakkars overtrøtte babyen... :sukk: (Vi endte med å kaste i oss desserten og kjøre før kaffen, så det ble ikke altfor galt ;) )

I tillegg har jeg fått endel negativ oppmerksomhet for å lage babymaten selv, særlig fra søstera til han godeste.. :tristbla: Alt folk skal blande seg oppi altså! Jeg vil jo bare det beste for jenta mi! :hjerte: (Og siden jeg er den som kjenner henne aller best prøver jeg så godt jeg kan å heve meg over alles surmaga meninger!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke se noe annet enn at du skal få skryt for begge tingene, så her kommer det:

Så flink du er som tenker på at hun skal komme seg hjem i rimelig tid, og få roe seg og legge seg som hun pleier. Det tror jeg at S har godt av!! Jeg syns også det er viktig, og jeg merker hvor vanskelig N er å legge om det drøyer. Selvsagt går det an en gang i blant men ikke fordi man er på besøk med folk man ikke ser veldig sjelden!

Og jeg syns du er superflink som lager babymat selv! Jeg gjør det også, og jeg koser meg med det :) Tror ikke at babyer tar skade av å spise middagsglass, men tror absolutt det er ekstra flott med hjemmelaget. Da et det jo mye lettere å variere, sile ut det som ikke faller i smak, se hva hun reagerer på, liker godt osv. I tillegg er det lettere å lage middager som er noen lunde likt det dere spiser til daglig, så blir det en lettere overgang til at hun skal spise sammen med dere :jepp:

Jeg tenker svigermor sier at dere skal være der lengst mulig for sin skyld (altså, at hun vil se dere lengst mulig), men hvorfor blander søstra til han godeste seg i at du lager middagen selv?! Hva sa hun om det? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...